سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین ذخیره، دانشی است که بدان عمل شود و احسانی است که بدان منّت ننهند . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها


کلمات کلیدی: عکس


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/12:: 5:0 عصر     |     () نظر

کلمات کلیدی: عکس


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/11:: 5:0 عصر     |     () نظر

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات تیمی زورخانه ای، هنرهای فردی و مرشدی خردسالان در رده سنی کمتر از 11 سال (متولدین فروردین 1387 و به بعد) مسابقات تیمی زورخانه ای، هنرهای فردی و مرشدی نونهالان، در رده سنی 11 تا 14 سال است که شامل متولدین فروردین 1374 تا اسفند 1377 خواهد بود.
تمام رقابت های جوانان در رده سنی 14 تا 17 سال (متولدین فروردین 1371 تا اسفند 1373) برگزار می شود و همه رقابت رده سنی جوانان بین ورزشکاران 18 تا 20 سال (متولدین فروردین 1368 تا اسفند 1370) خواهد بود.
کمیته مسابقات فدراسیون رده سنی بزرگسالان (20 + سال) را متولدین اسفند 1367 رده سنی بزرگسالان (20-40 سال) را متولدین فروردین 1348 تا اسفند 1367 معرفی کرد. رقابت های پیشکسوتان در رده سنی 40 + سال هم شامل متولدین اسفند 1347 و قیل از آن خواهد بود.
رئیس کمیته آموزش فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای از برگزاری بیش از 30 دوره آموزشی، ‌مربیگری،‌ داوری و تربیت مدرس تا پایان سال خبر داد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/10:: 5:0 عصر     |     () نظر
 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای : مسابقات قهرمانی ورزشهای زورخانه ای در رده سنی خردسالان ( کمتر از 11 سال ) پنج شنبه و جمعه هفته جاری در شهر اراک برگزار می شود .
این مسابقات به مناسبت میلاد حضرت علی اصغر (ع) در بخش های هنرهای فردی ، تیمی زورخانه ای و مرشدی برگزار می شود .
رشته های مسابقات عبارتند از : چرخ تیز ، چرخ چمنی ، 2 میل بازی ، 3و4 میل بازی ، سنگ ، کباده ، تیمی زورخانه ای و مرشدی همراه با میانداری .
این رقابت ها در سالن 5 مرداد برگزار می شود و پنج شنبه ازساعت 30/11-30/10 و جمعه از ساعت 15/17-15/16 از شبکه سوم سیما پخش زنده خواهد شد .
16طلا ، 16 نقره و 16 برنز در این مسابقات توزیع خواهد شد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/9:: 5:0 عصر     |     () نظر
 


اولین جشنواره پیشکسوتان ورزش زورخانه ای با درخشش ورزشکاران کرمانشاه و کردستان به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، در این جشنواره که با ابتکار فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای برای اولین بار در کشور برگزار شد 150 ورزشکار ، مرشد ، مربی در قالب 15 تیم از سراسر کشور در رشته های تیمی زورخانه ای ، ورزش سنتی پهلوانی ، میانداری ، سنگ ، چرخ ، کباده و بیانات معنوی از دوم تا چهارم تیرماه جاری در زورخانه قمر بنی هاشم کرمانشاه به رقابت پرداختند. در این رشته ها تندیس بلورین به عنوان جایزه برتز و دیپلم افتخار به عنوان جایزه دوم در نظر گرفته شده بود که در خاتمه با رای کمیته فنی ، نتایج زیر بدست آمد :
در ورزش تیمی ، تیم کردستان ورزش زیبایی را به نمایش گذاشت و تندیس بلورین را از آن خود کرد و دیپلم افتخار به تیم کرمانشاه رسید . در ورزش سنتی پهلوانی و نیز رشته میانداری تندیس بلورین به میزبان رسید و پیشکسوتان کردستان دیپلم افتخار گرفتند . در سنگ کردستان تندیس بلورین را تصاحب کرد و دیپلم افتخار به کرمانشاه رسید . در رشته چرخ ، تندیس بلورین به استان مرکزی و دیپلم افتخار به تیم کرمانشاه رسید . کمیته فنی در رشته کباده هیچ تیمی را حائز تندیس بلورین ندانست و دیپلم افتخار این رشته به تیم کردستان رسید . در بیانات معنوی تیم زنجان صاحب تندیس بلورین شده و دیپلم افتخار به پیشکسوتان قزوین رسید .
در حاشیه :
*کمیته فنی اولین جشنواره پیشکسوتان متشکل بود از آقایان : رضا قدیانی ( سرپرست فنی ) ، مهدی چوبدار ، عباس قنبری ، محسن مساحی، حسین نجار(سرپرست جدول و متصدی الکترونیک) ، فرامرز سعیدراد و محمد علی نامداران .
*مراسم افتتاحیه این جشنواره با حضور رئیس ، نائب رئیس و دبیر فدراسیون ، مدیر کل تربیت بدنی ، مشاور استاندار ، مدیر کل هلال احمر استان و... در زورخانه قمر بنی هاشم کرمانشاه برگزار شد .
*استقبال بی نظیر پیشکسوتان وعلاقه مندان در طی روزهای برگزاری این جشنواره ، حال وهوای خاصی به زورخانه داده بود .
*جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همکاری بسیار نزدیکی با هیئت استان داشت .
*در خلال برگزاری افتتاحیه جشنواره ،بیانیه جامعه پهلوانی و زورخانه ای کشور در حمایت از فرمایشات رهبری قرائت شد که با تأیید پی در پی پیشکسوتان حاضر و ذکر صلوات همراه بود.

شایان ذکراست که آقای منوچهر عطا الهی در این مراسم حضور داشت .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/7:: 5:0 عصر     |     () نظر

امام علی (ع) می فرمایند:

جُلُوسُ ساعَه عِنْدَ الْعُلَماءِ أحَبُّ إلَى اللّهِ مِنْ عِبادَهِ ألْفِ سَنَه، وَ النَّظَرُ إلَى الْعالِمِ أحَبُّ إلَى اللّهِ مِنْ إعْتِکافِ سَنَه فى بَیْتِ اللّهِ، وَ زیارَهُ الْعُلَماءِ أحَبُّ إلَى اللّهِ تَعالى مِنْ سَبْعینَ طَوافاً حَوْلَ الْبَیْتِ، وَ أفْضَلُ مِنْ سَبْعینَ حَجَّه وَ عُمْرَه مَبْرُورَه مَقْبُولَه، وَ رَفَعَ اللّهُ تَعالى لَهُ سَبْعینَ دَرَجَهً، وَ أنْزَلَ اللّهُ عَلَیْهِ الرَّحْمَهَ، وَ شَهِدَتْ لَهُ الْمَلائِکَهُ: أنَّ الْجَنَّهَ وَ جَبَتْ لَهُ.

یک ساعت در محضر علماء نشستن ـ که انسان را به مبدأ و معاد آشنا سازند ـ از هزار سال عبادت نزد خداوند محبوب تر خواهد بود. توجّه و نگاه به عالِم از إعتکاف و یک سال عبادت ـ مستحبّى ـ در خانه خدا بهتر است. زیارت و دیدار علماء، نزد خداوند از هفتاد مرتبه طواف اطراف کعبه محبوب تر خواهد بود، و نیز افضل از هفتاد حجّ و عمره قبول شده مى باشد. همچنین خداوند او را هفتاد مرحله ترفیعِ درجه مى دهد و رحمت و برکت خود را بر او نازل مى گرداند، و ملائکه شهادت مى دهند به این که او اهل بهشت است.

عدّه الدّاعى: ص 75، س 8، بحارالأنوار: ج 1، ص 205، ح 33.


کلمات کلیدی: حدیث روزانه


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/5:: 5:0 عصر     |     () نظر

نخستین جشنواره پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در کرمانشاه پایان یافت؛ جشنواره ای که در آن تیم های کرمانشاه و کردستان بیشترین عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.
این رقابت ها طی روزهای سوم و چهارم ماه جاری در زورخانه قمر بنی هاشم(ع) شهر کرمانشاه با عنوان یادواره شهدای جمعیت هلال احمر برگزار شد و در پایان نتایج زیر توسط تیمهای شرکت کننده کسب شد:
در قسمت ورزش تیمی و سنگ، کردستان موفق شد دو تندیس بلورین این مسابقات را به خود اختصاص دهد و تیم کرمانشاه نیز برنده دیپلم های افتخار شد.از سوی دیگر تیم کرمانشاه برنده تندیس های بلورین رقابتهای سنتی و پهلوانی و میانداری شد و دیپلم های افتخار در هر دو رشته به کردستان اهدا شد.کرمانشاه همچنین موفق به دریافت دیپلم افتخار مسابقات چرخ شد که تندیس بلورین آن را استان مرکزی به خود اختصاص داد.در قسمت کباده نیز کردستان برنده دیپلم افتخار شد.
در قسمت بیانات معنوی، زنجان برنده تندیس بلورین و قزوین برنده دیپلم افتخار شد و همچنین تندیس کهن سالترین شرکت کننده نیز به محمود طاهریان با 68 سال سن از تهران تعلق گرفت



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/4:: 9:0 صبح     |     () نظر

ضرب زورخانه تنبکی است بزرگ، که بدنه آن از خاک رس، در کارگاههای سفالگری ساخته میشود و پوست آن معمولا از پوست آهو میباشد.
نواختن ضرب فقط به وسیله دست انجام میگیرد و از کارهای بسیار سخت و دشوار بشمار میرود. اکثرا کف دست مرشدها بخاطر نواختن ضرب، پینه می بندد وبرای اینکه صدای ضرب رساتر درآ

 

 

 

ید، هنگام نواختن ضرب، انگشتانه ای از پیه به نوک انگشت های دست می گذارند.

 

 

  • زنگ

    یکی از ابزارهای مرشد است که برای علامت اخطار به احترام واردین و خارج شوندگان، بکار می رود،شکل آن کاسه ایست که بطور وارونه به زنجیری آویخته شده است، درمیان آن منگوله فلزی قرار دارد. جنس زنگ در گذشته از پولاد آبدیده ساخته میشد ولی امروز اکثر از آلیاژ هفت جوش یا برنج می سازند.

     

  •  

     

     

     

    گالری عکس
    Page 1 of 1

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

       

    13

    14

     

     

     

     

     

     

     


    کلمات کلیدی: ضرب


    نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/3:: 4:0 صبح     |     () نظر
  • تخت شنا

    چوبی است همواره به درازای هفتاد و پهنای هفت و ستبری دوسانتیمتر و گاهی در اندازه های کوچکتر و بزرگتر هم ساخته میخکوب شده است.

     


  • کلمات کلیدی: تخت شنا


    نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/2:: 4:0 صبح     |     () نظر
    <   <<   6   7   8   9      


    www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن