سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه را دانش نیست، هدایت نباشد . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

آل یاسین

دست از او برندار

بنا به نقل ابن سعد در «طبقات»، «مسلم بن عوسجه» از صحابه ی پیامبر(ص) و مردی شجاع بود که در کوفه اقامت داشت. او جزو کسانی بود که به حسین بن علی(ع) نامه نوشتند و ایشان را به کوفه دعوت نمودند، او برخلاف اکثر کوفیان، بر پیمان و عهد خویش، استوار ماند و پس از ورود ابن زیاد به کوفه و کشته شدن مسلم بن عقیل، برای حمایت از امام حسین(ع)، به همراه اهل و عیالش از کوفه، خارج و به ان حضرت ملحق گردید و تا آخرین قطره ی خونش، از امام خود حمایت نمود.
در تاریخ آمده است، هنگامی که مسلم بن عوسجه با تن خون آلود به روی خاک افتاد، حسین بن علی(ع) به همراه حبیب بن مظاهر به بالین او آمد و در کنارش نشست و فرمود:«ای مسلم! خدا تو را مورد رحمت قرار دهد» و سپس این آیه را تلاوت نمود:«از مؤمنان، مردانی هستند که به آنچه با خدا پیمان بسته اند، صادقانه وفا کردند. برخی از آنان، پیمانشان را به انجام رساندند[و به شرف شهادت نائل شدند] و برخی از آنان[شهادت را] انتظار می برند و هیچ تغییر و تبدیلی[در پیمانشان] نداده اند»(1)
پس از آن، حبیب بن مظاهر خطاب به مسلم گفت:« اگر چه تحمل مصیبت کشته شدن تو برای من سخت است، ولی به تو مژده می دهم که تا لحظاتی دیگر، وارد بهشت خواهی شد». مسلم در پاسخ وی گفت:«جزاک ا.. خیرا». حبیب به گفتارش ادامه داد:«اگر می دانستم که پس از تو بلافاصله به میدان نخواهم رفت، دوست داشتم اگر وصیتی داری انجام دهم». مسلم با صدایی ضعیف و در حالی که به حسین بن علی(ع) اشاره می نمود، جواب داد:«وصیت من این است که تا آخرین قطره ی خون، دست از او برنداری». حبیب گفت:«به خدا سوگند؛ که این وصیت تو را عمل خواهم کرد» و در همین گفتگو بود که مسلم بن عوسجه، جان به جان آفرین تسلیم کرد و روح بزرگش به شهدای دیگر اسلام پیوست.(2)
و اما در این زمانه امام زمان ما نیز انتظار دارد که ما به آن پیمانی که در «عالم ذر» با خدا، رسول(ص) و امام معصوممان بسته ایم وفادار باشیم. حبیب امام مهدی(ع) باید من و تو باشیم و وصیت مسلم بن عوسجه می تواند به من و تو نیز باشد که:«تا آخرین قطره ی خونت دست از امام زمانت برندار.» پس بیایید همیشه و هر لحظه دست از امام زمانمان برنداریم، در دوران غیبت با اعمالمان یاریش کنیم تا إن شاء ا... در زمان ظهور از یاوران راستین او بوده و به سعادت و رستگاری برسیم.

پی نوشت: 1ـ سوره ی احزاب، آیه ی 23 /// 2- برگرفته از کتاب«سخنان حسین بن علی(ع) از مدینه تا کربلا، محمد صادق نجمی

کلمات کلیدی: آل یاسین


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/3/8:: 6:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن