سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه ات تو را به راه راست هدایت می کند . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای احیای این ورزش سنتی را در گرو عزم ملی دانست و درخصوص استانداردسازی زورخانه ها درآینده نزدیک اظهار امیدواری نمود.
    سردار علیرضا صفارزاده در جمع خبرنگاران با تشریح اهم فعالیت های این فدراسیون از شرکت رشته پهلوانی و زورخانه ای در دومین دوره بازی های کشورهای اسلامی خبر دادو با اشاره به کمک سه میلیارد تومانی شورای شهر به زورخانه های شهر تهران یادآور شد : بسیاری از زورخانه ها در دست باز سازی است و در یک سال گذشته 100 زورخانه دراقصی نقاط کشور احیاگر گردیده وگشوده شده است.
    صفارزاده با قلمداد کردن اجرای موفق نخستین دوره لیگ کشتی پهلوانی و زورخانه ای خاطر نشان کرد: در لیگ دوم تیم های استقلال و پیروزی هم حضور خواهند داشت.
    رئیس فدراسیون مسابقات قهرمانی جام غدیر را یکی از مهمترین برنامه های فدراسیون دانست وگفت: این رقابت ها در گرامیداشت عید سعید غدیر با حضور 170 ورزشکار پهلوانی وزورخانه ای در کشتی پهلوانی، سنگ ، کباده ، میل سنگین، چرخ تیز وچمنی با همنوایی مرشدان 25 استان از 5 دی در سالن شهید افراسیابی تهران آغاز می شود و برای دهه فجر از 20 کشور دعوت شده . وی خبر داد سال آینده نیز تیم هایی از کشورمان به مسابقه های آسیایی اندونزی وهمچنین قهرمانی جهان کره اعزام می شوند که چهارمین دوره آن در شهر پوسان برگزار خواهد شد.
    صفارزاده با اشاره به کمک 500 میلیون تومانی به احیای زورخانه های کشور گفت : در حال حاضر 482 زورخانه در کشور وجود دارد و قرار است از طریق استانداری بزودی 21 زورخانه در همدان تحویل فدراسیون گردد.
    رئیس فدراسیون با ابراز تاسف از جایگاه فعلی این ورزش یادآور شد. با توجه به تصمیمات مهمی که جهت احیا و توسعه این ورزش اتخاذ شده در آینده نزدیک در این رشته کهن ، تاریخی وملی که از آ داب و رسوم خاصی برخوردار وبا فرهنگ ، هنر واخلاق آ میخته است شاهد تحول همه جانبه خواهیم بود. وی درباره عملکرد یک سال اخیر فدراسیون گفت: تلاش برای افزایش سطح کمی وکیفی آموزش ها ، برگزاری مسابقه ها درهشت گروه سنی، طراحی و اجرای اولین دوره لیگ با حضور 6 تیم در 11 رشته به صورت دوره ای و ایجاد تعامل با وزارتخانه ها ازجمله فعالیت های انجام شده است و بازسازی و روزآ مد شدن از لحاظ فنی وفرهنگی، رونق و توسعه وهماهنگی همه ارگان ها در احیای این ورزش در دستور کار فدراسیون قرار دارد.
    وی تلاش برای تصویب طرح جامع احیا وتوسعه ورزش پهلوانی ، زورخانه ای به همراه تدوین آئین نامه پهلوانی ، طرح رتبه بندی ورزشکاران ، انجام پروژه های تحقیقاتی ، فرهنگی ، اجتماعی وارتقای سطح بهداشت وزیباسازی زورخانه ها را از دیگر برنامه های تحت اقدام فدراسیون بر شمرد. 



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/9/26:: 7:34 صبح     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن