سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، مال را به کسانی که دوست یادشمن دارد می بخشد؛ ولی دانش را جز به کسی که دوست دارد نمی بخشد [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

http://fipz.ir/img/news/1313919599.jpg

رئیس اداره ورزش شهرداری منطقه 21 گفت: مسابقات زورخانه ای با حضور 80 نفر از سوی اداره ورزش، در روز 25 مرداد ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، بیابانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: مسابقات پهلوانی و زورخانه ای که از جمله مسابقات محلات منطقه است در روز 25 مرداد ماه بعد از افطار ساعت 21:30 برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این سری از این مسابقات با حضور 80 نفر از ورزشکاران این رشته در محل مجموعه ورزشی شهید بهشتی واقع در منطقه 14 داخل قصر فیروزه برپا شد.

رئیس اداره ورزش شهرداری منطقه 21 یادآور شد: با توجه به اینکه مجموعه ای برای برگزاری این مسابقات در منطقه نداریم مسابقات در منطقه 14 برگزار شد، در ضمن برترین های این رشته به مسابقات فرامنطقه ای اعزام می شوند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/30:: 2:0 صبح     |     () نظر

http://fipz.ir/img/news/1316319874.jpg

 

آرش مردانی ( پهلوان کشور ) با همراهی محمد نجات مهر (رئیس کمیته پیشکسوتان)، پهلوان پیشکسوت علیرضا سلیمانی ،  مرشد کهن کسوت قاسم خوش هیکل و چنگیزیان ( رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان لرستان ) در فضایی سنتی همراه با دود کردن اسپند از درب کوتاه زورخانه که مخصوص مراسم اهدای بازوبند درست شده بود وارد شدند و با بوسیدن زمین به گود رفتند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ؛ در این هنگام مرشد مراسم از دکتر صدر ( نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ) ، دکتر غفوری ( رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی ) ، دکترسجادی ( معاون وزیر ورزش و جوانان ) ،  صفارزاده ، هدایتی و  طلوع کیان ( رئیس ،  نایب و دبیر رئیس فدراسیون) و نیکو خصال ( مدیر کل تربیت بدنی لرستان ) دعوت کرد تا به روی صحنه بیایند .  

سپس پهلوان کشور نماز شکر به جای آورد و مرشد به رسم زورخانه گل کشتی و پندیات مرسوم خطاب به پهلوان را خواند و پس از آن بازوبند پهلوانی توسط دکتر صدر ( نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ) بر بازوی آرش مردانی بسته شد .

در ادامه از طرف فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای 6 سکه بهار آزادی ، یک خودروی پژوی 405  از طرف اداره کل تربیت بدنی لرستان ، 50 میلیون ریال از طرف وزارت ورزش و جوانان  و جوایز دیگری توسط ارگانها و نهادها به آرش مردانی پهلوان 2 ساله کشور اهداء گردید. 

در قسمت بعد از محمد علی حساس مربی 2 پهلوان نامدار کشور ( علیرضا سلیمانی و محمد رضا توپچی ) تقدیر شد . 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/28:: 2:0 عصر     |     () نظر

http://fipz.ir/img/news/1315403128.jpg

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت: امسال سه باب زورخانه در استان احداث خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون به نقل خبرگزاری ایسنا ، فرهاد نیکو خصال افزود: تقویت و رشد ورزش باستانی در استان یکی از اولویتهای کاری ما در سال جاری به حساب می‌آید.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته امسال سه باب زورخانه در سطح استان با هدف توسعه این ورزش در بین جوانان احداث خواهند شد.

نیکو خصال گفت: این سه زورخانه در شهرستانهای خرم‌آباد، کوهدشت و نورآباد احداث خواهند شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه ورزش باستانی پهلوانان خرم‌آبادی در زورخانه‌ها زبان زد خاص و عام است، متذکر شد: این سه باب زورخانه در استان با اعتبار اولیه 4 میلیارد و500 میلیون ریال احداث می‌شوند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/25:: 5:0 عصر     |     () نظر

http://fipz.ir/img/news/1315282774.jpg

اسکار پیتزو ( رییس آدیتوریوم رم)  شب گذشته با حضور در زورخانه ملی شهید فهمیده ضمن ملاقات با علیرضا صفارزاده و فرهاد طلوع کیان (رئیس و دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران) از نزدیک شاهد اجرای ورزش زورخانه ای بود . 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ؛  پیتزو با همراهی دکتر اسماعیلی (مدیر کل همکاری های فرهنگی هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) از دیدن ورزش و هارمونی آن به وجد آمده بود و اظهار داشت : در ورزش پهلوانی  ایران ،  هارمونی و نظم خاصی دیده می شود و  اشعار زیبا به همراه  صدای ضرب زورخانه آیین های معنوی را متبلور می کند .

وی در توصیف بنای زورخانه گفت : معماری  ایرانی اسلامی زورخانه بسیار چشم نواز بوده و زیبایی های  این ورزش را دو چندان می کند .

رئیس بزرگترین مرکز فرهنگی - هنری اروپا در ادامه ضمن دعوت از تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران  برای نمایش  این ورزش در آدیتوریوم رم  گفت : در صدد هستیم شرایط همکاری بیشتر را فراهم کنیم تا مردم ایتالیا و توریست ها از نزدیک شاهد زیبایی های نهفته در این ورزش آیینی باشند .

پیتزو در پایان با اشاره به مشترکات تاریخی و پیشینه تمدن رم باستان و ایران باستان گفت  : قطعاً در ایتالیا این ورزش علاقه مندان زیادی خواهد داشت و امید است با ایجاد بستر توسعه این ورزش ، مردم ایتالیا بتوانند هماهنگی  ورزش و هنرموسیقی را لمس کنند .

شایان ذکر است آدیتوریوم با سالن های مجهز و پیشرفته ،  بزرگترین مرکز فرهنگی و هنری اروپا محسوب می شود که اعتبار جهانی دارد  و سالیانه بیش از  یک میلیون نفر از برنامه های  این مرکز بهره برداری می کنند .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/19:: 10:28 صبح     |     () نظر

http://fipz.ir/img/news/1314682869.jpg

در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص کمک رسانی به مردم قحطی زده سومالی و همچنین انجام وظیفه ذاتی ، ایمانی و انسانی ، شب گذشته در ورزشگاه حیدرنیای تهران مراسم گلریزان سومالی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ؛ این مراسم که با مشارکت بنیاد پهلوان سرا و فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور تدارک دیده شده بود با خیر مقدم توسط پهلوان سلیمانی آغاز و سپس ورزشکاران پهلوان سرا با میانداری سلیمانی به اجرای ورزش زورخانه ای پرداختند و مرشد نیز با خواندن اشعاری در وصف امیر المومنین (ع) و مناجات با خداوند متعال حال و هوای معنوی خاصی به سالن حیدرنیا بخشید .

بعد از اجرای ورزش نیز یکی از پیشکسوتان ورزش زورخانه ای به رسم گلریزان زورخانه به نام آقا امیر المومنین علی (ع) چراغ اول را گرفت و کمک های خیرین را جمع آوری کرد . 

در این مراسم پهلوانان ، پیشکسوتان ، قهرمانان و مردم خیر تهران ، مسئولین اعم از علیرضا صفارزاده ، محسن مهرعلیزاده ، نورا... هدایتی ، فرهاد طلوع کیان ، عباس جدیدی ، تیمور قیاسی ، رضا سوخته سرایی ، محمد رضا توپچی و سید محمود میران حضور با شکوهی داشتند .

در حاشیه پخش مستقیم مراسم از طریق رادیو ورزش و همچنین حضور شبکه های مختلف تلویزیونی زینت بخش این گلریزان بود . 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/13:: 12:0 عصر     |     () نظر

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/10:: 3:0 عصر     |     () نظر

 

ماه رمضان رو به پایان است و اندوه را برای همگان، چه کسانی که آنرا قدر دانسته‌اند و چه افرادی که این فرصت را سوزانده‌اند به همراه دارد. امام سجاد(ع) برای وداع با این ماه دعایی دارد که آیت‌الله مجتبی تهرانی به بخشهایی از آن اشاره‌هایی داشته است.

در محاورات عربی، چه بسا در آداب شرعیه ما هم این‏طور باشد؛ هم در هنگام ورود به شخص سلام می‏کنند و هم هنگام خروج و وداع؛ یعنی دو نفر وقتی که به هم می‏رسند، به هم سلام می‏کنند و وقتی که می‏خواهند از هم جدا شوند نیز سلام می‏کنند. ولی ما در محاورات، هنگام برخورد «سلام» می‏کنیم و هنگامی که می‏خواهیم جدا شویم، می‏گوییم: «خداحافظ» عرب زبانان به جای «خداحافظ» مثل هنگام برخورد، می‏گویند: «السلام علیک».

خداحافظ ای ماه بزرگ خدا

«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا شَهْرَ اللَّهِ الْأَکْبَرَ وَ یَا عِیدَ أَوْلِیَائِهِ الْأَعْظَمَ»، این عبارت «السلام علیک» را دیگر خودتان می‏توانید ترجمه کنید. الآن گفتم: یعنی خداحافظ! خداحافظ ای ماه بزرگ خدا و عید بزرگ اولیای خدا! «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَکْرَمَ مَصْحُوبٍ مِنَ الْأَوْقَاتِ وَ یَا خَیْرَ شَهْرٍ فِی الْأَیَّامِ وَ السَّاعَاتِ» خداحافظ ای بزرگ‏ترین همراه از میان زمان‏ها و اوقات؛ و بهترین ماه‏ها در ایّام و ساعات.

زین‏العابدین چه تعبیراتی می‏کند، «السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ قَرُبَتْ فِیهِ الْآمَالُ وَ نُشِرَتْ فِیهِ الْأَعْمَالُ» خداحافظ ای ماهی که آرزوهایمان در تو نزدیک شد؛ یعنی امیدمان این بود که ماه رمضان بیاید و بتوانیم خودمان را اصلاح کنیم و گرفتاری‏هایمان را برطرف کنیم. خداحافظ ای ماهی که اعمال نیک در تو منتشر شد؛ واقعاً هم همین بود که هر کسی در حد خودش اعمال صالح انجام می‏داد.

دوری تو برایم سخت است، ای مونس من

«السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ قَرِینٍ جَلَّ قَدْرُهُ مَوْجُوداً وَ أَفْجَعَ فِرَاقُهُ مَفْقُوداً» خداحافظ ای همراه من که ارزش تو بالا بود و اکنون که می‏روی دلم را به درد می‏آوری. فراق تو برای من بسیار دردناک است.

تعبیر زین‏العابدین این است که: «وَ أَفْجَعَ فِرَاقُهُ مَفْقُوداً» فراق تو بسیار دردناک است. «السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ أَلِیفٍ آنَسَ مُقْبِلًا فَسَرَّ» خداحافظ ای مونس من، که وقتی آمدی من را خوشحال ‏کردی، «وَ أَوْحَشَ مُنْقَضِیاً فَمَضَی» و اکنون که می‏روی، من را به وحشت می‏اندازی، که بدون تو چه کنم. آن موقع خوشحال شدم، اما الآن چه؟ از دوری تو هراسانم.

خداحافظ ای ماه دوری از زشتی‏ها

«السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ مُجَاوِرٍ رَقَّتْ فِیهِ الْقُلُوبُ وَ قَلَّتْ فِیهِ الذُّنُوبُ» خداحافظ ای همراه من که تا بودی، دل من رقیق بود و از آن سر سختی هایش، بیرون آمده بود. من در این ماه لطیف شده بودم و به سراغ خدا می رفتم، « قَلَّتْ فِیهِ الذُّنُوبُ »، وقتی که تو آمدی، گناهانم کم شد. «السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ نَاصِرٍ أَعَانَ عَلَى الشَّیْطَانِ وَ صَاحِبٍ سَهَّلَ سَبِیلَ الْإِحْسَانِ» خداحافظ ای یاوری که کمک کردی تا من بر شیطان غلبه کنم و ای همراهی که راه‏های نیکی را بر من آسان کردی.

خداحافظ ای ماه آزادی از دوزخ

«السَّلَامُ عَلَیْکَ مَا أَکْثَرَ عُتَقَاءَ اللَّهِ فِیکَ وَ مَا أَسْعَدَ مَنْ رَعَى حُرْمَتَهُ بِکَ» خداحافظ ای ماهی که تعداد آزادشده‏گان از آتش جهنم در تو زیاد شد. این اشاره به همان روایتی است که خداوند در هر شب، به هنگام افطار هزار، هزار کس را از آتش جهنم نجات می‏داد؛ در شب‏های جمعه هر یک ساعت، این‏طور می‏کرد و در شب آخر ماه رمضان به مقدار تمام کسانی که در کلّ این ماه از آتش نجات داده است را نجات می‏دهد. ای خدا! آیا می‏شود که امشب ما هم یکی از این آزاد شده‏ها باشیم؟ سعادتمند شد کسی که حریم احترام تو را رعایت کرد.

«السَّلَامُ عَلَیْکَ مَا کَانَ أَمْحَاکَ لِلذُّنُوبِ وَ أَسْتَرَکَ لِأَنْوَاعِ الْعُیُوبِ» خداحافظ ای ماهی که گناهان را پاک کردی و محو نمودی و همه عیب‏ها را، هر چه که بود، پوشاندی. « السَّلَامُ عَلَیْکَ مَا کَانَ أَطْوَلَکَ عَلَى الْمُجْرِمِینَ وَ أَهْیَبَکَ فِی صُدُورِ الْمُؤْمِنِینَ» خداحافظ ای ماه! چه‏قدر برای گناه‏کاران طولانی بودی و چه‏قدر برای مؤمنین عظمت داشتی!

خوشا به حال کسانی که قدر دانستند

تمام این جملاتی که زین‏العابدین(ع) در این خداحافظی بیان می‏فرماید، گویای این مسأله است که این ماه چه ارزش و عظمتی دارد. بدانید که دارید از چه گوهر گرانبهای زمانی، خارج می‏شوید! شما در چه مقطع زمانی بودید که بهترین فرصت‏ها را برای اصلاح دین و دنیایتان داشتید! خوشا به حال کسانی که استفاده کردند! خوشا به حال کسانی که قدر این زمان را دانستند! خوشا به حال آنانی که قدر این ماه رمضان را دانستند و توانستند گره‏هایشان را باز کنند! چه گره‏های دنیایی، چه اخروی.

«السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ لَا تُنَافِسُهُ الْأَیَّامُ» خداحافظ اى ماهى که هیچ ماه دیگری از تو برتر نیست. «السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ هُوَ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ سَلَامٌ» خداحافظ اى ماهى که تا تو بودى، امن و سلامت بود.

«السَّلَامُ عَلَیْکَ غَیْرَ کَرِیهِ الْمُصَاحَبَةِ وَ لَا ذَمِیمِ الْمُلَابَسَةِ» خداحافظ اى ماهی که نه در همنشینی با تو ناراحتی وجود داشت و نه بدی و ناپسندی در حضور تو بود. «السَّلَامُ عَلَیْکَ کَمَا وَفَدْتَ عَلَیْنَا بِالْبَرَکَاتِ وَ غَسَلْتَ عَنَّا دَنَسَ الْخَطِیئَاتِ» ماهم در بعضی موارد برای خداحافظی می‏گوییم به سلامت! خوش آمدی! حضرت می‏فرمایند: ای ماه رمضان خداحافظ و به سلامت! همان‏گونه که تو بر ما با برکات فراوان و سلامتی فرود آمدی و ناپاکی‏های گناه را از ما زدودی و ما را از خطاها شست و شو دادی!

ناراحت از رفتن تو و چشم انتظار آمدن دوباره‏ات

«السَّلَامُ عَلَیْکَ غَیْرَ مُوَدَّعٍ بَرَماً وَ لَا مَتْرُوکٍ صِیَامُهُ سَأَماً» خداحافظ که در این وقت وداع، نه از تو ناراحتیم و نه از روزه‏داری‏ات خسته شده‏ایم. «السَّلَامُ عَلَیْکَ مِنْ مَطْلُوبٍ قَبْلَ وَقْتِهِ وَ مَحْزُونٍ عَلَیْهِ قَبْلَ فَوْتِهِ» خداحافظ از جانب من که خواستار تو بودم و پیش از آمدنت خوشحال بودم که تو خواهی آمد و اکنون هم که می‏خواهی بروی، اندوهگین شده‏ام که از دوری‏ات چه کنم! «السَّلَامُ عَلَیْکَ کَمْ مِنْ سُوءٍ صُرِفَ بِکَ عَنَّا، وَ کَمْ مِنْ خَیْرٍ أُفِیضَ بِکَ عَلَیْنَا» خداحافظ که چه بدی‏هایی را از ما دور کردی و چه خیراتی را با آمدنت نصیبمان کردی!

خداحافظ ای ماه مبارک! خداحافظ شب قدر

«السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ عَلَى لَیْلَةِ الْقَدْرِ الَّتِی هِیَ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» خداحافظ و درود بر تو و شب قدر که از هزار ماه برتر است. «السَّلَامُ عَلَیْکَ مَا کَانَ أَحْرَصَنَا بِالْأَمْسِ عَلَیْکَ وَ أَشَدَّ شَوْقَنَا غَداً إِلَیْکَ.» خداحافظ که تا بودی، مشتاق آن بودیم که بیشتر بمانی و اکنون که می‏روی، دل‏هایمان برای دیدار دوباره‏ات پَر می‏کشد. «السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ عَلَى فَضْلِکَ الَّذِی حُرِمْنَاهُ، وَ عَلَى مَاضٍ مِنْ بَرَکَاتِکَ سُلِبْنَاهُ» خداحافظ و درود بر تو و درود بر فضل و کرمت که از آن محروم گشتیم و برکات گذشته‏ات را از کف دادیم. «اللَّهُمَّ إِنَّا أَهْلُ هَذَا الشَّهْرِ الَّذِی شَرَّفْتَنَا بِهِ» خداوندا ما «اهلِ» این ماه بودیم و تو ما را به آن شرافت بخشیدی و با آن، بر سر ما منّت گذاشتی! ...

خدایا! تو کوتاهی ما را جبران کن

من فقط یک جمله می‏خواهم به خدا بگویم: خدایا اگر ما کوتاه آمدیم، تو کوتاهی‏های ما را نادیده بگیر! اگر ما کوتاه آمدیم، ما را به این کوتاهی‏ها مؤاخذه نکن! ما را با این کوتاهی‏ها از برکات و غفران خود در این ساعات محروم نساز! بیا به آن‏هایی که محبت داری و لطف و مرحمت کردی، ما را دست خالی از سر این سفره رد نکن! یک طوری نشود که ما از سر این سفره استفاده نکرده، بلند شویم و برویم. بیا و در این مهمانی خود که برای ما برپا کرده بودی، مثل بقیه که از آنها پذیرایی کرده‏ای از ما هم پذیرایی کن!

حاشا به کرمت یا الله

جملات عجیبی است که از زین‏العابدین(ع) نقل شده است و همه بر عظمت این ماه دلالت می‏کند. روایتی از امام صادق (ع) بود که حضرت فرمودند: «مَنْ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَمْ یُغْفَرْ لَهُ إِلَى قَابِلٍ إِلَّا أَنْ یَشْهَدَ عَرَفَةَ» اگر کسی در ماه رمضان مورد غفران قرار نگیرد، بعید است که بعد از این ماه مشمول لطف و رحمت خدا قرار گیرد. به حسب ظاهر برای ما، چند ساعت بیشتر از این ماه باقی نمانده است. چند ساعت بیشتر نداریم، بیایید از این ساعات استفاده کنیم. خود من امشب فکر می‏کردم و می‏گفتم: خدایا! مگر می‏شود که ما را دست خالی برگردانی؟! مگر می‏شود کسی را دعوت کنی و او را بر سر سفره بنشانی و به او غذا ندهی؟! حاشا به کرمت یا الله!...

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/10:: 3:0 عصر     |     () نظر

http://fipz.ir/img/news/1314169840.jpg

استاد ابوالقاسم رایگان (داور و مربی ممتاز بین المللی کشتی )  گفت : اگر قرار به این باشد که ورزش باستانی و کشتی پهلوانی رابه دنیا معرفی کنیم لازم است مسئولیت فنی با فدراسیون ایران باشد ، ثانیاً فدراسیون ایران باید نقطه نظرات پهلوانها و کارشناسان را بگیرد و بعد آن را به دنیا انتقال دهد ، نه اینکه ما تابع مقرراتی باشیم که خارجی ها به ما پیشنهاد می کنند یعنی حرف اول را  ایران که متولی این ورزش است باید ارائه کند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، مولف کتاب گنجینه فنون کشتی اظهار داشت : 2 فدراسیون برای یک ورزش تصمیم نمی گیرند و این کار شایسته ای نیست و ورزش باستانی از این دو دستگی چیزی جز  ضرر عایدش نمی شود .

ایشان در ادامه افزود : از مسئولینی که در فدراسیون بین المللی زورخانه ای فعالیت دارند این انتظار را دارم به خاطر یک مسافرت خارج از کشور هر چیزی که افراد بی اطلاع می گویند  را تائید نکنند .

عضو کمیته فنی کشتی پهلوانی کشور با 81 سال سن در ادامه تصریح کرد :  ما نمی توانیم به کشتی گیر بگوییم شما زیر نگیر ، اگر زیر می گیری از ران نگیر یا از مچ نگیر ، سرشاخ نشو . . .  .کشتی باستانی  در گذشته یک خاک داشته و بعد از آن ضربه فنی که اگر بدن کشتی گیر با تشک یا زمین زاویه کمتر از 90 درجه داشت به اصطلاح آن روزی ها پشت کشتی گیر سایه می انداخت و ضربه فنی بود . اما متاسفانه در فدراسیون بین المللی ،  امتیاز ات ،  بیشتر از یک و دو است .

در پایان استاد رایگان گفت : من مسابقات پهلوانی جهان را درزمان ریاست آقای دکتر غفوری فرد برگزار کردم که متاسفانه با رفتن ایشان مسابقات از تقویم فیلا حذف  شد . آقایانی که این کار را کردند حالا که فدراسیون بین المللی برای این رشته درست شده چرا باز به سراغ فیلا می روند !؟ آیا آبرو ریزی در سطح فیلا بس نیست !؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/8:: 2:39 عصر     |     () نظر

http://fipz.ir/img/news/1314075423.jpg

ا ابلاغی از سوی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و در راستای انجام وظیفه ذاتی ، ایمانی و انسانی و لبیک به درخواست مقام معظم رهبری (دامه برکاته ) در کمک رسانی به مردم داغدیده سومالی ، مراسم گلریزان به میزبانی هیئت های پهلوانی و زورخانه ای سراسر کشور برگزار خواهد شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : این مراسم به صورت هماهنگ ،  راس ساعت 22 روز چهارشنبه 8 شهریور جاری در مراکز استانها و شهرستانها  برگزار می گردد تا بدین ترتیب  مردم خیر و همیشه در صحنه به ویژه ورزشکاران ولایتمدار با جمع آوری کمکها و اعانات ، سنت جوانمردی و فتوت را زنده نگاه دارند.

شایان ذکر است هفته گذشته با حضور پهلوانان و قهرمانان نامی ایران و جهان مراسم گلریزان اکرام ایتام در زورخانه ملی شهید فهمیده برگزار شدکه با استقبال بسیاری از مردم و ورزشکاران این رشته همراه بود .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/5:: 9:56 صبح     |     () نظر

 

 
گرفتار تو شدن هم عالمی دارد برای خودش! هر که اسیرت شود، بختش بلند است. گرفتار می شود اما نه آن گرفتاری که گمان می کنیم. از آن گرفتاری های روزمره رها می شود. تازه جان می گیرد با عشق تو. تو که خود رها بودی. گرفتار جای دیگر. کس دیگر. معشوق و معبود دیگر.

دنیا برای تو بسیار کوچک و بی ارزش بود. این دنیا ارزش تو را نداشت. سزاوار تو نبود. همین بود که برایت رنج آور بود. دلگیر بود و خسته کننده. اصلا گنجایش تو را نداشت. تو کجا این دنیای بی معرفت کجا.

حکمت والای تو آنجا بیشتر نمایان گشت که فرمودی«دنیای شما برای من از آب بینی عطسه بز هم کمتر ارزش دارد.» دل نگرانی تو همواره مظلومی بود که حقش را بازستانی، و باز هم عاشق بودی که گفتی:«حکومت بر شما از این لنگه کفش وصله خورده ، بی ارزش تر است اگر نتوانم حق مظلومی را بازستانم.» هنوز تو را نشناختیم. هنوز «امیر» را نمی شناسیم. نمی شناسیم اش برای آن که خود را نشناختیم. با خود غریبه‌ایم و ناشناس.

غرق در حوایج دنیایی. مولای عشق در مناجاتش می‌گوید: ای مولای من! تویی خدای بزرگ و من بنده حقیر ناچیز و آیا در حق بنده ناچیزی جز خدای بزرگ، چه کسی ترحم خواهد کرد؟ فردا امیرمومنان، آن نور خورشید ولایت، با دنیایی که برایش از لنگه کفش پاره کم ارزشتر بود، وداع می کند. و ماییم و داغ علی بردل، پس از قرن ها. حکمت شب های «قدر» دلدادگی به مولا است. از همان شب ضربت تا شب بیست‌و‌سوم. اگر بهانه‌ای می خواهی برای سیراب شدن در این شب ها، پروردگار عالم علی را برای همین شب ها گذاشته است.صدای تضرع علی (ع) در این شب‌ها به گوش می رسد. علی چشمه زلال قدر است. سیراب شو، تشنه برنگرد.

این چشمه قدر علی تا قیام قیامت جاری است. صادق آل محمد برای این سه شب می فرماید؛«تقدیرات در شب نوزدهم است، حتمی شدن آن در شب بیست و یکم و امضای آن در شب بیست و سوم». و مولا در شب قدر ، فرقش شکافت، محراب گلگون شد. عرشیان و فرشیان ، اشک ریختند و مویه کردند.

دنیا طلوع خورشید ولایت را، فردا نمی بیند، دنیا در حسرت طلوعش باقی می ماند. عاشقانش یتیم می شوند. یتیمان بی‌غذا، صف کودکان مقابل خانه علی تا ظهور یادگارش و منتظران ظهور فرزندش تا داد مظلومان را بستاند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/31:: 5:0 عصر     |     () نظر
   1   2   3      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن