سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما وخداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

پس از اهداء لوح سپاس توسط نوراله هدایتی ( نایب رئیس فدراسیون) و فرهاد طلوع کیان ( دبیر فدراسیون) به ایرج کامیابی ( رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای شهرستان کرمان)  از زحمات ایشان در راستای توسعه ورزش ملی تجلیل گردید .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، کامیابی پس از توضیحاتی چند در مورد سوابق درخشان خود در ورزش پهلوانی و زورخانه ای به موفقیت های بی نظیر فدراسیون در 4 سال گذشته اشاره نمود و همه پیشرفت های حاصله در این ورزش را  مرهون فداکاریهای مسئولین فدراسیون در جهت علمی نمودن ورزش پهلوانی و زورخانه ای در پیروی از فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و افزود هیئت استان کرمان با رعایت دستورالعمل ها و آئین نامه های مصوب فدراسیون توانسته است ورزش استان را به حد عالی برساند .

وی در پایان ، ثبت ورزش ملی در یونسکو، تصویب شدن ورزش پهلوانی و زورخانه ای به عنوان یکی از رشته های تربیت بدنی در دانشگاه جامع علمی کاربردی و ... را از دستاوردهای ارزنده فدراسیون دانست و پس از تبریک به جامعه ورزش کشور ، دلسوزان ورزش ملی و ... به همکارانش در هیئت های استانی توصیه کرد تا با استفاده از نکته های مندرج در آئین نامه ها و دستورالعمل های مصوب فدراسیون ، ورزشکاران خود را با نگرش علمی تربیت نمایند .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/19:: 5:30 عصر     |     () نظر

رضا جمشیدی مدیر کل تربیت بدنی استان بوشهر با اشاره به مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان اظهار داشت: تصویب احداث 9 زورخانه در استان یکی از ارزنده ترین مصوبات هیئت دولت در جهت تقویت زیرساختهای ورزش ملی کشورمان در استان بوشهر می باشد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای، وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه مسئولین استانی همچون نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و ... با توجه به اهمیت موضوع احیاء و رونق بخشی این ورزش ارزشی، توسعه مرام پهلوانی را مورد توجه قرار داده اند.
مدیر کل تربیت بدنی استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به قول مساعدی که دولت خدمتگذار دهم در راستای کمک به ورزش دادند ما خوش بینیم که سال آینده سال بسیار خوبی برای ورزش استان بوشهر خواهد بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/17:: 2:59 عصر     |     () نظر

انا لله و انا الیه راجعون

که مردی نه در تندی تیشه است           که در پاکی جان و اندیشه است

در گذشت ناگهانی جوانمرد مخلص و مومن کرمانشاه حاج محمد علی نامداران " عضو کمیته فنی زورخانه ای فدراسیون " را به جامعه پهلوانی و زورخانه ای کشور تسلیت عرض می نمائیم .

از درگاه خداوند رحمان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز ، سلامتی و طول عمر با عزت را مسئلت می نماییم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/15:: 2:26 عصر     |     () نظر
دوره مربیگری درجه 3 زورخانه ای که به میزبانی زورخانه ملی شهید فهمیده در تهران آغاز شده بود بعد از 8 روز آموزش عصر دیروز پایان یافت .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، 25 نفر از باستانی کاران استان تهران به منظور فراگیری علم مربیگری زورخانه ای در این دوره آموزشی شرکت داشتند .
در این دوره مباحث مختلفی در حوزه مربیگری ورزش زورخانه ای از جمله مبانی تاریخی و فرهنگی ورزش زورخانه ای و آیین پهلوانی ، اخلاق مربیگری ، عوامل و موانع جذب مردم به ورزش زورخانه ای ، فیزیولوژی و آسیب شناسی ورزشی در ورزش زورخانه ای ،آداب ورود و گرم کردن اولیه و سرد کردن ،آشنایی با آیین نامه ها ، قوانین و مقررات فدراسیون ، آشنایی با کشتی پهلوانی و آداب و فنون آن ، میل گیری ، میل بازی ، سنگ گیری ، میانداری و هماهنگی با مرشد ، پا زدن ، نرمش پشت تخته ، چرخ ، کباده ، شنو ، آشنایی با ادبیات و موسیقی زورخانه ای و آشنایی با آداب و سنتهای ورزش زورخانه ای تدریس شد .
از اساتید این دوره می توان به آقایان محمد برجی ، فرهاد طلوع کیان ، بهزاد هدهدی ، ابوالفضل قنبری ، حسین نجار و میثم موحدی فر اشاره کرد.
گفتی است این دوره نوزدهمین دوره آموزشی فدراسیون در سال 89 بود.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/15:: 2:16 عصر     |     () نظر

در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده بین فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و استانداری فارس و همزمان با ایام ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق(ع) 4 زورخانه در 4 شهر استان فارس به بهره برداری رسید .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، این 4 زورخانه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ، سفر هیئت دولت و همچنین اعتبارات استانی ، در شهر شیراز با مساحت 600 متر زیر بنا و شهرستان های داراب ، فیروزآباد و اقلید هر کدام با مساحت 300 متر زیر بنا احداث شده است .

هم اکنون این زورخانه ها آماده پاسخگویی به نیازهای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش پهلوانی و زورخانه ای می باشند و مقرر شده تا این زورخانه ها مرکز آموزش ورزش ملی به نونهالان ، نوجوانان و جوانان در شهرستانهای مذکور باشند.

لازم به ذکر است در سال 1385 حدود 300 زورخانه در کشور فعال بوده و تاکنون بیش از 200 زورخانه در کشور افتتاح شده و همچنین 300   زورخانه دیگر در دست احداث می باشد .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/12:: 4:14 عصر     |     () نظر

 

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای‌ گفت: ثبت آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران به عنوان بخش ارزشمندی از میراث بشری در یونسکو افتخاری بسیار بزرگ برای خانواده ورزش کشورمان بوده است.
به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران، نشست خبری فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای با حضور رئیس و دبیر این فدراسیون برگزار شد.
در این نشست صفارزداه با اشاره به اهمیت ثبت جهانی ورزش پهلوانی و زورخانه ای در یونسکو گفت: این فرهنگ و آیین ارزشمند با پیگیری‌های فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور توسط سازمان میراث فرهنگی روز 25 آبان ماه به ثبت ملی رسید به همین خاطر در نظر داریم این روز بزرگ را همه ساله جشن بگیریم چرا که این ورزش معرف فرهنگ و تمدن ایران زمین است.
وی ادامه داد: ورزش زورخانه ای یکی از داشته های بزرگ تاریخ و فرهنگ ملت بزرگ ایران است که باید با نام ایران ثبت و درجهت اعتلا و معرفی آن تلاش شود.
صفارزاده تصریح کرد: یکی از دغدغه های مهم مسوولان فدراسیون در طول این سالها این بوده که مبادا این ورزش ملی و مذهبی کشورمان توسط کشور دیگری ثبت و ضبط شود که با تلاش ما این ورزش به نام ایران به ثبت رسید.
وی افزود: در ادامه معرفی این رشته به جامعه بین المللی نزدیک به ? سال پیش تیم ورزش زورخانه ای را به جشنواره یونسکو اعزام کردیم و در این برنامه نمایندگان حاضر در یونسکو بنا براعترافات خودشان یکی از زیباترین ورزش ها را مشاهده کردند.
رییس فدراسیون پهلوانی وزورخانه ای با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ رشته ورزشی در جهان نتوانسته نام خود را در یونسکو به ثبت برساند، حفظ این رشته به نام ایران و معرفی آن به سایر ملل را از تبعات ثبت جهانی این ورزش اعلام کرد و افزود:معرفی این ورزش اخلاقی که آمیخته با هنر و موسیقی است به دنیا، در واقع تبلیغات سوء را علیه ایران خواهد زدود. باید این اتفاق مهم در داخل کشور ارج نهاده شود .
وی در ادامه تاکید کرد: در مدت حضورم رد فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای متوجه شدم که غفلی ملی در خصوص این ورزش در کشورمان صورت گرفته است به همین خاطر با شعار" احیای ورزش ملی با جزم عزمی جدی" را در دستور کارمان قرار دادیم. در این راستا تعاملات موثری با سازمانها و نهادهای دولتی، آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات اناجم داده ایم.
صفار زداه ادامه داد: از کارهای مهم صورت گرفته در این رابطه برگزاری جلسات مناسب با شوارای فرهنگ عمومی بوده است که به تصویب آیین نامه ورزش زورخانه ای منجر شد.و به این ترتیب تمامی مسئولین ذیربط در این مجموعه باید به مطالبات ما در خصوص ورزش زورخانه ای پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال به وزارت کشور ابلاغ شد که از این پس در هر استانی به ازای هر صدهزار نفر یک زورخانه باید راه اندازی شود .
رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ادامه داد: از جمله کارهای ارزشمندی که در این شورا صورت گرفت، ثبت روز ورزش زورخانه ای درتقویم سالانه کشورمان در تاریخ 17 شوال که همزمان است با نبرد حضرت علی در جنگ خندق که نماد قدرت، شجاعت و اخلاق بوده است.
وی با اشاره به افزایش تعداد زورخانه های کشور در سالهای اخیر خاطرنشان کرد: تعداد زورخانه های کشورمان در بدو ورود م به فدراسیون حدود 300 خانه بوده است و لی درسالهای اخیر شاهد رشد تعداد این زورخانه ها بوده ایم تا جایی که در حال حاضر 520 زورخانه در کشورمان فعالیت می کنند.



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/9:: 2:14 عصر     |     () نظر

در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده بین فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و استانداری فارس و همزمان با ایام ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق(ع) 4 زورخانه در 4 شهر استان فارس به بهره برداری رسید .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، این 4 زورخانه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری ، سفر هیئت دولت و همچنین اعتبارات استانی ، در شهر شیراز با مساحت 600 متر زیر بنا و شهرستان های داراب ، فیروزآباد و اقلید هر کدام با مساحت 300 متر زیر بنا احداث شده است .

هم اکنون این زورخانه ها آماده پاسخگویی به نیازهای ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش پهلوانی و زورخانه ای می باشند و مقرر شده تا این زورخانه ها مرکز آموزش ورزش ملی به نونهالان ، نوجوانان و جوانان در شهرستانهای مذکور باشند.

لازم به ذکر است در سال 1385 حدود 300 زورخانه در کشور فعال بوده و تاکنون بیش از 200 زورخانه در کشور افتتاح شده و همچنین 300   زورخانه دیگر در دست احداث می باشد .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/9:: 2:3 عصر     |     () نظر

فرهاد طلوع کیان ، دبیر سومین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین اظهار داشت : متاسفانه علیرغم شان و منزلت مرشدی، این هنر معنوی همواره مورد بی مهری قرار گرفته و برنامه ریزی مناسبی برای معرفی و ارتقاء سطح کیفی این هنر ارزشمند صورت نگرفته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، دبیر فدراسیون طی گزارشی از جشنواره گفت : خوشبختانه، فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران طی سه سال گذشته با اجرای طرح جشنواره مرشدان برتر ایران زمین به عنوان یکی از برنامه های موثر تلاش نموده تا در جهت رفع این کمبود ها گام بردارد. در واقع، طرح برگزاری جشنواره مرشدان برتر ایران زمین، اعلام موجودیت جامعه مرشدان کشور است.

وی گفت : هدف، برگزاری جشنواره های پیاپی و پرکردن تقویم کاری نیست بلکه خروجی های جشنواره اهمیت دارد که     نمونه اش راهیابی 31 مرشد به مرحله نهایی جشنواره سوم در مقایسه با 20 مرشد در جشنواره دوم و نشان از بالا رفتن استانداردهای مرشدی در کشور است. اهدای 7 سردم زرین، 9 سردم سیمین و 26 دیپلم افتخار در بخشهای مختلف جشنواره اعم از گروهی، دو نفری و انفرادی در قالب ضرب نوازی، حماسه خوانی، مرکب خوانی، آواها و گویش های محلی ( مقامی )، گواه دیگری بر این مدعاست.

وی افزود : در برگزاری جشنواره با برداشتن گامی بلند، از جنبه های مرتبط ادبیات و علم موسیقی بهره گرفتیم تا شاهد مسابقه ای حرفه ای در عرصه سنتی مرشدی با معیارهای علمی باشیم. برای تحقق این مهم، پیشکسوتان و متخصصین علوم لازم از اعضای جامعه ورزش پهلوانی را به یاری طلبیدیم که علم و تجربه را تلفیق نماییم و حرکتی بنیادین برای نهادینه کردن آموزش های علمی در عرصه مرشدی آغاز شود تا ان شاءا... در آینده نزدیک بتوانیم نه تنها در سطح ملی بلکه در عرصه بین المللی با زبان مشترک علم موسیقی به آموزش و توسعه کمی و کیفی این هنر مقدس بپردازیم.

طلوع کیان در پایان گفت : خداوند منان را شاکریم که توفیق برگزاری جشنواره سوم و ایجاد فرصتی متفاوت را عطا نمود. امسال با میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و همکاری هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان و شهرستان یزد، توفیق گرامیداشت یاد و خاطره نابغه حماسه خوانی ایران – مرحوم استاد مرشد محمد مرادی – را یافتیم. انتخاب شعر، شیوه بیان و انتخاب گوشه های ردیف آوازی مرشد مرادی، الگویی بی نظیر برای مرشدان است تا موسیقی اصیل پهلوانی را ارج نهیم، احیاء کنیم و توسعه دهیم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/9:: 2:1 عصر     |     () نظر




اسامی کاندیداهای مرحله نهایی سومین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین تحت عنوان " آواها و نواهای پهلوانی" که 30 بهمن و 1 اسفند در یزد برگزار می شود از سوی هیئت داوران جشنواره اعلام شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، در بخشی دونفری : مرشدان مهدی تمولی و مجید خلیلی از استان البرز ، علی اصغر کمالی و امیر کمالی از استان ایلام ، مجتبی یاوری و سید مسعود بزازیان از استان خراسان رضوی به سردم خواهند رفت .

در بخش گروهی مرشدان سبزواری اعم از آقایان سید علی سجادی، سید مجید نقیب زاده ، عباس نارنجی و عباس دروکی توانستند جواز حضور در مرحله نهایی جشنواره را کسب کنند .

بخش انفرادی جشنواره نیز در 2 رده سنی 60-41 سال و 40-21 سال برگزار می شود که کاندیداهای این بخش به شرح ذیل می باشد :

60-41 سال : مجید سلیمانی راد ( یزد ) - سید علی سجادی ( خراسان رضوی ) - عباس جولایی ( مرکزی ) - محمدرضا کارگر بیده ( خراسان رضوی ) - فریبرز نوروزی ( کردستان ) - علی اکبر رمضانی ( یزد ) - علی ناری ( خراسان رضوی ) - حمید رضایی (تهران) - بهروز جهانی ( کرمانشاه ) - اسلام امیدی ( آذربایجان شرقی ) - علی اصغر کمالی( ایلام )

40-21 سال : مهدی یداللهی ( همدان ) - علی برزویی ( خراسان رضوی ) - داود کمالیان ( یزد ) مهدی تمولی ( البرز ) - مجید خلیلی ( البرز )- امیر کمالی (ایلام)- عباس نارنجی(خراسان رضوی ) - سیروان نوروزی(کردستان)-جابر شعبان زاده (یزد)- محسن بحریان (فارس)- اسدا... خواجه وندی ( تهران) - سید مجید نقیب زاده (خراسان رضوی )- محمد تقی سعادت پور (مرکزی)- مجتبی یاوری    ( خراسان رضوی ) - قاسم کاظمی مقدم( خراسان رضوی ) - جهانشاه تیشه کنی ( کرمانشاه ) - ابراهیم مشکیدان ( خراسان رضوی ) - سعید فیضی ( زنجان)

لازم به ذکر است اختتامیه جشنواره مصادف با شب میلاد رسول اکرم (ص) در تالار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، با حضور مسئولین برگزار می گردد .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/12/9:: 1:54 عصر     |     () نظر

طی حکمی از سوی علیرضا صفارزاده ( رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای)  غلامعلی محمودزاده به عنوان مشاور روابط عمومی این فدراسیون منصوب شد . در قسمتی از این حکم آمده است :

با توجه به تعهد و تخصص و سوابق ارزنده جنابعالی در زمینه اطلاع رسانی به عنوان مشاور روابط عمومی این فدراسیون منصوب می گردید .

امیدوارم با توکل به خدا و بهره گیری از توان و تخصص اهل نظر و تعامل با صاحبان رسانه های گروهی در شناساندن این ورزش مقدس به افکار و اذهان عمومی پیروز و سربلند باشید.

لازم به ذکر است محمود زاده متولد سال 1339 می باشد و در سال 1361 با تربیت بدنی بسیج وارد عرصه ورزش شد و سپس جهاد تربیت بدنی را به اتفاق چند تن از همکاران در محل سازمان تربیت بدنی ( پارک شهر ) که در حال حاضر با نام فدراسیون همگانی در حال فعالیت می باشد پایه گذاری نمودند.

وی مدت 17 سال نیز بافدراسیون ورزش جانبازان و معلولین همکاری نموده و در حال حاضر هم در سمت مدیر روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان فعالیت دارد .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/11/30:: 3:52 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن