سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل اندک همراه با دانش، بهتر از عمل بسیار همراه با نادانی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

همزمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره تابستانی کیش، جشن گلریزان در شامگاه پنج شنبه چهاردهم مردادماه با شکوه خاصی در جزیره کیش برگزار شد.به گفته سخنگوی سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم که در آستانه ماه مبارک رمضـان و همزمان با سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی و با حضور محمدعلی محبی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، علی علیا رئیس دادگستری هرمزگان، جمعی از مسئولان مرکز امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسئولان محلی، اقشار مختلف مردم ونمایندگان صنوف در تالار شهر کیش برپا شد

 با اجرای آیین باشکوه گلریزان، یازده نفر از زندانیان کیش آزاد شدند.سعید رازقی افزود: در جشن گلریزان به همت سازمان منطقه آزاد کیش،دادگستری استان هرمزگان و با مشارکت امام جمعه اهل سنت کیش، اقشار مختلف مردم، صنوف، بازاریان کیش و چند تن از هنرمندان مبلغی معادل یک میلیارد و یکصدو ده میلیون ریال جمع آوری و برای آزادی زندانیان پرداخت شد.وی ادامه داد: دیون این زندانیان که محکومیت مالی و جرایم غیر عمد داشتند مبلغی نزدیک به یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال میباشد.رازقی ابراز امیدواری کرد: با مبالغ نقدی جمع آوری شده توسط بخشهای مختلف و ارائه تسهیلات برخی بانکهای مستقر در کیش تمامی این زندانیان آزاد خواهند شد.  

گفتنی است تیم منتخب شهرداری تهران به مدیریت جناب آقای نجات مهر و میانداری منوچهر عطاء الهی و مرشدی آقای اکبر برجسته و ورزشکاران آقایان نخعی در این محفل به اجرای برنامه و گل ریزان نمودند که مورد تشویق قرار گرفتند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/5/17:: 2:16 عصر     |     () نظر
 

شاید سخن گفتن در این صفحه راجع ورزش چندان جالب توجه نباشد و شاید اگر در این صفحه ادبی واژه ورزش به نگارش درآید، برخی از خوانندگان پیش خود بپرسند، چه رابطه ای بین ورزش با ادب و هنر وجود دارد؟ البته شاید بین ورزش و ادبیات یک ارتباط مستقیم وجود نداشته باشد، اما با کمی تامل در بسیاری ابیات و عبارات ادبی به خوبی این نکته برایمان روشن می شود که ادبیات و ورزش با هم ارتباط دارند، حال این ارتباط چگونه است، بحثی است که ما قصد داریم به بهانه هفته تربیت بدنی در باب آن مطالبی چند را به رشته تحریر درآوریم.
    بی تردید در اغلب آثار ادبی، به خصوص اشعار ردپایی از ورزش و تحرک جسمانی به چشم می خورد که این خصوصیت در ادبیات حماسی به عینه قابل مشاهده است، یعنی آنجا که حکیم ابوالقاسم فردوسی رشته سخن را به میان میدان جنگ می برد، به خوبی بسیاری از حرکات ورزشی را به شکل حرکات جنگی به نمایش می گذارد و سر آخر به این نتیجه می رسد که عقل سالم در تن سالم است و از سستی و تنبلی به جز کژی و سستی چیزی به دست نمی آید:
    زنیرو بود مرد را راستی
    زسستی کژی زاید و کاستی
    بعد جناب فردوسی با شرح قهرمانی های افرادی چون «رستم»، «سهراب»، «اسفندیار»، «سیاوش»، «آرش کمانگیر» و... به خوبی انواع و اقسام ورزش های متداول آن زمان چون «کشتی»، «تیراندازی»، «سوارکاری» و... را به نمایش می گذارد. جالب آن که این توجه کردن به ورزش و حرکات ورزشی در اغلب آثار ادبیات فارسی به خوبی نمایان است، به عنوان مثال سعدی شیرازی، به بهانه پند و اندرز دادن به مخاطب سراغ ورزش می رود و چنین می گوید:
    چو پرورده باشد بر در شکار
    نترسد چون پیش آیدش کارزار
    به کشتی ونخجیر و آماج و گوی
    دلاور شود مرد پرخاش جوی
    مترس از جوانان شمشیرزن
    حذر کن زپیران بسیار فن
    حال که سخن از ورزش و ادبیات به میان آمد، چه خوب است به سراغ یکی از کهن ترین ورزش های ایرانی، یعنی «ورزش زورخانه ای» یا «همان «ورزش باستانی» برویم، ورزشی که قدمت آن به دوران قبل از اسلام و حتی دوران مادها می رسد. چرا که ایرانیان از دیرباز به ضرورت دفاع نظامی توجه داشته اند و در زمان فراغت خویش از جنگ، برای آماده نگهداشتن جسم و روح خویش برای مقابله با حمله دشمنان از تفریحاتی که از جنگ و نبرد نشات می گرفت، استفاده می کردند. پس ایشان در دوران باستان با ساختن قطعه زمینی با نام «چرتا» که به نوعی الهام گرفته شده از میادین جنگ بود، به اجرای ورزش هایی چون «اسب دوانی»، «پرتاب نیزه»، «شمشیرزنی» و «انواع کشتی» می پرداختند و رفته رفته این میادین کوچک ورزش های رزمی به حالت گرد درآمد و سرآخر ورزش زورخانه ای از آن پدیدار شد.
    درست است در ورزش باستانی، اداوات کاربردی، الهام گرفته شده از ادوات جنگی است، مثلاً «میل» صورت تغییر یافته گرز است، «کباده» همان «کمان» است، «سنگ زورخانه» همان «سپر» است و «طبل زورخانه» یادآور طبل جنگی یا همان کوس است و گود زورخونه محلی برای پرورش تن و روح اما در این میان خواندن اشعار هم حکم همان رجزخوانی میادین جنگی را به خوبی ایفا کرده است با این تفاوت که در اشعار رجزخوانی هدف ترساندن حریف و غلبه بر او بوده، اما در اشعار زورخانه ها هدف القای توان و نیرو به ورزش کاران است که در این میان اشعار مورد نظر را با چاشنی پند و اندرز در مسیر غلبه بر نفس در نظر گرفتند.
    مرشد در زورخانه حکم صوفی یا عارفی را دارد که با خواندن اشعاری حماسی هدفش القای توان و نیروی ورزش است. مرشدان که بیشتر بعد از صفویه در زورخانه ها نمایان شدند و تا اوایل قاجاریه از آنها تحت عنوان «کهنه سواران» یاد می شد، باید در کنار داشتن صدای خوب و رسا، توانایی هماهنگ کردن شعر، ریتم و هنر آواز را هم داشته باشند. زیرا اشعار خوانده شده در زورخانه، اشعار حماسی است که ریتم آنها ضرباهنگ خاصی دارد و اغلب در «بحر متقارب» یعنی وزن اشعار «شاهنامه فردوسی» استفاده می شود. این اشعار رزمی که با صدای بالائی و بیشتر با آهنگ های ضربی، «گل کشتی» و «گل چرخ» خوانده می شود، بیشتر شامل «حق خوانی»، «رخصت طلبی» و «دعای ختم ورزش» است. جالب این که در کنار خواندن اشعار مختلف از شاعرانی چون «فردوسی» آنچه در زورخانه ها به عنوان شعر استفاده می شود اشعار شاعری پهلوان به اسم «پـهلوان محمود»، یا همان «پوریای ولی» است. این اشعار ضمن ستایش بزرگ مردی و جوانمردی، ورزشکاران را دعوت به ترک تعلقات دنیوی و پیوستن به معنویات می کند.
    آنم که دل از کون و مکان برکندم
    وز خوان جهان به لقمه ای خرسندم
    کندم زسرکوی قناعت سنگی
    آوردم و بر رخنه آز افکندم
    
    و یا آن رباعی بسیار معروف:
    گر بر سر نفس خود امیری مردی
    گر بر دگری خرده نگیری مردی
    مردی نبود فتاده را پای زدن
    گر دست فتاده ای بگیری مردی
    اما نکته جالب راجع اشعار زورخانه ها آن است که اغلب این اشعار از میان ورزش های مختلف به ورزش کشتی توجه نشان داده و فنون این ورزش را به خوبی در میان ابیات مختلف به کار برده است. به عنوان مثال از شاعران دوره صفوی، شاعری چون «میر نجات اصفهانی» در مثنوی به نام «گل کشتی» اصطلاحات فنون کشتی را برای خواندن مرشدان به زیبایی سروده است. مثلاً یکی از فنون زورخانه، «تخته شلنگ زدن» به معنی «جستن و پا افشاندن کشتی گیران است که چنین در سروده ای تعبیه شده:
    چنین گر بر در مردم شلنگ تخته خواهی زد
    ترقی گر کنی آخر تو کشتی گیر خواهی شد
    و یا «دست فرو کوفتن» از رسم پهلوانان داخل گود بوده که چون می خواستند با حریف مبارزه کنند به نشانه او دست می زدند:
    گردون به زبر دستی برخیزد اگر با من
    تا دست فرو کوبد پشتش به زمین باشد.
    
    و هم چنین «روی دست» از فنون کشتی است:
    «می توان پیش زبردستان نهادن پشت دست
    روی دست از زیر دست خویش خوردن مشکل است.
    در ادامه این نوشتار باید گفت؛ در میان اشعار زورخانه ای، اشعاری که مربوط به ستایش خداوند، ستایش رسول اکرم (ص) و ثنای حضرت امام علی (ع) است، از جایگاه خاصی برخوردار است اشعاری که اغلب از میان آثار حماسی چون «خاوران نامه» اثر باذل مشهدی انتخاب شده است.
    هر چند دیرزمانی است زورخانه ها چونان گذشته آن حال و هوای سابق خودشان را ندارند و به جای ایشان مراکز ورزش های وارداتی چون «باشگاه های بدن سازی»، «بوکس» و... در اغلب محلات وجود دارند، اما بسیاراند افرادی که از هنگامه گلریزان مرشدان و صلوات گرفتن «صلواتی ها» و... خاطراتی به یاد دارند و هماره از زورخانه ها و اشعار نغز و دلپذیرشان به نیکی یاد می کنند.
    
    منابع:
    1- بوستان سعدی، انتشارات قدیانی سال 1372
    2- انواع شعر فارسی، دکتر منصور رستگار فسایی، انتشارات نوید شیراز 1372
    3- شرح مثنوی، کریم زمانی، انتشارات اطلاعات 1374
    4- زندگی و مرگ پهلوانان - دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن
    5- روان های روشن، دکتر غلامحسین یوسفی 1363
    



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/5/13:: 1:34 عصر     |     () نظر

دیده شاندیز خراسان رضوی صدرنشین شد

هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر هنرهای فردی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی  با صدرنشینی پدیده شاندیز خراسان رضوی به پایان رسید.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون : در رشته کشتی پهلوانی، تیم پدیده شاندیز خراسان رضوی 2 بر یک سازمان ورزش بسیج کشور را شکست داد. در همین رشته، به دلیل حاضر نشدن گلستان، نتیجه 3 بر صفر به سود گیلان اعلام شد.

در رشته هنرهای فردی نیز یک دیدار برگزار شد که در آن پدیده شاندیز خراسان رضوی 7 بر صفر از سد سیستان و بلوچستان گذشت. در هفته دوم و در بخش هنرهای فردی تیم سازمان بسیج ورزش کشور استراحت داشت .

بدین ترتیب با به پایان رسیدن هفته دوم لیگ برتر در بخش هنرهای فردی ، تیم پدیده شاندیز با 2 امتیاز از 1 دیدار صدرنشین شد ، تیم‌ سازمان بسیح ورزش کشور با 2 امتیاز از 1 دیدار در رده دوم ایستاد و تیم استان سیستان و بلوچستان بدون امتیاز در مکان سوم قرار گرفت.

در بخش کشتی پهلوانی نیز تیم پدیده شاندیز خراسان رضوی با 4 امتیاز از 2 دیدار صدرنشین شد ، تیم سازمان ورزش بسیج کشور با 2 امتیاز از 2 دیدار در مکان دوم ایستاد و تیم استان گیلان با 2 امتیاز از 2 دیدار در مکان سوم جدول رده بندی قرار گرفت.

شایان ذکر است هفته سوم و پایانی لیگ برتر 14 مرداد به میزبانی تهران در سالن چند منظوره 5 آذر سازمان ورزش بسیج برگزار می شود.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/5/11:: 12:0 عصر     |     () نظر

 فضای حاکم بر زورخانه ها با نام مقدس امیرالمومنین ممزوج شده است

دکتر سیدشهاب‌الدین صدر در مراسمی که به مناسبت میلاد امام زمان (عج) و با حضور پهلوانان ، پیشکسوتان ورزشکاران باستانی در زورخانه ملی شهید فهمیده برگزار شد. شناخت و معرفت عمیق از امام زمان خود را توصیه و تذکر ارزشمند پیامبر اسلام (ص) دانست و گفت: بنا به فرمایش حضرت رسول(ص) کسی که از دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد انگار در زمان جاهلیت از دنیا رفته است و شناخت و معرفت عمیق از امام زمان خود باعث نجات و هدایت انسان می‌شود و وجود امام زمان (عج) در لحظه لحظه‌های زندگی ما تأثیرگذار است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های ورزش باستانی اشاره کرد و افزود: ورزش زورخانه‌ای ، ورزش تاریخی، ملی، دینی فرهنگی و هنری ما ایرانیان و میراث پدران و نیاکان ما است که تربت جسم و روح را  توأمان در خود دارد.

دکتر صدر احیاء این ورزش و صدور آن به سایر کشورها را از اساسی‌ترین محورهای توسعه‌ای آن دانست و خاطرنشان کرد: در این ورزش جاذبه‌هایی نهفته است که در صورت ارائه مناسب به جوانان کشورمان و جوانان علاقه‌مندان سایر کشورها، مورد توجه آنان قرار خواهد گرفت و مقام معظم رهبری هم در این رابطه فرموده‌اند: «بیایید این ورزش را که با کمتر ورزش در دنیا قابل مقایسه است زنده و احیاء کنید، ».این نشان از اهمیت این رشته ورزش دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی فضای حاکم بر ورزش زورخانه‌ای را فضای مقدس دانست و تصریح کرد: «فضای حاکم بر ورزش باستانی تحت تأثیر وجود مقدس امیرالمومنین و ائمه اظهار (س) بسیار روحانی و معنوی شده است».

وی ادامه داد: «حضرت علی (ع) که اول جوانمرد عالم است برای فتوت و جوانمردی 8 صفت را برشمرده که عبارت است از وفا، صداقت، ایمان، سخا، تواضح، نصحیت، هدایت و توبه».

دکتر صدر توجه مسئولین و دست‌اندکاران را به تلاش مضاعف در رونق بخشی این ورزش تاریخی و فرهنگی جلب نموده و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند،« ورزش باستانی یک تاریخ است برای ما یک ورزش نیست یک فرهنگ است» و امروز لازم است برای توسعه ملی و فراملی این ورزش اصیل و فرهنگی تلاش مضاعف و همت مضاعف داشته باشیم و قدر قیمت ورزش باستانی را که در کنار تربیت جسم به تعالی روح کمک می‌کند را بدانیم.




نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/5/9:: 12:0 عصر     |     () نظر

به مناسبت میلاد بزرگ پرچم دار عدالت در جهان ،گل همیشه جاودان بوستان زهرا حضرت مهدی موعود (عج) مراسم جشن و شادمانی همراه با نمایش ورزش زورخانه ای توسط نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان شهر بندرعباس برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : در این مراسم با شکوه استاندار هرمزگان ، امام جمعه و شهردار بندرعباس ، فرمانده نیروی انتظامی و مدیر کل تربیت بدنی استان هرمزگان حضور خواهند داشت و از نزدیک به تماشای ورزش زورخانه ای می پردازند .

شایان ذکر است در سفر سوم جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری به استان هرمزگان ساخت 5 زورخانه در برنامه های احداثی این استان قرار گرفته است .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/5/4:: 3:17 عصر     |     () نظر

در پایان هفته اول لیگ برتر هنرهای فردی و کشتی پهلوانی که به میزبانی سیستان و بلوچستان و در زورخانه حضرت ابوالفضل شهر زاهدان برگزار شد ، تیم های سازمان ورزش بسیج کشور و پدیده شاندیز خراسان رضوی بر حریفان خود غلبه کردند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : در دیدارهای همزمان در بخش هنرهای فردی تیم سازمان ورزش بسیج کشور به مصاف تیم سیستان و بلوچستان رفت که در خاتمه تیم سازمان ورزش بسیج کشور با نتیجه 6 بر 1 بر تیم میزبان غلبه کرد. در این بخش پدیده شاندیز خراسان رضوی با قرعه استراحت روبه رو شد .  

همچنین در بخش کشتی پهلوانی نیز تیم پدیده شاندیز خراسان رضوی به مصاف تیم استان گیلان رفت که این دیدار مهیج با نتیجه 2 به 1 به نفع کشتی گیران پدیده شاندیز به پایان رسید . در دیدار بعد تیم سازمان ورزش بسیج کشور می بایست به مصاف تیم استان گلستان می رفت که به علت حاضر نشدن تیم استان گلستان نتیجه 3 بر صفر به نفع تیم سازمان ورزش بسیج کشور اعلام شد.

به این ترتیب تیم های حاضر پس از به پایان رساندن هفته اول و ارزیابی فنی حریفان ، خود را برای هفته دوم لیگ آماده می کنند.

شایان ذکر است هفته دوم لیگ برتر به میزبانی مشهد مقدس در تاریخ 7/5/89 برگزار می گردد .


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/4/30:: 1:35 عصر     |     () نظر

دومین دوره مسابقات بین المللی ورزشهای زورخانه ای دوشنبه شب در تاجیکستان آغاز شد ودر مجموع امتیازات مهارت های تیمی و انفرادی با قهرمانی تیم آذربایجان به پایان رسید و تیم تاجیکستان دوم و ایران و افغانستان مشترکا سوم شدند. tajikistan-2010---zurkhaneh


در بخش مهارت های تیمی نیز تیم ایران با کسب 1505 امتیاز اول، آذربایجان با 904 امتیاز دوم و تاجیکستان A با 845 و افغانستان با 834 امتیاز مشترکا سوم شدند.


در این مسابقات دو روزه که در شهر "دوشنبه" پایتخت تاجیکستان برگزار شد، در بخش کشتی پهلوانی نیز تیم های جمهوری آذربایجان و تاجیکستان اول و دوم شدند و ایران به همراه افغانستان مقام سوم مشترک را به دست آوردند.

نتایج مسابقات:


چرخ چمنی:
بهزاد گرامی از ایران با 494 امتیاز اول
عظمت چیلایو از تاجیکستان A با 168 امتیاز دوم
مصطفی نورستانی از افغانستان با 122 امتیاز مشترک سوم
الوین اکبر او از آذربایجان با 113 امتیاز مشترک سوم

چرخ تیز:
مصطفی حیدریان بایی از ایران با 251 امتیاز اول
رحیم اشرف جونی از تاجیکستان A با 112 امتیاز دوم
محمد امین نقی زاده از آذربایجان با 108 امتیاز سوم مشترک
سردار احمد ارباب از پاکستان با 96 امتیاز مشترک سوم

میل بازی:
حمید رضا اعرابی از ایران با 307 امتیاز اول
خیام عروج اف از آذربایجان با 130 امتیاز دوم
احمد شکیب عطایی از افغانستان با 93 امتیاز سوم مشترک
سردار احمد ارباب از پاکستان با 73 امتیاز سوم مشترک

میل گیری سنگین:
یدالله زنگنه از ایران با 737 امتیاز اول
سیف الدین ادینایو از تاجیکستان A با 117 امتیاز دوم
خیام عروج او از آذربایجان با 110 امتیاز سوم مشترک
محمد عمر سلطانی از پاکستان با 46 امتیاز سوم مشترک
سنگ گیری:
نوروز عرب او از تاجیکستان با 379 امتیاز اول
حمید رضا اعرابی از ایران با 332 امتیاز دوم
ذاکر علی خان از پاکستان با 281 امتیاز سوم مشترک
اسماعیل حبیب او از آذربایجان با 250 امتیاز سوم مشترک

کباده:
نوروز عرب او از تاجیکستان A با 272 امتیاز اول
مصطفی حسین نژاد از ایران با 267 امتیاز دوم
احمد نومان از پاکستان با 198 امتیاز سوم مشترک
حافظ نماز اف از آذربایجان با 180 امتیاز سوم مشترک
نتایج کشتی پهلوانی

70-60 کیلو گرم

سعید محمد زمیر او از تاجیکستان A مقام اول
الوین اکبر او از آذربایجان مقام دوم
مصطفی نورستانی از افغانستان مقام سوم مشترک
اسماعیل رحمان او مقام سوم مشترک

80-70 کیلو گرم
ووسال جواد او از آذربایجان مقام اول
جمشید عبدالله او از تاجیکستان B مقام دوم
محمد آزاد از افغانستان مقام سوم مشترک
نصر الدین رحمان او از تاجیکستان A مقام سوم مشترک

90-80 کیلو گرم
تورال علی او از آذربایجان مقام اول
جاتیندر سینک از هند مقام دوم
محمد عمر سلطانی از افغانستان مقام سوم مشترک
نوروز خل نیاز او از تاجیکستان A مقام سوم مشترک

90+ کیلو گرم
فرهاد آناکسولوف از تاجیکستان A مقام اول
کارتار سینک از هند مقام دوم
یوسف ریاض از پاکستان مقام سوم مشترک
آراز جعفر او از آذربایجان مقام سوم مشترک

این مسابقات بعد از ظهر یکشنبه با شرکت ورزشکارانی از هفت کشور ایران، تاجیکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، هند و نپال و با حضور "اسفندیار رحیم مشایی" رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران، "محسن مهرعلیزاده" رییس فدراسیون بین المللی ورزشهای زورخانه ای و سفیران ایران و افغانستان در تاجیکستان گشایش یافت.
رحیم مشایی دوشنبه شب نیز در مراسم پایانی این مسابقات که در زورخانه ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه که با سرمایه گذاری ایران ساخته شده است، شرکت کرد و نشان های شماری از نفرات برتر را نیز به آنها اهدا نمود.
هم اکنون 35 کشور جهان دارای فدراسیون ملی ورزش های زورخانه ای هستند که ورزشی نشات گرفته از فرهنگ و تمدن ایرانی است.


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/4/24:: 11:28 صبح     |     () نظر

مسابقات هنرهای فردی ، تیمی زورخانه ای و مرشدی در 2 رده سنی خردسالان ( کمتر از 11 سال ) و نونهالان ( 11 تا 14 سال ) از 17 تیرماه به مدت 3 روز در سالن آزادی شهر سنندج برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : 400 ورزشکار ، مربی و سرپرست در قالب 17 تیم از سراسر کشور به رقابت پرداختند که در پایان در رده سنی خردسالان اصفهان با 9 طلا  اول شد و در رده سنی نونهالان کردستان با 10 طلا به مقام قهرمانی رسید .

نتایج کامل مسابقات به شرح ذیل می باشد :

رده سنی خردسالان :

سنگ : 1- سلمان کریمی ( اصفهان ) ، 2- علی رهنورد ( فارس ) 3-  محمدمهدی بهرامی ( کرمان )

دو میل‌بازی : 1-  سوران احمدی ( کردستان ) ،  2- علی ایرانمنش ( کرمان ) ، 3- سلمان کریمی ( اصفهان )

چرخ تیز : 1- محمد حسن فانی ( اصفهان ) ، 2- امیر حسین جهانی ( کرمانشاه ) ، 3- علی شمس کلاهی ( مرکزی )

چرخ چمنی :  1- علیرضا روشن (مرکزی ) ، 2- علی مشائی ( مازندران ) ،  3- پرهام شریعت ( کردستان )

کباده : 1- محمدامین محمدی ( اصفهان ) ، 2- آریا آتش‌ن‍ژاد ( کرج ) ، 3- محمدجواد بشیری ( همدان )

مرشدی : 1- محمد مبین نوروزی ( کردستان ) ، 3- عبدالله رحیمی ( اصفهان ) ،  3- صالح امامی ( کرمان )

تیمی زورخانه ای : 1- اصفهان ، 2- کردستان ، 3- کرمان

برترین مربی : محمد رضا حیدر پور ( اصفهان )

رده سنی نونهالان :

سنگ : 1- امیرحسین حیدرپور ( اصفهان ) ، 2- علی صالحیان ( کردستان ) ، 3- امین آب‌روشن ( کرمان )

دو میل‌بازی : 1- عبدالله شیخ‌بهایی ( کرمان ) ، 2- محمد رستمی ( اصفهان ) ، 3- مهدی بوستانی ( مرکزی ) .

سه و چهار میل بازی : 1- حمیدرضا کردی ( کردستان ) ، 2- رضا شیخ‌بهایی ( کرمان ) 3- ( مشترک ) محمد رستمی ( اصفهان ) و رضا آب‌باریک (  کرج )

کباده : 1- علی صالحیان ( کردستان ) ، 2- محمدحاجی ‌آقابابایی ( کرمان ) ، 3- مهران ناظرحضرتی ( اصفهان)

چرخ تیز: 1- محمدرضا نخعی ( تهران ) ، 2- هادی رضایی‌پور ( کرج ) ، 3-  امیر کوهرنگ‌زاده (کرمان )

مرشدی : 1- محمدرضا نخعی ( تهران ) ، 2- مهدی ناضر حضرتی ( اصفهان ) ، 3- امیر حسین بادی ( قم )

تیمی زورخانه ای : 1- کردستان ، 2- کرمان ، 3- اصفهان

برترین مربی : پژمان سکونتی ( کردستان )



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/4/22:: 1:0 عصر     |     () نظر
 

مجمع عمومی هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان آذربایجان غربی برای مدت 4 سال ابراهیم ستاری را به عنوان رئیس هیئت استان برگزید .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون : در این مجمع نورا... هدایتی نایب رئیس فدراسیون ، ملااحمدی مدیر کل تربیت بدنی استان آذربایجان غربی و دیگر اعضای مجمع حضور داشتند که ستاری در پایان انتخابات توانست 17 رای را کسب کند .

در حاشیه مجمع نورا... هدایتی ، نایب رئیس فدراسیون طی جلسه با ملااحمدی مدیر کل تربیت بدنی استان ضمن ارائه گزارش عملکرد فدراسیون خواستار تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص احیای ورزش ملی کشور در آن استان و همچنین توجه ویژه اداره کل تربیت بدنی به ورزش پهلوانی و زورخانه ای شد .

گفتنی است نایب رئیس فدراسیون از زورخانه های بوکان و مهاباد بازدید بعمل آورد و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شد .


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/4/21:: 12:41 عصر     |     () نظر
<      1   2      


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن