سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تنگدستى بزرگتر مرگ است . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

فرهاد طلوع کیان، دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا. خبر داد : در پی اجرای تیم ملی ورزش زورخانه ای کشورمان به مناسبت هفته فرهنگی ایران در قطر  ، با پیگیری های این فدراسیون و زحمات دکتر عبدا... سهرابی ( سفیر ج.ا.ا. در دوحه )، کلنگ احداث یک باب زورخانه در مدرسه ایرانیان دوحه زده شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون، طلوع کیان اظهار داشت: یک ماه پیش، برنامه تیم ملی در حضور دکتر حسینی ( وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ) به قدری مورد توجه و استقبال حاضرین قرار گرفت که سفیر کشورمان در  همان مراسم، قول ساخت زورخانه را اعلام کرد تا گام موثری در جهت راه اندازی ورزش اصیل ایرانی و همچنین موجب تقویت غرور ملی ایرانیان برداشته شود.

دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا. افزود: سپس ارسال نقشه و هماهنگی های بعدی صورت گرفت تا اینکه با حضور آقایان دکتر مهرعلیزاده ( رئیس فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای ) و سردار صفارزاده ( رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا. ) مراسم کلنگ زنی نیز انجام شد.

طلوع کیان از تلاش های بیدریغ و پیگیری های دکتر عبدا... سهرابی ( سفیر ج.ا.ا. در دوحه ) سپاسگزاری نمود و گفت: شک نکنید بدون حضور ایشان این اتفاق فرخنده رخ نمی داد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/29:: 2:44 عصر     |     () نظر

 

 

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.

به سینه هرکه تمنای کربلا دارد
همیشه در دل خود روضه ای به پادارد
کسی که عشق تو دارد دگرچه کم دارد
بدون عشق تو عالم کجا بها دارد

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/22:: 12:37 عصر     |     () نظر

n7pluk27u4ie60tvq6mg.jpg

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/22:: 12:34 عصر     |     () نظر

cap0093.jpg

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/22:: 12:32 عصر     |     () نظر

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/22:: 12:28 عصر     |     () نظر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/22:: 12:22 عصر     |     () نظر

mosabeghat morshedy j va kish 0151.jpg


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/22:: 12:16 عصر     |     () نظر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/22:: 12:10 عصر     |     () نظر

اولین زورخانه در آباده
درباره تاریخچه اولین زورخانه در آباده اطلاع دقیقی در دست نیست در این باره ما فقط اطلاعات شفاهی سالخوردگان را داریم و اطلاعات نوشتاری در دست نیست. بنابراین به درستی مشخص نیست ؛ اولین زورخانه در چه زمانی تاسیس و احداث شده است.

زورخانه وهب کبابی :
قدیمی ترین زورخانه توسط وهب کبابی اداره می شده ، که در زمان خود به نام زورخانه معروف بوده است . محل این زورخانه در پشت حسینیه آباده و در مجاورت مغازه کبابی وهب بوده .عده ای معتقدند که این زورخانه جزء تاسیسات کریم خان زند بوده که شاه اسماعیل سوم دستور ساخت آن را داده اما آنچه که معلوم است این زورخانه در حدود سال ???? بازسازی شده و سپس آغاز به کار نموده است و مدیریت آن را وهب به عهده می گیرد.
زورخانه وهب به صورت یک برج با سقف ضربی گنبدی و دارای سه در بوده و تاسیسات دیگری نداشته اما هر سه در آن به نحوی کوتاه بوده که باید یک کودک ?? ساله خم شده و وارد زورخانه شود البته در گذشته ای نه چندان دور درهای خانه ها و اتاق ها باید کوتاه ساخته می شد که با ورود به خانه و اتاق تعظیم نمایند. و به اتاق سلام کنند حتی اگر کسی در خانه نباشد و مسلم است که گود زورخانه که با نام حضرت علی (ع) توأم است مقدس می باشد و درِ آن نیز باید کوتاه باشد .

زورخانه مشهدی عبد الله نخود بریز :
پس از در هم کوبیده شدن زورخانه وهب کبابی مشهدی عبد الله نخود بریز زورخانه ای را در خانه خود که در قلعه کهنه بود ساخت اما پس از مدتی دوام نیاورد و منحل شد.

زورخانه پادگان ارتش :
در سال ???? پادگانی در قلعه ای که در ابتدای خیابان استقلال کنونی قرار داشت استقرار یافت و زورخانه ای در آن احداث شد که ویژه سربازان بود . در سال ???? جشنی را در پادگان ترتیب دادند که باستانی کاران در آن ورزش می کردند که ورود برای عموم مردم جهت تماشای عملیات ورزشکاران آزاد بود.

زور خانه بیژن :
پس از انحلال زورخانه ارتش چون گود زورخانه در این قلعه آماده بود عده ای از باستانی کاران آباده در سال ???? با گرد همایی خود سعی کردند که از این زورخانه استفاده کنند لذا یک نفر مرشد را از اصفهان استخدام کردند و هر روز مشغول ورزش می شدند.
یکی از ورزشکاران این گروه به نام حاجی خان عبد اللهی به همت خود زورخانه ای به سبک جدید و بر اساس آیین نامه جدید باشگاه های ورزشی ایران برپا نمود. در تاریخ ?? اردیبهشت ???? خورشیدی پروانه رسمی این ورزشگاه از طرف اداره کل آموزش و پرورش فارس به نام وی صادر شد و تابلوی بسیار زیبایی با خط زیبا
( زورخانه بیژن ) با شعر زیر جلب توجه می کرد :
بیا قوی شو اگر عزم زندگی داری             که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
محل این زورخانه در قسمتی از اداره ثبت آباده قرار داشت که باگسترش میدان ولی عصر جزء میدان شده است.
زورخانه بیژن طی ? ماه اولیه تأسیس خود ??? نفر عضو داشت، ضمن آنکه در گوشه آن هالتری قرار داشت که وزنه های آن از دو سنگ کروی تشکیل شده بود. چون اعضای زورخانه بیژن برای اولین بار در استادیم آن زمان محل کنونی دبیرستان اقبال لاهوری و دبستان ابوطالب عملیات باستانی کاری و نمایشی انجام می دادند تأثیر آن در نسل نوجوان بسیار  زیاد بود؛ به طریقی که سه گود زورخانه را در نقاط مختلف آباده در فضای باز از جمله در تپه ای در قلعه کهنه حفر و عملیات باستانی را با مرشد ویژه ای حداقل برای چند ماهی ادامه می دانند.
زورخانه بیژن بیش از ? یا ? سال فعالیت نداشت و ساختمان آن بر اثر احداث میدان ولی عصر در سال ???? تخریب شد.

زورخانه دنا :
زورخانه دیگری تحت عنوان دنا در حدود سال ???? در نزدیکی دبستان قشقایی در خیابان شهید کلانتری تأسیس و آغاز به کار میکند . این زورخانه زمان زیادی تنها زورخانه شهر  و مورد علاقه باستانی کاران مخابرات بود. این زورخانه ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پس ازمدتی فعالیت منحل می شود و مجددا این زورخانه به همت پهلوان اکبر خیامی تأسیس می یابد.
تا این مقطع معمولا زورخانه ها در روز های ورزش در ملا عام عملیات ورزش باستانی را انجام می دادند اما زورخانه دنا برای اولین بار در سال ???? تولد پوریای ولی را جشن گرفت.
با شروع انقلاب این باشگاه مدتی تعطیل شد تا سال ???? که یکی از نهاد های انقلابی در راستای ورزش باستانی چند ورزشکار را معرفی کرد که از صبح تا عصر در اختیار آنان و شب در اختیار ورزشکاران عمومی قرار گرفت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/22:: 12:5 عصر     |     () نظر

body {background-color: white; font-family: "Tahoma"; font-size: x-small;direction: rtl}

تیم ملی زورخانه ای کشورمان که برای معرفی، نمایش و فراهم آوردن مقدمات راه اندازی ورزش ملی ایران به ژاپن سفر کرده است، روز گذشته با برنامه ریزی مشترک فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا. و سفارت ج.ا.ا. در توکیو، میهمان دانشگاه علوم ورزش توکیو بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : سید عباس عراقچی (سفیر ج.ا.ا. در توکیو)، محسن مهرعلیزاده ( رئیس فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای )، علیرضا صفارزاده ( رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا.) و فرهاد طلوع کیان ( دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا.) همراه با رئیس ، معاون و دانشجویان دانشگاه علوم ورزش توکیو در محل این دانشگاه شاهد اجرای تیم ملی زورخانه ای کشورمان بودند.

در ابتدای این مراسم، مقامات مذکور به سخنرانی پرداختند و سپس نمایش جذاب تیم ملی با توضیحات دکتر اینامی به زبان ژاپنی مورد توجه حاضرین واقع شد.

در ادامه، دانشجویان حاضر به آموزش و تمرین مقدماتی این ورزش پرداختند و نفرات برتر توسط مسئولین با اهدای جوائز مورد تشویق قرار گرفتند.

در پایان نیز طرفین، هدایایی به رسم یادبود به یکدیگر اهدا کردند و در ضیافت شام دانشگاه شرکت نمودند. ضمن اینکه وسایل ورزش زورخانه ای به دانشگاه هدیه شد تا روند راه اندازی این ورزش در ژاپن پیگیری شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/17:: 1:59 عصر     |     () نظر
   1   2   3   4   5   >>   >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن