سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه نهال های تقوا کاشت، میوه های هدایت چید . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

http://fipz.ir/img/news/1315282774.jpg

اسکار پیتزو ( رییس آدیتوریوم رم)  شب گذشته با حضور در زورخانه ملی شهید فهمیده ضمن ملاقات با علیرضا صفارزاده و فرهاد طلوع کیان (رئیس و دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران) از نزدیک شاهد اجرای ورزش زورخانه ای بود . 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ؛  پیتزو با همراهی دکتر اسماعیلی (مدیر کل همکاری های فرهنگی هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) از دیدن ورزش و هارمونی آن به وجد آمده بود و اظهار داشت : در ورزش پهلوانی  ایران ،  هارمونی و نظم خاصی دیده می شود و  اشعار زیبا به همراه  صدای ضرب زورخانه آیین های معنوی را متبلور می کند .

وی در توصیف بنای زورخانه گفت : معماری  ایرانی اسلامی زورخانه بسیار چشم نواز بوده و زیبایی های  این ورزش را دو چندان می کند .

رئیس بزرگترین مرکز فرهنگی - هنری اروپا در ادامه ضمن دعوت از تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران  برای نمایش  این ورزش در آدیتوریوم رم  گفت : در صدد هستیم شرایط همکاری بیشتر را فراهم کنیم تا مردم ایتالیا و توریست ها از نزدیک شاهد زیبایی های نهفته در این ورزش آیینی باشند .

پیتزو در پایان با اشاره به مشترکات تاریخی و پیشینه تمدن رم باستان و ایران باستان گفت  : قطعاً در ایتالیا این ورزش علاقه مندان زیادی خواهد داشت و امید است با ایجاد بستر توسعه این ورزش ، مردم ایتالیا بتوانند هماهنگی  ورزش و هنرموسیقی را لمس کنند .

شایان ذکر است آدیتوریوم با سالن های مجهز و پیشرفته ،  بزرگترین مرکز فرهنگی و هنری اروپا محسوب می شود که اعتبار جهانی دارد  و سالیانه بیش از  یک میلیون نفر از برنامه های  این مرکز بهره برداری می کنند .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/6/19:: 10:28 صبح     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن