سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با کسى که روزى روى بدو آورده شریک شوید که او توانگرى را سزاوارتر است و روى آوردن بخت بر وى شایسته‏تر . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

هفتمین نمایشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی پیش از ظهر امروز با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در محل نمایشگاههای کانون پرورش فکری گشایش یافت . 
در مراسم افتتاح این نمایشگاه علاوه بر مهندس محمد علی آبادی ، معاونان سازمان ، مدیران کل تربیت بدنی استان ها و جمعی از روسای فدراسیون ها ، محمد صالح قذدر دبیر کل فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی ، منوچهر عطاء الهی   نیز حضور داشت .
مهندس علی آبادی در مراسم افتتاح نمایشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی مردم غزه اظهار داشت : هر ایرانی آزاده برای ساخت کشور عزیزمان نگاهی جز افزایش تولید ملی ندارد و رمز موفقیت نظام اسلامی در این 30 سال همواره روحیه خود باوری و خود ایستادگی در بخش های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و ... بوده است .
رییس سازمان تربیت بدنی افزود : در بخش ورزش نیز امروز سیاست سازمان و بخش های زیر مجموعه بر همین نکته استوار است که باید با حفظ این روحیه زمینه افزایش تولیدات داخلی را فراهم آوریم .
مهندس علی آبادی در پایان مراسم افتتاحیه با حضور در غرفه ها، از نمایشگاه دستاوردهای دولت نهم در حوزه ورزش بازدید نمود .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/10:: 2:0 عصر     |     () نظر


ج‍ش‍ن‌ گ‍ل‍ری‍ز‌ان‌ ب‍‍ا ‌ه‍دف‌ ک‍م‍ک‌ ب‍ه‌ م‍ردم‌ ب‍‍ی‌ دف‍‍ا‌ع‌ ‌غ‍زه‌ ، س‍ه‌ ش‍ن‍ب‍ه‌ ش‍ب‌ ب‍‍ا ح‍ض‍ور ‌اس‍ت‍‍ان‍د‌ار ل‍رس‍ت‍‍ان‌ و ج‍م‍‍ع‍‍ی‌ ‌از م‍دی‍ر‌ان‌ ‌اس‍ت‍‍ان‍‍ی‌ در زورخ‍‍ان‍ه‌ ش‍‍ه‍ی‍د "ش‍‍اپ‍ور ن‍‍ع‍م‍ت‌ ‌ال‍‍ه‍‍ی‌ " خ‍رم‌ ‌آب‍‍اد ب‍رگ‍ز‌ار ش‍د.
م‍دی‍رک‍ل‌ ت‍رب‍ی‍ت‌ ب‍دن‍‍ی‌ ل‍رس‍ت‍‍ان‌ در ‌ای‍ن‌ ‌آی‍ی‍ن‌ گ‍ف‍ت‌ : ورزش‌ ‌از ج‍م‍ل‍ه‌ ‌ام‍ور‌ی‌ ‌اس‍ت‌ ک‍ه‌ در م‍ج‍‍ام‍‍ع‌ ب‍ی‍ن‌ ‌ال‍م‍ل‍ل‍‍ی‌ ک‍‍ارب‍رد‌ی‌ ج‍د‌ی‌ د‌ارد.
"م‍ی‍رز‌اح‍س‍ی‍ن‌ س‍‍الارون‍د" ‌اف‍زود: ت‍وس‍‍ع‍ه‌ ف‍ر‌ه‍ن‍گ‌ ‌ع‍م‍وم‍‍ی‌ و ‌اخ‍لاق‌ ‌از ج‍م‍ل‍ه‌ ‌اق‍د‌ام‍‍ات‌ م‍وث‍ر س‍‍ازم‍‍ان‌ ت‍رب‍ی‍ت‌ ب‍دن‍‍ی‌ ‌اس‍ت‌ و ورزش‌ پ‍‍ه‍ل‍و‌ان‍‍ی‌ ن‍ی‍ز ری‍ش‍ه‌ در ف‍ر‌ه‍ن‍گ‌ م‍ردم‌ ‌ای‍ر‌ان‌ د‌ارد.
و‌ی‌ ت‍ص‍ری‍ح‌ ک‍رد: پ‍‍ه‍ل‍و‌ان‍‍ان‌ در ج‍‍ام‍‍ع‍ه‌ ‌از ج‍‍ای‍گ‍‍اه‌ و م‍ن‍زل‍ت‌ خ‍‍اص‍‍ی‌ ب‍رخ‍ورد‌ارن‍د و در ‌ادو‌ار م‍خ‍ت‍ل‍ف‌ م‍ورد ‌اح‍ت‍ر‌ام‌ م‍ردم‌ ب‍وده‌ ‌ان‍د.
و‌ی‌ ب‍‍ا ‌اش‍‍اره‌ ب‍ه‌ ج‍ش‍ن‌ گ‍ل‍ری‍ز‌ان‌ ب‍ر‌ا‌ی‌ ک‍م‍ک‌ ب‍ه‌ م‍ردم‌ ‌غ‍زه‌ گ‍ف‍ت‌ : ب‍‍اس‍ت‍‍ان‍‍ی‌ ک‍‍ار‌ان‌ ل‍رس‍ت‍‍ان‍‍ی‌ ب‍‍ا در ن‍ظر گ‍رف‍ت‍ن‌ ‌اخ‍لاق‌ پ‍‍ه‍ل‍و‌ان‍‍ی‌ در ر‌اس‍ت‍‍ا‌ی‌ م‍ح‍ک‍وم‍ی‍ت‌ ج‍ن‍‍ای‍‍ات‌ ‌اس‍ر‌ای‍ی‍ل‌ در ‌غ‍زه‌ و ح‍م‍‍ای‍ت‌ ‌از م‍ردم‌ ب‍‍ی‌ دف‍‍ا‌ع‌ ‌غ‍زه‌ ، ‌اق‍د‌ام‌ ب‍ه‌ ‌ای‍ن‌ م‍‍ه‍م‌ ک‍ردن‍د.
ری‍ی‍س‌ ‌ه‍ی‍‍ات‌ ورزش‍‍ه‍‍ا‌ی‌ پ‍‍ه‍ل‍و‌ان‍‍ی‌ و زورخ‍‍ان‍ه‌ ‌ا‌ی‌ ل‍رس‍ت‍‍ان‌ ن‍ی‍ز گ‍ف‍ت‌ : س‍ن‍ت‌ گ‍ل‍ری‍ز‌ان‌ ‌از دی‍رب‍‍از م‍ورد ح‍م‍‍ای‍ت‌ ‌ه‍م‍ه‌ پ‍‍ه‍ل‍و‌ان‍‍ان‌ و م‍ردم‌ ج‍‍ام‍‍ع‍ه‌ ب‍وده‌ ‌اس‍ت‌ .
"‌اک‍ب‍ر س‍‍ه‍ی‍ل‍‍ی‌ " ب‍‍ا ‌اش‍‍اره‌ ب‍ه‌ ورزش‌ ‌ه‍‍ا‌ی‌ پ‍‍ه‍ل‍و‌ان‍‍ی‌ ل‍رس‍ت‍‍ان‌ ‌اظ‍ه‍‍ار د‌اش‍ت‌ : ورزش‌ پ‍‍ه‍ل‍و‌ان‍‍ی‌ ب‍‍ا ق‍دم‍ت‍‍ی‌ ب‍ی‍ش‌ ‌از ی‍ک‍ص‍د س‍‍ال‌ در ل‍رس‍ت‍‍ان‌ ، ‌از ج‍‍ای‍گ‍‍اه‌ خ‍‍اص‍‍ی‌ ب‍رخ‍ورد‌ار ‌اس‍ت‌ و ب‍‍ا ‌اس‍ت‍ف‍‍اده‌ ‌از ‌ا‌ه‍م‍ی‍ت‌ و ج‍‍ای‍گ‍‍اه‌ ‌ای‍ن‌ ورزش‌ در م‍ی‍‍ان‌ ورزش‍ک‍‍ار‌ان‌ ل‍رس‍ت‍‍ان‍‍ی‌ ، ب‍‍اس‍ت‍‍ان‍‍ی‌ ک‍‍ار‌ان‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ ‌اق‍د‌ام‌ ب‍ه‌ ب‍رپ‍‍ای‍‍ی‌ ج‍ش‍ن‌ گ‍ل‍ری‍ز‌ان‌ ک‍رده‌ ‌ان‍د.
و‌ی‌ ت‍ص‍ری‍ح‌ ک‍رد: ج‍‍ام‍‍ع‍ه‌ ورزش‍‍ه‍‍ا‌ی‌ پ‍‍ه‍ل‍و‌ان‍‍ی‌ و زورخ‍‍ان‍ه‌ ‌ا‌ی‌ ‌اس‍ت‍‍ان‌ ن‍ی‍ز ب‍‍ا ت‍ب‍‍ع‍ی‍ت‌ ‌از ف‍رم‍‍ای‍ش‍‍ات‌ ر‌ه‍ب‍ر ف‍رز‌ان‍ه‌ ‌ان‍ق‍لاب‌ ، خ‍ش‍م‌ و ‌ان‍زج‍‍ار خ‍ود ر‌ا ‌از ج‍ن‍‍ای‍‍ات‌ وح‍ش‍ی‍‍ان‍ه‌ ‌اس‍ر‌ای‍ی‍ل‌ ‌ا‌ع‍لام‌ م‍‍ی‌ د‌ارد.
در پ‍‍ای‍‍ان‌ ، ش‍رک‍ت‌ ک‍ن‍ن‍دگ‍‍ان‌ در ج‍ش‍ن‌ گ‍ل‍ری‍ز‌ان‌ ، 13 م‍ی‍ل‍ی‍ون‌ ری‍‍ال‌ ک‍م‍ک‌ ن‍ق‍د‌ی‌ و ‌غ‍ی‍رن‍ق‍د‌ی‌ ب‍ه‌ م‍ردم‌ ب‍‍ی‌ دف‍‍ا‌ع‌ ‌غ‍زه‌ ‌ا‌ه‍د‌ا ک‍ردن‍د.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/9:: 8:0 صبح     |     () نظر

فرهاد طلوع کیان از جشنواره مرشدان برتر ایران با عنوان نغمه های حماسی در زورخانه شهید فهمیده را آغازگر ویژه برنامه های فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی نام برد.

وی در خصوص این جشنواره گفت: در این برنامه 22 نفر از مرشدان کشور و تنی چند از کهن کسوتان عرصه مرشدی کشور حضور خواهند داشت.
دبیر فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی هدف از برگزاری این همایش را مشارکت قشر مرشدان در بحث بزرگداشت پیروزی انقلاب و معرفی این بخش مهم از ورزش باستانی و کشتی پهلوانی نام برد.
وی افزود: بازدید از بیت امام (ره)، حضور در مرقد مطهر به منظور تجدید بیعت با بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران از دیگر برنامه هایی است که این فدراسیون همگام با سایر بخشهای ورزش کشور در این ایام مبارک به اجرا درخواهد آورد.
فرهاد طلوع کیان به صدا درآوردن ضرب و زنگ همه زورخانه ها در شب بیست و دوم بهمن را از دیگر برنامه های فدراسیون نام برد و دراین باره گفت: دریک حرکت نمادین ضرب و زنگ همه زورخانه های کشور در ساعت 21 شب بیست و دوم بهمن به صدا درخواهد آمد.
وی در خصوص مسابقات بین المللی دهه فجر گفت: این مسابقات از 12 تا 16 اسفند امسال با حضور 25 کشور برگزار می شود که تیم فولاد ماهان سپاهان نماینده ایران در این رقابتها خواهد بود.
دبیر فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: تاجیکستان، افغانستان، آلمان، کره جنوبی، لیتوانی، عراق، هند، اندونزی، آذربایجان، بلاروس، انگلستان، سری لانکا، نپال، قرقیزستان، مالزی، اکراین، لبنان، بنین، مالاوی، هلند و آفریقای جنوبی به عنوان کشورهای شرکت کننده دراین رقابتها حضور خواهند داشت.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/8:: 3:0 عصر     |     () نظر
   

به کوشش فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و با مساعدت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صدا و سیما و بنیاد فردوسی نخستین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین برگزار می‌شود.

عضو کمیته ستاد نخستین مرشدان برتر ایران زمین در گفتگو با میراث آریا (CHTN) ضمن بیان این مطلب افزود: فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صدا و سیما و بنیاد فردوسی در راستای برداشتن گامی هر چند اندک در نظر دارد تا نخستین جشنواره مرشدان برتر را با عنوان نغمه‌های حماسی اجرا کند تا بخشی از این نقیصه بزرگ را برطرف و گروهی از خادمان به این ورزش را در برنامه‌ای معرفی کند.

 



منوچهر عطاء الهی در ادامه خاطرنشان کرد: در نشت ستاد مرشدان برتر که به ریاست سردار صفار زاده رئیس فدراسیون، سرهنگ هدایتی نایب رئیس فدراسیون، فرهاد طلوع کیان دبیر فدراسیون، محمد برجی و سعید علی آبادی تشکیل شد قرار است به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از سی مرشد برتر ایران زمین که در حقیقت میراث بانان و فرهنگ بانان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای هستند در روز پنجشنبه دهم بهمن ماه سال جاری تقدیر به عمل آید.

رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای با اشاره به این که در این جشنواره از سی مرشد کهن کسوت کشور تجلیل به عمل خواهد آمد اظهار داشت: همچنین ‌در این جشنواره سی مرشد برتر نیز معرفی و از زحمات آنان با اهدای تندیس قدردانی خواهد شد.

عطاء الهی اضافه کرد: مرشد شخصیتی محترم، سازنده، ارشاد کننده و هنرمند است که در طول دهه‌های گذشته همواره مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته و جامعه ورزشی کشور نیز مدیون زحمات آنها بوده و هست


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/7:: 9:35 صبح     |     () نظر

پهلوان حاج محمد کاظم دلاوری

پهلوان حاج محمد کاظم دلاوری، ایستاده سمت چپ 

ü      متولد سال 1264 هجری شمسی ، شیراز

ü      در سال 1279 ه.ش و در 15 سالگی ، به همراه آیت اله شیخ مرتضی مرتضوی به قصد زیارت نجف اشرف مشرف شده و 9 سال درآنجا زندگی کرد.

ü      در همان آغاز ورود به نجف در ورزش خانه های معروف آنجا شروع به ورزش نموده و در ظرف 3 سال پیشرفت چشم گیری می کند. در طول مدت توقف در نجف ، پشت کلیه پهلوانان عراق را به خاک می رساند.

ü      یک بار در تهران و در زورخانه نوروزخان با پهلوان سید حسن رزاز زورآزمایی نموده و موجب تحسین عموم و سید حسن را فراهم می کند.

ü      پس از مراجعت به شیراز ، روزی به طور ناشناس وارد زورخانه ارک شده ، پس از پایان ورزش دست دوره گرفته ، پهلوانان آنجا را یکایک و برق آسا مغلوب می کند ، این عمل موجب می گردد تا جماعتی با قمه و قداره ، قصد جان وی کنند ، ولی در آن میان پیرمردی ، پهلوان را شناخته ، می گوید : این پهلوان غریب حاج کاظم دلاوری پهلوان شیراز است و با این سخن به قضیه خاتمه می دهد.

        

                                                                                              



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/6:: 8:58 صبح     |     () نظر

حدیث روزانه

 احترام به ذرّیّه زهرا(علیه السلام)

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَیْن(علیه السلام):
«وَ اللّهِ لا أَعْطِی الدَّنِیَّةَ مِنْ نَفْسی أَبَدًا وَ لَتَلْقِیَنَّ فاطِمَةُ أَباها شاکِیَةً ما لَقِیَتْ ذُرِّیَّتُها أُمَّتَهُ وَ لا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ أَحَدٌ أَذاها فی ذُرِّیَّتِها.»


امام حسین(علیه السلام) فرمود:
به خدا قسم من هرگز زیر بار پستی و ذلّت نخواهم رفت و در روز قیامت، فاطمه زهرا پدرش را ملاقات خواهد کرد، در حالی که از آزاری که فرزندانش از امّت پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) دیده اند به پدر خویش شکایت خواهد برد و کسی که ذرّیّه فاطمه را آزار دهد داخل بهشت نخواهد شد.

 


کلمات کلیدی: حدیث روزانه


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/5:: 11:17 صبح     |     () نظر

 رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: با وجود آنکه این ورزش متعلق به ایران است؛ اما هیچ کرسی در فدراسیون بین المللی نداریم.


علیرضا صفارزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبری فارس«توانا» اظهار داشت: فدراسیون بین‌المللی ورزش های زورخانه ای در راستای منافع شخصی خود تلاش می‌کند و به فکر منافع ما نیست و همین موضوع دلیل انصراف ایران از فدراسیون جهانی بود و هیچگونه همکاری با این فدراسیون نخواهیم داشت.
وی در مورد شایعه برگزاری این مراسم جهت تغییر رؤسای فدراسیون بین المللی پاسخ داد: این مراسم مربوط به یونسکو است و ارتباطی به فدراسیون بین المللی ندارد و من این خبر را تکذیب می کنم.
رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای ایران افزود: هر کشوری تلاش می‌کند تا داشته‌های خود را در یونسکو ثبت کند و هدف فدراسیون ملی از این مراسم، معرفی این ورزش به عنوان میراث ملی-مذهبی ایران در یونسکو است. این برنامه در راستای معرفی یکی از ورزش‌های باستانی و ملی ایران به جهانیان است و رویکرد ملی دارد.
صفارزاده از برگزاری جام‌جهانی 2009 آذربایجان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ایران در این رقابت شرکت نخواهد کرد. چنانچه با فدراسون جهانی تا قبل از این جام به توافق برسیم، در این تورنمنت شرکت می کنیم.
وی تاکید کرد: مشکلات به وجود آمده از نظر ایران قابل حل است و اگر فدراسیون بین المللی شرایط ایران را قبول کند، ما در همه تورنمنت‌های این فدراسیون شرکت خواهیم کرد.
رئیس فدراسیون ملی گفت: این رشته، ورزش ملی ما بوده و از ایران به کشورهای دیگر صادر شده، است؛ اما در فدراسیون جهانی هیچ کرسی و جایگاهی نداریم.
صفارزاده ادامه داد: با توجه به شرایط موجود نمایندگان ایران که به عنوان نفرات برتر جهان در سال 2008 انتخاب شده‌اند، به نشانه اعتراض در مراسم معرفی برترین ها شرکت نخواهند کرد. 



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/4:: 3:0 عصر     |     () نظر


   بهرام افشارزاده ( دبیر کل کمیته ملی المپیک ) طی دیداری با علیرضا صفارزاده از مساعدت های کمیته ملی المپیک به فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای خبر داد .
   لازم به ذکر است ، عضویت فدراسیون در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک ، کمک برا ی اعزام های برون مرزی و اردوهای تدارکاتی ، برگزاری دوره های آموزشی توسط آکادمی ملی المپیک ، کمک به انجام و انتشار تحقیقات و پژوهش در زمینه های مختلف ورزش پهلوانی , کمک به راه اندازی موزه اختصاصی ورزش باستانی در زورخانه شهید فهمیده ، ترویج ورزش ملی کشور در دنیا توسط  مسئولین کمیته ملی المپیک و فدراسیونهای مختلف ، حمایت از اقدامات فرهنگی فدراسیون ، مساعدت جهت برگزاری مسابقات بین المللی جام فجر و . . .  از جمله درخواست های فدراسیون از کمیته ملی المپیک می باشد .
   ضمنا تا کنون علیرغم فعالیت  های مختلف بورن مرزی در این عرصه طی 2 سال گذشته  ،هیچگونه کمک مادی و معنوی توسط کمیته ملی المپیک به فدراسیون مذکور صورت نگرفته است . 



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/11/1:: 10:52 صبح     |     () نظر

دومین دوره مسابقات لیگ برتر هنرهای فردی زورخانه ای کشور با قهرمانی تیم فولاد ماهان سپاهان اصفهان در شهر اصفهان پایان یافت.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای در پایان این مسابقات، تیم فولاد ماهان سپاهان اصفهان با 12 امتیاز قهرمان شد و تیم های مقاومت کردستان و آیین فرهنگ ایرانیان تهران هر کدام با 4 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
در دیدار نهایی این مسابقات که پنجشنبه شب در سالن 17 شهریور ورزشگاه "تختی" شهر اصفهان برگزار شد، تیم فولاد ماهان اصفهان با نتیجه 7 بر 2 حریف خود را شکست داد.
دومین دوره مسابقات لیگ برتر هنرهای فردی زورخانه ای کشور از مهر ماه امسال با حضور تیم های فولاد ماهان سپاهان اصفهان، مقاومت کردستان، آیین فرهنگی ایرانیان تهران و هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان فارس آغاز شده بود. 



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/10/30:: 12:36 عصر     |     () نظر

 

تیم فولاد ماهان سپاهان  (اصفهان) در پایان هفته پایانی دومین دوره لیگ هنرهای فردی ورزش زورخانه ای که در شهر اصفهان برگزار شد به مقام قهرمانی رسید.

 هفته ششم و اختتامیه دومین دوره لیگ هنرهای فردی ورزش زورخانه ای در اصفهان مورخ 26/10/87 با رقابت فولاد مقابل ایرانیان و همچنین مقاومت با فارس برگزار شد که تیم اصفهان قهرمانی خود را یک هفته قبل قهرمانی خود را مسجل کرده بود.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/10/29:: 9:14 صبح     |     () نظر
<   <<   6   7   8   9   10      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن