سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عبرت اندوزی به راه راست می کشاند . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها
تیم کرمانشاه به عنوان برتر جشنواره پیش کسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ایی در شهر کرمانشاه 

نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/24:: 4:0 عصر     |     () نظر

 قهرمان مسابقات حماسه خوانی و مرشدی کشور جایگاه مرشدی در موسیقی ایران را نامشخص خواند و گفت : اگر می خواهیم مرشدی در موسیقی اصیل ایرانی جایگاه داشته باشد باید نگاه علمی به این هنرارزشمند داشته باشیم .
سیروان نوروزی مرشد نام آَشنای کشور به لزوم آشنایی علمی مرشدان کشور با علم ظریف موسیقی اشاره کرد و یادآور شد: مرشد یک موسیقیدان است که اخلاقیات و مضامین حماسی «عرفانی » مذهبی و اجتماعی را با علم موسیقی درآمیخته و نقش بسیار ارزنده ای در تبیین «فرهنگ پهلوانی» دارد.
عضو کمیته داوران انجمن مرشدان فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای «آموزش فراگیر مرشدی» را بسیار ضروری خواند و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین رسالت های انجمن مرشدی کشور برنامه ریزی برای استعدادیابی و آموزش علمی و فراگیر برای همه رده های سنی اعم از خردسالان ،‌نونهالان ،‌نوجوانان و جوانان است تا به یاری خداوند، غنچه های درخت تنومندی مرشدی در سراسر ایران شکوفا گردد.
وی برگزاری مسابقات متعدد برای مرشدان را زمینه ساز ایجاد انگیزه در بین مرشدان خواند و گفت : مسابقات ،‌همایش ها و جشنواره های مرشدی شور و هیجان خاصی را میان مرشدان کشور ایجاد می کند .
سیروان نوروزی افزود: هر مسابقه مرشدی یک کارگاه آموزشی فشرده و مفید است که فرصت تبادل اندیشه و عمل را برای مرشدان فراهم می کند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/23:: 4:0 عصر     |     () نظر

قریب 5 دهه صدای دلنشین ضرب و زنگ مرشد محمد برجی از زورخانه های پایتخت به گوش می رسد.
رئیس انجمن مرشدان کشور در گفتگو اختصاصی گفت: همه مرشدان کشور خواستار توجه و حمایت ویژه رسانه ها، خصوصا رسانه ملی از ورزش ملی و هنر مرشدی هستند.
وی ادامه داد مرشدی نقطه عطف ورزش باستانی و نردبان تعالی روح و تکامل جسم است . امروز در صدا و سیما هر کالا و خدمات و یا فرهنگ و منشی فراگیر می شود در حالیکه ورزش و فرهنگ ورزش اصیل ایرانی با داشته های غنی و پشتوانه چند هزار ساله مجهور و غریب مانده است .
برجی تشکیل انجمن مرشدان را گام بسیار ارزنده ای عنوان کرد و گفت :‌فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای با تشکیل این انجمن نشان داده که برا ی توسعه مرشدی برنامه دارد و این انجمن می تواند شالوده فعالیت های اثر گذار در مرشدی کشور باشد.
وی بررسی نیاز های بنیادین مرشدان و تصمیم گیری و تصمیم سازی بر اساس این نیاز ها را از اصول این انجمن خواند و خاطر نشان کرد:‌برگزاری مسابقات و همایش ها و جشنواره های متعدد و برگزاری دوره های آموزش اختصاصی از جمله نیاز های اساسی جامعه مرشدان است ودر کمیته های تخصصی و کارگروه های انجمن مرشدان به این موضوعات توجه ویژه داریم.
مرشد محمد برجی تصریح کرد : جامعه مرشدان کشور خواستار تداوم برگزاری جشنواره مرشدان برتر هستند در سال گذشته برگزاری جشنواره مرشدان برتر کشور و تجلیل از کهن کسوتان مرشدی،خون تازه ای بود که در پیکره فراموش شده مرشدی جریان پیدا کرد و بدنبال این هستیم که این حرکت زیبا قویا استمرار داشته باشد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/22:: 4:0 عصر     |     () نظر

مرشد و پیشکسوت قزوینی ورزش باستانی و کشتی پهلوانی ، برگزاری اولین جشنواره پیشکسوتان ورزش زورخانه ای را فرصتی برای انتقال تجارب دانست .
اکبر حاجی ولیان مرشد پیشکسوت قزوینی، برگزاری اولین جشنواره پیشکسوتان ورزش زورخانه ای را گام مهمی در جهت ایجاد انگیزش در بین خانواده ورزش باستانی ذکر کرد و گفت: ‌دورنمایه ورزش پهلوانی و زورخانه ای « احترام به کسوت و پیشکسوت» است و این جشنواره فرصتی مناسب برای تقابل و ارائه داشته و سرمایه های گرانقدر این ورزش محسوب می شود.
مرشد تیم پیشکسوتان قزوین طروات و شادابی نسل جوان را حاصل زحمات و پشتیبانی پیشکسوتان دانست و خاطر نشان کرد : یکی از راه های علاقه مند کردن نسل جوان به این ورزش این است که بدانند در رده های مختلف سنی ،‌امکان حضور در رقابت های سطح اول کشور را دارند و در این ورزش پیشکسوت، بازنشسته نمی شود.
حاجی ولیان که بیش از 5 دهه در قزوین ضرب می گیرد آموزش را مهمترین نیاز مرشدان دانست و تصریح کرد: فراگیری مقدماتی علم موسیقی و نیز دستگاه های موسیقی برای مرشدان یک ضرورت است و نوجوانان باید تحت نظر مرشدان مجرب، اصول ضرب و مرشدی را فرا گیرند و این نیازمند استمرار حمایت فدراسیون از انجمن مرشدان کشور است .
رئیس کمیته داوران انجمن مرشدان فدراسیون ادامه داد چون سال ها این ورزش رو به فراموشی بوده به همین سبب در مدت زمان کوتاه امکان جبران خسارت ناشی از بی توجهی سالیان گذشته امکان پذیر نیست و کم توجهی سالیان گذشته به این ورزش با توجه بسیار زیاد و حمایت ویژه مسئولین جبران می شود.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/21:: 4:0 عصر     |     () نظر
امام علی (ع) می فرمایند:

اَعقَلُ النّاسِ مَن کانَ بِعَیبِهِ بَصیرا وَ عَن عَیبِ غَیرِهِ ضَریرا

عاقل‏ ترین مردم کسى است که به عیب‏ هاى خویش بینا و از عیوب دیگران، نابینا باشد

غررالحکم، ح 3233

 


کلمات کلیدی: حدیث


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/19:: 4:0 عصر     |     () نظر
 

علیرضا حجتی مرشد نام آشنای کشور برگزاری جشنواره پیشکسوتان را محل تجلی تجربیات صاحب نظران زورخانه ای کشور توصیف کرد و گفت :‌ در جشنواره پیشکسوتان ،‌جشنواره ای از فنون و تکنیک های ناب ورزش زورخانه ای نمایش گذاشته خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون : مرشد برتر اولین جشنواره نغمه های حماسی که تیم یزد را به عنوان مرشد همراهی می کند برگزیدن نام جشنواره را بر روی این رویداد بسیار مناسب ارزیابی کرد و متذکر شد این رویداد در رده سنی بالای 40 سال برگزار می شود شرکت کنندگان در این رده سنی به دنبال قهرمانی و برد و باخت و شکست و پیروزی نیستند. این بزرگواران گنجینه بی بدیل ورزش ملی و ارزشی ایرانیانند و عنوان همایش یا جشنوراه بسیار مناسبتر از مسابقه است
وی ادامه داد : در حقیقت همه شرکت کنندگان در این مسابقات قهرمانند و به راستی کسی که عمرش را در راه توسعه فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای صرف نموده ، همیشه اول است و همیشه قهرمان است و بحث رقابت با کسوت جمع نمی شود.
عضو کمیته فنی انجمن مرشدان کشور تیم یزد را تیمی آماده دانست و گفت : ‌برای اینکه در جشنواره نمایش عالی از مهارت ها و فنون زیبای ورزش زورخانه ای داشته باشیم و به جهت هماهنگی بیشتر ، تاکنون چندین دوره تمرینات خاص داشته ایم و چون مسابقات به تعویق افتاد فرصت مناسبی پیش آمد تا اعضای تیم با تمرین بیشتر ،‌منسجم تر و قوی تر در مسابقات حضور بهم رسانند.
وی پیش بینی کرد تیم های خراسان رضوی و جنوبی ،‌ کرمانشاه و مرکزی نیز از جمله تیم هایی باشند که نمایش دیدنی از ورزش زورخانه ای ارائه نمایند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/17:: 6:0 صبح     |     () نظر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ، رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای شد .

مجمع عمومی هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان کردستان برای مدت 4 سال خسرو ساکی را به عنوان رئیس هیئت استان برگزید .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : ساکی که رئیس سازمان آموزش و پرورش استان کردستان نیز می باشد از باستانی کاران صاحب نام و قهرمان سابق سنگ کشور است .

ساکی در این انتخابات 12 رای کسب نمود .

نورا... هدایتی نایب رئیس فدراسیون در این مجمع ، استان کردستان را قطب ارزشمند ورزش پهلوانی و زورخانه ای در کشور ذکر کرد و گفت : استان کردستان به همت مربیان زحمتکش و پیشکسوتان دلسوز در همه رده های سنی مسابقات پهلوانی و زورخانه ای مدعی است و همواره نمایش زیبایی از این رشته کهن و باستانی ارائه می نماید .

هدایتی در راستای حمایت از ورزش نیاکان با شفیعی مدیر کل محترم تربیت بدنی استان جلسه ای برگزار نمود و ازچند زورخانه استان بازدید بعمل آورد و از نزدیک با مشکلات ورزشکاران ، پیشکسوتان و مسئولین استان آشنا شد و در بعضی از موارد رهنمودهایی به مسئولین تربیت بدنی و هیئت ارائه نمود .

                                               



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/16:: 5:0 عصر     |     () نظر

در کعبه ملائک به صفند بهرعلی تا که سحر شد

هم ودین و سلامت همه از مهر علی نیک ثمر شد

فرخنده سحر سیزده ماه رجب شد همه را مهر

هم عقل شد و آرام وهمی دل به امیدی به برشد 

امام علی بن ابی طالب بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبدمناف در سیزده رجب سال سی ام عام الفیل، یعنی 23 سال پیش از هجرت نبوی در درون کعبه معظمه دیده به جهان گشود.

مرحوم شیخ عباس قمی، کیفیت ولادت آن حضرت را چنین بیان کرد: آن چه به سندهای بسیار وارد شده، آن است که روزی عباس بن عبدالمطلب، با یزید بن قعنب و با گروهی از بنی هاشم و جماعتی از قبیله بنی العزی در برابر خانه کعبه نشسته بودند، ناگاه فاطمه بنت اسد به مسجد در آمد و به حضرت امیرالمؤمنین(ع)، نه ماه آبستن بود و او را درد زائیدن گرفته بود. پس در برابر خانه کعبه ایستاد و نظر به جانب آسمان افکند و گفت: پروردگارا! من ایمان آورده ام به تو و به هر پیامبر و رسولی که فرستاده ای و به هر کتابی که نازل گردانیده ای و تصدیق کرده ام به گفته های جدم ابراهیم خلیل(ع) که خانه کعبه بنا کرده او است، پس سئوال می کنم از تو، به حق این خانه و به حق آن کسی که این خانه را بنا کرده است و به حق این فرزندی که در شکم من است و با من سخن می گوید و به سخن گفتن خود مونس من گردیده است و یقین دارم که او یکی از آیات جلال و عظمت تو است، که آسان کنی بر من ولادت او را.

عباس و یزید بن قعنب گفتند که چون فاطمه از این دعا فارغ شد دیدیم که دیوار عقب خانه، شکافته شد. فاطمه از آن رخنه داخل شد و از دیده های ما پنهان گردید، پس شکاف دیوار به اذن خدا به هم پیوست و ما چون خواستیم در خانه را بگشاییم چندان که سعی کردیم، در گشوده نشد. دانستیم که این امر از جانب خدا واقع شده و فاطمه سه روز در اندرون کعبه ماند. اهل مکه در کوچه ها و بازارها این قضیه را نقل می کردند و زن ها این حکایت را یاد می کردند و تعجب می نمودند. تا روز چهارم رسید، پس همان موضع از دیوار کعبه که شکافته شده بود، دیگر باره شکافته شد، فاطمه بنت اسد بیرون آمد و فرزند خود اسدالله الغالب علی بن ابی طالب(ع) را در دست خویش داشت و می گفت: ای گروه مردم! به درستی که حق تعالی برگزید مرا از میان خلق خود و فضیلت داد مرا بر زنان برگزیده که پیش از من بوده اند. زیرا که حق تعالی برگزید آسیه دختر مزاحم را و او عبادت کرد حق تعالی را پنهان در موضعی که عبادت خدا در آن جا سزاوار نبود، مگر در حال ضرورت، یعنی خانه فرعون.

و مریم دختر عمران را حق تعالی برگزید و ولادت حضرت عیسی(ع) را بر او آسان گردانید و در بیابان درخت خشک را جنباند و رطب تازه از برای او از آن درخت فرو ریخت و حق تعالی مرا بر هر دو و زیادتی داد و هم چنین بر جمیع زنان عالمیان که پیش از من گذشته اند. زیرا که من فرزندی آورده ام در میان خانه برگزیده او و سه روز در آن خانه محترم ماندم و از میوه ها و طعام های بهشت تناول کردم و چون خواستم که بیرون آیم، در هنگامی که فرزند برگزیده من بر روی دست من بود، هاتفی از غیب مرا ندا کرد که: ای فاطمه! این فرزند بزرگوار را "علی" نام کن، به درستیکه منم خداوند علی أعلی و او را آفریده ام از قدرت و عزت و جلال خود و بهره کامل از عدالت خویش به او بخشیدم و نام او را از نام مقدس خود اشتقاق نموده ام و او را به آداب خجسته خود تأدیب نموده ام و امور خود را به او تفویض کرده ام و او را به علوم پنهان خود مطلع کرده ام و در خانه محترم من متولد شده است و او اول کسی است که اذان خواهد گفت بر روی خانه من و بت ها را خواهد شکست و آن ها را از بالای کعبه به زیر خواهد انداخت و مرا به عظمت و مجد و بزرگواری و یگانگی یاد خواهد کرد و اوست امام و پیشوا بعد از حبیب من و برگزیده از جمیع خلق من محمد(ص) که رسول من است و او وصی او خواهد بود. خوشا حال کسی که او را دوست دارد و یاری کند او را و وای بر حال کسی که فرمان او نبرد و یاری او نکند و انکار حق او نماید.

آری، حضرت علی(ع) در چنین روز مبارک و در چنین محل مبارک و با میزبانی خدای سبحان دیده به جهان گشود و جهان هستی را از انوار الهی اش روشن گردانید.

 



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/15:: 5:0 عصر     |     () نظر
 

مسابقات قهرمانی ورزشهای زورخانه ای رده سنی خردسالان ( کمتر از 11 سال ) که پنج شنبه و جمعه هفته جاری در شهر اراک برگزار شد با قهرمانی خردسالان اصفهانی به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای : در این مسابقات که به مناسبت میلاد حضرت علی اصغر (ع) در بخش های هنرهای فردی ، تیمی زورخانه ای و مرشدی برگزار گردید 180 ورزشکار ، مربی و سرپرست در قالب 14 تیم از سراسر کشور به رقابت پرداختند که در مجموع کل رشته ها تیم اصفهان به مقام قهرمانی رسید ، خردسالان کرمانی که در این مسابقات خوش درخشیدند بر سکوی دومی ایستادند و تیم کردستان ( قهرمان سال گذشته ) به مقام سومی این دوره از رقابت ها دست یافت .
سنگ
1. امیر حسین حیدر پور – اصفهان
2. محمد عارف ریحانی – فارس
3. علیرضا صادقی – کرج
کباده
1. امیر حاجی آقا بابایی – کرمان
2. محمد امین محمدی – اصفهان
3. محمد حسین حاتمی – مرکزی
2میل بازی
1. میعاد شیخ بهایی – کرمان
2. مهرشاد حمامی – اصفهان
3. سید دیاکو شیخ احمدی- کردستان
3و4 میل بازی
1. مهرشاد حمامی – اصفهان
2. میعاد شیخ بهایی – کرمان
3. علیرضا قورقی – کردستان
چرخ تیز
1. محمد نوید وفازاده – کرمان
2. علیرضا قورقی – کردستان
3. محمد حسن خانی – اصفهان
چرخ چمنی
1. ابوالفضل رحیمی – مازندران
2. ایمان بهلول وند – اصفهان
3. پیمان ایراندوست – کرمان
مرشدی و یک میاندار
1. محمد مبین نوروزی ( مرشد ) علیرضا یا علی ( میاندار ) کردستان
2. حامد امینی ( مرشد ) رضا علیزاده ( میاندار ) قزوین
3. امیر حسین اوجاقی ( مرشد ) علی شمس کلاهی ( میاندار ) مرکزی
تیمی زورخانه ای
1. تیم اصفهان
2. تیم کرمان
3. تیم کردستان



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/4/13:: 5:0 عصر     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن