سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کوتاهى در کار را پشیمانى بار است و دور اندیشى را سلامت در کنار . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

body {background-color: white; font-family: "Tahoma"; font-size: x-small;direction: rtl}

تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای کشورمان که برای معرفی، نمایش و فراهم آوردن مقدمات راه اندازی ورزش ملی ایران به ژاپن سفر کرده است، اولین برنامه را در توکیو با موفقیت اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : دکتر سید عباس عراقچی – سفیر ج.ا.ا. در توکیو- در ابتدای این مراسم ضمن اظهار خشنودی از حضور تیم ملی در ژاپن اظهار داشت: فرهنگ پهلوانی ایران شباهت هایی با آیین سامورایی ژاپن دارد. به عبارتی دفاع از مظلوم، مبارزه با ظلم، دفاع از کشور و ... مشترکات این علایق در دو کشور بوده است.

وی افزود: خوشبختانه اخیرا ورزش پهلوانی به عنوان میراثی معنوی به نام ایران در یونسکو ثبت شد و این آیین به عنوان یک ارزش جهانی مطرح است.

سفیر ج.ا.ا. در توکیو از استقبال خوب ایرانیان و ژاپنی ها برای تماشای این ورزش در سالن 300 نفری پلازا تشکر کرد و اظهار امیدواری نمود تیم زورخانه ای ژاپن هم در آینده نزدیک تشکیل شود.

 در ادامه، فرهاد طلوع کیان – دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا. – طی سخنانی به معرفی ورزش ملی کشورمان پرداخت و گفت: این ورزش یک مولتی سیستم از موسیقی حماسی ، ادبیات تربیتی، عرفان، فلسفه، هنر و ... و هدیه ایرانیان به بشریت است.

طلوع کیان از حمایت ها و تلاش های دلسوزانه دکتر سید عباس عراقچی – سفیر ج.ا.ا. در توکیو- وهمکاران وی جهت شناساندن این میراث کهن و مقدس ایران زمین تقدیر کرد.

لازم به ذکر است تشویق های پیاپی حاضرین در اولین اجرای تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای کشورمان در توکیو، نشان از آمادگی اعضای تیم داشت.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/15:: 1:28 عصر     |     () نظر

body {background-color: white; font-family: "Tahoma"; font-size: x-small;direction: rtl}

فدراسیون با تصویب شورای محترم برون مرزی سازمان تربیت بدنی، تیم ملی ورزش زورخانه ای را به مدت یک هفته برای معرفی و اجرای ورزش ملی کشورمان به ژاپن اعزام می نماید.

دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از تلاش ها و حمایتهای بیدریغ مادی و معنوی سفیر ج.ا.ا. در توکیو -  جناب آقای دکتر سیدعباس عراقچی -  و همکاران ایشان اظهار داشت : با هماهنگی های صورت گرفته، برنامه های مفصلی در توکیو و اوساکا ( دومین شهر پرجمعیت ژاپن بعد از پایتخت ) تدارک دیده شده تا ان شاءا... ورزش اصیل ایران به بهترین شکل ممکن معرفی گردد.

سرپرست تیم اعزامی به ژاپن با اشاره به انتشار بروشور نفیس معرفی ورزش ملی کشورمان به زبان های فارسی - انگلیسی – ژاپنی افزود: اجرای گوشه هایی از آواها و نواهای پهلوانی به عنوان مقدمه ، سخنرانی مسئولین و اجرای تیم ملی برنامه ریزی شده ضمن اینکه طی ملاقات روسای فدراسیون های ج.ا.ا. و بین المللی با مسئولین ورزش ژاپن بتوانیم نسبت به فراهم آوردن مقدمات راه اندازی ورزش زورخانه ای در آن کشور اقدام نماییم.

تیم اعزامی به ژاپن عبارتند از:  محمد برجی -  مهدی تمولی -  پوریا حسین نژاد ( مرشدان ) - سیدحمیدرضا ترابی موسوی - حمیدرضا اعرابی - مسعود علیپور - محمد سرابی -  بهزاد گرامی -  علی خداوردی بهرام آبادی -  حسین بشیرطجری ( ورزشکاران )-  علیرضا صغیر ( مربی ) - حمید باقرنیا ( نماینده سازمان تربیت بدنی )-  فرهاد طلوع کیان ( سرپرست تیم )

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/14:: 1:24 عصر     |     () نظر

برای نخستین بار کتاب آموزش ورزش و داوری ورزش های زورخانه ای به زبان روسی توسط یکی از قهرمانان بلاروسی این ورزش، همزمان با نخستین دوره مسابقات جوانان اروپا منتشر شد.
کتاب آموزش زورخانه به زبان روسی در 7 فصل و 3 پیوست تهیه شده است و علاوه بر معرفی تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم زورخانه در دو فصل ابتدایی و در فصول بعدی به صورت مصور، تمامی هنرهای فردی آموزش می پردازد.
در پیوست های این کتاب نیز ابزار و وسایل ورزش معرفی شده و آیین نامه داوری ورزش زورخانه آمده است.
این کتاب توسط آندره باسیلویچ قهرمان ورزش های زورخانه ای کشور بلاروس تهیه و همزمان با نخستین دوره مسابقات زورخانه ی قهرمانی جوانان اروپا که از 4-8 آذرماه در مینسک برگزار می شود، منتشر شده است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/10:: 2:24 عصر     |     () نظر

در چهارمین دوره مسابقات پهلوانی غدیر که در دو رشته کشتی پهلوانی 90+ و هنرهای فردی ورزش زورخانه‌ای (شامل میل گیری سنگین، چرخ تیز و چرخ چمنی، سنگ و کباده) برگزار شد 102 ورزشکار از 19 استان کشور از دو م آذرماه به مدت سه روز در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس به رقابت پرداختند که در پایان اصفهان با 2 طلا، 1 نقره و 3 برنز قهرمان شد. لرستان با 1 طلا، 1 نقره و 1 برنز دوم شد و مرکزی با 1 طلا و 1 نقره به مقام سومی رسید.

آرش مردانی در چهارمین دوره مسابقات پهلوانی غدیر همانند سال پیش بعد از غلبه بر تمامی حریفان خود قهرمان کشتی پهلوانی سنگین وزن شد و عنوان پهلوان سال 1389 ایران را از آن خود کرد.

نتایج کامل مسابقات به شرح زیر است:

سنگ :

1) حمید رضا جوادیان ( اصفهان ( ، 2) حسین شاه پروری ( تهران( ، 3) محمد باقری ( لرستان (

کباده :

1)محمد بهرامیان ( اصفهان (، 2)محمود چیز فهم ( فارس ( ، 3)تقی خراسانی ( خراسان رضوی (

میل گیری سنگین :

1)یدالله زنگنه ( تهران ، 2)مهدی دهقان ( چهار محال بختیاری ( ، 3)خسرو مشهودی ( اصفهان)

میل بازی :

1) سید حمید رضا ترابی موسوی ( کرمان ( ، 2 ) رضا سفید دشتی ( اصفهان ( ، 3 )حسن پیش قدم ( خراسان رضوی)

چرخ چمنی:

1) ابوالفضل رمضان نژاد (خراسان رضوی) ، 2) بهروز روشن (مرکزی)،‌3) محمد کوسنجی(اصفهان)

چرخ تیز :

1)بهروز روشن (مرکزی) ، 2) احمدپورمحمدحسین (مازندران)،‌3) رضا سفیددشتی(اصفهان)

کشتی پهلوانی:

1)آرش مردانی (لرستان)، 2) اشکان مردانی (لرستان)، 3) امیرحسین عسگریان (توابع تهران) 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/6:: 2:2 عصر     |     () نظر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/2:: 3:37 عصر     |     () نظر

مصاف پهوانان سنگین وزن کشور در مشهد مقدس

تعیین پهلوان سال 1389 ایران

چهارمین دوره مسابقات بزرگ پهلوانی غدیر با حضور سنگین وزن های کشتی پهلوانی و هنر های فردی ورزش های زورخانه ای 1 لغایت 3 آذر ماه جاری در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس برگزار خواهد شد . در این مسابقات 3 روزه که از حساسیت ویژه ای برخوردار است  در مصاف تماشائی و جذاب مدعیان سراسر کشور، پهلوان سال 1389 ایران تعیین می گردد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : در این مسابقات ،مدعیان سنگین وزن کشور ( بالای 90 کیلو ) در رده سنی بزرگسالان ( بالای 20 سال ) و در دو رشته هنرهای فردی ورزش زورخانه ای( شامل چرخ تیز،چرخ چمنی ، میل بازی سنگین ، میل گیری سنگین، سنگ و کباده) و رشته کشتی پهلوانی ( در وزن +90 ) به رقابت  می پردازند.

بر اساس سنتی کهن ، قهرمان سنگین وزن کشتی پهلوانی به عنوان "پهلوان سال کشور" برگزیده   می شود .

لازم به ذکر است از سال 1323 تا کنون 23 نفر توانستند این بازوبند ارزشمند را از آن خود کنند که در میان این اسامی جهان پهلوان غلامرضا تختی نیز به چشم می خورد

پهلوان علیرضا سلیمانی با کسب 6 عنوان پهلوانی کشور رکوردار است و پهلوان عباس زندی و پهلوان سید محمود میران نیز 4 بار و پهلوانانی چون سید مصطفی طوسی، غلامرضا تختی،احمد وفادار و حمید قشنگ نیز 3 بار موفق به کسب این عنوان بسیار ارزشمند تاریخی، فرهنگی – ورزشی شدند .    

گفتی است در سال گذشته آرش مردانی توانسته بود با شکست تمامی حریفان خود عنوان پهلوان سال 1388 ایران را ازآن خود کند و بازوبند پهلوانی را از دستان رئیس جمهور دریافت نماید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/9/2:: 3:34 عصر     |     () نظر

فراخوان سومین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین " آواها و نواهای پهلوانی " از سوی انجمن مرشدان فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای منتشر شد .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون : این جشنواره در 3 بخش انفرادی ، دو نفری و گروهی با جوایز سردم زرین، سردم سیمین و دیپلم افتخار در هر بخش برگزار می گردد .
بر این اساس کلیه مرشدان کشور که از طریق فدراسیون رتبه‌بندی شده اند می توانند از طریق هیئت استان مربوطه یا مستقیما از طریق فدراسیون در جشنواره شرکت نمایند.
داوطلبان شرکت در هر بخش جشنواره می توانند با تهیه و ارسال لوح فشرده تصویری (DVD یاCD ) طبق مقررات همان بخش و تکمیل و ارسال فرم ثبت نام حداکثر تا 30 آذر ماه 1389 اقدام نمایند.
جزئیات شرکت در بخشهای این جشنواره به شرح ذیل می باشد :
1- بخش انفرادی
شرایط سنی: گروه الف 40-21سال(متولدین فروردین1349 - اسفند1368) وگروه ب 60-41 سال (متولدین فروردین1348 - اسفند1329)
5 بخش ورزشی برای اجرا به ترتیب: ورود و سلام باستانی – انواع شنو رفتن – نرمش های پشت تخته - میل گیری – پا زدن ( باید فقط سه بخش ورزشی برای اجرا انتخاب گردد )
حداکثر زمان اجرا: 15 دقیقه (با احتساب استراحت های اختیاری)
بخش های جشنواره انفرادی: در هر یک از بخش های ذیل، جوایز جداگانه در نظر گرفته شده است.
ضرب شامل 1-1.ضرب نوازی کهن ( کاربرد ریتم های اصیل پهلوانی ) 2-1. ضرب نوازی نوین ( کاربرد ریتم های جدید با حفظ اصالت های زورخانه ای)
آواز شامل 3-1.حماسه‌خوانی 4-1. مرکب خوانی5-1. آواها و گویش‌های مقامی (محلی) 6-1. شمارش سنگ ( 117 جفت با نوآوری در کلام و سبک خواندن )
7-1. مرشد برتر ( با احتساب بالاترین امتیاز کسب شده توسط مرشد در کلیه بخش های آواز+ ضرب+ ادبیات می باشد.)
2- بخش دو نفری
شرایط سنی: آزاد
این قسمت از جشنواره، فقط در یک بخش ارزیابی می گردد.
کلیه موارد مانند بخش انفرادی می باشد.
3- بخش گروهی (بیشتر از 2 نفر)
کلیه موارد مانند بخش 2 نفری می باشد.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/8/25:: 11:55 صبح     |     () نظر

body {background-color: white; font-family: "Tahoma"; font-size: x-small;direction: rtl}

فرهاد طلوع کیان، دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا. خبر داد : تیم ملی ورزش زورخانه ای برای معرفی و اجرای ورزش ملی، تاریخی و ارزشی کشورمان به مناسبت بزرگداشت هزاره فردوسی به اتریش عزیمت کرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون، طلوع کیان گفت: این دعوت از سوی انستیتو خاور شناسی اتریش و رایزنی فرهنگی ج.ا.ا. در وین و با هماهنگی اداره کل فرهنگی امور ایرانیان خارج از کشور صورت گرفته است.

 دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا. ادامه داد: امسال هزارمین سالگرد سروده شدن شاهنامه توسط حکیم ابوالقاسم فردوسی است و حماسه خوانی و مناجات خوانی مرشدان برتر ورزش پهلوانی و زورخانه ای با بهره گیری از ابیات شاهنامه در گردهمایی ایرانیان و خارجیانی که شاهنامه پژوه هستند همراه با معرفی و اجرای عملیات ورزشی باعث احیاء شدن بخش مهمی از افتخارات  فرهنگی ایران زمین خواهد بود.

وی از استقبال چشمگیر ورزش زورخانه ای در سفر قبلی تیم ملی به اتریش خبر داد و افزود:  ترکیب جدیدی از تیم ملی برای دومین بار طی دو ماه اخیر به اتریش اعزام شده اند که در این رویداد فرهنگی شرکت نمایند.

لازم به ذکر است اعضای تیم ملی در این اعزام عبارتند از:  حمیدرضا اعرابی و بهزاد گرامی  با مرشدی علی ناری و پوریا حسین نژاد و مربیگری و سرپرستی علی عددی.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/8/22:: 1:21 عصر     |     () نظر

اسامی ورزشکاران کهن کسوت استانهای یزد ، اصفهان ،کرمان و فارس از سوی کمیته رتبه بندی فدراسیون اعلام شد . 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : این ورزشکاران آزمون های تئوری و عملی این رتبه را با موفقیت طی نموده اند و دارای شرایط اخلاقی ، اجتماعی و مرام پهلوانی می باشند . به این ورزشکاران کهن کسوت امتیاز زنگ و ضرب از درب زورخانه اعطا می گردد و این امتیاز در سراسر زورخانه های کشور لازم الاجراء خواهد بود .

اسامی کهن کسوتان به شرح ذیل می باشد :

استان یزد :

1.       سید حسن مذهبی 

2.       سید کاظم خرد نژاد

3.       سید مرتضی ابوالبقایی

4.       یدالله رستعلی

5.       احمد جعفر پور

6.       علی سالک اردکانی

7.       علی درهمی

8.       سید ابوالقاسم طباطبایی

9.       علی اکبر خیاطیون یزدی

10.     اصغر اسمعیل شریفی

11.     غلامرضا زابلی

12.     شمس الدین بیده ئی 

13.     پرویز غفور زاده اردکانی

14.     محمود پروانه اردکانی

15.     اصغر زحمتکش

16.     محمود رهبر یزدی

17.     بمانعلی نسیم زاده

18.     رضا بهارستان تفتی

19.     غلامحسین امیدی

20.     عبدالرحیم باقی زاده

21.     محمد علی کشمیر شکن

22.     سید محمد رفوگر

23.     محمد عبدلی یزدی

24.     علی اصغر یزدان بخش

25.     اکبر دستگاهداری

26.     محمدرضا ملک ثابت

27.     حسن علیخانی

28.     علی جواهری

29.     کاظم شیر یزدانی

30.     عباس شکاری اردکانی

31.     محمد اسماعیل کمال

32.     علی کحفی اردکانی

 استان اصفهان :

1.       اسدالله عطاء اللهی

استان کرمان :

2.       سید علی شهیدی 

3.       محمد سلطانی

4.       امیر وکیلی اسفندیاری

5.       غلامحسین کریم خانی

6.       اصغر مساحی

7.       عباس شهنواز

8.       حیدر مراد علیزاده

استان فارس :

1.       رسول بزرگ نیا

2.       کریم فرجام

3.       امیر هوشنگ افشار نادری

4.       کرامت صاحبی فرد

5.       محمد علی توللی

6.       عبدالعلی جعفری

7.       ایرج کشاورزی

8.       پرویز منتظر

9.       محمد علی مروجی هاشمی

10.     منوچهر کلائی

11.     مصطفی آشنائی

12.     عزیزاله جم زاده

13.     محمد عوض پور

14.     جلیل اکبری

15.     عبدالله منتصری

16.     غلامعلی ارشاد مهر

17.     حیدر علی صغیر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/8/19:: 3:13 عصر     |     () نظر


معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی گود
باستانی شهرستان بجنورد را رسما افتتاح کرد.
به گزارش پایگاه خبری ورزش ایران،
دکتر سعیدلو که صبح امروز در همراه هیات دولت به استان خراسان شمالی سفر کرده است،
صبح امروز گود زورخانه شهرستان بجنورد را در حضور مسئولین ورزش این استان افتتاح
کرد.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی پیش از افتتاح این پروژه ورزشی
صبح امروز در بدو ورود به شهرستان بجنورد از اداره کل تربیت بدنی استان خراسان
شمالی بازدید و در جلسه‌‌ای با مدیرکل تربیت بدنی این استان شرکت کرد.
زیربنای
این زورخانه ??? متر مربع و با اعتباری بالغ بر یک میلیاردو نهصدو چهل و نه میلیون
ریال از محل اعتبارات ملی ساخته شده است.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/8/12:: 1:3 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن