سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که تو را از گزندى ترساند چون کسى است که تو را مژده رساند . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها


 

امیر هوشنگ فرهی ، پیشکسوت 83 ساله و با سابقه ورزش پهلوانی و زورخانه ای در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی فدراسیون گفت : خوشبختانه با نگاه ویژه مسئولان سازمان تربیت بدنی به این ورزش ملی سنتی و مذهبی کشورمان خون تازه ای تزریق شده است.
فرهی با اشاره به جایگاه ورزش زورخانه ای در فرهنگ ایرانیان افزود: ورزشکاران این رشته ورزشی دارای شان والای پهلوانی هستند که باید پایبند به آداب اجتماعی، فرهنگی، جوانمردی گذشت و ارزشهای اسلامی باشند.
وی تصریح کرد: متاسفانه با هجوم ورزشهای وارداتی شرقی و غربی به کشورمان ، ورزش ملی ما که از گذشتگان برای ما باجای مانده است برای نسل جدید و جوان کشورمان ناشناخته است . درحالی که همه جوانان ما باید ورزش نیاکان خود را بلد باشند زیرا این ورزش آمیخته با اعتقادات و مذهب ماست و با آشنایی جوانان با این ورزش معنوی روحیه پهلوانی در جامعه ما تقویت خواهد شد .
وی که بیش از 7 دهه کسوت ورزش زورخانه ای را یدک می کشد به جوانان توصیه نمود که حداقل برای تماشای جذابیت های بصری ورزش زورخانه ای که آمیخته ای از هنر و ورزش است به زورخانه بیایند و قطعاً جوانان ولایی و دوستار فرهنگ اصیل ایرانی به سادگی نمی توانند از اصالیتهای گرانبهای نهفته در این ورزش چشم پوشی کنند .
فرهی در پایان در توصیه ای به همه پیشکسوتان ورزش کشور گفت : پیشکسوتان ورزش کشور الگویی برای ورزشکاران نسل جدید می باشند و به جای ایجاد اختلاف و حاشیه سازی در ورزش می بایست با رفتار و اخلاق خود به نسل جدید ورزشکار پهلوانی ، فتوت ، جوانمردی و افتادگی را بیاموزند و بگویند که اول پهلوان باشید بعد قهرمان .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/3/24:: 1:10 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن