سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از جاهل انتقاد مکن، که دشمنت می دارد، و از عاقل انتقاد کن، که دوستت می دارد . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

 

 ای خدای دگرگون کننده دلها و دیده ها
ای تدبیر کننده روز و شب
ای دگرگون کننده حالی به حالی دیگر
حال مارا به بهترین حال دگرگون کن

الهی آمین


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/28:: 7:18 عصر     |     () نظر

 

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی با اشاره به موفقیت های ورزش کشور در سال 1389 گفت: امسال یکی از بهترین و به یادماندنی ترین سال های تاریخ ورزش ایران بود که تا سال های سال در اذهان و افکار مردم باقی خواهد ماند.
به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران، دکتر علی سعیدلو عصر روز گذشته(چهارشنبه) در آخرین نشست سال 89 خود با روسای فدراسیون های ورزشی، از سال 89 به عنوان سالی سخت و دشوار اما به یادماندنی یاد کرد و گفت: امسال یقینا یکی از سخت‌ترین سال های تاریخ ورزش بود، اما این سختی ها و فراز و نشیب ها وقتی با موفقیت های بسیار درخشان در تمامی عرصه های ورزش همراه شد، شیرین و لذت بخش شد و این مهم به دست نمی آمد مگر با تلاش و کوشش همگانی در این عرصه بسیار مهم. البته بار اصلی این سختی ها بر دوش شما روسا و مسئولان فدراسیون ها بود شبانه روز خود را صرف ایجاد این شور و نشاط اجتماعی کردید.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت های ورزش قهرمانی کشور در سال 89 خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که در طول 89 هفته از گذشت عمر دولت دهم هر هفته شاهد کسب یک عنوان قهرمانی در سطح قاره‌ای و جهانی بوده ایم. لطف خدا و همت و تلاش فدراسیون ها، ادارت کل تربیت بدنی، هیات‌ها، ورزشکاران و کل جامعه ورزش کشور سبب شدتا به طور میانگین در هر هفته یک قهرمانی با ارزش نصیب ورزش کشور شود.



معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی همچنین موفقیت ورزش ایران در بازی های آسیایی و پاراآسیایی را حماسه ای بزرگ در تاریخ ورزش کشور برشمرد و گفت: بازی های آسیایی و پاراآسیایی گوانگژو اوج هنر و کاراآمدی جامعه ورزش را نشان داد که این موفقیت های درخشان و به یادماندنی شور و هیجان مثبتی را در همه ابعاد جامعه ایجاد کرد .
وی در ادامه سخنان خود، فدراسیون های ورزشی و مسولان آنها را مورد خطاب قرار داد و گفت: از نظر ما هیچ تفاوتی بین فدراسیون ها ورزشی وجود ندارد. همه شما دوستان، برادران و همکاران خوب ما هستید و بنده همه ورزش ها را دوست دارم و به آنها به یک چشم نگاه می کنم چراکه هر یک از فدراسیون ها خواستگاه تعداد زیادی از جوانان پر شور و علاقمند ایران اسلامی است.
دکتر سعیدلو همچنین با اشاره به بودجه فدراسیون های ورزشی گفت: از روز اول حضور بنده در سازمان ورزش بارها اعلام کرده‌ایم که هیچ کدام از فدراسیون های ورزشی مشکلی بابت بودجه ندارند و طبق برنامه‌ای که ارایه کنند و نیاز به بودجه داشته باشند در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر منابع قوی مالی سازمان اظهار کرد: ورزش از نظر مالی خیچ مشکلی ندارد اما، پول با حساب و کتاب دقیق و بر اساس برنامه فدراسیون ها به آنها پرداخت می شود. در این بین مواردی نیز وجود دارد که دقیقا به میزان مبالغ مورد نیاز برنامه های ارائه شده پرداخت می شود و نه بیشتر. این اقدام با هدف شکوفایی استعدادهای مدیریتی روسای فدراسیون های ورزشی صورت می گیرد.
رییس سازمان تربیت بدنی توسعه زیرساخت های ورزش در سال 89 را هم یکی از گام های موثر و بزرگ ورزش به سوی تعالی برشمرد و افزود: در این دوره ساخت و سازها هم همراه با کسب موفقیت ها افزایش یافت و همه ما شاهد رشد چشمگیر آن بودیم. سازمان تربیت بدنی در سال 89 بیش از 100 پروژه ورزشی را در سراسر ایران اسلامی به بهره‌برداری رساند که البته این سرعت چشمگیر همچنان ادامه خواهد داشت.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، در ادامه سال 1390 را هم سالی پرکار برای ورزش کشور دانست و اظهار کرد: جریان زیبای ورزش هیچگاه از حرکت باز نمی ایستد و ما می خواهیم با کمک شما روسای فدراسیون ها و جامعه ورزش کشور بر این سرعتی که از امسال در عرصه ورزش ایجاد شده است، بیفزاییم و با سرعت بیشتر به سمت جلو حرکت کنیم.
وی افزود: من تاکید می کنم سال آینده نیز سالی سخت و حساس برای ورزش خواهد بود، اما یقین دارم که با پشتکار، همت مضاعف و عالی و تلاش مجدانه و دلسوزانه همه شما، سال آینده نیز به سالی به یادماندنی برای ورزش ایران تبدیل خواهد شد.
دکتر سعیدلو در پایان با تبریک فرارسیدن سال نو گفت: شما در ورزش و در جامعه ایران اسلامی مسئولیتی سنگین بر عهده دارید، بنابراین تلاش کنید از این موقعیت بیشترین استفاده را ببرید چرا که ایجاد شور و نشاط اجتماعی از طریق ورزش به راحتی میسر و ممکن است.
وی افزود: شما در سال 1389 نشان دادید که این هنر را به خوبی دارید و از این پس هم تلاش کنید تا ان شاالله از طریق کسب موفقیت های بیشتر هر روز شاهد افزایش این شور و نشاط باشیم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/26:: 6:7 عصر     |     () نظر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/26:: 5:36 عصر     |     () نظر

در جهت یکسان سازی وارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش ورزش ملی کشورمان ، برگ زرین دیگری در کارنامه خدمات فدراسیون در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ، ثبت و اولین و جامعترین فیلم آموزشی ورزش پهلوانی و زورخانه ای ساخته شد.
علی عددی مدیر این پروژه در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون گفت: با توجه به اینکه رونق بخشی ورزش ملی کشورمان از موکدات مقام معظم رهبری می باشد در جهت یکسان سازی این ورزش با ایده وطرح فدراسیون و پیگیری های شایسته اعضای انجمن زورخانه ای و کمیته های آموزش و تحقیقات و تیم ملی فدراسیون ، اولین فیلم آموزشی ورزش پهلوانی و زورخانه ای پس از دو سال و نیم تحقیق و پژوهش در مورد صحت حرکات و به تصویب رسیدن آن با زحمات دلسوزانه مسئولین فدراسیون تهیه و ساخته شد .

دبیر کمیته مربیان کشور از این فیلم بی نظیر به عنوان جامعترین منبع و ماخذ صحت حرکات در ورزش ملی یاد کرد و در ادامه افزود : دو دی وی دی که یکی شامل آموزش پایه ، معرفی ورزش و حرکت شناسی و دیگری شامل جلوه های ویژه ورزش تیمی زورخانه ای است همراه با کتاب آموزشی ورزش زورخانه ای ، کتاب آداب و ملاحظات ورزش پهلوانی به صورت یک بسته آموزشی توسط فروشگاه دلیرستان در سال جدید عرضه خواهد شد .
عددی در پایان ضمن تشکر از همه کسانی که در ساخت این فیلم همکاری داشتند اظهار داشت : امیدواریم نیازهای آموزش و پرورش و وزارت علوم با این بسته آموزشی تا حد زیادی بر طرف شود .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/26:: 4:8 عصر     |     () نظر

 

 

 جایگاه ورزش پهلوانی و زورخانه ای در  زنده نگه داشتن مرام پهلوانی و همچنین تزریق آن در فرهنگ عمومی جامعه موضوع قابل توجهی است که دیدگاه های مختلفی را به همراه دارد و امکان پیاده سازی یک تفکر راهبردی و برنامه عملیاتی را در حوزه های مختلف فراهم می سازد.
 

گزارش عملکرد فدراسیون ملی پهلوانی و زورخانه ای  طی چهار سال گذشته نشان می دهد که این فدراسیون  توانسته است با بهره گیری از دیدگاه ها و روش های علمی - تحقیقی مختلف در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر احیاء و به روز رسانی ورزش پهلوانی و زورخانه ای گام های موثری بردارد .

به همین منظور روابط عمومی فدراسیون ملی پهلوانی و زورخانه ای 50 سرفصل مهم عملکرد این فدراسیون در چهار سالی که گذشت را به شرح ذیل منتشر کرد :

1.تدوین و اجرای سند چشم انداز20 ساله و طرح جامع ورزش پهلوانی کشور. 

2.تدوین نمودار تشکیلاتی و شرح وظایف فدراسیون و هیئت ها و عملیاتی کردن هر یک.

3.توسعه منابع مالی فدراسیون و همچنین بهره برداری بهینه از منابع مذکور.

4.بازسازی و راه اندازی مجدد زورخانه ملی شهید فهمیده پس از 4 سال تخریب و تعطیلی.

5.تدوین70 موضوع تحقیقاتی در ابعاد ورزشی ، فرهنگی ، تاریخی و ... در رشته ورزش پهلوانی و زورخانه ای.

6.انجام تحقیقات بزرگ علمی ورزشی در زمینه های حرکت شناسی، پیکرسنجی، آسیب شناسی و...

7.تشکیل جلسات کارشناسی فنی متعدد برای روزآمد کردن و اصلاح قوانین و مقررات و استاندارد سازی تجهیزات.

8.تحقیق، طراحی، تولید و توزیع تجهیزات ورزشی به شیوه صنعتی اعم از میل، تخته شنو، ضرب.   

9.طراحی تیپ نقشه های استاندارد ساخت زورخانه در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ.

10.تدوین سرفصل های نوین آموزشی و متن دروس و برگزاری دوره های سطح بندی داوری و مربیگری و مدرسی در رشته های مختلف.

11.راه اندازی انجمن ورزش پهلوانی و زورخانه ای در نهادهای محوری اثرگذار  ( آموزش و پرورش ،  وزارت علوم ، نیروهای مسلح و ... ).

12.تدوین و راه اندازی سیستم داوری الکترونیک برای مسابقات و لیگ.

13.طراحی و ساخت سنسور اندازه گیری دور چرخ برای بهره برداری در سیستم داوری الکترونیک

14.انجام مطالعات، تدوین و انتشار پوستر مرشد و میاندار نمونه و مرام پهلوانی.

15.ارتقاء سطح کیفی و کمی مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه ای.

16.راه اندازی مسابقات خردسالان و نونهالان در سطح کشور برای اولین بار

17.پیشنهاد و پیگیری و تصویب و انجام پخش زنده مسابقات و لیگ ورزش پهلوانی و زورخانه ای.

18.پیشنهادوپیگیری و ثبت ملی آیین های پهلوانی و زورخانه ای در سازمان میراث فرهنگی با حضور رئیس جمهور

19.پیشنهادوپیگیری وتصویب آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق توسعه ورزش زورخانه ای در کشور توسط شورای فرهنگ عمومی کشور.      

20.پیشنهادوپیگیری وتصویب روزفرهنگ پهلوانی وورزش زورخانه ای درتقویم رسمی کشور( 17 شوال روزنبردپهلوانی علی(ع) درجنگ خندق ).

21.پیشنهاد و تصویب و پیگیری ساخت زورخانه های جدید و همچنین بازسازی و استفاده بهینه از زورخانه های موجود.

22.تشکیل جلسات متعدد کارشناسی برای تدوین دستور العملهاوآیین نامه ها و اجرایی کردن هریک(رتبه بندی،نخبگان،آداب،ارزیابی هیئتهاو... ).

23.ارتقاء سطح مدیران هیئت های استانی و همچنین فعال سازی تشکیلات هیئت ها.    

24.تهیه و توزیع نماهنگ و فیلم معرفی ورزش پهلوانی و زورخانه ای به 5 زبان.

25.انجام اقدامات لازم فنی و اجرایی و علمی و در نهایت ثبت آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران در یونسکو به عنوان میراث معنوی بشریت .

26.تشکیل، سازماندهی و فعال سازی تیم ملی در برنامه های بین المللی و داخلی.

27. تقویت فعالیتهای فراملی در جهت معرفی، رونق و توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای در محافل بین المللی داخل و خارج کشور.

28.تولید و توزیع اولین کتاب و لوح فشرده آموزش ورزش زورخانه ای.

29.پیشنهاد و پیگیری و تصویب رشته تربیت بدنی با گرایش ورزش پهلوانی و زورخانه ای در وزارت علوم ( دانشگاه جامع علمی کاربردی ).

30. راه اندازی وب سایت فدراسیون "دلیرستان" برای بهره برداری صدا و سیما ، مطبوعات ، خبرگزاری ها و ...

31.تولیدات فرهنگی ، تبلیغی و رسانه ای اعم از فیلم های سرشت نامه، ورزش صبحگاهی با ضرب و نوای مرشد، نوای پهلوانان و ...

32.تولیدات فرهنگی و تبلیغی اعم از مجموعه کتاب های پهلوان.

33.تولیدات فرهنگی و تبلیغی اعم از نمادهای ورزش پهلوانی، جاسوییچی و ...

34.جمع آوری و انتشار مجموعه فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص ورزش پهلوانی.

35.طراحی و تولید و توزیع لباس استاندارد ورزشکاران و مرشدان و تیم ملی.

36.طراحی و تدوین و برگزاری جشنواره مرشدان برتر ایران زمین.

37.طراحی و تدوین و برگزاری جشنواره پیشکسوتان ورزش زورخانه ای کشور.

38.انجام بازدیدهای متعدد استانی توسط اعضای هیئت رئیسه فدراسیون.

39.انجام مقدمات و راه اندازی فروشگاه اختصاصی تجهیزات زورخانه ای تحت عنوان "دلیرستان".

40.طراحی، تولید و نصب تشک استاندارد گود برای ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در 18 استان .

41.بستن بازوبند پهلوانی برای پهلوان کشور در هر سال توسط رئیس جمهور.

42.برگزاری گلریزان های سراسری در زورخانه های کشور ( حمایت از مردم غزه، مردم سیل زده پاکستان و ... )

43.راه اندازی مسابقات آموزش و پرورش و نیروهای مسلح و وزارت علوم.

44. پیگیری صدور بخشنامه های وزارت کشور درخصوص زورخانه سازی، حمایت مادی و معنوی از زورخانه ها و ...

45.پیگیری احداث 143 زورخانه، راه اندازی 28 زورخانه تعطیل شده، بازسازی کامل 21 زورخانه، مرمت 83 زورخانه،تصویب احداث 92 زورخانه

46. انجام تعاملات گسترده و مستمر ، تنظیم و امضاء توافقنامه و تفاهم نامه جهت همکاری و مشارکت با  نهادها و وزارتخانه های مختلف.

47.تدوین و تصویب اساسنامه و راه اندازی اولین آکادمی ورزش پهلوانی و زورخانه ای.

48.تولید و توزیع تجهیزات ورزشی استاندارد در کلیه استانها اعم از میل، تخته شنو، سنگ، کباده و ...

49.پیشنهاد، به تصویب رساندن و مشارکت در طراحی نقشه ساخت زورخانه بین المللی غدیر با ظرفیت دوهزارنفر در مجموعه ورزشی آزادی.

50.مجموعه اقدامات مطالعاتی ، اجرایی و فنی برای دفاع از حقوق ورزش ملی ایران در فدراسیون بین المللی (IZSF)

51.طراحی و راه اندازی بانک اطلاعات تخصصی ورزش پهلوانی و زورخانه ای.

52.پیشنهاد ، پیگیری و تشکیل کارگروه ورزش ملی کشور ( پهلوانی و زورخانه ای ) در سازمان تربیت بدنی.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/26:: 4:6 عصر     |     () نظر

 

wftly7pra9jrhuhxap6.jpg


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/26:: 4:4 عصر     |     () نظر

امام باقر (ع) فرمودند:

مَثَلُ الحَریص عَلَی الدُّنیا مَثَلُ دودَةِ القَزِّ: کُلَّمَا ازدادَت مِنَ القَزِّ عَلی نَفسِها لَـفّـا کانَ أَبعَدَ لَها مِنَ الخُروج حَتّی تَموتَ غَمّا

حریص به دنیا، همانند کرم ابریشم است که هر چه بیشتر دور خود می ‏تند، خارج شدن از پیله بر او سخت‏تر می ‏شود، تا آن‏که از غصه می ‏میرد.

کافی، ج 2، ح 7


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/26:: 4:0 عصر     |     () نظر

این هم از شیعه ما
سلام
?.دوستی از علم امام پرسید ، گفتم از نهان و آشکار ما خبر دارد هر گناهی که میکنیم هر ثواب وهر صوابی که میکنیم هر دستگیری و هر خیر و هر شری را خبر دارد از قتل و غارتهای فلسطین و عراق امریکا و ظلمهایی که به کودکان و زنان و مردان پیر و جوان میشه تا گناهان کوچک و درشت امثال من که شاید این دلشو بیشتر به درد بیاره و به کنایه بگه که این هم از شیعه ما.
اصلا ما در وجود ایشان گناه میکنیم و این معنای انفاسکم فی النفوس است. به هر حال شاید این هم یک حکمت از استغفارهای زیاد حضرات اهل بیت باشد.
گفت : بعید میدانم اینگونه باشه که میگی چون اگر این طور باشه ایشان دق میکنه و یک شبه قالب تهی میکنه مگه میشه کسی این همه جرم و جنایات رو تو سرتاسر این مملکت ببینه و طاقت بیاره و ...
یاد ابی عبدا... افتادم که شیخ شوشتری فرمود اگر اضطرار حضرت را بین همه مردم جهان تقسیم کنند همه دق میکنند.
اون جدی سوال میکرد و من مثل همیشه شرمنده بودم و اشک تو چشام حدقه زده بود که روی جواب دادن نداشتم.
دشمنانش بی امان و دوستانش بی وفا
با کدامین سر کند مشکل دو تا دارد حسین

?. دوستی میگفت کار ندارم از بیکاری زده به سرم! با خودم گفتم هممون همین طوریم و صبح تا شب داریم وقت تلف میکنیم ،‌از همه چیز و همه کس حرف میزنیم و میشنویم اما صدایی را که باید ،‌ نمیشنویم
اون وقت امام زمان این همه کار داره . اصلا شاید یکی از مهمترین کاراش آدم کردن من باشه!یادمون نره هر کدوم از ما یک گره کار امام زمانیم
شاید اگه همه دست به دست هم بدن و هر کی یه کاری رو شروع کنه کارای حضرت زودتر انجام بشه در فرجش تعجیلی صورت بگیرد.

?. الامام والد الشفیق
و الاخ الشقیق
والام ...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/26:: 3:54 عصر     |     () نظر

 

 

در قسمت اول به اقدامات اثربخش سردار صفارزاده پرداختیم اینک بطور مختصر سایر اقداماتی که در طول یکسالی که آقای صفارزاده بعنوان مسئول فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای بوده است  اشاره می شود و قضاوت را به شما می سپاریم:

 

 

v6z8n1v1b5yjlq25z9ew.jpg




1)      جذب و آشنایی نسل جوان . 

2)      جذب و آشنایی نسل جوان . 

3)      رفع ذهنیتهای منفی  

4)      دفع عوامل و عناصر منفی  

5)      رفع نواقص فنی و مقررات  

6)      فعال سازی زورخانه های موجود

7)      اصلاح سیستم درآمدی زورخانه ها

8)      استاندارد و زیبا سازی ساخت زورخانه ها و تجهیزات 

9)      ایجاد نظم و انضباط در امورات زورخانه ها . 

10)  ساماندهی امورات صاحبان زنگ .

11)  رفع اختلافات و تنش ها بین پیشکسوتان 

12)  تعیین تکلیف حضور بانوان در این ورزش

13)  رتبه بندی مرشدان و ورزشکاران زورخانه ای

14)  فعال سازی سیستم نظارت و ارزشیابی

15)  فعال سازی در وزارتخانه ها و نهادها

16)  توسعه تعاملات با وزارتخانه ها و نهاد ها

17)  رفع ذهنیتهای نا صواب و منفی در جامعه در خصوص این ورزش .

18)  دفع عوامل منفی ( تزئینات درآویش ، خرافی ، و ... ) و عناصر ناباب با ظواهر نا مناسب .

19)  پاکسازی محیط و فضای فرهنگی و معنوی زورخانه ها از مصادیق انحراف ، خرافه ، عوامل و افراد ناباب و بی صلاحیت. 

20)  رفع نواقص و اشکالات در مقررات و ضوابط فنی و فرهنگی .

21)  فعال سازی زورخانه های موجود ، افزایش جلسات تمرینی در هفته  و ایجاد کلاسهای ویژه نوجوانان و جوانان .

22)  اصلاح سیستم در آمد زورخانه ( افزودن سیستم شهریه به سیستم سردم موجود در زورخانه ها )

23)  استاندارد و زیبا سازی ساخت زورخانه های جدید الاحداث و تجهیزات ورزشی بر اساس الگوهای طراحی شده .

24)  ایجاد نظم و انضباط در امورات زورخانه از قبیل وضع پوشاک ، تزئینات داخل زورخانه و ...

25)  تدوین و اجرای آیین نامه پیشکسوتان ( صاحبان زنگ بالا و پایین ) و کهنه سواران ( صاحبان زنگ از درب ) به منظور ساماندهی و اجرای صحیح امتیازات افراد مربوطه .

26)  رفع اختلافات و تفرقه شدید بین پیش کسوتان و اهالی این ورزش .

27)  تدوین اجرای طرح رتبه بندی مرشدان و ورزشکاران زورخانه ای ( در 10 رتبه ) به منظور ایجاد انگیزه وجذب جوانان ، ایجاد نظم و انضباط و ... .

28)  طراحی و اجرای سیستم کارآمد جهت اعمال نظارت و ارزشیابی مستمر بر هیئت های استان ، شهرستان و زورخانه ها و همچنین اعمال تشویقات و تنبیهات لازم .

29)  فعال سازی این ورزش در وزارتخانه ها و سازمانهای مهم و محوری ( آموزش و پرورش ، وزارت علوم ، دانشگاه آزاد ، نیروهای مسلح ، حوزه های علمیه ، فدراسیون جانبازان و معلولین،  و ... )

30)  انجام تعاملات مستمر با وزارتخانه ها و سازمان های اثرگزار ( میراث فرهنگی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان ملی جوانان ، سازمان اوقاف و امور خیریه ، ستاد مبارزه با موارد مخدر ، امور مساجد و ... ) .

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/24:: 12:3 عصر     |     () نظر

روزی که سردار صفارزاده در راس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای قرار گرفت با عنایت به نجارب ارزشمندی که  در عرصه ورزش بخصوص ورزش بسیج داشت ؛ شکوفایی ورزش باستانی و کشتی پهلوانی را به ورزشکاران نوید می داد.

علیرضا صفارزاده با تفکر ناب خود عزم خود را جزم کرد تا ورزش باستانی را متحول کند که الحق بخوبی از عهده این کار همانند دیگر مسئولیتهائی  که قبلا بعهده داشت ؛ سرافراز و سریلند بیرون آمدچرا که اقدامات بسیار مهم و ارزشمندی  در بخشهای مختلف سخت افزاری و نرم افزاری در طول این سه سال و اندی انجام داد که برابری می کرد با همه ادوارفدراسیون های قبلی ( البته فدراسیون جناب آقای شیرگیر هم در بحث قوانین و مقررات ؛ داوری و  ... تحولات  بزرگی انجام داد)

بیاد دارام علیرضا صفارزده در همان روزهای اول مسئولیتش دست به یک اقدام پسندیده زد و با تجلیل از جمع کثیری از پهلوانان و پیشکسوتان در زورخانه جماران؛  برگ زرین دیگری را در فدراسیون به ثبت رساندو ازز پهلوانان و پیشکسوتان ورزش باستانی تجلیل به عمل آمد و طاق شالی نیز به آنان اهدا شد که از آن جمله می‌توان به نامهای: پهلوان حاج‌جلال کریمی، پهلوان عباس زندی، پهلوان حسن حجازی، محمد نجات‌مهر؛ مصطفی تاجیک، حاج‌حسین شیریان، حاج‌قاسم لبانی، سیدجمال شیرخدایی، سیدمهدی جزی، منصور نیاورانی، حاج‌ابوالقاسم نیاورانی اشاره کرد.

صفارزاده در ابتدای مستولیتش استفاده از دانش بزرگان این ورزش را متدکر شد و در یکی از جلسات که بنده حضور داشتم جناب آقای رضا قدیانی که از پیشکسوتان بزرگ این ورش محصوب می شود خطاب به سردار چنین گفت:

 به خاطر تنگ‌نظری‌ها ورزش باستانی رشد پیدا نکرده است به همین خاطر باید دست به دست هم بدهیم و در همین جا هم‌قسم شویم که برای سازندگی وارد میدان شده‌ایم و ادامه داد حدود پنجاه طرح برای رونق ورزش باستانی دارم که به زودی ارائه خواهم کرد.

در جلسات رتبه بندی مرشدان ؛ پهلوانان و ورزشکران که اینجانب بعنوان دبیرکمیته رتبه بندی و پیشکسوتان فعالیت می کردم؛ صفارزاده چنین گفت:

 ما خادم ورزش هستیم، ورزش باستانی مشکلاتش مثل خودش کهنه شده است، لذا چون این ورزش قدمت تاریخی دارد باید تفکری تازه اندیشید و با تحول در این عرصه، با همدلی و تلاش جهت شکوفایی مجدد آن گام برداریم.

او ادامه داد: در این مدت کوتاه حضور در فدراسیون، ساختار فدراسیون را تنظیم نمودیم و یک همایش سه روزه با حضور ریاست هیئت‌های استانها را در بدو کار برگزار نمودیم و در اولین اقدام نیز کمیته‌ها را تعریف کردیم و درصدد تشکیل کمیته روابط عمومی و کمیته فرهنگی هستیم و بعد از آن نیز کمیته تیمهای ملی را تشکیل می‌دهیم و به زودی لیگ را هم راه‌اندازی می‌کنیم.

ایشان  با اشاره به اینکه باید از گذشته‌ها درس بگیریم و چراغ راه آینده کنیم، افزود: چهار انجمن هم تشکیل خواهیم داد ؛ ‌یکی انجمن کشتی پهلوانی، دیگری انجمن زورخانه ای  ؛ انجمن مرشدان و پیشکسوتان.

صفارزاده ادامه داد: این ورزش سنتی است، ولی نباید آن را سنتی اداره کرد به همین خاطر درصدد هستیم چشم‌انداز دو ساله این ورزش را ترسیم و آن را تدوین کنیم و بعد به سراغ درجه‌بندی زورخانه‌ها برویم. پیشنهادهایی هم ارائه داده‌ایم که یک خانه باستانی هم راه‌اندازی کنیم و در تمام مراکز استان نیز اجبارا یک گود زورخانه و سالن کشتی احداث نماییم.

او افزود: نهضت زورخانه‌سازی را بنا نهادیم و طرح آن را هم ارائه داده‌ایم و موافقت آن را هم دریافت کردیم و قصد هم داریم با انجام هر مسابقه بین‌المللی افتتاحیه آن را با ورزش باستانی آغاز نماییم.

ایشان گفت :یک میلیارد برای بازسازی زورخانه‌ها اختصاص داده‌ایم و 200 میلیون هم برای تجهیز زورخانه‌ها درخواست کرده‌ایم.

 دراینجا بعد نیست به یک خاطره بپردازم و ان این است که خبرنگاری از آقای صفارزاده پرسید که چطور شد که جنابعالی بعنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شدید؛ ایشان در جواب گفت:

  اگر بخواهید روند انتخابم را بررسی کنید، از دو دیدگاه باید به آن پرداخت. اول از طرف آنهایی که من را انتخاب کردند که مربوط به من نیست؛ اما از طرف دیگر از 2 ماه پیش صحبت‌هایی در این خصوص با مسئولان سازمان داشتیم. آنها دلایلی داشتند که این مسئولیت را بپذیرم. رایزنی های مختلفی انجام شد؛ اما از آن جهت که مقام معظم رهبری در مورد رونق بخشی به این رشته تأکید داشتند، برایم مهمترین دلیل برای حضور در این فدراسیون بود. از طرف دیگر، ورزش باستانی بستر ارزشی هم دارد و به شخصه بیشترین سنخیت را با بسیج در آن می‌بینم و دراین ورزش بیشتر ذکر اهل بیت است و بسیاری از آداب و رسوم مذهبی در آن گنجانده شده است.

خبرنگار دیگری پرسید اقدامات که قراراست در این فدراسیون صورت پذیرد را عنوان کنید و ایشان گفت:

 مهمترین کار، نوآوری و جذاب کردن است. اولاً باید تمام تلاشمان را به خرج دهیم که جوان‌ها به آن گرایش پیدا کنند و جوان‌پسند شود. اگر خواهان توسعه این ورزش در بعد بین المللی هستیم، حتماً باید جذابیت های لازم را داشته باشد. خلاهایی که در این رشته وجود دارد باید برطرف کنیم. به اعتقادم مهم ترین کارم استفاده از نظرات اهل فن، صاحب نظران و پیشکسوتان این رشته است. باید بر روی این رشته بازنگری کنیم. اصول را حفظ کنیم و مابقی را به روز کنیم. باید مسائل حاشیه‌ای که موجب دفع جوان‌ها می‌شود را از پیش روی این رشته برداریم.

البته گفتنی های زیادی هست ولی هدف من از نقل  مطالب فوق این بود که صفارزاده در ابتدای کاربا اطلاعات کامل به  همه زوایای این ورزش اشراف پیدا کرده بود تا بتواند در طول خدمتش آنها را به اجراء در بیاورد.

تشکیل ستاد احیاء و توسعه ورزش زورخانه ای  

در همان آغاز مسئولیت سردار اولین جلسه طرح احیاء و توسعه ورزش زورخانه ای باحضور آقایان علیرضا صفارزاده ریاست فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای ، نوراله هدایتی نایب رئیس فدراسیون ، فرهاد طلوع کیان دبیر فدراسیون ؛ هدهدی ، لاری زاده، جهانی مقدم  و اینجانب در محل فدراسیون ورش پهلوانی و زورخانه ای تشکیل گردید که در این نشست ابتدا سردار صفار زاده ؛  اینجانب را بعنوان مسئول ستاد طرح مذکور معرفی نمود وبه تشریح طرح مزبور پرداخت  بعد از شور و مشورت موارد ذیل مورد تصویب حاضرین قرار گرفت:

! – آقای منوچهر عطاء الهی موظف گردید  کلیه مراحل انجام کار توسط گرو ها و کمیسیون های مختلف  را پیگیری ، نظارت و تاریخ جلسات آتی را به آگاهی اعضاء برساند.

2- تدوین طرح مطالعاتی و پیش زمینه در موضوع فوق ( عوامل موثر در احیاء و توسعه ورزش درداخل بااستفاده از الگوهای داخلی و عوامل موثر در احیاء و توسعه ورزش درخارج  بااستفاده از الگوهای خارجی  توسط کارگروهی زیر نظر سردار تدوین و به ستاد ارائه تا درخصوص موردی یا موضوعی دنبال نمودن طرح  ، بحث و تبادل نظر بعمل آید.

3- پس  از تدوین  هر بخش  شامل  موارد  محتو.ائی  نظیر:  عوامل  مدیریتی ، عوامل فنی و ورزشی ، عوامل فرهنگی و اجتماعی ، عوامل اقتصادی ، عوامل زیرساختی و عوامل قانونی و حقوقی موضوع در ستاد مورد بحث و تصویب قرار خواهد گرفت.

4- مقرر گردید این طرح تاپایان شهریورماه جهت اقدامات بعدی ، آماده بهره برداری گردد.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/19:: 5:54 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن