سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر دانشجوست که نفسش را به جستجوی دانش عادت دهد و از فرا گرفتن آن ملول نگردد و آنچه را فرا گرفته [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

http://fipz.ir/img/news/1317199654.jpg

همزمان با حضور 50 تیم از هشت کشور، پهلوانان ایرانی با نمایش های زورخانه ای در فستیوال بازی های سنتی شهر ورونای ایتالیا حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون به تقل از ایرنا، این فستیوال روز شنبه با حضور مقامات محلی این شهر أغاز شد و شرکت کنندگان با بازی ها و آیین های سنتی کشورهای خود در این مراسم شرکت کردند.

در این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، سربرست رایزنی فرهنگی کشورمان، معاونان فرهنگی و ورزشی شهرداری ورونا، معاون بین الملل فستیوال توکاتی و شماری از مقامات فرهنگی و ورزشی این شهر حضور داشتند.

شرکت کنندگان با آیین های خاص سنتی خود درمقابل جایگاه رژه رفتند.

این مراسم با استقبال خوب اهالی شهر ورونا و شمار زیادی از توریست ها همرا ه بود.

سید "محمدعلی حسینی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در حاشیه این مراسم با معاون فرهنگی شهردار ورونا در خصوص زمینه های گسترش تعامل در عرصه های فرهنگی وهنری گفت وگو کرد.

معاون شهردار ورونا نیز ضمن قدردانی از حضور سفیر کشورمان در این مراسم و مشارکت تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران در این فستیوال بین المللی، بر آمادگی شهر ورونا برای توسعه مناسبات با کشورمان تأکید کرد.

تیم ملی پهلوانی ایران روز شنبه نیز در تئاتر رومانو در سه نوبت در ساعات صبح و عصر به اجرای نمایش پرداخت و مرشدان تیم با همنوازی ضرب، زنگ و آواز گوشه ای از موسیقی زورخانه ای را به حضار معرفی کردند.

در ادامه این مراسم پهلوانان باستانی کار کشورمان با حضور در صحنه با حرکات استادانه میل گیری، پرتاب میل و سنگ و چرخ و کباده و کشتی پهلوانی به همراه ضرب و اواز مرشد موجب شادمادنی حضار شدند.

در این مراسم که با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و همکاری فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشورمان در شهر شمالی ایتالیا برگزارشد، "اکبر قولی" سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان با هدیه نماد زورخانه به معاون فرهنگی شهرداری ورونا از همکاری شایسته مسؤولان فستیوال توکاتی قدردانی کرد.

"فرهاد طلوکیان" دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران به ایرنا گفت: در استانه نخستین سالگرد ثبت آیین های پهلوانی و زورخانه ای ایران زمین در سازمان بین المللی یونسکو استقبال چشمگیر ایتالیایی ها از این ورزش باستانی نشاندهنده جذابیت ورزشی باستانی و سنتی ایران زمین است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/7/10:: 4:14 عصر     |     () نظر

http://fipz.ir/img/news/1317109364.jpg

ضیافت شام سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم به افتخار حضور تیم ملی زورخانه ای کشورمان در ایتالیا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون: سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت: همه همکاران ما و ایرانیان از سفر تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای به ایتالیا خوشحال هستند.

دکتر حسینی با تقدیر از همه دست اندرکاران این برنامه ادامه داد: به قدری استقبال زیاد بوده که مدعوین را گزینش کردیم. ورزش پهلوانی و زورخانه ای با این شیوه جذابی که معرفی و نمایش داده می شود خیلی مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت: امیدوارم با کمک مسئولین ایتالیا بتوانیم این برنامه را در آینده در شهرهای مختلف این کشور برگزار کنیم. چون فرهنگ پهلوانی آنقدر غنی و گویاست که اثری عمیق و ماندگار خواهد داشت. جوانمردی اصل این ورزش است و الگوی جوانمردان، حضرت علی (ع)  بوده و هست. باید برنامه ریزی اساسی و بنیادی برای گسنرش فرهنگ علوی در حوزه های مختلف داشته باشیم.

در این مراسم، دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ضمن معرفی اعضای تیم ملی به ارائه گزارشی از عملکرد فدراسیون و همچنین بیان چگونگی برنامه ها پرداخت.

فرهاد طلوع کیان از کلیه برنامه ریزان و مجریان این برنامه ها به ویژه رایزنی فرهنگی ، اداره کل همکاریهای فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفارت تشکر کرد و تدارکات دقیق و کیفیت برنامه ها را تحسین نمود.

سرپرست تیم ملی در پایان نیز نماد ورزش ملی کشور را به دکنر حسینی ( سفیر ) و اکبر قولی ( سرپرست رایزنی فرهنگی ) اعطاء نمود و هدایایی نیز از طرف رایزنی فرهنگی به اعضای تیم ملی اهداء شد.

گفتنی است ورزش زورخانه ای بعنوان برترین نمایش فستیوال بین المللی توکاتی ایتالیا معرفی شد .   


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/7/5:: 6:45 عصر     |     () نظر

http://fipz.ir/img/news/1316932328.jpg

تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای کشورمان که برای معرفی و نمایش ورزش ملی ایران به ایتالیا سفر کرده، با تلاش های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا اولین برنامه را در آدیتوریوم رم ، بزرگترین مرکز فرهنگی هنری اروپا با موفقیتی وصف ناپذیر اجرا نمود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون: این برنامه که در حضور 14 سفیر از کشورهای مختلف در ایتالیا، ایرانیان مقیم و ایتالیایی ها با استقبال چشمگیری مواجه شد بطوری که در آخرین دقایق قبل از آغاز برنامه، تعدادی صندلی به سالن اضافه شد تا پاسخگوی درخواستهای خرید بلیط باشد ولی کفایت نکرد.

اسکای نیوز ( خبرگزاری ایتالیایی ) از رضایت بالای بینندگان برنامه خبر داد بطوریکه در انتها، تماشاگران برای آزمایش کردن تجهیزات ورزش زورخانه ای و گرفتن عکس یادگاری با اجراکنندگان سر و دست می شکستند.

لازم به ذکر است این برنامه با 2 مرشد و 9 ورزشکار اجرا شد و نماد ورزش ملی ایران توسط فرهاد طلوع کیان ( دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا. ) به پروفسور رسی ( رئیس آدیتوریوم ) اهداء گردید.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/7/4:: 12:40 عصر     |     () نظر
<      1   2   3      


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن