سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سزاوارترین کس به دوستی، آن است که سودش برای تو و زیانش برای دیگری باشد . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

 ورزش باستانی از دیدگاه ارزش

کتاب مصور ورزش باستانی از دیدگاه ارزش با هدف ارائه بررسی کامل از دید کارشناسان تربیت بدنی، روانشناسان علوم تربیتی و محققین با تیتراژ دوهزار نسخه از سوی انتشارات امیرکبیر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی: این کتاب نوشته محمدمهدی تهرانچی با ارائه مطالبی درخصوص ورزش باستانی ایران، زورخانه، پهلوانان ایرانی و سرگذشتنامه آنان کشتی و کشتی گیران ایرانی، ورزش و جنبه های اخلاقی آن در 400 نسخه از سوی انتشارات امیرکبیر عرضه شده است.

گفتنی است: این کتاب در سیزده فصل و در قالب نگاهی به تاریخ جایگاه سادات در زورخانه، ورزشگاه باستانی، مرشد و فرهنگ زورخانه، ورزش باستانی از دیدگاه تربیت بدنی، روان شناسی ورزش باستانی ، افزارهای ورزش باستانی و کاربردهای آن و گزیده ای از سیمای عیاری و پهلوانی منتشر شد.

قسمتی از متن کتاب بدین شرح است:

در آداب ورود به زورخانه، همان طور که سنت جامعه ما حکم می کند، اگر ورزشکاران با یکدیگر باشند، بایسته است که نخست پیشکسوت و مهتر و سپس دیگران به ترتیب کسوت، یک یک وارد شوند تا مرشد به همان ترتیب بتواند روی سلسله مراتب اداری احترام کند. ورود به زورخانه مانند ورود به مسجد و تکیه است و باید با همان دستور عمل باشد. یعنی اول پای راست پیش نهد و نام خدای متعال و نام پیشوای جوانمردان عالم را برزبان آرند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/10/23:: 8:41 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن