سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند اگر در خانه مردى را به رویش بندند روزى او از کجا سوى او آید ؟ فرمود : ] از آنجا که مرگش بر وى در آید . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

http://fipz.ir/img/news/1313573956.jpg

یکی از سنتهای زیبا در فرهنگ زورخانه ، گلریزان نام دارد که نوعی همیاری و همکاری گروهی است . جمع آوری اعانات برای کسی که دچار مشکل مادی شده هدف این آیین است . بدین ترتیب که تنی چند از بزرگان این ورزش را خبر کرده و آنها هم افراد دارای تمکن مالی و روحیه خیرخواهی را دعوت نموده و با خود به زورخانه می آورند تا به فرد محتاج کمک نمایند که البته در بسیاری از موارد ، هویت فرد کمک گیرنده برای حفظ آبرو ناشناخته می ماند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ؛ پیرو همین سنت حسنه شب گذشته ( 25 مردادماه ) همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت (ع) در زورخانه ملی شهید فهمیده جشن گلریزان اکرام ایتام  با حضور سردار علیرضا صفارزاده (رئیس فدراسیون) ، نوراله هدایتی (نایب رئیس فدراسیون) ، فرهاد طلوع کیان (دبیر فدراسیون)، برخی از ورزشکاران و مسئولین هیئت های پهلوانی و زورخانه ای برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از خیر مقدم و ایراد سخنانی توسط نوراله هدایتی(نایب رئیس فدراسیون) در مورد سنت حسنه گلریزان ، دکتر جامی (مدیرکل  پیشگیری از جرایم قوه قضائیه) با اشاره به سخاوت و نیک اندیشی مردم ، جشن گلریزان را یکی نمادهای سخا ، وفا و صفای ملت ایران دانست که از دیرباز همه ساله با همت مردم در جهت دستگیری نیازمندان برگزار می شود.

در ادامه این جشن ورزشکاران پهلوان سرا به میانداری پهلوان علیرضا سلیمانی ( قهرمان کشتی سنگین وزن جهان ) به اجرای ورزش زورخانه ای پرداختند و بعد از پایان ورزش خیرین و حضار وجوه خود را در کوزه مخصوص جمع آوری اعانات پرداخت کردند.

حضور پهلوانانی همچون سوخته سرایی ، توپچی ، میران ، و قهرمان کشتی جهان عباس جدیدی و دیگر قهرمانان بین المللی گرمی خاصی به این مراسم معنوی بخشیده بود .

گفتنی است حضور چشم گیر رسانه های خبری ، عکاسان ، خبرنگاران صدا و سیما و پخش مستقیم این مراسم از رادیو ورزش  از نکات قابل تقدیر این مراسم بود .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/30:: 2:0 عصر     |     () نظر

http://fipz.ir/img/news/1313392895.jpg

 عبداللهی مدیر کل تربیت بدنی کردستان امروز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برای ساخت این زورخانه ها از محل اعتبارات تملک دارایی های استان 10 میلیارد ریال هزینه می شود.

وی افزود: سالن های یاد شده در شهرهای سرو آباد، سریش آباد، موچش، زرینه و حسن آباد یا سوکند ساخته می شود که در حال حاضر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

عبداللهی گفت: این سالن های زورخانه ای هر کدام در زمینی به ابعاد 440 متر مربع احداث می شود و شامل سالن ورزش، رختکن و سایت خدماتی است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/27:: 12:0 صبح     |     () نظر

http://fipz.ir/img/news/1313297743.jpg

آیین نامه ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق توسعه ورزش زورخانه ای در کشور  مصوب جلسه 518 شورای فرهنگ عمومی کشور توسط دکتر حسینی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور)  به تمامی نهادهای مربوطه ابلاغ نهایی شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ؛ بر اساس این آیین نامه راهکارها و وظایف دستگاهی سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان ( وزارت ورزش و جوانان ) ، سازمان صدا و سیما ، وزارت کشور ، وزارت مسکن و شهرسازی ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ، سازمان بسیج مستضعفین ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، و سازمان تبلیغات اسلامی در 28 ماده به طور جداگانه و دقیق مشخص شده است .

لازم به ذکر است ابلاغ نهایی این مصوبه به استناد موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 11 مرداد جاری صورت گرفت .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/23:: 3:0 عصر     |     () نظر

 

http://fipz.ir/img/news/1313316589.jpg

دکتر عباسی در بخشی از سخنان خود در نشست با روسای فدراسیونهای ورزشی گفت : نکته مهم در امور ورزش و جوانان اخلاق پهلوانی و حفظ و احیای آن است که از دیرباز علما و پهلوانان در کشور ما دارای حرمت و اعتبار خاصی بوده اند و این دلیلی ندارد جز منش، رفتار، اخلاق و خصائل نیک ایشان.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان دکتر عباسی افزود : بدون شک توجه به ورزشهای اصیل و پهلوانی از اهم برنامه های وزارت ورزش و جوانان خواهد بود.اما باید این مهم را نیز مدنظر قرار داد که به همان اندازه که مصلحت مخاطب ورزش اهمیت دارد توجه به خواست او نیز مهم است. لذاباید در تدوین برنامه ها و اجرای آن از افراط و تفریط دوری جست .

در بخش دیگری از این نشست از بین روسای فدراسیون ها یکی از سخنرانان علیرضا صفارزاده ( رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ) بود.  


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/21:: 3:0 عصر     |     () نظر

علیرضا صفارزاده (رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران) طی اطلاعیه ای فراررسیدن روز هفدهم مرداد ، روز خبرنگار را به تمامی رسانه های جمعی ، روزنامه نگاران ، خبرنگاران و نویسندگان تبریک گفت .

http://fipz.ir/img/news/1312781022.jpg

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، صفارزاده با اشاره به نقش بسیار اثر گذار رسانه ها در تقویت بعد تبلیغی ، رشد و تعالی ورزش ملی کشور (پهلوانی و زورخانه ای) اظهار داشت : جایگاه خبرنگاران از این حیث قابل توجه است که انعکاس صادقانه از رویدادهای این رشته معنوی و ارزشی کشور مان یعنی ورزش پهلوانی و زورخانه ای روحیه بسیار بالایی را به پیشکسوتان ، ورزشکاران ، قهرمانان و مدال آوران ملی و بین المللی ورزش زورخانه ای داده است .

وی در ادامه افزود : برخود و جامعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای لازم می دانم که این روز را به شما و اصحاب رسانه اعم از نشریات ، صداوسیما ، خبرگزاری ها و سایر عزیزانی که در این عرصه مهم دستی بر آتش دارند تبریک گفته و در این ماه پر از برکت و رحمت از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای شما و خانواده محترمتان آرزوی بهروزی و سربلندی داشته باشم .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/18:: 7:0 عصر     |     () نظر

 

http://fipz.ir/img/news/1312698842.jpg

به همت فرماندهی حوزه مرکزی سپاه شب گذشته (15/5/90) زورخانه حضرت امیر (ع) در مجموعه فرهنگی ورزشی میلاد نور با حضور سردار رحیمی ( فرمانده اجرائیات حوزه مرکزی سپاه ) ، علیرضا صفارزاده ( رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ) ، نورا... هدایتی ( نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ) و سرهنگ شعبانی ( مسئول تربیت بدنی حوزه مرکزی سپاه ) افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ؛ علیرضا صفارزاده  (رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای) طی سخنانی افتتاح این زورخانه را نشان از حمایت عملی مدیران سپاه نسبت به این رشته ارزشی دانست و گفت : توسعه و گسترش ورزش ملی ، مذهبی و ارزشی پهلوانی و زورخانه ای در بین اقشار مختلف جامعه از تأکیدات فرمانده معظم کل قوا است و بی شک تلاش مدیران توانمند سپاه در توسعه این رشته ، گامی موثر در جهت تحقق منویات معظم له می باشد.

در ادامه مراسم نیز سردار رحیمی ( فرماده اجرائیات حوزه مرکزی سپاه ) اظهار داشت : در راستای تحقق منویات فرمانده معظم کل قوا در گسترش رشته پهلوانی و زورخانه ای خود را مکلف به اجرای فرامین ایشان می دانیم و امروز شاهد افتتاح این زورخانه هستیم .

سردار رحیمی ورزش باستانی را نشان رزم و جوانمردی دانست و تصریح کرد : در ورزش باستانی هر یک از ابزار نشان یکی از سلاح های رایج آن زمان بوده است .

شایان ذکر است مساحت این زورخانه400 متر مربع می باشد و 150 میلیون تومان نیز برای ساخت آن هزینه شده است


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/9:: 7:0 عصر     |     () نظر

http://fipz.ir/img/gallery/1267623477.jpg


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/7:: 7:0 عصر     |     () نظر

علیرضا صفارزاده رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای اظهار داشت : قرارگرفتن یک روز در ضمیمه تقویم سالانه کشور به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای یکی از کارهای ماندگار و بسیار مهم و اثرگذار فرهنگی بود که فدراسیون با کاری 2 ساله و با عنایت الهی به آن دست یافت .

http://fipz.ir/img/news/1311138334.jpg

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ادامه داد : با تصویب شورای فرهنگی کشور و ابلاغ ریاست محترم جمهور در سال 1389 ، از سال 1390 روز 17 شوال سالروز نبرد پهلوانی حضرت علی (ع) با عمر بن عبدود در جنگ خندق که نماد و مظهر شجاعت ، قدرت ، اخلاق و مبارزه با هوای نفس می باشد به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاری شد .

صفارزاده تصریح کرد : برای ماندگار شدن این روز در تقویم سال کشور می بایست این روز را با جذابیت و غنای کامل گرامی بداریم  ، به همین منظور ستادی با  محوریت فدراسیون تحت عنوان ستاد 17 شوال (مصادف با 25 شهریور ) برای گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای تشکیل شده است.

وی همچنین افزود : در این ستاد علاوه بر این که دستورالعمل های لازم برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این روز ارزشمند به استانها و ارگانها اعلام خواهد شد ، برنامه های متعدد ، متنوع و مناسبی در نظر گرفته شده که انشاءا... در مراحل بعد به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید .

صفارزاده بیان داشت : نکته مهم این است که این روز متعلق به جامعه ورزش کشور ، تاریخ ، تمدن و فرهنگ غنی مردم عزیز ما می باشد و ضروری است که مسئولین ورزش کشور ، کلیه وزارتخانه ها ، سازمانها و نهادهای ذیربط و خصوصاً وزرات ورزش و جوانان با محوریت فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در هر چه غنی تر و جذاب تر برگزار شدن این روز اهتمام جدی بعمل آورند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: روز 17 شوال در اصل روز فرهنگ و اخلاق ورزشی کشورمان است که باید در این روز روح جوانمردی ، فتوت ، مردم داری ، پاک دامنی و ... در کالبد جامعه و خصوصاً جوانان جامعه و به ویژه ورزشکاران و قهرمانان ما دمیده شود و این مهم نیازمند مساعدت ، مشارکت و عزم


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/6:: 7:0 عصر     |     () نظر

دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران خبر داد : تیم ملی ورزش زورخانه ای دانشجویان در مسابقات جهانی دانشجویان به معرفی و نمایش این ورزش می پردازد.

 

http://fipz.ir/img/news/1309154035.jpg

به گزارش روابط عمومی فدراسیون، فرهاد طلوع کیان با اعلام تعامل فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران با فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این رویداد  بین المللی افزود: در حاشیه برگزاری بیست و ششمین یونیورسیاد شامل مسابقات جهانی دانشجویان در رشته های مختلف به میزبانی چین با شرکت 140 کشور، برنامه های خوبی را تدارک دیده ایم تا ان شاءا... ورزش اصیل ایران    به بهترین شکل ممکن معرفی گردد.

وی ادامه داد: توزیع بروشور نفیس معرفی ورزش ملی کشورمان به زبان های فارسی- انگلیسی - چینی، توزیع لوح فشرده معرفی این ورزش به 6 زبان فارسی – انگلیسی – چینی – عربی – آلمانی و فرانسوی و نمایش چشمگیر مرشدی، هنرهای فردی ، تیمی زورخانه ای و کشتی پهلوانی توسط اعضای تیم ملی دانشجویان از جمله این برنامه هاست.

طلوع کیان ، ثبت جهانی آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران در یونسکو را افتخاری تاریخی برای ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: همانگونه که سال گذشته در 9 کشور جهان تجربه کرده ایم، ورزش پهلوانی  و زورخانه ای به عنوان هدیه معنوی ایرانیان به بشریت در میادین بین المللی توسط تیم ملی به گونه ای که در شان ایران و ایرانی باشد ارائه می شود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/4:: 8:58 صبح     |     () نظر

براساس تقویم ورزشی سال جاری مسابقات پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی کشور ، رده سنی خردسالان و نونهالان  تحت عنوان " جشنواره آینده سازان پهلوانی بسیج " از 24 لغایت 26 تیر ماه سال 1390 به میزبانی نیروی مقاومت بسیج استان اصفهان برگزار خواهد شد .

http://fipz.ir/img/news/1310450844.jpg

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، در این مسابقات خردسالان (متولدین بعد از فروردین 1380) و نونهالان (متولدین بعد از 1376 لغایت اسفند 1379) برای کسب عنوان قهرمانی کشور در رشته های تیمی زورخانه ای ، هنرهای فردی و مرشدی به مصاف هم می روند .

هر تیم مجاز است در هر دو رده سنی مجموعاً 31 نفر شرکت کننده داشته باشد که جزئیات آن در بخشنامه ارسالی توسط کمیته مسابقات فدراسیون به هیئت  استانها اعلام گردیده است .

آخرین مهلت اعلام آمادگی جهت ثبت نام بصورت کتبی پایان وقت اداری روز چهارشنبه 22/4/90 اعلام شده است .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/4/30:: 6:38 عصر     |     () نظر
<      1   2   3      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن