سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان امّت من، مانند پیامبران بنی اسرائیل اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

:هر گونه تلاش و تعصب برای احیاء و رونق ورزش تاریخی ستودنی است

علی عرب پیشکسوت 80 ساله ورزش زورخانه ای تلاش و تعصب مسولان برای احیاء و رونق ورزش تاریخی را ستودنی و قابل احترام توصیف کرد.
عرب در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون با بیان اینکه ورزش زورخانه ایورزش ملی ماست گفت : هر گونه تلاش و تعصب مسولان برای احیاء و رونق ورزش تاریخی ستودنی و قابل احترام است.
وی ادامه داد : در 3 سال گذشته اقدامات بی نظیری در این ورزش اتفاق افتاده است که در همه زمینه ها از جمله ساخت زورخانه ها ، مسابقات مختلف و مسائل فرهنگی و معنوی اقدامات قابل توجهی انجام شده است .
عرب با تاکید بر گسترش ورزش پهلوانی وزورخانه ای افزود: از قدیم کشتی پهلوانی در گود زورخانه ها انجام می شد و تکنیک های کشتی امروزی ، برگرفته از کشتی پهلوانی آن موقع است .
وی درادامه با مقدس خواندن گود زورخانه ، گفت : پیشینیان ما با وضو وارد گود زورخانه می شدند و ورزشکاران فقط در گود ورزش نمی کردند، بلکه این ورزش با دعا و نیایش و ذکر اهل بیت (س) عجین بود.

پیشکسوت ورزش باستانی و کشتی پهلوانی از جوانان علاقه مند فرهنگ ایران خواست از هیچ تلاشی برای زنده نگاه داشتن فرهنگ و آداب زورخانه کوتاهی نکنند چرا که هر ایرانی نسبت به توسعه این رشته متعهد است .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/11/30:: 3:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن