سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه جامه دانش بپوشد، عیبش از مردم نهان ماند [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

http://fipz.ir/img/news/1314169840.jpg

استاد ابوالقاسم رایگان (داور و مربی ممتاز بین المللی کشتی )  گفت : اگر قرار به این باشد که ورزش باستانی و کشتی پهلوانی رابه دنیا معرفی کنیم لازم است مسئولیت فنی با فدراسیون ایران باشد ، ثانیاً فدراسیون ایران باید نقطه نظرات پهلوانها و کارشناسان را بگیرد و بعد آن را به دنیا انتقال دهد ، نه اینکه ما تابع مقرراتی باشیم که خارجی ها به ما پیشنهاد می کنند یعنی حرف اول را  ایران که متولی این ورزش است باید ارائه کند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، مولف کتاب گنجینه فنون کشتی اظهار داشت : 2 فدراسیون برای یک ورزش تصمیم نمی گیرند و این کار شایسته ای نیست و ورزش باستانی از این دو دستگی چیزی جز  ضرر عایدش نمی شود .

ایشان در ادامه افزود : از مسئولینی که در فدراسیون بین المللی زورخانه ای فعالیت دارند این انتظار را دارم به خاطر یک مسافرت خارج از کشور هر چیزی که افراد بی اطلاع می گویند  را تائید نکنند .

عضو کمیته فنی کشتی پهلوانی کشور با 81 سال سن در ادامه تصریح کرد :  ما نمی توانیم به کشتی گیر بگوییم شما زیر نگیر ، اگر زیر می گیری از ران نگیر یا از مچ نگیر ، سرشاخ نشو . . .  .کشتی باستانی  در گذشته یک خاک داشته و بعد از آن ضربه فنی که اگر بدن کشتی گیر با تشک یا زمین زاویه کمتر از 90 درجه داشت به اصطلاح آن روزی ها پشت کشتی گیر سایه می انداخت و ضربه فنی بود . اما متاسفانه در فدراسیون بین المللی ،  امتیاز ات ،  بیشتر از یک و دو است .

در پایان استاد رایگان گفت : من مسابقات پهلوانی جهان را درزمان ریاست آقای دکتر غفوری فرد برگزار کردم که متاسفانه با رفتن ایشان مسابقات از تقویم فیلا حذف  شد . آقایانی که این کار را کردند حالا که فدراسیون بین المللی برای این رشته درست شده چرا باز به سراغ فیلا می روند !؟ آیا آبرو ریزی در سطح فیلا بس نیست !؟


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/8:: 2:39 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن