سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردی به پیامبر صلی الله علیه و آله گفت : «ای رسول خدا ! به من کاری بیاموز که چون انجامش دهم، خدا در آسمان، وزمینیانْ دوستم بدارند» .حضرت فرمود : «به آنچه نزد خداوند است، رغبت کن، تا خداوند دوستت بدارد و به آنچه نزد مردم است، بی میلی نشان بده، تا مردمْ دوستت بدارند» [امام صادق علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها
امام صادق (ع) می فرمایند:
ما ضَعُفَ بَدَنٌ عَمّا قَویَتْ عَلَیْهِ النِّـیَّةُ

اگر اراده قوى باشد، هیچ بدنى براى انجام دادن کار، ناتوان نیست.

من لایحضره الفقیه، ج 4، ص 400، ح 5859

 


کلمات کلیدی: حدیث


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/22:: 3:0 عصر     |     () نظر

در اجرای دستور العمل رتبه بندی ورزشکاران پهلوانی و زورخانه ای استان های سراسر کشور ورزشکاران استان هرمزگان رتبه بندی شدند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، هرمزگان دومین استانی است که ورزشکاران پهلوانی و زورخانه ای آن در طرح رتبه بندی شرکت کردند.
با اجرای این طرح 91 نفر در 8 رتبه جای گرفتند . در این استان 57 ورزشکار در رتبه مقدماتی ، ‌4 نفر در رتبه یک ، ‌8 نفر در رتبه دو ، ‌7 نفر در رتبه سه ، ‌2 نفر در رتبه چهار ،‌ 7 نفر در رتبه پنج ،‌3 نفر در رتبه شش و 3نفر در رتبه هفت تقسیم شدند.
گفتنی است، بیش از 887 نفر از ورزشکاران یزد رتبه بندی شده بودند و این در سایر استانهای کشور نیز در حال اجرا است.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/21:: 3:0 عصر     |     () نظر
 

افتتاح زورخانه هیات پهلوانی و زورخانه ای در مهریز استان یزد
هیات پهلوانی و زورخانه ای شهرستان مهریز استان یزد تا پیش از سفر مقام معظم رهبری به آن استان فاقد زورخانه اختصاصی بوده و در زورخانه استیجاری فعالیت می نمود که با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و با صرف هزینه 130 میلیون ریالی این هیئت دارای زورخانه مناسبی شد .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون : یک باب آب انبار در شهرستان مهریز با صرف هزینه 130 میلیون ریال که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تأمین شد به زورخانه تغییر کاربری داده و جایگزین زورخانه ای شد که به صورت استیجاری در اختیار هیئت شهرستان بود .
این زورخانه با حضور محمد حسین ارزانش رئیس ساعی هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان یزد ، فرماندار مهریز و جمعی از ورزشکاران و پیشکسوتان افتتاح شد در مراسم افتتاح این زورخانه از دو ورزشکاری که در راه اندازی این زورخانه نقش بسزایی داشتند تقدیر بعمل آمد .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/20:: 8:0 عصر     |     () نظر

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای گفت :‌ چون لباس ورزش زورخانه ای بخشی از تمدن ایران و قسمتی از فرهنگ بصری این رشته زیباست از چندی پیش بحث طراحی و دوخت لباس شکیل و زیبای زورخانه ای را با هدف بازگشت به اصالت های زیبای سنتی این رشته دنبال کردیم .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون صفارزاده گفت: یکی از مولفه های توسعه این ورزش ،‌ زیباسازی امکانات ، ‌تجهیزات و حتی ساختمان زورخانه با حفظ ارزش ها و سنت های قدیمی این ورزش اصیل ایرانی است . در همین رابطه با برنامه ریزی و دعوت فدراسیون تیم ویژه ای متشکل از اساتید و صاحب نظران متخصص طراحی لباس بر روی احیای لباس اصیل ورزش زورخانه ای مشغول مطالعه و بررسی است .
وی زیبایی و جذابیت و اصالت را از مشخصه های این لباس جدید ذکر کرد و یاد آور شد : این تیم تحقیقاتی با بررسی طرح های موجود ( جلیقه و شلوارک پهلوانی و زورخانه ای ) ، نمونة بسیار زیبا ،‌جذاب و جوان پسندی از البسه این رشته را طراحی نمودند که در آن شاخصه ایرانی- ‌اسلامی و سنتی بودن این رشته نیز حفظ شده است و در حقیقت لباس باستانی هم به یکی از جذابیتهای این رشته تبدیل شده است .
رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ادامه داد: در حالیکه رشته های مختلف وارداتی هر یک دارای هویت ، لباس و تجهیزات خاص هستند هنوز برند مناسبی از پوشش ورزشکاران پهلوانی و زورخانه ای به علاقه مندان داخلی و خارجی ارائه نشده است و در حقیقت طراحی لباس ملی گام موثری در جذب جوانان و علاقه مندان به این رشته جذاب و تماشایی خواهد بود و بیش از پیش به زیبایی ها و درونمایه فرهنگی رشته پهلوانی و زورخانه ای می افزاید .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/19:: 9:0 عصر     |     () نظر
امام علی (ع) می فرمایند:
حُبُّ الدُّنْیا یُفْسِدُ الْعَقْلَ وَ یُصِمُّ الْقَلْبَ عَنْ سَماعِ الْحِکْمَةِ وَ یوجِبُ اَلیمَ الْعِقابِ

علاقه به دنیا، عقل را فاسد مى‏کند، قلب را از شنیدن حکمت ناتوان مى‏سازد و باعث عذاب دردناک مى‏شود.

غررالحکم، ح 4878

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/17:: 8:0 عصر     |     () نظر

هیزم اعمال ما

عمریست که مردم مدینه و کوفه را منع می کنیم و هر جا که می رسد آنها را سرزنش می کنیم و سرکوفت می زنیم.
چه کسی باید ما را منع کند؟! حتما آیندگانمان، فرزندانمان، که چرا والدینشان گامی برای دوست برنداشتند.
هر سال در ایام فاطمیه بر سر و سینه می زنیم و از فراق مادر اشک می ریزیم ولی دریغ از درک کار مادر، دریغ از درک احساس پدر!!! افسوس که چشم ظاهر بینمان آنچه را که باید، نمی بیند. این خاندان از مادر تا فرزند همه عاشقند. فاطمه عاشق علی است و برای او که معنا و تفسیر ولایت و حقانیت است فدا می شود. حسین(ع) فرزندانش را برای یار قربانی می کند و فرزندش مهدی(عج) عمریست که در کلبه ی احزان منتظر 313 مرد است. این عین عشق است. آنوقت ما تمام روزهایمان را در خواب و غفلت به سر می بریم و فقط جمعه ها از او یاد می کنیم. چرا باید در جمعه حبسش کنیم؛ کسی را که در تمامی لحظات از یاد ما غافل نیست، او که از غم ما دلش می گیرد، با گریه ی ما اشک می ریزد، بعد از دعاهایمان آمین می گوید.
این روزها از غربت فاطمه(س) دلگیریم، اما هیچ فکر کرده ایم که مهدی(عج) چقدر شبیه مادر است. اگر آن روزها مادرش از جاهلانی که به ظاهر پوستین جاهلیت از تن بیرون کشیده بودند سیلی خورد. امروز مهدی(ع) نه تنها از وهابیون جاهل و کافران و گمراهان دنیا؛ که از اعمال ما سیلی می خورد. این غفلت و اعمال ماست که هیزم می شود برای آتش زدن قلب صبورش.
بیایید در این ایام فاطمیه تصمیمی بگیریم به اندازه ی فاطمیه بزرگ. بیایید درس شیعه بودن را از حضرت فاطمه(س) یاد بگیریم که جانش را فدای ولی خدا کرد. اگر جان بر کف گرفته ای بسم ا... حرکت کن، شاید دل تو جایگزین چاهی شود که مولا برای درد دل کردن کم دارد.


کلمات کلیدی: آل یاسین


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/16:: 9:0 عصر     |     () نظر

طرح احداث زورخانه بین المللی غدیر در مجموعه آزادی مراحل مقدماتی را پشت سر گذاشته و به زودی کار احداث آن آغاز می شود.

صفارزاده رییس فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و باستانی در گفت و گو با رادیو اظهار داشت: متاًسفانه ورزش باستانی علیرغم اینکه ورزش ملی و تاریخی کشورمان است و اولویت ساخت و سازها قاعدتاً باید ساخت زورخانه ای بزرگ در کشور باشد در صورتی که طی سالهای گذشته تا کنون زورخانه ای با گنجایش بیش از 300 نفر در کشور احداث نشده است.
وی افزود: بر اساس رایزنی ها در سالهای اخیر سال گذشته دستور ساخت زورخانه ای بین المللی در ورزشگاه آزادی از سوی سازمان تربیت بدنی صادر شد.
صفارزاده افزود: ما در طرح میان مدت خود علاوه بر احداث این زورخانه در تهران قصد داریم در مرکز هر استان زورخانه ای با ظرفیت 500 تا 1000 نفر را احداث کنیم.
گفتنی است، این زورخانه با گنجایش بیش از 2000 نفر، ظرفیت میزبانی رقابت‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در سطح ملی و بین المللی را خواهد داشت.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/16:: 9:0 عصر     |     () نظر

آل یاسین

باران مهربان

آفتاب سوزان تابستان برهمه جا تابیده و چندین ماه است که باران نباریده. زمین خشک شده و تمامی درختان از تشنگی له له می زنند و نزدیک است که خشک شوند. سبزه ها همه زرد شده و گل ها پژمرده اند. هیچ چیز نمی روید. و هیچ میوه ای به بار نمی نشیند. پرندگان از شدت گرما به سایه ها پناه برده اند. و حکومت گرما بر سرتاسر دشت حکم فرماست. نه آبی نه بارانی و نه هیچ چیز دیگری. براستی! اگر باران نیابد، آن وقت چه؟ اگر این گرمای سخت و این تشنگی فراوان با باران فرو ننشیند ‌چه؟
آن وقت است که همه درختان خشک شوند. و میوه ها بسوزند. و محصولات همه از بین بروند. قحطی و خشک سالی همه جا را فرا بگیرد. وهمه از بی آبی تلف شوند.
دوران غیبت امام زمان علیه السلام هم مثل آن تابسان بی آب و گرمای طاقت فرساست. تمام دلها مرده اند. و به خاطر قحط سالی ایمان، دیگر هیچ چیزی در آنها نمی روید. گل های مهربانی پژمرده اند و پرندگان سفید عدالت در دور دست ها پنهان گشته اند. زمین خشکیده و چون کویری ترک خورده است. چهره ی زمین از آتش ظلم سوخته است. و دیگر شادابی و طراوتی برایش نمانده است.
و او مثل باران است. بارانی برای شستن تمام سیاهی ها و زشتی ها از چهره ی زمین. بارانی که مهربانی را در دل ها خواهد رویانید. و گل های زیبا را با طراوت خواهد کرد. بارانی که با لطافت خود عدالت را زنده خواهد کرد. و تمام پرندگان سفید صلح را به لانه هایشان باز خواهد گرداند. او پیک دوستی است. و تمام خوبی ها را به گرد یکدیگر خواهد آورد. همانطور که بعد از باران طبیعت یک پارچه شادی می شود، با ظهور او نیز همه یک دل و یک صدا خواهند شد. او کینه ها را خواهد شست. و جایش بذر محبت خواهد کاشت.
آری! او باران رحمت الهی است برای بندگان. پس سلام خداوند بر او باد که به یمن قدومش تمام دل ها بهاری خواهند شد.

حدیث :
امام رضا علیه السلام می فرمایند:
امام: ابر بارنده ، باران پی درپی، خورشید نور بخش، آسمان سایه افکن، زمین گسترده، چشمه ی جوشان، برکه ی زلال و باغ سرسبز و پر از گل است.
اصول کافی، ج 1، ص 286

منبع: وبلاگ زیباترین کشتی هدایت


کلمات کلیدی: آل یاسین


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/13:: 3:0 عصر     |     () نظر
دبیر فدراسیون پهلوانی: آیین نامه مسابقات ورزش زورخانه ای اصلاح شد
دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، از تغییرات اساسی در آیین نامه، قوانین و مقررات مسابقات ورزش زورخانه ای به شیوه داوری الکترونیک خبر داد.
"فرهاد طلوع کیان" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، این تغییرات را زمینه ساز بهبود کیفی مسابقات زورخانه ای دانست و خاطرنشان کرد: در این تغییرات نه تنها اصالت ها، ارزش ها و اصول این ورزش حفظ شده بلکه به سوی احیای سنت های اصیل این ورزش کهن نیز گام برداشته شده است.
وی ادامه داد: هدف از اصلاح آیین نامه، ایجاد شرایط مطلوب برای مسابقات رده های مختلف سنی است. به عنوان نمونه در وزن برخی ابزارهای زورخانه ای مثل سنگ و کباده در رده های سنی خردسالان و نونهالان تغییراتی ایجاد شده است.
طلوع کیان، بهره گیری از نظرات و تجارب صاحب نظران را اصل و محور این تغییرات دانست و یادآور شد: آیین نامه جدید بر مبنای بحث و تبادل نظر در جلسات متعدد اعضای کمیته های فنی، مربیان و داوران ورزش زورخانه ای، با بهره گیری از کار گروههای مشورتی خارج از این کمیته ها اعم از صاحب نظران و پیشکسوتان تهیه و تدوین شد.
وی افزود: این آیین نامه برای اجرا در شش ماهه دوم سال به استان های سراسر کشور ابلاغ شده و امیدوارم با برگزاری دوره های توجیهی برای داوران و مربیان، شاهد رشد و تعالی بیش از پیش این رشته ورزشی باشیم.


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/12:: 9:0 عصر     |     () نظر

حدیث روزانه
arash_new2001@ yahoo.com

? حدیث در مورد ظهور امام زمان (عج)

?- پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
آدمی تعجّب می کند از وفور ایمان مردم آخرالزّمان که پیامبری را ندیدند و امام آسمانی را زیارت نکردند و تنها ایمان به سطوری می آورند که بر روی کتابهای باقیمانده از وحی و کلمات معصومین نقش بسته است.
منبع : کتاب حکیم


?- پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
خداوند از بندة مؤمنش قول گرفته که سختیها را در دنیا به جان بخرد آن گونه که نان آوران خانه از زیر دستان خود پیمان می گیرند که در غیبت او چهار چوبهای مورد نظر را محترم دارند. هر چه به زمان ظهور نزدیکتر میشوید به افکار و اعمالتان پوشش تقیة بیشتری دهید.
منبع :‌ کتاب بحارالانوار جلد ??


?-پیامبر اکرم (ص) فرمودند:
دنیا به پایان نمیرسد تا اینکه مردی از اهل بیت من که هم نام من است سلطنت نماید.
منبع : کتاب الملاحم و الفتن ص ???


?-امام علی (ع) فرمودند:
از علائم ظهور آن است که به همدیگر بد گویید و یکدیگر را تکذیب کنید و از شیعیان من باقی نمی ماند؛ مگر به اندازة سرمه در چشم و نمک در غذا و چنین خواهد بود، امتحانات زمان غیبت.
منبع : کتاب بحارالانوار


?-امام علی (ع): فرمودند:
برای صاحب الزّمان غیبتی است عظیم که باید در محور ایمان راسخ بود زیرا که خیلیها از ما جدا می شوند حتّی آنها که به مقامات بلند رسیده اند. منبع :‌ اصول کافی جلد ?


?-امام حسین (ع) فرمودند:
قیام کنندة این امت، فرزند نهم من است که غیبتی طولانی دارد و هنگامی که تاریکی های غیبت، همه جا را فرا می گیرد؛ خفّاشان کور چشم و گرگان درنده به تقسیم اعتبارات و امتیازات او می نشینند.
منبع : الزام النواصب ص ??


?- امام حسین (ع) فرمودند:
فرزندم خلاصة‌ انبیاء و عصاره اولیاء و ثمره اوصیای کریم است.
منبع : کشف الغمه ج ? ص ???

 


کلمات کلیدی: حدیث


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/11:: 3:0 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن