سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمت تگردد و عبرتی که مایه حفظت شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

با هدف توسعه ورزش کهن ایران زمین در سایر کشورها ،نمایندگان کشورهای مختلف در یونسکو روز یکشنبه 29 دی ماه  از زورخانه شهید فهمیده از نزدیک شاهد اجرای این ورزش زیبا و دیدنی  بودند.
پیشتر نیز رییس کمیته علوم اجتماعی یونسکو و رییس بخش ورزش یونسکو از زورخانه ملی شهید فهمیده بازدید کرد.
فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، آشنایی با ورزش زورخانه ای را گام موثری برای توسعه این رشته در ابعاد جهانی و نیز ثبت این رشته کهن در فهرست آثار معنوی یونسکو می داند.
دراین بازدید ، مسوولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای نیز حضور خواهند داشت.

در این مراسم سردار صفار زاده رئیس فدراسیون، سرهنگ هدایتی نایب رئیس و آقای فرهاد طلوع کیان دبیر فدراسیون و آقایان منوچهر عطا، الهی رئیس کمیته فرهنگی،بهزاد هدهدی رئیس کمیته آموزش و تحقیقات ، مجید معصومی رئیس امور اتانها و سعید علی آبادی مدیر روابط عمومی فدراسیون شرکت داشتند.   



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/3:: 8:0 عصر     |     () نظر

مدیرکل تربیت بدنی استان خراسان رضوی تاکید کرد: با استقرار کمیته اجرایی مسابقات در ورزشگاه تختی مشهد، جلسات هماهنگی دستگاههای استان با شتاب بیشتری در حال برگزاری است.
افشین داوری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی،اظهار داشت:تمامی اطلاعات مربوط به عقد قراردادها،هتلینگ و تجهیز اماکن برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات در خراسان رضوی را به ستاد دومین دوره بازیهای کشورهای اسلامی در تهران ارائه داده‌ایم.
دبیر کل ستاد بازیهای کشورهای اسلامی در خراسان رضوی گفت:با توجه به علاقه مندی دولت و پیگیری‌های شبانه روزی مهندس علی آبادی و سرمایه گذاری انجام شده برای برگزاری خوب و شایسته این دوره از بازیها،امیدواریم مسابقات بسیار خوب و با کیفیتی را در استان خراسان رضوی و مشهد مقدس در پیش رو داشته باشیم.
داوری با اعلام این‌که محمد جواد محمدی‌زاده استاندار در راس ستاد استانی بازیها قرار دارد، سید هاشم حسینی را به عنوان مدیر اجرایی این دوره در استان معرفی کرد و گفت: با حمایت استاندار سایر موارد مربوط به مسابقات با قدرت در حال انجام است.
وی از مشهد به عنوان یکی از مهمترین شهرهای جهان اسلام در مقوله ورزش یاد کرد و خاطرنشان نمود:با عنایت به تکمیل ورزشگاه ثامن مشهد، پیشنهاد برگزاری رقابتهای فوتبال دومین دوره کشورهای اسلامی را به میزبانی مشهد داده ایم و معتقدیم که تیم ملی فوتبال کشورمان با پشتوانه تماشاگران خونگرم مشهدی و خراسانی در شرایط بهتری به مصاف رقبای خود خواهد رفت .
مدیرکل تربیت بدنی خراسان رضوی ادامه داد:علاوه بر فوتبال، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی،ورزشهای زورخانه ای و جودو نیز به میزبانی مشهد برگزار می شود.
وی از اختصاص ورزشگاه ثامن مشهد، شهید بهشتی، مهران، کوثر و سالن اختصاصی باستانی آستان قدس رضوی به عنوان اماکن برگزاری مسابقات یاد نمود و اضافه کرد: 5 گود باستانی دیگر شهر مشهد و سالنهای جنبی شهید بهشتی و مهران نیز جهت انجام مراحل آمادگی و تمرینی مجموع 47 تیمی که تا این لحظه برای شرکت در رشته های مختلف به میزبانی خراسان رضوی اعلام آمادگی کرده اند اختصاص یافته است.
دبیرکل اجرایی مسابقات کشورهای اسلامی در خراسان رضوی افزود: تا امروز 14 کشور در کشتی آزاد و فرنگی، 11 کشور در فوتبال، 16 کشور در جودو و 6 کشور در رقابتهای ورزشهای زورخانه ای ثبت نام کرده اند.
افشین داوری همچنین از راه اندازی کمیته مردمی جهت انجام مراسم مختلف خبر داد و گفت: به زودی کار نام نویسی از داوطلبان برای کمیته های مختلف را آغاز خواهیم کرد و بنا داریم دوره های آموزشی برای هر یک از این دستجات را نیز برگزار کنیم.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/2:: 9:3 صبح     |     () نظر

معاون سازمان تربیت بدنی و رییس مرکز توسعه ورزش های همگانی و تفریحی از انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رییس کمیته مشورتی ورزش های سنتی و بومی- محلی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) خبر داد.
محمد هادی حسام در گفت وگو با پایگاه خبری ورزش ایران،اظهار داشت: پیرو امضای تفاهم نامه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و یونسکو که حدود سه ماه پیش و به دنبال حضور نمایندگان یونسکو در کشورمان به امضای طرفین رسید ، به پیشنهاد یونسکو و موافقت مهندس علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی مقرر شد ایران میزبان نخستین اجلاس مشورتی یونسکو به منظور ارتقا و توسعه ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی باشد که این مهم با هماهنگی سفیر دایم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو محقق شد و از بیست و هشتم لغایت سی‌ام دی ماه در محل هتل المپیک این اجلاس برگزار شد.
معاون سازمان تربیت بدنی و رییس مرکز توسعه ورزش‌های همگانی و تفریحی درباره نتایج این اجلاس افزود: در این اجلاس اساسنامه کمیته مشورتی تصویب شد که بر اساس این اساسنامه اعضای کمیته متشکل از 12 نفر هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان نایب رییس این کمیته انتخاب شد.
حسام، شناسایی، ثبت و ارتقای ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی را هدف اصلی این کمیته مشورتی دانست و خاطرنشان کرد:از جمله مصوبات این کمیته تصویب پیشنهاد ایران برای برگزاری جشنواره بازی های رزمی در کشورمان بود و مقرر شد این جشنواره سال آینده برگزار شود.
وی تلاش یونسکو برای ثبت ورزش زورخانه ای ایران و استفاده یونسکو از کارشناسان خبره ایران در امر توسعه ورزش های سنتی را از دیگر دستاوردهای نشست مشورتی یونسکو در تهران بیان کرد و ادامه داد: در نهایت این کمیته مشورتی پس از تایید رییس یونسکو وارد عمل خواهد شد و به سمت تشکیل شورای مشورتی یونسکو در توسعه ورزش های سنتی اقدام خواهد کرد.
معاون سازمان تربیت بدنی و رییس مرکز توسعه ورزش های همگانی و تفریحی با اشاره به دیدار شرکت کنندگان در اجلاس تهران با دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری گفت: در این دیدار از نقطه نظرات رییس جمهور در خصوص جایگاه ورزش در امر نزدیک کردن قلوب مردم جهان و همچنین نقشی که یونسکو می تواند در این زمینه ایفا کند استفاده کردیم.
حسام درباره سایر برنامه های جانبی این اجلاس افزود: شرکت کنندگان در اجلاس از نمایشگاه ورزش های همگانی و فدراسیون ورزش روستایی و عشایری دیدن کردند و اکثر آنها اذعان کردند که شناختی از ورزش ایران و به ویژه ورزش های سنتی این کشور پهناور نداشته و این نمایشگاه در ارتقای آگاهی آنها و همچنین شناسایی ورزش های سنتی و بازیهای بومی محلی ایران موثر بوده است. مهمانان خارجی همچنین به خوبی به عزم جدی کشورمان برای ارتقا و توسعه این ورزش‌ها پی بردند.
معاون سازمان تربیت بدنی یادآور شد:بدیهی است از این پس کار ما در صحنه بین المللی وارد مرحله جدید خواهد شد و باید با حضور موثر زمینه ثبت ورزش های سنتی خود و بویژه ورزش باستانی و زورخانه را در یونسکو فراهم آوریم.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/2:: 8:57 صبح     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن