سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترین کارها نزد خداوند، شتاب دربه جا آوردن نماز در اوّلِ وقتش است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

 

 

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بار دیگر مسئولان فدراسیون بین‌المللی را به مناظره طلبید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست خبری علیرضا صفارزاده رییس فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد.

 صفارزاده در این نشست به دستاوردهای فدراسیون اشاره کرد و گفت: در 6 سال گذشته 425 زورخانه در کشور اضافه شده است و همچنین 86 مراسم مهم در حد بین‌المللی و با حضور رییس جمهور و مسئولان مختلف داشته‌ایم. این ورزش احیا شده است و با حمایت تمام ارکان نظام سه گام مهم را در نظر گرفتیم.

گام اول ما احیای ورزش زورخانه‌ای بوده، در گام دوم روز آمد کردن و رونق بخشی را در مدنظر داشتیم و در مرحله سوم توسعه مدنظر ما بوده است که البته روزآمد شدن این ورزش با حفظ اصالت‌ها بوده است.

صفارزاده همچنین اظهار کرد: برای توسعه این ورزش زیرساخت‌ها آماده شده است و حتی ورزش باستانی و زورخانه‌ای در یونسکو به ثبت رسیده است و روز 17 شوال به نام این ورزش در تقویم ثبت شده است. این‌ها نشان می‌دهد که زیر ساخت ها برای رونق ورزش ملی فراهم شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر ایشان به کرمانشاه مبنی بر این که در همه زمینه‌ها باید ابتکار کرد، افزود: در ساخت تجهیزات ورزش زورخانه‌ای مانند میل صنعتی ، سنگ و ضرب صنعتی اقدامات و تحولی چشمگیر صورت گرفت و این تجهیزات با نوآوری ساخته شده اند. امیدوارم این ورزش که اهل بیتی، دینی و میراث پدران ما است، در سطح جهان توسعه پیدا کند.

صفارزاده در رابطه با رویدادهای تلخ و شیرین فدراسیون در سال جاری گفت: بسته شدن بازوبند پهلوانی توسط مقام معظم رهبری و ابراز خرسندی ایشان در مورد نوآوری در ورزش زورخانه از شیرین‌ترین رویدادها بود، ضمن این که حل شدن مشکل بیمه مرشدان نیز اقدام بسیار مهمی بود. تلخ‌ترین رویداد نیز به جام جهانی بلاروس مربوط می‌شود که به ناحق و با برنامه پیش‌بینی شده و برای زیر سوال بردن فدراسیون، تیم ایران را پنجم کردند.

وی ادامه داد: توسط برخی از عناصر در بلاروس خیانت و وطن فروشی شد. این ادعای تلخی است و اگر من اشتباه می‌کنم باید عزل شوم. آن‌ها دل 75 میلیون ایرانی را در این رابطه جریحه دار کردند. با وجود این که مدت‌ها از این مسابقات جام جهانی بلاروس می‌گذرد، هر چه تفحص کردیم، هنوز مدال‌های مسابقات را اعلام نکرده‌اند.

صفارزاده در پاسخ به این سوال که آیا حاضر به مناظره با مسئولان فدراسیون بین‌المللی هستید؟ گفت: ما دوست داریم صلح کنیم. یک سال است که آن‌ها را به مناظره دعوت ‌کرده‌ایم تا اختلافات رفع شود. ما حاضریم حتی شما خبرنگاران حکم شوید. وزیر ورزش و جوانان دو ماه پیش اعلام کرد باید این مسایل حل شود و مبنا همان کارگروه داوری باشد، اما تا به حال اقدامی از طرف مقابل صورت نگرفته است. حاضرم بنده به همراه امیر حسینی و مهرعلیزاده استعفانامه بنویسیم که هر کدام محکوم شدیم استعفا دهیم. اگر من پنج درصد هم محکوم شوم، استعفا را قبول می‌کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری که چرا انتخابات ریاست فدراسیون برگزار نمی‌شود و مدت‌ها شایعه تغییر شما به گوش می‌رسد، گفت: از انتخابات خبر ندارم و باید در این رابطه از وزارتخانه بپرسید. مصلحت است که هر چه زودتر این انتخابات برگزار شود. در مورد شایعه تغییر هم یک سالی است که می شنوم، اما حرف موثقی تا به حال در این باره گفته نشده است. البته همه رفتنی‌ هستیم. این موضوع به مصلحت وزارتخانه مربوط است و آن‌ها تصمیم می‌گیرند. ما 6 سال است که تلاشمان را کرده‌ایم و معطل شایعات نمانده‌ایم.

صفارزاده در پاسخ به این سوال که آیا شما شامل قانون ایثارگران و مقامات برای ادامه حضور در فدراسیون می‌شوید؟ گفت: در قانون است که مقامات از قانون بازنشستگان مستثنی می‌شوند که مقام معادل معاون وزیر برای آن تعریف شده است. من نیز جایگاه رده نوزده داشته‌ام که معادل همین است، اما باز نمی دانم که وزارتخانه مقامات را چطور تعریف می‌کند.

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در مورد دستاوردها و اقدامات فدراسیون گفت: محور کامل ما تحقق آیین‌نامه ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق ورزش زورخانه است. شورای عالی انقلاب فرهنگی این آیین‌نامه‌ را برای 18 وزارتخانه و نهاد مهم کشور تعریف کرده است که این نهادها باید در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: ایجاد یک سرفصل مستقل برای بودجه مدنظر ما نیز است که وزارتخانه با آن موافقت کرده است. بودجه این ورزش باید شفاف و روشن باشد. همچنین یارانه‌های زورخانه‌های شخصی کشور نیز باید احیا شوند و زورخانه های شخصی به صورت قانونی یارانه دریافت کنند تا بخش خصوصی سمت این ورزش بیایند. البته بیشترین دغدغه‌ ما روی بعد اخلاقی و معنویت این ورزش است، چرا که مسایل سنتی و آیین‌ها در قدیم‌ها تخریب شده بودند. به عنوان یک نهاد اثرگذار در جامعه باید مرام جوانمردی و آیین پهلوانی را گسترش دهیم.

صفارزاده همچنین گفت: بحث فدراسیون بین‌المللی باید حل شود. جامعه ورزش از این مشکلات و اختلافات خسته شده و حتی نباید بگذاریم این بحث به سال آینده کشیده شود. این مسایل در شان این ورزش نیست. متاسفانه هر چه قدم جلو گذاشتیم، نه تنها مشکلات حل نشد، بلکه سطح اختلافات حتی ملموس‌تر شده است.


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/12/7:: 4:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن