سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است : دین شناسی و کالبد شناسی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

گرامیداشت آیین های پهلوانی در 12 دانشگاه کشور

 

همزمان با هزاره جهانی شاهنامه و پیرو ثبت جهانی آیین های پهلوانی و زورخانه ای در فهرست میراث معنوی بشریت در یونسکو ، فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، جهاد دانشگاهی ( سازمان دانشجویان ) و بنیاد فردوسی، آیین های فراگیر و ملی ترتیب داده اند که با نام دهه گرامیداشت فردوسی بر پا گردید .

میثم موحدی فرد ، مشاور هنری فدراسیون در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ضمن بیان مطلب فوق افزود : این دهه که به کوشش جهاد دانشگاهی برای نخستین بار در تاریخ ایران همزمان در 12 دانشگاه سراسر کشور برپا می گردد آشنایی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهها را با شاهنامه و فرهنگ پهلوانی هدف گذاری کرده است .

وی ادامه داد : فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای بر پایه رویکرد فرهنگی و میهنی خود که از ویژگیهای  این  فدراسیون فرهنگی می باشد به وسیله اینگونه برنامه ها با معرفی ورزش پهلوانی و آیین های زورخانه ای نسل جوان ایران را با فرهنگ دیرپای خود آشنا می سازد .

وی گفت : دهه گرامیداشت فردوسی که از 18 اردیبهشت ماه به مدت 10 روز آغاز شده است ،  مجموعه ای از برنامه های فرهنگی و هنری را در بر می گیرد که فراتر از سخنرانی ، نقالی و دیگر برنامه ها ، اجرای نمایش ورزش پهلوانی و زورخانه ای به همراه طنین نوای حماسی مرشدان برتر کشور از دیدنی ترین بخشهای این برنامه ها می باشد.

وی همچنین افزود : در روز ملی بزرگداشت فردوسی(25 اردیبهشت) فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای به پاس کوشش ستودنی جهاد دانشگاهی،  نماد پهلوانی را به دکتر قبادی ، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه صنعتی شریف اهداء  نمود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/2/27:: 12:32 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن