سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا سخن که از حمله کارگرتر بود . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

 رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان کردستان از راه‌اندازی خانه اختصاصی کشتی پهلوانی در این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


خسرو ساکی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در چند سال اخیر ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای به‌ صورت چشمگیری در بین علاقه‌مندان و جوانان با استعداد کردستانی گسترش یافته و همین امر نیاز جدی استان به ایجاد چنین مکانی را دوچندان کرده است.
وی افزود: کسب نتایج به ‌دست آمده در رقابت‌های کشوری و دومین دوره المپیاد ایرانیان از طرف باستانی‌کاران نوجوان کردستان و کسب عنوان قهرمانی به وسیله تیم کردستان نشان از جایگاه برتر این رشته ورزشی در استان را می‌رساند.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای کردستان ادامه داد: در این راستا تیم باستانی کردستان در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور نیز با اقتدار در جمع مدعیان قرار گرفت و توانست ورزشکاران توانمندی از کردستان‌ را به ورزش باستانی کشور معرفی کند.
ساکی با اشاره به اینکه رسیدن استان کردستان به سطح مطلوب در ورزش باستانی نیازمند اقدامات جدی زیربنایی است، تصریح کرد: با آماده کردن زیرساخت‌ها و اقدامات زیربنایی و همچنین روی‌آوری رده‌های سنی پایه از جمله در رده نونهالان، نوجوانان و جوانان به سمت این ورزش، این استان می‌تواند به پایگاه اصلی ورزش‌های باستانی کشور تبدیل شود.
وی تاکید کرد: در این راستا باید با احداث و تکمیل زورخانه‌های مورد نیاز در سطح استان زمینه حضور قهرمانان بیشتری را فراهم کنیم تا تیم‌های استان از پشتوانه‌های لازم برخوردار باشند.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای کردستان بیان داشت: هم‌اکنون در شهرستان‌های سنندج، بیجار، دیواندره و سقز زورخانه‌های فعال وجود دارند که در آینده در تمام شهرستان‌های استان شاهد تأسیس زورخانه‌های مورد نیاز هستیم.
ساکی اذعان داشت: در سفر‌های هیئت دولت طرح احداث 15 زورخانه در کردستان به تصویب رسید که با مشخص ‌شدن زمین‌ و تامین اعتبار لازم احداث این زورخانه‌ها در سطح شهرستان‌های تابعه آغاز می‌شود.
وی از احتمال کاهش احداث این زورخانه‌ها در استان خبر داد و عنوان داشت: با توجه به مکان‌یابی این زورخانه‌ها و تصمیم‌گیری نهایی در حال حاضر موافقت اصولی با احداث هشت زورخانه در این استان حاصل شده است.
رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای کردستان در پایان اظهار داشت: در صورت حمایت اسپانسر از تیم‌های استان در سال‌ جاری با اقتدار در رقابت‌های کشوری حضور داشته و همانند سال قبل از عنوان قهرمانی خود در کشور دفاع می‌کنیم.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/6:: 9:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن