سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علم باطن رازی از رازهای خدای وحکمتی از حکمت های الهی است که در دلهای هر یک از اولیای خود که بخواهد می نهد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

 

احتراما بدینوسیله فوت مادر گرامی خود را به اطلاع دوستان و آشنایان می رسانم امیدوارم که در این سال جدید هیچ کسی غم نبیند


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/12/25:: 4:0 عصر     |     () نظر

جوانان و نوجوانان مازندرانی توانستند در  مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور بعد از غلبه بر حریفان خود به عنوان ارزشمند قهرمانی کشتی پهلوانی جوانان و نوجوانان کشور در سال 1390 دست یابد و جام قهرمانی را  از آن خود کنند .  

به گزارش روابط عمومی فدراسیون در این مسابقات 2 روزه که دوشنبه و سه شنبه 15 و 16 اسفنده ماه در سالن کشتی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد ،  219 کشتی گیر در قالب 38 تیم از 19 استان کشور  در دو رده سنی جوانان و نوجوانان در رشته کشتی پهلوانی به رقابت پرداختند که در خاتمه مازندران با 3 طلا ، 1 نقره و 2 برنز  به مقام اول رسید ، خراسان رضوی با 3 طلا ، 1 نقره و 1 برنز  دوم شد و تهران با 1 طلا ، 1 نقره و 1 برنز به سکوی سوم ایستاد و به ترتیب استانهای کرمانشاه ، همدان و قزوین در مقام های چهارم تا ششم جای گرفتند .

اسامی نفرات اول تا سوم هر وزن در مسابقات به شرح ذیل می باشد :

1. کشتی پهلوانی نوجوانان کشور

55 کیلوگرم : 1. رضا اطری (مازندران) 2. محمد فرزانه (خراسان رضوی) 3. حسین قدرتی (گلستان)

62 کیلوگرم :1.  بلال سپهرنوش (همدان) 2. فردین فرجی (مرکزی) 3. حامد شوب (مازندران)

70 کیلوگرم : 1. سعید معلومات (خراسان رضوی) 2. احسان واحدی (مرکزی) 3. علی شاکری سیاوشانی (تهران)

80 کیلوگرم :1.  امین احمدی (مازندران) 2. وحید رضا معارف (قزوین) 3. صابر کوهی (آذربایجان غربی)

80+ کیلوگرم :1.  مهدی امیری (کرمانشاه) 2.کوروش طهماسبی (تهران) 3. سعید ریاحی فر (گلستان)

2. کشتی پهلوانی جوانان کشور

60 کیلو گرم : 1. مصطفی بساطی نیا (تهران) 2. محمد رمضانپور (مازندران) 3. محمد گله دار (لرستان)

70 کیلوگرم : حسن رنجبر (خراسان رضوی) 2. جواد برزگر (قزوین) 3. کبین معافی (مازندران)

80 کیلوگرم : امیر هادی نژاد (مازندران) 2. یونس مرادی (لرستان) 3. اشکان نیکونژاد(کرمانشاه)

90 کیلوگرم : سینا غلامی (مازندران) 2. صادق جنتی (کردستان) 3. حیدر علی ذاتی (خراسان رضوی)

90+ کیلوگرم : احمد میرزاپور (خراسان رضوی) 2. حسین رائجی (گلستان) 3. اویام نظریانی (آذربایجان غربی)

در حاشیه مسابقات :

•       برگزاری با شکوه نماز های ظهر ، عصر ، مغرب و عشاء به صورت جماعت

•       حضور مسئولین  ورزش و جوانان استان تهران ، خانواد ه های شهدا ، پهلوانان و قهرمانان مطرح کشور  از جمله فرهمندی ( مدیر کل ورزش و جوانان  ) پهلوانان توپچی و آرش مردانی  قابل تقدیر و تشکر بود .

•       حضور پیشکسوتان ، پهلوانان و علاقه مندان شور و هیجان خاصی به مسابقات داده بود .

•       پخش زنده مسابقات توسط شبکه 3 سیما و نیز انعکاس ویژه این رقابت ها توسط رسانه های جمعی مثال زدنی و قابل تقدیر بود .  


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/12/21:: 4:0 عصر     |     () نظر

هر کس شاگرد مرشد محمد کارگر شد مرشد خوب و قابلی از کار در آمد از جمله مرشد ارزنده مهدی ارغوانی که ضرب و نوای دلنشینی دارد و صدایش را برای دانلود گذاشتم .

استادان زیادی هستند که توانسته اند با پروراندن شاگردان خود نسل ورزش باستانی را برای آینده حفظ کنند از جمله مرحوم زنده یاد حاج حسین ترشیزیان و مرشد ارزنده علی اکبر قاسمی -پهلوان رستم- که خود شاگرد مرحوم زنده یادحاج حسین ترشیزیان بوده و مرحوم مرشد ارزنده ی دیگر حاج حسین صلاخی که خود شاگرد پهلوان رستم بوده است.

((برای دانلود به لینک زیر کلیک کنید))

 دانلود نوای ضرب میل مرشد مهدی ارغوانی

 

به نقل از وبلاگ رسمی ورزش زورخانه خراسان رضوی


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/12/19:: 1:41 عصر     |     () نظر

کردستان  در آخرین روزهای مانده از سال 1390 ، میزبان آخرین رقابت‌های زورخانه ای این سال در رده های سنی  جوانان (متولدین سالهای 70 ، 71 ، 72) و نوجوانان (متولدین سالهای 73 ، 74 ، 75)  کشور  خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور ، این دوره رقابت‌ها به مدت سه روز از 20 تا 22 اسفندماه جاری در سالن آزادی سنندج برگزار می‌شود.

گفتنی است : این دوره از مسابقات قهرمانی کشور در سه بخش تیمی زورخانه ای ، هنرهای فردی و مرشدی با حضور منتخبین زورخانه ای  سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 شایان ذکر است : هنرهای فردی شامل  رشته های سنگ، کباده، چرخ تیز، چرخ چمنی، دو میل بازی، سه و چهار و پنج میل بازی می باشد .

مسابقات مذکور که از سلسله رویدادهای فدراسیون می باشد  با همکاری و میزبانی هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان کردستان برگزار می‌شود.


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/12/17:: 4:0 عصر     |     () نظر

 

 

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بار دیگر مسئولان فدراسیون بین‌المللی را به مناظره طلبید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست خبری علیرضا صفارزاده رییس فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد.

 صفارزاده در این نشست به دستاوردهای فدراسیون اشاره کرد و گفت: در 6 سال گذشته 425 زورخانه در کشور اضافه شده است و همچنین 86 مراسم مهم در حد بین‌المللی و با حضور رییس جمهور و مسئولان مختلف داشته‌ایم. این ورزش احیا شده است و با حمایت تمام ارکان نظام سه گام مهم را در نظر گرفتیم.

گام اول ما احیای ورزش زورخانه‌ای بوده، در گام دوم روز آمد کردن و رونق بخشی را در مدنظر داشتیم و در مرحله سوم توسعه مدنظر ما بوده است که البته روزآمد شدن این ورزش با حفظ اصالت‌ها بوده است.

صفارزاده همچنین اظهار کرد: برای توسعه این ورزش زیرساخت‌ها آماده شده است و حتی ورزش باستانی و زورخانه‌ای در یونسکو به ثبت رسیده است و روز 17 شوال به نام این ورزش در تقویم ثبت شده است. این‌ها نشان می‌دهد که زیر ساخت ها برای رونق ورزش ملی فراهم شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر ایشان به کرمانشاه مبنی بر این که در همه زمینه‌ها باید ابتکار کرد، افزود: در ساخت تجهیزات ورزش زورخانه‌ای مانند میل صنعتی ، سنگ و ضرب صنعتی اقدامات و تحولی چشمگیر صورت گرفت و این تجهیزات با نوآوری ساخته شده اند. امیدوارم این ورزش که اهل بیتی، دینی و میراث پدران ما است، در سطح جهان توسعه پیدا کند.

صفارزاده در رابطه با رویدادهای تلخ و شیرین فدراسیون در سال جاری گفت: بسته شدن بازوبند پهلوانی توسط مقام معظم رهبری و ابراز خرسندی ایشان در مورد نوآوری در ورزش زورخانه از شیرین‌ترین رویدادها بود، ضمن این که حل شدن مشکل بیمه مرشدان نیز اقدام بسیار مهمی بود. تلخ‌ترین رویداد نیز به جام جهانی بلاروس مربوط می‌شود که به ناحق و با برنامه پیش‌بینی شده و برای زیر سوال بردن فدراسیون، تیم ایران را پنجم کردند.

وی ادامه داد: توسط برخی از عناصر در بلاروس خیانت و وطن فروشی شد. این ادعای تلخی است و اگر من اشتباه می‌کنم باید عزل شوم. آن‌ها دل 75 میلیون ایرانی را در این رابطه جریحه دار کردند. با وجود این که مدت‌ها از این مسابقات جام جهانی بلاروس می‌گذرد، هر چه تفحص کردیم، هنوز مدال‌های مسابقات را اعلام نکرده‌اند.

صفارزاده در پاسخ به این سوال که آیا حاضر به مناظره با مسئولان فدراسیون بین‌المللی هستید؟ گفت: ما دوست داریم صلح کنیم. یک سال است که آن‌ها را به مناظره دعوت ‌کرده‌ایم تا اختلافات رفع شود. ما حاضریم حتی شما خبرنگاران حکم شوید. وزیر ورزش و جوانان دو ماه پیش اعلام کرد باید این مسایل حل شود و مبنا همان کارگروه داوری باشد، اما تا به حال اقدامی از طرف مقابل صورت نگرفته است. حاضرم بنده به همراه امیر حسینی و مهرعلیزاده استعفانامه بنویسیم که هر کدام محکوم شدیم استعفا دهیم. اگر من پنج درصد هم محکوم شوم، استعفا را قبول می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری که چرا انتخابات ریاست فدراسیون برگزار نمی‌شود و مدت‌ها شایعه تغییر شما به گوش می‌رسد، گفت: از انتخابات خبر ندارم و باید در این رابطه از وزارتخانه بپرسید. مصلحت است که هر چه زودتر این انتخابات برگزار شود. در مورد شایعه تغییر هم یک سالی است که می شنوم، اما حرف موثقی تا به حال در این باره گفته نشده است. البته همه رفتنی‌ هستیم. این موضوع به مصلحت وزارتخانه مربوط است و آن‌ها تصمیم می‌گیرند. ما 6 سال است که تلاشمان را کرده‌ایم و معطل شایعات نمانده‌ایم.

صفارزاده در پاسخ به این سوال که آیا شما شامل قانون ایثارگران و مقامات برای ادامه حضور در فدراسیون می‌شوید؟ گفت: در قانون است که مقامات از قانون بازنشستگان مستثنی می‌شوند که مقام معادل معاون وزیر برای آن تعریف شده است. من نیز جایگاه رده نوزده داشته‌ام که معادل همین است، اما باز نمی دانم که وزارتخانه مقامات را چطور تعریف می‌کند.

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در مورد دستاوردها و اقدامات فدراسیون گفت: محور کامل ما تحقق آیین‌نامه ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق ورزش زورخانه است. شورای عالی انقلاب فرهنگی این آیین‌نامه‌ را برای 18 وزارتخانه و نهاد مهم کشور تعریف کرده است که این نهادها باید در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: ایجاد یک سرفصل مستقل برای بودجه مدنظر ما نیز است که وزارتخانه با آن موافقت کرده است. بودجه این ورزش باید شفاف و روشن باشد. همچنین یارانه‌های زورخانه‌های شخصی کشور نیز باید احیا شوند و زورخانه های شخصی به صورت قانونی یارانه دریافت کنند تا بخش خصوصی سمت این ورزش بیایند. البته بیشترین دغدغه‌ ما روی بعد اخلاقی و معنویت این ورزش است، چرا که مسایل سنتی و آیین‌ها در قدیم‌ها تخریب شده بودند. به عنوان یک نهاد اثرگذار در جامعه باید مرام جوانمردی و آیین پهلوانی را گسترش دهیم.

صفارزاده همچنین گفت: بحث فدراسیون بین‌المللی باید حل شود. جامعه ورزش از این مشکلات و اختلافات خسته شده و حتی نباید بگذاریم این بحث به سال آینده کشیده شود. این مسایل در شان این ورزش نیست. متاسفانه هر چه قدم جلو گذاشتیم، نه تنها مشکلات حل نشد، بلکه سطح اختلافات حتی ملموس‌تر شده است.


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/12/7:: 4:0 عصر     |     () نظر

 

 در همه ی زمینه ها باید ابتکار کرد . من حالا نگاه میکردم به همین ورزش باستانی ؛ پر از ابتکار بود . خب ؛ ما گودهای ورزش باستانی را در دوران جوانی دیدیم ؛ مکرر ،همه جا ، همه جور ؛ یک روش ثابت و مستقری داشت ، همیشه و همه جا هم همان تکرار میشد . البته بد هم نبود ، خوب بود . اما این همه نوآوری در آن نبود . امروز من می بینم که این جوانها همان پایه های ورزشی قدیمی را گرفته اند ، این را با انواع و اقسام ابتکارها و زیبایی ها و ظرافتها مُذهبش کردند ، خراطی کردند ، نقاشی کردند ، یک چیز زیبایی از آب در آوردند ، این ابتکار است.حالا این در زمینه ورزش باستانی است ، در همه زمینه ها این ابتکارات ممکن است .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/12/2:: 4:0 عصر     |     () نظر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/30:: 6:0 عصر     |     () نظر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/30:: 4:0 عصر     |     () نظر

با پیگیریهای مجدانه فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای دستور پرداخت حق سفره پهلوان کشور آرش مردانی صادر شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ؛ بنا به درخواست فدراسیون ، دکتر عباسی ( وزیر ورزش و جوانان ) دستورات لازم را جهت پرداخت حق سفره پهلوان آرش مردانی به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان صادر نموده و مراحل پایانی تدوین این مهم در اساسنامه صندوق در حال انجام می باشد .

گفتنی است از آنجائیه این دستور می تواند سر آغاز احیاء و جاری نمودن آیین سنتی و فرهنگی حق سفره پهلوان کشور پس از 32 سال وقفه باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است . 


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/25:: 2:0 عصر     |     () نظر

با تصویب دکتر عباسی ( وزیر ورزش و جوانان ) ، شورای راهبردی ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق ورزش زورخانه ای در کشور تشکیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، این شورا هر 3 ماه یکبار به ریاست دکتر عباسی ( وزیر ورزش و جوانان ) و دبیری فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در آکادمی ورزش پهلوانی و زورخانه ای تشکیل جلسه خواهد داد . 

با توجه به اینکه حضور اعضای اثر گذار می تواند گامی بسیار بلند در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت احیاء و توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای و اجرای آئین نامه فرهنگ عمومی (آئین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق ورزش زورخانه ای )باشد ، علیرضا صفارزاده ( رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ) ضمن مذاکره با ارسال نامه ای اعضای پیشنهادی خود را به شرح ذیل به وزیر ورزش و جوانان اعلام  نمود که مورد تصویب قرار گرفت :  

اعضای حقیقی شورا عبارتند از : دکتر غلامعلی حداد عادل (رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و آگاه به مسائل این ورزش) ، حجه الاسلام و المسلمین تقوی (رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و آگاه به مسائل این ورزش) ، علی معلم دامغانی (رئیس فرهنگستان هنر و پیشکسوت ورزش زورخانه ای) ، دکتر زلفی گل (رئیس دانشگاه بوعلی همدان و نخبه شیمی کشور و مشاور علمی فدراسیون) ، حجه الاسلام والمسلمین اعرافی (رئیس حوزه علمیه طلاب خارجی- جامعه المصطفی العالمیه وآگاه به مسائل این ورزش) ، سید مرتضی بختیاری (وزیر محترم دادگستری و پیشکسوت ورزش زورخانه ای) ، دکتر محمد حسن غفوری فرد(عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و آگاه به مسائل این ورزش)

اعضای حقوقی شورا عبارتند از : وزیر محترم کشور (یا معاون ذیربط) ، وزیر آموزش و پرورش ( یا معاون ذیربط) ، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی (یا معاون ذیربط) ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری (یا معاون ذیربط) ، رئیس سازمان میراث فرهنگی ( یا معاون ذیربط ) فرمانده نیروی مقاومت بسیج ( یا معاون ذیربط ) ، رئیس سازمان صدا و سیما (یا  رئیس شورای هماهنگی ورزش صدا وسیما) ، دبیر شورای فرهنگ عموی کشور (جناب آقای مهندس واعظی) ، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ، معاون همگانی وزارت ورزش و جوانان ، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ، رئیس فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای (در صورت حل و فصل مشکلات موجود و پایبندی به تعهدات مربوطه )

شایا ذکر است که اعضای فوق الذکر شامل 22 نفر از اعضای حقیقی و حقوقی خواهند بود .


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/11:: 2:0 عصر     |     () نظر
   1   2   3      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن