سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه زهد در دو کلمه از قرآن فراهم است : خداى سبحان فرماید « تا بر آنچه از دستتان رفته دریغ نخورید ، و بدانچه به شما رسیده شادمان مباشید . » و آن که بر گذشته دریغ نخورد و به آینده شادمان نباشد از دو سوى زهد گرفته است . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای :

ورزش ایران آمیخته با مفاهیم فرهنگی است

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای از مدیران روابط عمومی فدراسیونهای ورزشی خواست تا برای توسعه ، معرفی و احیای دوباره ورزش ملی ومذهبی کشورمان با این فدراسیون تعامل نزدیک داشته باشند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : سردار صفار زاده که در نشست مدیران روابط عمومی فدراسیونها ورزشی در زورخانه ی شهید فهمیده سخن می گفت به سابقه  سه هزار ساله ورزش باستانی اشاره کرد و اظهارداشت: ورزش باستانی نخستین رشته ورزشی در جهان است که در یک محیط بسته ورزشی انجام شد .

وی افزود: این ورزش ، ورزش نیاکان ماست و از اجداد ما برای ما به ارث گذاشته شده است و ما موظف به حفظ،احیاء، اعتلا و توسعه آن هستیم .

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای درادامه با بیان اینکه ریشه رشته کشتی که هم اکنون در دنیا به شکل قهرمانی رواج یافت است از کشتی پهلوانی است گفت: کشتی در زورخانه متولد شد و به سراسر جهان صادرشد .

وی ورزش زورخانه ای را ورزشی آمیخته با هنر ، اخلاقیات ، عرفان و آداب دقیق اجتماعی توصیف کرد واظهارداشت: موسیقی ، اشعار حماسی و عرفانی ، تاکید بر مسائل اخلاقی به ویژه جوانمردی و پهلوانی ، تاکید بر رعایت اداب اجتماعی مثل احترام به پیشکسوتان همگی نقاط قوت این رشته ورزشی است که چندین هزار سال قبل اجداد ما بدان اصرار می ورزیده اند .

وی افزود: در دنیای امروز همه به دنبال توسعه ورزش جوانمردانه هستند، این درحالی است که ورزش ایران اساسا آمیخته با این مضامین است اما به دلیل بی توجهی به ورزش باستانی این آموزه ها را نتوانسته ایم به دنیا معرفی کنیم .

سردار صفارزاده همچنین ادامه داد: ورزش باستانی تاکنون سه دوره ی پر فراز ونشیب را پشت سر گذاشته است که دوره نخست، دوره یکه تازی این ورزش بود ، دور ه دوم با ورود ورزشهای غربی وشرقی همزمان شد که عملا به حذف ورزش باستانی انجامید و دوره سوم که از 4 سال گذشته آغاز شده تلاش کرده ایم تا با معرفی شکل واقعی این ورزش ارزشی آ ن را مجددا احیاء کند .

وی با ابراز تاسف ازاینکه 85 درصد جوانهای کشورمان با ورزش ملی ومذهبی کشورشان بیگانه هستند گفت: این تاسف زمانی بیشتر می شود که فارغ التحصیلان ورزش کشورمان حتی برای یکبار پای در زورخانه نگذاشته اند این در حالی است که بسیار بینندگان خارجی این کشور ، پس از مشاهده ورزش باستانی نمی توانند عشق درونی خود را به این ورزش پنهان کنند.

رییس فدراسیون ورزشهای زورخانه ای درادامه خطاب به مدیران روابط عمومی فدراسیونهای ورزشی گفت: همه ما موظف به توسعه این رشته ورزشی هستیم باید وظیفه خود را نسبت به توسعه و احیای آن در هر پست و مقامی که هستیم انجام دهیم .

وی پیشنهاد داد: در مراسم افتتاحیه واختتامیه مسابقات داخلی و بین المللی ، همچینین گشایش سالنهای ورزشی با برگزاری مراسم ورزشهای باستانی نماد ورزش ایران را به نمایش بگذاریم .

در ادامه این مراسم نیاکی سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تربیت بدنی با مهم خواندن و معرفی ین رشته ایرانی – اسلامی گفت: ورزش باستانی با زیبایی ها نهفته اش می تواند حرفهای زیادی برای گفتن درجهان داشته باشد .

وی تصریح کرد: وظیفه همه ما این است که زمینه رشد و توسعه این رشته را فراهم کنیم تا دنیا با ورزشی خاص با ویژگی های منحصر به فرد هنری ، ورزشی و اخلاقی مردم ایران آشنا شود .

شایان ذکراست درحاشیه نشست مدیران روابط عمومی های فدراسیونهای ورزشی تیم ملی ورزش باستانی کشورمان با انجام یک دست ورزش باستانی مورد تشویق حاضران قرار گرفتند .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/3/31:: 6:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن