سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلیمان میان پادشاهی و مال و دانش مخیّر شد، پس دانش را برگزید و با این انتخابش ، دانش و مال و پادشاهی به او بخشیده شد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها
نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: ورزش باستانی در 5 ماه اول سال جاری، جزو پرکارترین فدراسیون‌ها بود.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، نوراله هدایتی با اشاره به برگزاری 5 رویداد بزرگ از ابتدای سال جاری تاکنون بیان داشت: این مسابقات با نظم خوب و با حضور فعال تمام هیأت‌های استانی در رده‌های مختلف سنی برگزار شد.
نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در تشریح مسابقات انجام شده توسط فدراسیون در سه ماهه نخست سال 88 گفت: مسابقات قهرمانی کشور در رده های انفرادی و تیمی مرشدی در رده سنی بالای 20 سال در قزوین، مسابقات مقدماتی لیگ برتر زورخانه ای در رده سنی 20 تا 40 سال در نور، جشنواره پیشکسوتان در رده سنی بزرگسالان و در قسمت تیمی زورخانه‌ای در کرمانشاه مهمترین رویدادهای فدراسیون در بهار سال جاری بود که به نحو احسن برگزار شد.
مسئول هیات پهلوانی نیروهای مسلح در مورد مسابقات قهرمانی ایران در رده سنی خردسالان و نونهالان اظهار داشت: در تیر ماه، 2 رویداد در رده های سنی خردسالان و نونهالان برگزار شد. ابتدا مسابقات رده سنی خردسالان در رشته هنرهای فردی، انفرادی مرشدی و تیمی زورخانه‌ای در اراک و بعد از آن مسابقات قهرمانی رده سنی نونهالان به میزبانی اصفهان برگزار شد.
هدایتی ادامه داد: از چندی پیش نوجوانان باستانی کار خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آماده کرده‌اند. این مسابقات 23 و 24 مردادماه در سنندج برگزار خواهد شد، ضمن اینکه در مسابقات قهرمانی نوجوانان، رقابت‌های کشتی پهلوانی نیز گنجانده شده است.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/21:: 10:0 عصر     |     () نظر
 با حکم رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، محمد نجات‌مهر به عنوان رئیس کمیته پیشکسوتان این فدراسیون منصوب شد.

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، نجات مهر پیشکسوت و قهرمان اسبق ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و یکی از چهره‌های نام آشنای ورزش باستانی است.
وی پیش از این به عنوان رئیس هیأت باستانی تهران، ‌رئیس هیأت باستانی نیروی های مسلح و ‌رئیس هیأت باستانی نیروی انتظامی فعالیت کرده است.
نجات مهر همچنین اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان عضو هیأت رئیسه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران منصوب شد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/21:: 9:0 عصر     |     () نظر
 

حاکمیت فرهنگ پهلوانی ، حلال مشکلات جامعه است .
دکتر زلفی گل، رئیس دانشگاه بو علی سینای همدان گفت : باید از فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای برای سیاست ، اقتصاد ، فرهنگ جامعه، روانشناسی و تعاملات اجتماعی بهره جوییم .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، رئیس دانشگاه بو علی سینای همدان در انتقاد به فرهنگی قهرمانی تصریح کرد : نباید مروج فرهنگ " قهرمانی" که فرهنگی وارداتی و بی اصالت است باشیم در فرهنگ قهرمانی با هر بهانه و به هر وسیله ای می خواهیم حریف را کنار زده و از صحنه خارج کنیم ولی در فرهنگ اصیل و ناب پهلوانی ، ورزشکار ضمن رعایت مبانی اخلاقی و اصول انسانی به رقابتی همراه با رفاقت می پردازد .
وی ادامه داد : حاکمیت فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در همه جنبه های جامعه ، مشکلات کشور را حل می کند با پیروی از این فرهنگ می توانیم با امکانات محدود ، به پیشرفت های بسیار زیادی نائل گردیم .
نابغه شیمی جهان اسلام که از مفاخر معاصر ایران است هویت بخشی به نسل جوان را یک ضرورت اجتناب نا پذیر خواند و گفت : غرب به دنبال ایجاد بحران هویت برای جوانان ما است این در حالیست که فرهنگ زورخانه ایجاد هویت می کند و ریشه را تقویت می کند .
رئیس دانشگاه بو علی همدان روز آمد کردن این رشته را بسیار مهم دانست و اظهار داشت : در توسعه علمی این رشته آمادگی سرمایه گزاری روی طرح های تحقیقاتی مربوط به رشته پهلوانی و زورخانه ای را داریم و دانشگاه بو علی همدان به قطب تحقیقات علمی ورزش اصیل ایران تبدیل می شود .
وی در پایان عملکرد چند سال اخیر فدراسیون در توسعه این رشته را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت : انصافاً آقای صفارزاده و همکارانشان در فدراسیون چند سال اخیر تحول شگرفی در این رشته ایجاد کرده اند که امیدوارم با حمایت مسئولین ، این نگاه ارزشمند استمرار داشته باشد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/20:: 8:0 عصر     |     () نظر
 
براساس توافق نامه فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای و استانداری استان اصفهان، این استانداری ساخت 110 باب زورخانه در شهرهای مختلف استان اصفهان و نیز بازسازی، مرمت و تجهیز تمامی زورخانه های موجود در این استان را متعهد شد.
به گزارش ایرنا، در جلسه ای که با حضور علیرضا صفارزاده رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای و مرتضی بختیاری استاندار اصفهان برگزار شد، توافق نامه ای به امضاء رسید که براساس آن استاندار نسبت به ساخت 14 زورخانه در شهر اصفهان و نیز ساخت 96 زورخانه در سایر شهرهای این استان قول مساعد داد.
در این توافق نامه، ساخت این زورخانه ها به شهرداری ها محول شده که با نظارت و هماهنگی مدیران کل شهری و روستایی استانداری انجام خواهد شد و درجه زورخانه ها و تعداد آنها در هر شهرستان با نظر هیات پهلوانی و زورخانه ای استان اصفهان تعیین می شود.
از نکات قابل توجه این توافق نامه، نحوه حفظ، نگهداری و مدیریت این زورخانه ها است که به شهرداری های سازنده محول شده است.
در این توافق نامه، استاندار اصفهان موافقت کرده که 5 هزار متر مربع زمین از زمین های ورزشگاه بزرگ برای احداث یک باب زورخانه بزرگ اختصاص یابد و نیز مصالح مورد نیاز این زورخانه ملی توسط ورزشگاه بزرگ اصفهان تامین و در اختیار قرار گیرد.
در مورد زورخانه های موجود اصفهان نیز استاندار اصفهان متعهد شد که تمامی این زورخانه ها با هزینه استانداری، بازسازی و مرمت شود.
در این توافق نامه، تجهیز زورخانه های نوساز برعهده فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای قرار گرفت.


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/18:: 7:0 عصر     |     () نظر
 نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ایی کشور گفت: با توجه به تخصیص اعتبارات لازم، در حال حاضر بیش از 300 زورخانه در سطح کشور در حال ساخت است.

نورالله هدایتی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه این زورخانه‌ها در راستای گسترش ورزش باستانی و زورخانه‌ایی در سطح کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: با ساخت این تعداد زورخانه بیشتر شهر‌های کشور صاحب زورخانه‌های استاندارد خواهند شد.
وی افزود: در این خصوص شخص رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ایی به ارتقای این ورزش در کشور دارند و با اختصاص تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز برای ترویج این رشته موافقت کرده‌اند.
هدایتی خاطر‌نشان کرد: هم‌اکنون بنا به نیاز و درخواست استان‌های مختلف و با توجه به استقبال علاقه‌مندان به این رشته، در هر استان زورخانه‌های جدیدی ساخته خواهد شد.
وی به وضعیت ورزش‌های زورخانه‌ایی کشور در سطح آسیا و جهان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران اسلامی مهد این رشته ورزشی در سطح آسیا و جهان بوده و در حال گسترش در جهان است لذا با تشکیل تیم ملی اقدام به برگزاری رقابت‌های معتبر بین‌اللملی کرده‌ایم.
هدایتی تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای، کشور ایران که بنیانگذار این رشته ورزشی است را در تصمیم‌گیری‌های فنی و اتخاذ قوانین برای این رشته دخالت دهند.
نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ایی کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کشورهای افغانستان، آذربایجان، پاکستان، کره جنوبی و تاجیکستان در فدراسیون آسیایی این رشته عضویت دارند.
وی به برگزاری مسابقات ورزشی همبستگی کشور‌های اسلامی در تهران اشاره کرد و گفت: این مسابقات در دو قسمت تیمی و انفرادی و در بخش‌های چرخ تیز، چرخ چمنی، کباده، میل بازی، میل سنگین و کشتی پهلوانی برگزار می‌شود.
هدایتی گفت: با گسترش این ورزش در جامعه می‌توانیم بسیاری از معیار‌های اصیل و ارزشمند اسلامی را در میان افراد جامعه و به ویژه در بین جوانان متعهد به ارزش‌های اسلامی نهادینه کنیم.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/17:: 8:0 عصر     |     () نظر
 

همزمان با جشن میلاد حضرت قائم (عج) دومین زورخانه بزرگ نیروهای مسلح در باشگاه ملوان ستاد نیروی دریایی تهران افتتاح و به بهره برداری رسید .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، این دومین زورخانه افتتاح شده نیروهای مسلح در سال جاری است و پیشتر
با تلاش مسئولین هوانیروز کرمانشاه در تیرماه سال جاری یک باب زورخانه در مجتمع مسکونی هوانیروز کرمانشاه افتتاح و به بهره برداری رسید و دومین زورخانه نیز با حضور امیرسرتیپ نهاوندی ، رئیس حفاظت اطلاعات ارتش، دریادار سیاری ، فرمانده نیروی دریایی ارتش ، سردار باران چشمه ، مدیر کل تربیت بدنی نیروهای مسلح ، امیر مجدآرا ، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش و سرهنگ هدایتی ، نایب رئیس فدراسیون و رئیس انجمن پهلوانی و زورخانه ای نیروهای مسلح در باشگاه ملوان افتتاح شد.
از سوی فدراسیون از 3 نفر از دست اندرکاران که در ساخت و بهره برداری این زورخانه نقش موثری داشتند توسط نوراله هدایتی نایب رئیس فدراسیون ، تقدیر و تشکر بعمل آمد.
شایان ذکر است این زورخانه در ستاد نیروی دریایی در میدان رسالت تهران واقع شده است و علاوه بر پرسنل نیروی دریایی ، عموم علاقمندان و ساکنین شرق تهران نیز می توانند از آن استفاده کنند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/16:: 12:0 عصر     |     () نظر
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای خراسان رضوی گفت: تاکنون هفت کشور، برای حضور در دومین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی که در مشهد برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کردند. ‌

علی عرفانیان امروز در حاشیه برگزاری مسابقات ورزش زورخانه‌ای انتخابی استان برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد افزود: البته تا زمان آغاز این بازی‌ها ممکن است کشورهای دیگری نیز‌ حضور یابند.
وی تصریح کرد: این مسابقات در سالن ورزش زورخانه‌ای آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و تاکنون سه بار مسئولان فدراسیون برای بازدید و ارزیابی امکانات ورزشی مشهد، به این شهر سفر کردند.
عرفانیان درباره برگزاری مسابقات انتخابی استان نیز گفت: این مسابقات در رده نوجوانان و در دو قالب تیمی و انفرادی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در این مسابقات نمایندگان شهرهای مشهد، کاشمر، نیشابور و قوچان حضور دارند، افزود: از هر شهر 16 نفر حضور دارند.
وی گفت: در رده انفرادی ورزشکاران در رشته‌های چرخ چمنی، چرخ تیز، سنگ، کباده و میل بازی و در رده تیمی نیز قهرمانان به انجام حرکات نمایشی ورزش باستانی می‌پردازند.
وی افزود: نفرات برتر از هر رشته و گروه برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور که پنجم مرداد ماه در زاهدان یا کرمان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.
عرفانیان درباره فعالیت‌های این هیئت نیز گفت: با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان و نیز مدیریت تربیت بدنی همگانی شهرداری مشهد، اقدام به برگزاری دوره آموزشی مرشدان جوان کرده‌ایم.
وی افزود: در این طرح که از ابتدای امسال آغاز شده، 320 نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی تا اول متوسطه تا پایان تابستان امسال آموزش می‌بینند.
رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای خراسان رضوی گفت: این دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی آینده به عنوان مربیان ورزش زورخانه‌ای در ورزش صبحگاهی دانش‌آموزان را آموزش دهند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/15:: 10:0 عصر     |     () نظر
 

بدنبال تغییرات اساسی که در آیین نامه ، قوانین و مقررات مسابقات ورزش زورخانه ای کشور به شیوه داوری الکترونیک ایجاد شد دوره توجیهی برای آشنایی داوران و مربیان سراسر کشور با قوانین و مقررات جدید نیز برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، در دوره توجیهی داوران که با مدرسی سید حسن سبزواری رئیس کمیته داوران برگزار شد 62 نفر داور زیر 50 سال از استانهای سراسر کشور حضور داشتند.
این داوران با اصلاحات و تغییرات جدید قوانین داوری آشنا شدند در دوره توجیهی مربیگری نیز 35 نفر مربی که در حقیقت نمایندگان مربیان استانهای سراسر کشور بودند به مدرسی علی عددی ، دبیر کمیته مربیان فدراسیون با اصلاحات جدید آیین نامه مسابقات آشنا شدند.
شایان ذکر است،آیین نامه جدید بر مبنای بحث و تبادل نظر در جلسات متعدد اعضای کمیته های فنی مربیان و داوران ورزش زورخانه ای ، با بهره گیری از کارگروههای مشورتی خارج از این کمیته ها اعم از صاحب نظران و پیشکسوتان تهیه و تدوین شد و برای اجراء در شش ماهه دوم سال به استانهای سراسر کشور ابلاغ شد.
ضمناً رئیس فدراسیون (علیرضا صفارزاده)و دبیر فدراسیون ( فرهاد طلوع کیان ) طی سخنانی در جلسات توجیهی موارد لازم را به داوران و مربیان ارائه نمودند .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/14:: 4:0 عصر     |     () نظر

 خسرو ساکی با 12 رأی مجمع عمومی به عنوان رییس هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای کردستان انتخاب شد.


به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»،مجمع عمومی هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای کردستان خسرو ساکی را برای مدت 4 سال به عنوان رییس هیأت انتخاب کرد.
ساکی که رییس سازمان آموزش و پرورش کردستان نیز می باشد از باستانی کاران صاحب نام و قهرمان سابق سنگ کشور است.
نورا... هدایتی نایب رییس فدراسیون که در این مجمع به عنوان نماینده فدراسیون حضور داشت، در راستای حمایت از ورزش نیاکان با مدیر کل تربیت بدنی کردستان جلسه‌ای برگزار کرد و از چند زورخانه استان بازدید بعمل آورد و از نزدیک با مشکلات ورزشکاران، پیشکسوتان و مسئولین استان آشنا شد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/13:: 7:0 عصر     |     () نظر

دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان گفت: تقویم برنامه‌های ورزشی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان در ماه مبارک رمضان تنظیم می‌شود.


علی کریمی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت افزود: ماه مبارک رمضان در حقیقت عید ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در شب‌های ماه رمضان، ورزشکاران یک زورخانه میهمان زورخانه دیگر می‌شوند و سنت حسنه صله‌رحم را به جای می‌آورند.
کریمی با بیان اینکه این سنت از گذشته‌ها در ذهن ورزشکاران نهادینه شده است، خاطر‌نشان کرد: ماه رمضان تلفیق ورزشکاران هر هیئت در سطح استان است.
دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان اظهار داشت: امسال برنامه‌های متنوع و جذاب در سطح استان برگزار می‌شود و تقویم ورزشی و برنامه‌ریزی در مراسم‌ها به ویژه در شب‌های قدر تدوین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه چهار ماه از آغاز فعالیت هیئت جدید در استان می‌گذرد، اظهار داشت: با توجه به انجام شش مسابقه اعزامی در این چند ماه، امکان برگزاری مسابقات در قالب جام رمضان وجود ندارد اما امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم یادواره‌ها و مسابقات جام رمضان را برگزار کنیم.
کریمی با مثبت خواندن جایگاه ورزش پهلوانی استان گفت: رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای از سرپرست هیئت گیلان به دلیل تلاش و احیای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان تقدیر کرد.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان در تلاش است تا این رشته ورزشی را در سراسر استان فعال کند.
دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان با اشاره به احداث گود زورخانه‌ای در آستانه اشرفیه خاطر‌نشان کرد: رئیس اداره تربیت بدنی آستانه اشرفیه برای احداث گود زورخانه و فعالیت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اعلام آمادگی کرد و فرماندار این شهرستان نیز مبلغ 10 میلیون تومان اعتبار برای همکاری با این مجموعه در نظر گرفته است.
کریمی با اشاره به اعزام تیم‌های کشتی پهلوانی و تیمی زورخانه‌ای گیلان به مسابقات کشوری اظهار داشت: امیدواریم تیم‌های اعزامی گیلان با توجه به اینکه فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده‌اند، بتوانند در این مسابقات موفق ظاهر شوند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/12:: 3:0 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن