سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در جستجوی دانش بیرون رود در راه خداست، تا آنگاه که برگردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

 












کلمات کلیدی: کالری عکس


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/10:: 9:0 عصر     |     () نظر
مدیرکل تربیت بدنی استان یزد گفت: به مناسبت ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه، چهار زورخانه در استان یزد افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، احمد کمالی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این زورخانه‌ها در شهرستان‌های یزد، بافق و میبد و از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب افتتاح خواهد شد.
وی افزود: همچنین همزمان با هفته دولت،‌ هشت سالن ورزشی و پنج مجموعه زمین روستایی از محل اعتبارات سفر دور اول رئیس جمهور در سطح استان یزد به بهره‌برداری می‌رسد.
کمالی خاطرنشان کرد: این سالن‌های ورزشی که روند احداث آنها رو به پایان است، در هفته دولت در شهرهای ابرکوه، بافق، مهریز، اردکان، خاتم و طبس افتتاح می‌شوند.
این مسئول یادآور شد: برای اجرای سالن‌های ورزشی یاد شده به طور متوسط هر کدام 3 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر هیئت دولت به یزد اختصاص یافته است.
مدیرکل تربیت بدنی استان یزد ادامه داد: ساخت و تکمیل مجموعه ورزشی روستایی در فاز اول که شامل رختکن، جاده تندرستی و زمین فوتبال خاکی است نیز هر کدام با مبلغ 520 میلیون ریال از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب احداث می‌‌شود.
وی همچنین بیان داشت: این میزان عملکرد در حوزه ورزشی استان یزد نشان دهنده برگ زرین دیگری در کارنامه پر افتخار دولت عدالت‌محور نهم همچنین حسن تدبیر مدیریت و تلاش‌های معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی کشور است.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/9:: 10:0 صبح     |     () نظر
خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان گفت: با آغاز فعالیت هیئت جدید، برای نخستین بار در استان ورزشکاران پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان ساماندهی می‌شوند.

علی کریمی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت افزود: این هیئت درصدد اجرای طرح استعدادیابی در مدرسه‌ها است که این امر با کمک آموزش و پرورش و مسئولان بسیج انجام می‌شود.
وی ادامه داد: طرح اوقات فراغت نیز در پایگاه‌های بسیج در طرح میثاق انجام می‌شود و نوجوانان و جوانان علاقمند به این رشته ورزشی آموزش‌های لازم را می‌بینند.
کریمی بر آموزش مرشد و مربیگری رشته پهلوانی در گیلان تاکید کرد و اظهار داشت: گیلان با کمبود مرشد مواجه است و مرشد در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای با ضرب آهنگ ورزشکاران را هدایت و رهبری می‌کند که در اجرای حرکت‌های ورزشکاران نقش مهمی دارد.
وی تصریح کرد: در حال استعدادیابی، پرورش و ایجاد زیرساخت‌های مناسب رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در گیلان هستیم.
دبیر هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان با بیان اینکه این ورزش ملی و سنتی در گیلان مظلوم واقع شده است، افزود: این هیئت قصد دارد با همکاری تربیت بدنی زمین مورد نیاز برای احداث زورخانه در شهرستان‌ها را فراهم کند.
کریمی با اشاره به اینکه شهرستان‌های صومعه‌سرا، تالش و آستارا برای ایجاد گود زورخانه اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آستارا مرز مشترک بین کشورهای اروپایی و گیلان است و یک موقعیت راهبردی و کم هزینه برای رونق و معرفی این رشته ورزشی در اروپا، آسیا و خاورمیانه محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه زورخانه مکان مقدسی است، تاکید کرد: این مکان مقدس مانند مساجد بوده و ارزش خاصی بین مردم دارد، ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز بر ترویج این رشته ورزشی در جامعه تاکید کرده‌اند.
دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان با بیان اینکه 12 مرشد در استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: برای نخستین بار در گیلان کلاس آموزش مرشدی برگزار می‌شود و فدراسیون مدرسی را برای آموزش به استان می‌فرستد.
وی همچنین از برگزاری کلاس‌های داوری و کشتی پهلوانی در گیلان خبر داد و اظهار داشت: رشته‌های زیر مجموعه ورزش پهلوانی شامل چرخ چمنی، کشتی پهلوانی، چرخ تیز، کباده، تخت سنگ، میل بازی، میل سنگین و مسابقات مرشدی ، میاندار و بهترین شیرین‌کاری است.
دبیر هیئت ورزش پهلوانی گیلان گفت: تفاهمنامه‌ای بین فدراسیون و سازمان حج و اوقاف کشور برای اختصاص حیاط امامزاده‌ها و مساجد به این رشته ورزشی برای احیا، معرفی و ترویج آن در کشور منعقد شده است.
کریمی افزود: با اجرای این تفاهمنامه مشکل زمین در این رشته ورزشی حل می‌شود.
وی با اشاره به برنامه‌های این هیئت در سال جاری، خاطرنشان کرد، گفت: برنامه‌های مختلفی در این هیئت تدوین شده است که در ایام مختلف اجرا خواهد شد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/8:: 9:0 عصر     |     () نظر


به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، دبیر هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان ایلام گفت: یک مدال نقره توسط ورزشکار نونهال ایلامی در مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای قهرمانی کشور کسب شد.
اضغر کمالی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این مسابقات با شرکت استان‌های مختلف کشور در استان اصفهان برگزار شد.
وی ادامه داد: تیم پهلوانی و زورخانه‌ای ایلام توسط احمدرضا حیدری نونهال ایلامی در رشته چرخ چمنی موفق به کسب یک مدال رنگی شد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/7:: 1:0 صبح     |     () نظر

 رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان کردستان از راه‌اندازی خانه اختصاصی کشتی پهلوانی در این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


خسرو ساکی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در چند سال اخیر ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای به‌ صورت چشمگیری در بین علاقه‌مندان و جوانان با استعداد کردستانی گسترش یافته و همین امر نیاز جدی استان به ایجاد چنین مکانی را دوچندان کرده است.
وی افزود: کسب نتایج به ‌دست آمده در رقابت‌های کشوری و دومین دوره المپیاد ایرانیان از طرف باستانی‌کاران نوجوان کردستان و کسب عنوان قهرمانی به وسیله تیم کردستان نشان از جایگاه برتر این رشته ورزشی در استان را می‌رساند.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای کردستان ادامه داد: در این راستا تیم باستانی کردستان در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور نیز با اقتدار در جمع مدعیان قرار گرفت و توانست ورزشکاران توانمندی از کردستان‌ را به ورزش باستانی کشور معرفی کند.
ساکی با اشاره به اینکه رسیدن استان کردستان به سطح مطلوب در ورزش باستانی نیازمند اقدامات جدی زیربنایی است، تصریح کرد: با آماده کردن زیرساخت‌ها و اقدامات زیربنایی و همچنین روی‌آوری رده‌های سنی پایه از جمله در رده نونهالان، نوجوانان و جوانان به سمت این ورزش، این استان می‌تواند به پایگاه اصلی ورزش‌های باستانی کشور تبدیل شود.
وی تاکید کرد: در این راستا باید با احداث و تکمیل زورخانه‌های مورد نیاز در سطح استان زمینه حضور قهرمانان بیشتری را فراهم کنیم تا تیم‌های استان از پشتوانه‌های لازم برخوردار باشند.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای کردستان بیان داشت: هم‌اکنون در شهرستان‌های سنندج، بیجار، دیواندره و سقز زورخانه‌های فعال وجود دارند که در آینده در تمام شهرستان‌های استان شاهد تأسیس زورخانه‌های مورد نیاز هستیم.
ساکی اذعان داشت: در سفر‌های هیئت دولت طرح احداث 15 زورخانه در کردستان به تصویب رسید که با مشخص ‌شدن زمین‌ و تامین اعتبار لازم احداث این زورخانه‌ها در سطح شهرستان‌های تابعه آغاز می‌شود.
وی از احتمال کاهش احداث این زورخانه‌ها در استان خبر داد و عنوان داشت: با توجه به مکان‌یابی این زورخانه‌ها و تصمیم‌گیری نهایی در حال حاضر موافقت اصولی با احداث هشت زورخانه در این استان حاصل شده است.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای کردستان در پایان اظهار داشت: در صورت حمایت اسپانسر از تیم‌های استان در سال‌ جاری با اقتدار در رقابت‌های کشوری حضور داشته و همانند سال قبل از عنوان قهرمانی خود در کشور دفاع می‌کنیم.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/6:: 9:0 عصر     |     () نظر
زورخانه "علمدار" شهر شیراز با تلاش هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان فارس در محله محمودیه این شهر افتتاح شد.
به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای، در سال گذشته با رایزنی این فدراسیون و استانداری فارس، طرح مدون توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای در استان فارس تهیه و تدوین شد که افتتاح زورخانه علمدار شهر شیراز در همین راستا بود.
در مراسم افتتاحیه این زورخانه، تیم خردسالان زورخانه ساقی کوثر قصرالدشت شهر شیراز نمایش زیبایی ارایه کردند.
در این مراسم، رییس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان فارس از تلاش ویژه مسوولان این استان به توسعه این ورزش ارزشمند خبر داد و گفت: استان فارس با قدمت و سابقه دیرین و نیز امکانات بالقوه جذب توریست داخلی و خارجی می تواند بستر مناسبی برای شناساندن این داشته تاریخی به جهانیان باشد.
وی، جوانان و خانواده های استان فارس را علاقه مند به ورزش باستانی معرفی کرد و یادآور شد، در سال گذشته تفاهم نامه ای بین استانداری فارس و فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای به امضاء رسید که طی آن استانداری، ساخت حداقل یک باب زورخانه در شهرهای مختلف فاقد زورخانه این استان را متعهد شد.

کلمات کلیدی: زورخانه "علمدار"


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/5:: 8:0 عصر     |     () نظر
 

 مهندسین مشاور پروژه زورخانه بین المللی 2000 نفری غدیر که از سوی فدراسیون انتخاب شده‌اند، فعالیت خود را در مجموعه آزادی آغاز کردند.


به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، با حمایت و تأکید ریاست سازمان تربیت بدنی، طرح ساخت زورخانه بین المللی نمادین که گنجایش حداقل 2000 نفر را دارد در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز شد.
در این راستا تیم تخصصی مهندسین مشاور پروژه زورخانه بین المللی غدیر برای مطالعات تخصصی به فدراسیون معرفی شدند.
ساخت این زورخانه در کنار سالن‌ها و فضاهای تخصصی ورزش در ورزشگاه آزادی اقدام ارزشمند و مؤثری برای توسعه این ورزش ملی، مذهبی ایرانیان محسوب می‌شود.
این زورخانه نمادین با گنجایش بیش از 2000 نفر، ظرفیت میزبانی رقابت‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سطح ملی و بین المللی را خواهد داشت.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/5:: 6:0 عصر     |     () نظر

  پس از گذشت مدتى از ولادت حضرت مجتبى علیه‏السلام علائم و نشانه‏ها، نشانگر این بود که دومین فرزند گرانمایه‏ى «فاطمه» در راه است و آنگاه پس از شش ماه همانگونه که پیامبر پیش از آن مژده‏ى آمدنش را داده بود، دیده به جهان گشود.
در مورد ولادت حسین علیه‏السلام از امام صادق آورده‏اند که: روزى همسایگان بانوى باایمان «ام‏ایمن» نزد پیامبر آمدند و گفتند: اى پیامبر خدا! شب گذشته «ام‏ایمن» تا سپیده‏دم بیدار بود و مى‏گریست و همه‏ى ما را نیز ناراحت ساخته است.
پیامبر کسى را به خانه‏ى او گسیل داشت و او به محضر پیامبر شرفیاب شد. آن حضرت به او فرمود: «ام‏ایمن»! خداى چشمانت را نگریاند! همسایگانت به من گزارش کرده‏اند که تو سراسر شب گذشته را ناراحت و گریان بوده‏اى، چرا؟
پاسخ داد: اى پیامبر خدا! خوابى سخت و سهمگین دیدم و بخاطر آن تا سپیده‏دم گریه کردم. پیامبر فرمود: خوابت را برایم بازنمى‏گویى؟ بگو که خدا و پیامبرش به پیام آن داناترند. «ام‏ایمن» گفت: اى پیامبر خدا! بیان آن برایم گران است.
پیامبر فرمود: آنگونه که تو فکر مى‏کنى نیست، رویاى خویش را بازگو.
آن بانوى باایمان گفت: «دیشب در عالم رویا دیدم که برخى از اعضاء پیکر مقدس شما در خانه‏ى من افتاده است...»
پیامبر فرمود: خواب خوشى رفته‏اى و خواب نیکویى دیده‏اى. پیام خواب تو این است که دخت گرانمایه‏ام «فاطمه»، «حسین» را به دنیا خواهد آورد و تو هستى که او را پرستارى و نگهدارى خواهى کرد و «حسین» همان پاره‏اى از وجود من است که در خانه‏ى شما قرار مى‏گیرد.
آفرین خدا بر این کودک نورسیده
این جریان گذشت و پس از مدتى حسین علیه‏السلام از افق‏سراى امامت و رسالت طلوع کرد. «ام‏ایمن» او را در آغوش گرفت و نزد نیاى گرانقدرش پیامبر آورد. آن حضرت حسین علیه‏السلام را از او گرفت و فرمود:
«آفرین خدا بر این کودک نورسیده و بر او که او را در آغوش فشرده و بسوى من آورده است.»
آنگاه فرمود: ام‏ایمن این پیام آن رؤیاى توست.
علاوه بر خواب «ام‏ایمن» همسر «عباس»، عموى پیامبر نیز خوابى نظیر این خواب دیده بود و پیامبر گرامى نیز پیشگویى فرموده بود.
لحظات ولادت حسین علیه‏السلام گروهى از بانوان مسلمان، از جمله صفیه، دختر عبدالمطلب و عمه‏ى پیامبر و نیز «اسماء بنت عمیس» و «ام‏سلمه»... حضور داشتند. پس از طلوع خورشید جهان افروز وجود حسین علیه‏السلام پیامبر فرمود: عمه! فرزندم را بیاور!
صفیه عرض کرد: اى پیامبر خدا! تازه به دنیا آمده است و هنوز آماده نشده است...
پیامبر فرمود: خداوند او را پاک و پاکیزه ساخته است، بیاور...
آنگاه فرشته‏ى وحى فرود آمد و به آن حضرت پیام خداى را تقدیم داشت و خواست که نام پسر دوم «هارون» را- که به زبان عبرى «شبیر» و به زبان عرب «حسین» گفته مى‏شد براى نوزاد مبارک برگزیند.
و از پى آن انبوهى از فرشتگان فرود آمدند و طلوع خورشید وجود حسین علیه‏السلام را به نیاى گرانقدرش تبریک گفتند و در همان ساعت، شهادت پرافتخارش را نیز به پیامبر خدا تسلیت عرض کردند.
پیامبر گرامى فرزند دلبند خویش را گرفت، زبان مبارک را در کام او نهاد و او زبان وحى و رسالت را مکید، به گونه‏اى گوشت بدنش از آن رویش کرد و استخوانهایش استوارى و استحکام یافت. و آورده‏اند که حسین علیه‏السلام نه از مادر شیر نوشید و نه از هیچکس دیگر. علامه «بحرالعلوم» در این مورد اینگونه سروده است:
لله مرتضع لم یرتضع ابدا
من ثدى انثى و من «طه» مراضعة
یعطیه ابهامه آنا فاونة...
خداى را! خداى را! کودک شیرخوارى که هرگز از پستان بانویى شیر ننوشید و شیردهنده‏ى او به خواست خدا پیامبر خدا بود.
او گاهى انگشت شست و زمانى، زبان خویش را در کام آن کودک پرشکوه مى‏نهاد و از این راه بود که سازمان وجود او به اوج کمال رسید.
درست هفتمین روز طلوع دومین اختر تابناک از افق سراى «فاطمه» بود که پیامبر دستور داد، سر کودک را تراشیدند و به وزن موهاى سرش نقره در راه خدا انفاق گردید و براى سلامتى او و سپاس به بارگاه خدا، قربانى شد.(1)

  1 ـ بحارالانوار، ج 43



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/4:: 9:0 عصر     |     () نظر

 مسئول هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: نداشتن تجهیزات کافی شامل کباده در وزن‌های مختلف، میل و سنگ برای اجرای این ورزش باستانی از مشکلات این ورزش در استان است.


حمید رضایی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: نبود اعتبار کافی برای اجرای این ورزش باستانی، کمبود مربی و مرشد و اطلاع رسانی محدود برای ترویج این ورزش از دیگر مشکلات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در این استان است.
وی گفت: این زورخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای تامین مرشد مجبور شده که از نیروی غیر بومی شهرستان کازرون در استان فارس استفاده کند.
مسئول هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: با وجود این مشکلات، این ورزش توانسته در دو سال گذشته در مسابقات کشوری شرکت کند که در آبان ماه سال گذشته این ورزشکاران مقام سوم سنگ را کسب کنند.
رضایی تصریح کرد: برای اجرای این ورزش باستانی به امکاناتی نظیر سنگ، کباده، میل گیری و چرخ چمنی نیاز است.
وی اضافه کرد: 84 ورزشکار در این رشته فعالیت دارند که از این تعداد 47 نفر در زورخانه یاسوج و مابقی در زورخانه دهدشت فعالیت می‌کنند، ضمن آنکه از مجموع این ‎ 84ورزشکار فعال در این رشته حدود 30نفر تحت پوشش بیمه ورزشی هستند.
مسئول هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو زورخانه در استان وجود دارد، اذعان داشت: اعتبار اختصاص یافته به این ورزش ناچیز بوده و لازم است که به این ورزش باستانی توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها 24 میلیون ریال اعتبار از سوی فدراسیون برای این ورزش به استان اختصاص یافت.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/4:: 6:0 عصر     |     () نظر

 مسئول هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: نداشتن تجهیزات کافی شامل کباده در وزن‌های مختلف، میل و سنگ برای اجرای این ورزش باستانی از مشکلات این ورزش در استان است.


حمید رضایی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: نبود اعتبار کافی برای اجرای این ورزش باستانی، کمبود مربی و مرشد و اطلاع رسانی محدود برای ترویج این ورزش از دیگر مشکلات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در این استان است.
وی گفت: این زورخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای تامین مرشد مجبور شده که از نیروی غیر بومی شهرستان کازرون در استان فارس استفاده کند.
مسئول هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: با وجود این مشکلات، این ورزش توانسته در دو سال گذشته در مسابقات کشوری شرکت کند که در آبان ماه سال گذشته این ورزشکاران مقام سوم سنگ را کسب کنند.
رضایی تصریح کرد: برای اجرای این ورزش باستانی به امکاناتی نظیر سنگ، کباده، میل گیری و چرخ چمنی نیاز است.
وی اضافه کرد: 84 ورزشکار در این رشته فعالیت دارند که از این تعداد 47 نفر در زورخانه یاسوج و مابقی در زورخانه دهدشت فعالیت می‌کنند، ضمن آنکه از مجموع این ‎ 84ورزشکار فعال در این رشته حدود 30نفر تحت پوشش بیمه ورزشی هستند.
مسئول هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو زورخانه در استان وجود دارد، اذعان داشت: اعتبار اختصاص یافته به این ورزش ناچیز بوده و لازم است که به این ورزش باستانی توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها 24 میلیون ریال اعتبار از سوی فدراسیون برای این ورزش به استان اختصاص یافت.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/4:: 6:0 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن