سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلت را با اندرز زنده ساز [امام علی علیه السلام ـ در نامه اش به پسرش امام حسن علیه السلام ـ]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها
 
معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حمایت ویژه این وزارتخانه در توسعه ورزش زورخانه ای در دانشگاه های سراسر کشور اعلام کرد که 50 درصد بودجه ساخت زورخانه هابه دانشگاه ها اعطا می شود.
به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، "دکتر ملاباشی" این خبر را در گردهمایی معاونان دانشجویی و مدیران کل تربیت بدنی دانشگاههای سراسر کشور در دانشگاه بوعلی سینای شهر همدان اعلام کرد.
در راستای قول مساعد معاون دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر پرداخت 50 درصد از هزینه های ساخت زورخانه به دانشگاه های سراسر کشور، فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، بخشنامه ای به هیات های پهلوانی و زورخانه ای استان های سراسر کشور ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است تا با هماهنگی مدیران کل ادارات تربیت بدنی استان ها، نسبت به رایزنی و هماهنگی لازم برای ساخت زورخانه و گسترش این رشته ورزشی در دانشگاه ها، پیگیری های لازم به عمل آید.
این گزارش حاکی است، در این گردهمایی، "علیرضا صفارزاده" رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در سخنرانی خود به نقش ارزنده دانشگاه ها و اصحاب فرهنگ و علم در توسعه رشته ملی، مذهبی و ارزشی زورخانه ای اشاره کرد.
وی گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای، بخش ارزنده ای از فرهنگ و تمدن ایرانی است که نمایان گر سنت ها، آیین ها و طرز تفکر و منش نیاکان ما بوده است و در فضای امروز جامعه ما، حضور فعال قشر فرهیخته دانشجویی باعث رونق دو چندان آن خواهد شد.
در این گردهمایی، تیم ملی ورزش زورخانه ای ایران، نمایش زیبایی از این ورزش ارایه کرد که مورد توجه و تشویق مدیران قرار گرفت.


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 88/6/5:: 8:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن