سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ جنایتکارى را نزد او آوردند و گروهى فرومایگان با وى بودند ، فرمود : ] خوش مباد چهره‏هایى که جز به هنگام زشتى و شر دیده نشود . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای :

ورزش ایران آمیخته با مفاهیم فرهنگی است

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای از مدیران روابط عمومی فدراسیونهای ورزشی خواست تا برای توسعه ، معرفی و احیای دوباره ورزش ملی ومذهبی کشورمان با این فدراسیون تعامل نزدیک داشته باشند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : سردار صفار زاده که در نشست مدیران روابط عمومی فدراسیونها ورزشی در زورخانه ی شهید فهمیده سخن می گفت به سابقه  سه هزار ساله ورزش باستانی اشاره کرد و اظهارداشت: ورزش باستانی نخستین رشته ورزشی در جهان است که در یک محیط بسته ورزشی انجام شد .

وی افزود: این ورزش ، ورزش نیاکان ماست و از اجداد ما برای ما به ارث گذاشته شده است و ما موظف به حفظ،احیاء، اعتلا و توسعه آن هستیم .

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای درادامه با بیان اینکه ریشه رشته کشتی که هم اکنون در دنیا به شکل قهرمانی رواج یافت است از کشتی پهلوانی است گفت: کشتی در زورخانه متولد شد و به سراسر جهان صادرشد .

وی ورزش زورخانه ای را ورزشی آمیخته با هنر ، اخلاقیات ، عرفان و آداب دقیق اجتماعی توصیف کرد واظهارداشت: موسیقی ، اشعار حماسی و عرفانی ، تاکید بر مسائل اخلاقی به ویژه جوانمردی و پهلوانی ، تاکید بر رعایت اداب اجتماعی مثل احترام به پیشکسوتان همگی نقاط قوت این رشته ورزشی است که چندین هزار سال قبل اجداد ما بدان اصرار می ورزیده اند .

وی افزود: در دنیای امروز همه به دنبال توسعه ورزش جوانمردانه هستند، این درحالی است که ورزش ایران اساسا آمیخته با این مضامین است اما به دلیل بی توجهی به ورزش باستانی این آموزه ها را نتوانسته ایم به دنیا معرفی کنیم .

سردار صفارزاده همچنین ادامه داد: ورزش باستانی تاکنون سه دوره ی پر فراز ونشیب را پشت سر گذاشته است که دوره نخست، دوره یکه تازی این ورزش بود ، دور ه دوم با ورود ورزشهای غربی وشرقی همزمان شد که عملا به حذف ورزش باستانی انجامید و دوره سوم که از 4 سال گذشته آغاز شده تلاش کرده ایم تا با معرفی شکل واقعی این ورزش ارزشی آ ن را مجددا احیاء کند .

وی با ابراز تاسف ازاینکه 85 درصد جوانهای کشورمان با ورزش ملی ومذهبی کشورشان بیگانه هستند گفت: این تاسف زمانی بیشتر می شود که فارغ التحصیلان ورزش کشورمان حتی برای یکبار پای در زورخانه نگذاشته اند این در حالی است که بسیار بینندگان خارجی این کشور ، پس از مشاهده ورزش باستانی نمی توانند عشق درونی خود را به این ورزش پنهان کنند.

رییس فدراسیون ورزشهای زورخانه ای درادامه خطاب به مدیران روابط عمومی فدراسیونهای ورزشی گفت: همه ما موظف به توسعه این رشته ورزشی هستیم باید وظیفه خود را نسبت به توسعه و احیای آن در هر پست و مقامی که هستیم انجام دهیم .

وی پیشنهاد داد: در مراسم افتتاحیه واختتامیه مسابقات داخلی و بین المللی ، همچینین گشایش سالنهای ورزشی با برگزاری مراسم ورزشهای باستانی نماد ورزش ایران را به نمایش بگذاریم .

در ادامه این مراسم نیاکی سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تربیت بدنی با مهم خواندن و معرفی ین رشته ایرانی – اسلامی گفت: ورزش باستانی با زیبایی ها نهفته اش می تواند حرفهای زیادی برای گفتن درجهان داشته باشد .

وی تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که زمینه رشد و توسعه این رشته را فراهم کنیم تا دنیا با ورزشی خاص با ویژگی های منحصر به فرد هنری ، ورزشی و اخلاقی مردم ایران آشنا شود .

شایان ذکراست درحاشیه نشست مدیران روابط عمومی های فدراسیونهای ورزشی تیم ملی ورزش باستانی کشورمان با انجام یک دست ورزش باستانی مورد تشویق حاضران قرار گرفتند .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/3/31:: 6:0 عصر     |     () نظر

دومین دوره مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی استان کردستان جام ولایت از تاریخ 28/3/88  به مدت 2 روز  در شهر سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی : این مسابقات با شرکت 150 کشتی گیر از شهرستان های تابعه استان کردستان و در وزن های 50 ، 60 ، 70 ، 80 و 90 کیلو و در 3 رده سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان برگزار گردید و در مجموع کل اوزان نتایج ذیل بدست آمد :

رده سنی نوجوانان :

50 کیلو : 1- محمد زارعی ( تربیت معلم سنندج ) ، 2- همزه رحیمی ( شهرستان دهگلان ) 3- ستار ساعد موچشی ( شهرستان موچش )

60 کیلو : 1- فرشید کریمی (توحید سنندج ) ، 2- اشکان لطفی (بعثت سنندج ) ، 3- محسن محمدی ( شهرستان سریش آباد )

70 کیلو : 1- سیروان شافعی ( توحید سنندج ) ، 2- مسلم امیری ( شهرستان دهگلان ) ، 3- مبین سلامی ( بعثت سنندج )

80 کیلو : 1- امید سالاری ( تربیت معلم سنندج ) ، 2-  علیرضا اسدی (شهرستان سریش آباد ) ، 3- زانیار کریمی ( توحید سنندج )

80+ کیلو :1-  فرزاد سلطانیان (توحید سنندج)، 2- شهاب عباسی ( بعثت سنندج ) ، 3- سعید طالبی سریش آباد ( شهرستان سریش آباد )

رده سنی جوانان :

60 کیلو : 1- کاوان شیرانی ( توحید سنندج ) ، 2- فریبرز درخشانیان ( بعثت سنندج ) ، 3- محمد زرین ( شهرستان دهگلان )

70 کیلو : 1- آرام رحیمی ( باشگاه توحید سنندج ) ، 2- محمد شاکری (شهرستان سریش آباد ) ، 3 – همین امجری ( چمران سنندج ) 

80 کیلو : 1- افشین رضایی ( تربیت معلم سنندج ) ، 2- جبار امیری ( شهرستان دهگلان ) ، 3- کارو خسروی (چمران سنندج)

90 کیلو : 1- مصطفی کریمی ( شهرستان سریش آباد ) ، 2- زانیار حسین پناهی ( شهرستان دهگلان ) ، 3- حامد ساعد موچشی ( شهرستان موچش )

رده سنی بزرگسالان :

60 کیلو : 1- سامان فیضی ( تربیت معلم سنندج ) ، 2- عباس کریمی ( شهرستان دهگلان ) ، 3- محمد عبدی ( سریش آباد )

70 کیلو : 1- آرش هادی (تربیت معلم سنندج ) 2- جواد ضیایی ( شهرستان سریش آباد ) 3- سامان سهرابی ( باشگاه توحید )

80 کیلو : 1- پیمان محمدی ( شهرستان دهگلان ) ، 2- مسلم حیدری ( سریش آباد ) ، 3- حسام محمدی ( شهرستان دیواندره )

90 کیلو : 1- فواد طاهر نژادیان ( تربیت معلم سنندج ) ، 2-طاهر صادقی ( شهرستان دهگلان ) ، 3- کوهسار محمد خوانی ( توحید سنندج )



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/3/28:: 6:0 عصر     |     () نظر


 

امیر هوشنگ فرهی ، پیشکسوت 83 ساله و با سابقه ورزش پهلوانی و زورخانه ای در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی فدراسیون گفت : خوشبختانه با نگاه ویژه مسئولان سازمان تربیت بدنی به این ورزش ملی سنتی و مذهبی کشورمان خون تازه ای تزریق شده است.
فرهی با اشاره به جایگاه ورزش زورخانه ای در فرهنگ ایرانیان افزود: ورزشکاران این رشته ورزشی دارای شان والای پهلوانی هستند که باید پایبند به آداب اجتماعی، فرهنگی، جوانمردی گذشت و ارزشهای اسلامی باشند.
وی تصریح کرد: متاسفانه با هجوم ورزشهای وارداتی شرقی و غربی به کشورمان ، ورزش ملی ما که از گذشتگان برای ما باجای مانده است برای نسل جدید و جوان کشورمان ناشناخته است . درحالی که همه جوانان ما باید ورزش نیاکان خود را بلد باشند زیرا این ورزش آمیخته با اعتقادات و مذهب ماست و با آشنایی جوانان با این ورزش معنوی روحیه پهلوانی در جامعه ما تقویت خواهد شد .
وی که بیش از 7 دهه کسوت ورزش زورخانه ای را یدک می کشد به جوانان توصیه نمود که حداقل برای تماشای جذابیت های بصری ورزش زورخانه ای که آمیخته ای از هنر و ورزش است به زورخانه بیایند و قطعاً جوانان ولایی و دوستار فرهنگ اصیل ایرانی به سادگی نمی توانند از اصالیتهای گرانبهای نهفته در این ورزش چشم پوشی کنند .
فرهی در پایان در توصیه ای به همه پیشکسوتان ورزش کشور گفت : پیشکسوتان ورزش کشور الگویی برای ورزشکاران نسل جدید می باشند و به جای ایجاد اختلاف و حاشیه سازی در ورزش می بایست با رفتار و اخلاق خود به نسل جدید ورزشکار پهلوانی ، فتوت ، جوانمردی و افتادگی را بیاموزند و بگویند که اول پهلوان باشید بعد قهرمان .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/3/24:: 1:10 عصر     |     () نظر
http://fipz.ir/img/news/1275281090.jpg

نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/3/18:: 2:34 عصر     |     () نظر
عشق یعنی ...

عشق یعنی انتظار و انتظار
عشق یعنی هر چه بینی عکس یار

عشق یعنی شب نخفتن تا سحر
عشق یعنی سجده ها با چشم تر

عشق یعنی دیده بر در دوختن
عشق یعنی از فراقش سوختن

عشق یعنی سر به در آویختن
عشق یعنی اشک حسرت ریختن

عشق یعنی لحظه های ناب ناب
عشق یعنی لحظه های التهاب

عشق یعنی بنده فرمان شدن
عشق یعنی تا ابد رسوا شدن

عشق یعنی گم شدن در کوی دوست
عشق یعنی هر چه در دل آرزوست

عشق یعنی یک تبسم یک نماز
عشق یعنی عالمی راز و نیاز

عشق یعنی سوختن یا ساختن
عشق یعنی زندگی را باختن

عشق یعنی همچو من شیدا شدن
عشق یعنی قطره و دریا شدن

عشق یعنی پیش محبوبت بمیر
عشق یعنی از رضایش عمر بگیر

عشق یعنی زندگی را بندگی
عشق یعنی بندگی و آزادگی

کلمات کلیدی: آل یاسین


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/3/15:: 6:0 عصر     |     () نظر

آل یاسین

دست از او برندار

بنا به نقل ابن سعد در «طبقات»، «مسلم بن عوسجه» از صحابه ی پیامبر(ص) و مردی شجاع بود که در کوفه اقامت داشت. او جزو کسانی بود که به حسین بن علی(ع) نامه نوشتند و ایشان را به کوفه دعوت نمودند، او برخلاف اکثر کوفیان، بر پیمان و عهد خویش، استوار ماند و پس از ورود ابن زیاد به کوفه و کشته شدن مسلم بن عقیل، برای حمایت از امام حسین(ع)، به همراه اهل و عیالش از کوفه، خارج و به ان حضرت ملحق گردید و تا آخرین قطره ی خونش، از امام خود حمایت نمود.
در تاریخ آمده است، هنگامی که مسلم بن عوسجه با تن خون آلود به روی خاک افتاد، حسین بن علی(ع) به همراه حبیب بن مظاهر به بالین او آمد و در کنارش نشست و فرمود:«ای مسلم! خدا تو را مورد رحمت قرار دهد» و سپس این آیه را تلاوت نمود:«از مؤمنان، مردانی هستند که به آنچه با خدا پیمان بسته اند، صادقانه وفا کردند. برخی از آنان، پیمانشان را به انجام رساندند[و به شرف شهادت نائل شدند] و برخی از آنان[شهادت را] انتظار می برند و هیچ تغییر و تبدیلی[در پیمانشان] نداده اند»(1)
پس از آن، حبیب بن مظاهر خطاب به مسلم گفت:« اگر چه تحمل مصیبت کشته شدن تو برای من سخت است، ولی به تو مژده می دهم که تا لحظاتی دیگر، وارد بهشت خواهی شد». مسلم در پاسخ وی گفت:«جزاک ا.. خیرا». حبیب به گفتارش ادامه داد:«اگر می دانستم که پس از تو بلافاصله به میدان نخواهم رفت، دوست داشتم اگر وصیتی داری انجام دهم». مسلم با صدایی ضعیف و در حالی که به حسین بن علی(ع) اشاره می نمود، جواب داد:«وصیت من این است که تا آخرین قطره ی خون، دست از او برنداری». حبیب گفت:«به خدا سوگند؛ که این وصیت تو را عمل خواهم کرد» و در همین گفتگو بود که مسلم بن عوسجه، جان به جان آفرین تسلیم کرد و روح بزرگش به شهدای دیگر اسلام پیوست.(2)
و اما در این زمانه امام زمان ما نیز انتظار دارد که ما به آن پیمانی که در «عالم ذر» با خدا، رسول(ص) و امام معصوممان بسته ایم وفادار باشیم. حبیب امام مهدی(ع) باید من و تو باشیم و وصیت مسلم بن عوسجه می تواند به من و تو نیز باشد که:«تا آخرین قطره ی خونت دست از امام زمانت برندار.» پس بیایید همیشه و هر لحظه دست از امام زمانمان برنداریم، در دوران غیبت با اعمالمان یاریش کنیم تا إن شاء ا... در زمان ظهور از یاوران راستین او بوده و به سعادت و رستگاری برسیم.

پی نوشت: 1ـ سوره ی احزاب، آیه ی 23 /// 2- برگرفته از کتاب«سخنان حسین بن علی(ع) از مدینه تا کربلا، محمد صادق نجمی

کلمات کلیدی: آل یاسین


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/3/8:: 6:0 عصر     |     () نظر

مسابقات تیمی زورخانه ای و مرشدی قهرمانی بزرگسالان کشور رده سنی ( 40-21 سال ) که 23 و 24 اردیبهشت در شهر زاهدان برگزار شد با قهرمانی کرمان به کار خود پایان داد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، در این مسابقات که به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی  و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای وحدت برگزار گردید 200 ورزشکار ، مربی و سرپرست در قالب 15 تیم از سراسر کشور به رقابت پرداختند که در مجموع کل رشته ها تیم کرمان با 10 طلا به مقام قهرمانی رسید ، کردستان با 1 طلا بر سکوی دومی ایستاد و تیم فارس با 1 نقره  به مقام سومی بسنده کرد.

شایان ذکر است که کاپ اخلاق این دوره از مسابقات به تیم مازندران رسید و محمود ثابتی از مازندران به عنوان برترین مربی برگزیده شد .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/2/29:: 6:0 عصر     |     () نظر
 

مجمع عمومی هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان قزوین برای مدت 4 سال حبیب ا... مجتبوی را به عنوان رئیس هیئت استان برگزید .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون : در حاشیه مجمع نور ا... هدایتی ، نایب رئیس فدراسیون در راستای حمایت از ورزش نیاکان با منجم مدیر کل تربیت بدنی استان قزوین جلسه ای برگزار و از چند زورخانه استان بازدید بعمل آورد و از نزدیک با مشکلات ورزشکاران ، پیشکسوتان آشنا شد و در بعضی از موارد رهنمودهایی ارائه نمود



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/2/20:: 2:37 عصر     |     () نظر

نادر محرابی  اظهار داشت: برای ایجاد این مدرسه، با مشکل مکانی روبه‌رو هستیم که با همکاری هیئت کشتی استان، باشگاه شهید رجایی در ساعت‌های مشخص برای تمرین این رشته ورزشی تعیین شده است.
وی ادامه داد: ورزشکاران و علاقمندان در رده‌های سنی مختلف به ویژه نونهالان زیر نظر مربیان رسمی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای آموزش‌های لازم را می‌بینند.
مهرابی با اشاره به برگزاری اردوی تیم نوجوانان کشتی پهلوانی گیلان اظهار داشت: اردوی تیم کشتی نوجوانان گیلان برای نخستین حضور در مسابقات کشوری انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 15 نفر از ورزشکاران زیر نظر عباسعلی محمدنژاد و سعید موسوی مربیان این تیم به تمرین می‌پردازند.
رئیس کمیته کشتی پهلوانی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان گفت: پس از پایان اردو پنج ورزشکار در وزن‌های 45 تا 50 کیلوگرم، 50 تا 60 کیلوگرم، 60 تا 70 کیلوگرم، 70 تا 80 کیلوگرم و 80 تا 100 کیلوگرم مشخص شده و به مسابقات کشوری در سنندج اعزام می‌شوند.
وی از تمام افراد واجد شرایط در گیلان خواست تا خود را به مسئول این کمیته در هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان معرفی کنند. 



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/2/9:: 8:0 عصر     |     () نظر
   1   2      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن