سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] آن که به عیب خود نگریست ، ننگریست که عیب دیگرى چیست ، و آن که به روزى خدا خرسندى نمود ، بر آنچه از دستش رفت اندوهگین نبود ، و آن که تیغ ستم آهیخت ، خون خود بدان بریخت ، و آن که در کارها خود را به رنج انداخت ، خویشتن را هلاک ساخت ، و آن که بى‏پروا به موجها در شد غرق گردید ، و آن که به جایهاى بدنام در آمد بدنامى کشید ، و هر که پر گفت راه خطا بسیار پویید ، و آن که بسیار خطا کرد شرم او کم ، و آن که شرمش کم پارسایى‏اش اندک هم ، و آن که پارسایى‏اش اندک ، دلش مرده است ، و آن که دلش مرده است راه به دوزخ برده . و آن که به زشتیهاى مردم نگرد و آن را ناپسند انگارد سپس چنان زشتى را براى خود روا دارد نادانى است و چون و چرایى در نادانى او نیست ، و قناعت مالى است که پایان نیابد ، و آن که یاد مرگ بسیار کند ، از دنیا به اندک خشنود شود ، و آن که دانست گفتارش از کردارش به حساب آید ، جز در آنچه به کار اوست زبان نگشاید . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها
مربیان و داوران ورزش زورخانه ای در کلاس توجیهی قوانین و مقررات جدید
فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای بدنبال تغییرات اساسی در آیین نامه، قوانین و مقررات مسابقات ورزش زورخانه ای کشور، دوره توجیهی آشنایی داوران و مربیان با قوانین و مقررات جدید را برگزار کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در دوره توجیهی داوران که با مدرسی سید "حسن سبزواری" رییس کمیته داوران برگزار شد 62 داور زیر 50 سال تحت آموزش قرار گرفتند و با اصلاحات و تغییرات جدید قوانین داوری آشنا شدند.
در دوره توجیهی مربیگری نیز 35 مربی که در حقیقت نمایندگان مربیان استان های سراسر کشور بودند به مدرسی علی عددی دبیرکمیته مربیان فدراسیون با اصلاحات جدید آیین نامه مسابقات آشنا شدند.
آیین نامه جدید بر مبنای بحث و تبادل نظر در جلسات متعدد اعضای کمیته های فنی مربیان و داوران ورزش زورخانه ای با بهره گیری از کارگروه های مشورتی خارج از این کمیته ها اعم از صاحب نظران و پیشکسوتان تهیه و تدوین شد و برای اجراء در شش ماهه دوم سال به استان های سراسر کشور ابلاغ شد.

کلمات کلیدی: دوره توجیهی داوران


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/2:: 7:0 عصر     |     () نظر

 دومین دوره لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای تهران فردا با حضور مسئولان فدراسیون و ارتش در زورخانه ملوان برگزار می‌شود.


به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، دومین دوره لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای تهران با حضور 17 تیم در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور مسئولان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و ورزش ارتش در زورخانه ملوان برگزار شده و رقابت ها از فردا تا نهم شهریور در زورخانه‌های ملوان، وحدت و کهریزک انجام خواهد شد.
مسابقات تیم‌های توابع تهران در زورخانه کهریزک و مسابقات تیم‌های تهرانی در زورخانه‌های وحدت و ملوان برگزار می‌شود.
مراسم اختتامیه این مسابقات سیزدهم شهریور ماه به میزبانی زورخانه ملوان برگزار خواهد شد.
در این مسابقات هر تیم از 10 ورزشکار بهره می‌برد و مسابقات در هر روز از ساعت 22 آغاز می‌شود.
همایش پیشکسوتان تهرانی ورزش زورخانه‌ای نیز دهم شهریور ماه به میزبانی زورخانه وحدت برگزار می‌شود.
در این همایش از پیشکسوتان 65 تا 75 سال تقدیر خواهد شد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/31:: 11:0 صبح     |     () نظر
تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: برای دومین سال پیاپی باستانی کاران کشور با عطر افشانی و غبارروبی زورخانه ها به استقبال ماه رمضان می روند.
به گزارش روز چهارشنبه گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" به نقل از روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، آیین غبارروبی و عطر افشانی زورخانه های سراسر کشور ابتدا در سال گذشته و با ابتکار کمیته فرهنگی فدراسیون به طور همزمان در زورخانه های سراسر کشور برگزار شد و امسال نیز برای دومین بار جامعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای در مراسمی دیدنی و باشکوه به طور همزمان از ساعت 10 صبح روز جمعه 30 مرداد این آیین باستانی را اجرا خواهند کرد.
منوچهر عطاء الهی رییس کمیته فرهنگی در تشریح آیین غبارروبی گفت: با هماهنگی به عمل آمده با هیات های سراسر کشور، در هر استان و شهرستان ابتدا یک زورخانه برای اجرای مراسم انتخاب می شود سپس با حضور ائمه محترم جمعه، معتمدین محل، مدیران زورخانه، ورزشکاران، پیشکسوتان، مرشدان، مسوولین و کلیه علاقه مندان این مراسم برگزار می شود.
وی در مورد این مراسم توضیح داد: در آیین غبارروبی چراغانی کردن مسیر و سر درب زورخانه، تطهیر کردن ابزار و وسایل زورخانه با گلاب، روشن کردن شمع در اطراف گود و دود کردن اسپند، سخنرانی یکی از مسوولین، تجلیل از پیشکسوتان و مرشدان و اجرای یک دست ورزش زورخانه ای گنجانده شده است.
عطاء الهی این مراسم معنوی را بسیار زیبا، تماشایی و اثربخش دانست و خاطر نشان کرد: زورخانه مسجد دوم شیعیان است و قداست آن از دیرباز زبانزد عموم بوده است و این مراسم به معنویت فضای این ورزش ارزشی می افزاید.


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/30:: 7:0 عصر     |     () نظر

مسئول فرهنگی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان گفت: کشتی‌گیر پهلوانی وزن نخست گیلان در مسابقات قهرمانی کشور در سنندج به عنوان پنجمی دست یافت.


سید امین ساداتی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت گیلان در رقابت‌های قهرمانی کشور افزود: فرشید فتحی توانست در مسابقات کشوری کشتی پهلوانی به مقام پنجم کشور دست یابد.
وی ادامه داد: فتحی کشتی‌گیر وزن 45 تا 50 کیلوگرم در ابتدا توانسته بود تمام حریفان خود را با ضربه فنی پشت سر بگذارد و به نیمه‌نهایی راه یابد.
ساداتی اظهار داشت: این کشتی‌گیر در مسابقه نیمه‌نهایی در حالی که تا ?? ثانیه آخر ? بر صفر از حریف خود پیش بود، ضربه فنی شد.
مسئول فرهنگی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان با اشاره به اینکه فتحی علی‌رغم اینکه می‌توانست به فینال راه یابد ولی ضربه فنی شد، خاطر‌نشان کرد: وی در گروه بازنده‌ها با شکست حریفان و ضربه فنی کردن آنها به مقام پنجم کشور دست یافت.
به گفته وی تیم کشتی پهلوانی گیلان برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان شرکت کرده بود.
ساداتی اعضای تیم کشتی پهلوانی نوجوانان گیلان را شامل فرشید فتحی در وزن 45 تا 50 کیلوگرم، سجاد احمدی در وزن 50 تا 60 کیلوگرم، مجتبی رادمرد در وزن 60 تا 70 کیلوگرم، پوریا زمانی در وزن 70 تا 80 کیلوگرم و پدرام تذرب در وزن 80 تا 100 کیلوگرم عنوان کرد.
مسئول فرهنگی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان تصریح کرد: نادر محرابی به عنوان سرپرست، تیم اعزامی گیلان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کرد.
وی اظهار داشت: در مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی نوجوانان کشور 24 تیم از سراسر کشور با هم به رقابت پرداختند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/28:: 11:0 عصر     |     () نظر
مسئول هیئت ورزش‌های پهلوانی و زروخانه‌ای هرمزگان گفت: تمام مراکز شهرستان‌های هرمزگان در آینده‌ای نزدیک به سالن‌های زورخانه مجهز می‌شوند.

رسول دهقانی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بندرعباس بیان کرد: ورزش باستانی و زورخانه‌ای یکی از قدیمی‌ترین و کامل‌ترین رشته‌های ورزشی در جهان بوده و این ورزش ملی، سنتی و مذهبی با فرهنگ ایرانیان عجین شده است.
وی با بیان اینکه این ورزش با ضرب و اشعار حماسی همراه است و تمام اندام‌های بدن در این ورزش فعالند، یادآور شد: این ورزش در گذشته به دلایلی به دست فراموشی سپرده شده بود و جایگاه خود را در این استان از دست داده بود که با رویکرد جدید ریاست فدراسیون و با استفاده از نظریات تخصصی پیشکسوتان و دلسوختگان این رشته ورزشی تحولی در این ورزش و میراث کهن ایرانیان ایجاد شد.
مسئول هیئت ورزش‌های پهلوانی و زروخانه‌ای هرمزگان افزود: این استان با عقب ماندگی‌های زیاد توانست با یک برنامه‌ریزی صحیح، اصولی و منطقی حرکت خوبی در راستای پیشرفت این ورزش داشته باشد.
وی استان ادامه داد: در حال حاضر هرمزگان دارای چندین تیم آماده در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان است.
دهقانی گفت: در رده بزرگسالان محمد سرابی قهرمان دو میل، سه میل و چهار میل کشور و عضو همیشه ثابت تیم ملی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران است.
وی در پایان با بیان اینکه که تیم هرمزگان در میان 32 استان دیگر در رده دوازدهم قرار دارد، ادامه داد: با توجه به بضاعت کم و حرکت خوبی که در راستای پیشرفت این رشته ورزشی انجام شده است، در آینده‌ای نه چندان دور در شهرستان‌های تابعه استان نیز زورخانه‌هایی مجهز احداث می‌شود.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/27:: 10:0 عصر     |     () نظر

 رقابت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی رده سنی نوجوانان (15 تا 17 سال) که در سنندج برگزار شد، با قهرمانی کردستان به پایان رسید.


به گزارش خبرگزاری فارس، این مسابقات در بخش های هنرهای فردی، تیمی زورخانه ای، مرشدی انفرادی و میانداری و کشتی پهلوانی برگزار شد و 482 ورزشکار، مربی و سرپرست در قالب 25 تیم به رقابت پرداختند.
تیم کردستان با 10 طلا به مقام قهرمانی رسید. نوجوانان مازندرانی با 3 طلا بر سکوی دومی ایستادند و کرج با 2 طلا به مقام سومی دست یافت.
نتایج کامل مسابقات به شرح زیر است:
* سنگ
حسن باقی باغینی- کرمان
علیرضا جلالی- ایلام
حسین طاهری- اصفهان

* کباده
امیر نداف- اصفهان
محمد شجاعی- کرمان
سعید بشیری- کردستان

* 2 میل بازی
بهنام رحیمی- اصفهان
پژمان سکونتی- کردستان
سید سجاد موسوی- همدان

* 3 و 4 میل بازی
سید سجاد موسوی- همدان
پژمان سکونتی- کردستان
مصطفی امینی- اصفهان

* چرخ تیز
علی جلیجو- کرج
فرید جوهر افشان- کردستان
سید علی زینال صفت- کرمانشاه

* چرخ چمنی
علی جلیجو- کرج
محمد علی حسین زاده- کرمان
فرید جوهر افشان- کردستان

* مرشدی و میانداری
فرید وقاری (مرشد) ومهرداد زندی (میاندار)- کردستان
ابوالفضل فکور (مرشد)، سید مهدی موسوی (میاندار)- خراسان رضوی
علی صالحیان (مرشد) و ابرهیم آقاسی (میاندار)- اصفهان

* تیمی زورخانه ای
کردستان
کرمان
اصفهان

* کشتی پهلوانی 50-45 کیلو
دانیال حجتی- گلستان
پوریا نخودکار- کرج
سمیر یاوری- کرمانشاه

* کشتی پهلوانی 60-50 کیلو
میثم عباسی- مازندران
سیروان شافعی- کردستان
جواد برومند- همدان

* کشتی پهلوانی 70-60 کیلو
مجتبی مختا آبادی- مازندران
محمد جواد بیگی- کرمانشاه
مسلم امیری- کردستان

* کشتی پهلوانی 80-70 کیلو
مصطفی صادق زاده- مازندران
سعید دلیر معینی- خراسان رضوی
مهدی لطیفی- همدان

* کشتی پهلوانی 80+ کیلو
فرهاد میرشکاری- ایلام
مهیار غلامی- گلستان
امیر رضا بابایی- خراسان رضوی
نفرات زیر نیز به عنوان برترین های این دوره انتخاب شدند:
برترین مربی زورخانه ای: میثم موحدی مهر (کرج)
برترین مربی کشتی پهلوانی: نادر صدیقی (مازندران)
قهرمان قهرمانان: سید جاد موسوی (همدان)
پدیده مسابقات: علی جلیجو (کرج)
مربی تقدیر شده: مجید کاظمی (همدان)


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/26:: 7:0 صبح     |     () نظر
اصفهان - نهمین دوره مسابقات زورخانه ای جانبازان و معلولین کشور روز پنجشنبه با قهرمانی تیم تهران پایان یافت.


 

به گزارش ایرنا، تیم تهران با 14 مدال طلا، دو نقره و سه برنز به عنوان نخست دست یافت، تیم کرمانشاه با 7 مدال طلا، یک نقره و پنج برنز دوم شد و تیم مازندران با سه طلا، چهار نقره و هفت برنز در رده سوم قرار گرفت.
تیم اصفهان نیز به عنوان تیم اخلاق این دور از مسابقات شناخته شد.
نهمین دوره مسابقات زورخانه ای قهرمانی جانبازان و معلولین کشور از روز دوشنبه به میزبانی هیات ورزش های جانبازان و معلولین کشور در زورخانه "ولی عصر" اصفهان آغاز شده بود.
در این مسابقات 110 ورزشکار از استان های ایلام، لرستان، تهران، چهارمحال و بختیاری، توابع تهران، خراسان جنوبی، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران و همدان حضور داشتند.


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/25:: 9:0 عصر     |     () نظر
 رئیس کمیته کشتی پهلوانی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان گفت: ورزش مدارس در توسعه، شناسایی ظرفیت‌ها و معرفی چهره‌های جدید به کشتی پهلوانی موثر است.

نادر محرابی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: با آغاز سال تحصیلی نخستین گام صحبت با مسئولان تربیت بدنی و تندرستی آموزش و پرورش گیلان برای شناسایی استعدادهای رشته کشتی پهلوانی در مدارس استان است.
وی با اشاره به ایجاد مدرسه کشتی پهلوانی در رشت اظهار داشت: طبق صحبت‌های انجام شده با هیئت کشتی استان و اعلام همکاری این هیئت، سالن شهید رجایی در ساعت‌های مشخص برای مدرسه کشتی پهلوانی در نظر گرفته شده و از نظر محیط آماده ایجاد این مدرسه است.
محرابی تصریح کرد: اکثر نوجوانان و جوانانی که به کشتی پهلوانی روی می‌آورند در کشتی آزاد و فرنگی مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان قصد دارد علاوه بر آموزش در سنین مختلف، آموزش پایه خود را از نونهالان آغاز کند تا این سرمایه‌ها برای ورزش پهلوانی استان حفظ شود.
رئیس کمیته کشتی پهلوانی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای گیلان از مسئولان هیئت کشتی استان به دلیل همکاری و در اختیار دادن سالن ورزشی برای ایجاد مدرسه کشتی پهلوانی تقدیر کرد.
وی با اشاره به اعزام تیم نوجوانان کشتی پهلوانی گیلان به مسابقات قهرمانی سنندج خاطرنشان کرد: وضعیت آمادگی تیم با توجه به برگزاری تمرینات در یک ماه گذشته و با وجود کمترین امکانات انجام شد و با توجه به همه این موارد تیم در شرایط خوبی به سر می‌برد.
محرابی افزود: تیم کشتی پهلوانی نوجوانان گیلان برای نخستین بار در این رقابت‌ها حاضر می‌شود و هدف از حضور تیم گیلان در این رقابت‌ها آشنایی با محیط ورزش کشتی پهلوانی و کسب تجربه است.
انتهای پیام/ص30



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/24:: 10:0 عصر     |     () نظر













کلمات کلیدی: گلری عکس


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/23:: 10:0 عصر     |     () نظر

 رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان قم گفت: با تعطیلی زورخانه شهید فهمیده، باستانی‌کاران قم زورخانه‌ای برای تمرین ندارند.


محمد انبارداران امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به پلمب مجموعه ورزشی شهید حیدریان و تعطیلی سالن‌های تابعه‌ اظهار داشت: پیدایش این مشکلات زیبنده ورزش قم نیست و باعث افت شدید ورزش در قم خواهد شد.
وی ادامه داد: سرانه ورزش در استان قم پایین است و با تعطیلی مجموعه ورزشی شهید حیدریان که بزرگترین و مجهزترین ورزشگاه قم است ورزش قم را با مشکلات جدی‌تری مواجه خواهد کرد.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان قم با بیان اینکه مجموعه ورزشی شهید حیدریان متعلق به جوانان است، خاطرنشان کرد: با تعطیلی این ورزشگاه جوانان قم دچار آسیب‌های اجتماعی خواهند شد که برای شهر قم ضرر بسیاری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در استان قم دو زورخانه مناسب وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه زور‌خانه شهید فهمیده که مجهزترین و کامل‌ترین زورخانه استان قم است تعطیل شده است و باستانی‌کاران قم با مشکل مواجه شده‌اند.
انبارداران گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استان قم باید برای رفع این مشکل تلاش جدی‌تری داشته باشند و باید این مشکل برای همیشه در قم برطرف شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر مدیریت مجموعه ورزشی شهید حیدریان تصریح کرد: غیر ورزشی‌ها نمی‌توانند ورزش قم را مدیریت کنند و تجربه نشان داده است که با ورود غیر ورزشی‌ها به مدیریت ورزش اختلافات بسیاری ایجاد خواهد شد.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: متاسفانه در ساعات اولیه صبح روز یکشنبه هجدهم مردادماه، زمانی که ورزشکاران مشغول اجرای ورزش باستانی در زورخانه شهید فهمیده بوده‌اند توسط ماموران آستانه به بیرون هدایت شدند که این به هیچ‌وجه زیبنده ورزش پهلوانی باستانی نیست.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/22:: 10:0 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن