سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش نگاه داشته شده، مانند چراغ سرپوشیده است . [امام صادق علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای گفت :‌ چون لباس ورزش زورخانه ای بخشی از تمدن ایران و قسمتی از فرهنگ بصری این رشته زیباست از چندی پیش بحث طراحی و دوخت لباس شکیل و زیبای زورخانه ای را با هدف بازگشت به اصالت های زیبای سنتی این رشته دنبال کردیم .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون صفارزاده گفت: یکی از مولفه های توسعه این ورزش ،‌ زیباسازی امکانات ، ‌تجهیزات و حتی ساختمان زورخانه با حفظ ارزش ها و سنت های قدیمی این ورزش اصیل ایرانی است . در همین رابطه با برنامه ریزی و دعوت فدراسیون تیم ویژه ای متشکل از اساتید و صاحب نظران متخصص طراحی لباس بر روی احیای لباس اصیل ورزش زورخانه ای مشغول مطالعه و بررسی است .
وی زیبایی و جذابیت و اصالت را از مشخصه های این لباس جدید ذکر کرد و یاد آور شد : این تیم تحقیقاتی با بررسی طرح های موجود ( جلیقه و شلوارک پهلوانی و زورخانه ای ) ، نمونة بسیار زیبا ،‌جذاب و جوان پسندی از البسه این رشته را طراحی نمودند که در آن شاخصه ایرانی- ‌اسلامی و سنتی بودن این رشته نیز حفظ شده است و در حقیقت لباس باستانی هم به یکی از جذابیتهای این رشته تبدیل شده است .
رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ادامه داد: در حالیکه رشته های مختلف وارداتی هر یک دارای هویت ، لباس و تجهیزات خاص هستند هنوز برند مناسبی از پوشش ورزشکاران پهلوانی و زورخانه ای به علاقه مندان داخلی و خارجی ارائه نشده است و در حقیقت طراحی لباس ملی گام موثری در جذب جوانان و علاقه مندان به این رشته جذاب و تماشایی خواهد بود و بیش از پیش به زیبایی ها و درونمایه فرهنگی رشته پهلوانی و زورخانه ای می افزاید .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/19:: 9:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن