سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مجادله به باطلش فراوان شود، کوری اش از حقیقت ماندگار شود . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

 

نبود اسپانسر برای تیمی که در کشور قهرمان شده یک فاجعه است مساحی در گفتگو با صبح کرمان اظهار داشت بدلیل نبود اسپانسر از مسابقات لیگ کشوری انصراف دادیم و اصفهان از این فرصت استفاده کرد و بازیکنان کرمانی را جذب و مقام نخست این دوره را به خود اختصاص داد و گفت که هر نهاد یا کارخانه ای برای حمایت از تیم اعلام آمادگی کند قول میدهم که در مسابقات کشورزی تیم را به مقام نخست رسانده و این مقام را به آنها هدیه کنیم

 

 

اگر اسپانسر داشته باشیم قول می دهم در لیگ اول شویم .

ورزش پهلوانی و زورخانه ای که 70 سال مورد بی مهری قرار گرفته بود با همت مسئولان فدراسیون و روسای هیأتها بخصوص استان کرمان رونق تازه ای گرفته است . این هیأت توانسته در سه دوره مسابقات کشوری مقام اول را کسب کند و بخاطر عملکرد خوبش به عنوان بهترین هیأت استان و کشور شناخته شود .رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان کرمان در مورد گسترش این رشته  می گوید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که ورزش باستانی یک تاریخ و فرهنگ محسوب می شود و سیاست فدراسیون این ورزش باید به جهانیان شناخته شود و از زمان سردار صفار زاده و عواملشان آقای هدایتی ( نایب رئیس فدراسیون ) و فرهاد طلوع کیان ( دبیر فدراسیون ) ورزش باستانی صعود خوبی داشته .

ایشان افزود : تیم بزرگسالان ما به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در همایش 60 سال پیوستن ایران به یونکو در پاریس توانسته این ورزش را در این سازمان به ثبت برساند . او برنامه هیئت را در جذب نونهالان و خردسالان برگزاری مسابقه و جایزه نقدی عنوان کرد و افراد با استعداد جذب هیأت می شوند . او با اشاره به درخشش ورزشکاران در رده سنی نوجوانان و جوانان در دومین المپیاد ایرانیان می گوید تیم نوجوانان استان کرمان در مجموع با 9 مدال طلا و 2 نقره و 1 برنز مقام اول را بدست آوردند .و در رده سنی جوانان در رشته میانداری مقام اول و در رشته هنرهای فردی مقام سوم و در کشتی پهلوانی مقام اول و سوم را بدست آوردند و در مجموع تیم استان کرمان مقام اول و تیم های اصفهان و کرمانشاه دوم و سوم شدند .

او از مقام اول تیم نوجوانان هیأت در مسابقات پهلوانی و زورخانه ای آموزشگاههای مدارس کشور خبر داد و گفت این مسابقات در 12 و 13 اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار شد و جا دارد از رئیس انجمن پهلوانی و زورخانه ای آموزش و پرورش استان آقای علیرضا مساحی و دبیر هیءت شهرستان کرمان آقای محمدرضا شیخ بهایی و مرشد ومربی تیم آقای پوریا حسین نژاد و آقایان محی آبادی و محمودی تشکر کنم .

او از 13 باب زورخانه در شهر کرمان و 32 باب زورخانه در شهرستانها از جمله فعالیتهای هیأت عنوان کرد و خاطر نشان می کند زورخانه بین المللی در کرمان تا 2 سال دیگر به بهره برداری می رسد و دارای گود استاندارد 10 متری و ظرفیت 500 تماشاچی است که توسط اداره تربیت بدنی استان  ساخته می شود و طبق گفته نایب رئیس فدراسیون در مراسم کلنگ زنی کرمان را در امر زورخانه سازی خط شکن  عنوان کرد .یکی از مشکلاتی که این هیأت دارد نبود اسپانسر است و با انتقاد از شرکتها ی خصوصی و دولتی می گوید متأسفانه شرکتها به دنبال ورزشهای توپی هستند و برای آنها این رشته با این همه عناوین هنوز ناشناخته است و  ورزشکاران ما به دلیل نبود اسپانسر نتوانستند در لیگ کشور شرکت کنند و رقبای ما با جذب ورزشکاران ما مقام اول را کسب کردند ، اگر ما اسپانسر داشته باشیم قول می دهم در لیگ اول شویم .

او در پایان از مسئولان تربیت بدنی استان  خصوصاً مدیر کل محترم تربیت بدنی آقای سید نصرا... گنجعلیخانی به خاطر حمایتهای بی دریغشان تشکر می کند و می گوید ما از مسئولان استانی تقاضا داریم به این هیأت توجه ویژه ای داشته باشند  تا بتوانیم هم جوابگوی ورزشکارانمان باشیم و هم جواب اعتماد مردم خوبمان را بدهیم .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  هزینه لیگ زورخانه ای به  اندازه نصف هزینه یک بازیکن دیگر رشته ها نیست

ورزش پهلوانی و زورخانه ای در کرمان یکی از مدال آورترین ورزش های این استان است که با کسب 44 مدال در مسابقات مختلف و حضور 3 کرمانی در تیم ملی نشان داده است ضمن زنده نگه داشتن آیین ورسوم برای کرمان و کرمانی افتخار آفرین شود. مساحی رئیس هیأت به خبرنگار کرمان جوان در 30/2/88 گفت : در مجمع سالیانه فدراسیون که با حضور معاون سازمان تربیت بدنی (حسام ) ریاست فدراسیون سردار صفارزاده و روسای هیأتهای سراسر کشور برگزار شد مجید حسین نژاد مسئول کمیته آموزش و مرشدان استان به عنوان مسئول کمیته مربیان فدراسیون ، سید غلامرضا ترابی موسوی مسئول کمیته داوران استان و به عضویت کمیته داوران فدراسیون و بنده به عضویت کمیته فنی فدراسیون منصوب شدیم  که این مهم نشان از حضور فعال و تأثیر گذار هیأت استان در سطح کشور دارد .وی افزود 32 زورخانه در سطح استان مشغول فعالیت هستند و برنامه آموزش به علاقمندان را در دستور کار دارند . و زورخانه بین المللی تا سال 1390 تکمیل خواهد شد و از زحمات مهندس علی اکبری تشکر می کنم . زورخانه جان نثاران واقع در شهرک باهنر کرمان با کمک مدیر کل تربیت بدنی استان 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

مساحی از عدم حمایت مسئولین برای جذب اسپانسر گلایه کرد و گفت سال گذشته با توجه به اینکه به دلیل نبود اسپانسر ورزشکاران ما از تیم اصفهان در لیگ شرکت کردند و تیم اصفهان با ورزشکاران کرمان قهرمان لیگ شد ! مسئولین استان هنوز لبیکی به ما نگفته اند و این در حالی است که کل هزینه لیگ به اندازه نصف هزینه یک بازیکن سایر رشته هاست .

ما خاضریم در صورت حمایت و شرکت در مسابقات قول قهرمانی در همه رده ها را بدهیم . این ورزش بومی ماست چگونه می توانیم به این ورزش تا این اندازه بی تفاوت باشیم رهبر فرزانه در جمع باستانی کاران فرموده اند این ورزش یک تاریخ است ورزش نیست فرهنگ است و در پایان از مدیریت ورزش استان آقای گنجعلیخانی بخاطر علاقه به این ورزش و بازدید از زورخانه های استان تشکر کرد .

 


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/28:: 2:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن