سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش و دارایی، هر عیبی را می پوشانند و تنگدستی و نادانی، هرگونه عیبی را آشکار می سازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

 مسئول هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: نداشتن تجهیزات کافی شامل کباده در وزن‌های مختلف، میل و سنگ برای اجرای این ورزش باستانی از مشکلات این ورزش در استان است.


حمید رضایی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: نبود اعتبار کافی برای اجرای این ورزش باستانی، کمبود مربی و مرشد و اطلاع رسانی محدود برای ترویج این ورزش از دیگر مشکلات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در این استان است.
وی گفت: این زورخانه در استان کهگیلویه و بویراحمد برای تامین مرشد مجبور شده که از نیروی غیر بومی شهرستان کازرون در استان فارس استفاده کند.
مسئول هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: با وجود این مشکلات، این ورزش توانسته در دو سال گذشته در مسابقات کشوری شرکت کند که در آبان ماه سال گذشته این ورزشکاران مقام سوم سنگ را کسب کنند.
رضایی تصریح کرد: برای اجرای این ورزش باستانی به امکاناتی نظیر سنگ، کباده، میل گیری و چرخ چمنی نیاز است.
وی اضافه کرد: 84 ورزشکار در این رشته فعالیت دارند که از این تعداد 47 نفر در زورخانه یاسوج و مابقی در زورخانه دهدشت فعالیت می‌کنند، ضمن آنکه از مجموع این ‎ 84ورزشکار فعال در این رشته حدود 30نفر تحت پوشش بیمه ورزشی هستند.
مسئول هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو زورخانه در استان وجود دارد، اذعان داشت: اعتبار اختصاص یافته به این ورزش ناچیز بوده و لازم است که به این ورزش باستانی توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تنها 24 میلیون ریال اعتبار از سوی فدراسیون برای این ورزش به استان اختصاص یافت.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/5/4:: 6:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن