سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، بنیاد هر خیر و نادانی، ریشه هر شرّی است . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

عباس شیر خدا مرشد نام آشنای کشور  ،  روز دوشنبه 4/2/91 با حضور در محل فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای از  اقدامات فدراسیون ملی در قبال جامعه مرشدان کشور تقدیر بعمل آورد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، شیرخدا با یادآوری از خاطرات شیرین خود در این ورزش

ضمن تقدیر از زحمات مدیران این رشته در سالهای گذشته ، فعالیتهای فدراسیون در طول تاریخ ورزش باستانی را در نوع خود بی نظیر دانست .

وی از بیمه مرشدان به عنوان بالاترین دغدغه مرشدان کشور یاد کرد و گفت : خوشبختانه با حضور مسئولین دردآشنای این ورزش در فدراسیون ملی این مشکل مرتفع گردید .

شیرخدا با آرزوی موفقیت های دوچندان برای مسئولین فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران  ،  ابراز امیدواری کرد با پیگیری های جدی و مستمر می توان این ورزش را در رتبه های اول و پر رونق ورزش کشور قرار داد .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 91/2/6:: 2:0 عصر     |     () نظر

 

دوره های توجیهی مدرسی مرشدی و توجیهی مربیگری کشتی پهلوانی که از اولین دوره های تقویم آموزشی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ج.ا.ا. در سال 91  می باشد در محل آکادمی ورزش پهلوانی و زورخانه ای برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، در دوره توجیهی مدرسی مرشدی که مورخ 24/1/91 برگزار شد . 17 نفر از مدرسین مرشدی کشور  زیر نظر اساتیدی چون کوهپایه ، نوروزی ، برجی ، صغیر و تمولی از کمیته آموزش و تحقیقات فدراسیون ، دفترچه مدرسی مرشدی دریافت نمودند .

در پایان دوره توجیهی مربیگری کشتی پهلوانی 36 نفر مربی کشتی پهلوانی در مورخ 25/1/91  شرکت کرده بودند ، با بهره گیری از مباحث و دروس ارائه شده توسط پهلوان محمدرضا توپچی ، جلیل سیف اله پور ، محمود عطاء الهی ، مرتضی ربی و محمدرضا آتوت از اساتید این دوره مفتخر به کسب دفترچه مربیگری کشتی پهلوانی از کمیته آموزش و تحقیقات فدراسیون  شدند.

لازم به ذکر است فقط افرادی که دفترچه مدرسی و مربیگری از کمیته آموزش و تحقیقات فدراسیون اخذ کرده اند بعنوان مدرس و مربی مجاز به فعالیت در کشور می باشند .


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 91/2/6:: 2:0 عصر     |     () نظر

دوره داوری درجه 3 مرشدی در محل آکادمی ورزش پهلوانی و زورخانه ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، این دوره به عنوان  سومین دوره از تقویم آموزشی سال 90  روز گذشته پایان یافت .

خاطر نشان می گردد : 34 نفر از مرشدان علاقمند به داوری در این رشته  شرکت کرده اند .

در  این دوره ،  شرکت کنندگان  با توجه به آخرین و جدیدترین قوانین  مربوط به داوری ،  پای درس آقا بزرگ کوهپایه ، فرهاد طلوع کیان ،  علیرضا صغیر ، مهدی تمولی ، محمد برجی ، حمید باقری و محمد گلی تا اولین روز از اردیبهشت سال جاری به فراگیری مقررات  و فنون داوری مرشدی پرداختند .

برخی از دروس این دوره شامل مبانی فرهنگی و تاریخی آئیین پهلوانی و زورخانه ای ، تئوری سازه های کوبه ای و علامت گذاری ضرب زورخانه ، ساختار ضرب و نحوه گرفتن ضرب (اکول) صداهای ضرب و بخشهای آن ،  تداوم و تقسیم کشش نت ها ، مقررات عمومی و جدول نویسی و مقررات مسابقات مرشدی ، ترکیبات ضربو آواز  ، تعاریف و کلیات و مقررات ضرب ، ادبیات و آواز ، آشنایی با دستگاه های موسیقی ایرانی با تاکید بر یک دستگاه و اشاره به سلفژ و ... بوده است .


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 91/2/3:: 2:0 عصر     |     () نظر

بر اساس سیاستهای فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران در جهت رشد و توسعه ورزش ملی کشورمان  در سطح جهان ، دوره آموزش ورزش زورخانه ای در کشور لبنان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلونی و زورخانه ای این دوره از آموزش های ورزش ملی از 15 اسفند ماه سال 90 به مدت دو هفته به طول انجامید .

مرشدان و مربیان ؛ سید حسن سبزواری (سمنان) و حسین نجار (البرز) به این دوره اعزام شده بودند که پس از بازگشت به کشور عزیزمان ایران  از استقبال جوانان برومند حزب الله لبنان از این ورزش فرهنگی ، مذهبی و تاریخی سخن گفتند .

گفتنی است در این دوره بیش از 60 نفر از جوانان لبنانی شرکت نموده بودند که در پایان  20 نفر از جوانان بالای 18 سال با یادگیری مطلوب خود در مراسم اختتامیه این دوره به ورزش پرداختند  و مورد تشویق مسئولین ورزش لبنان و دیگر  مدعوین قرار گرفتند .

شایان ذکر است  ابو ابراهیم به عنوان  مسئول ورزش پهلوانی و زورخانه ای  لبنان انتخاب شد که وی با  تشکر و قدردانی از مسئولین فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران  اظهار داشت :  انشاء اله تداوم آموزش ورزشکاران زورخانه ای لبنانی در زورخانه های  جمهوری اسلامی ایران فراهم گردد .

لازم به ذکر است به مناسبت عید سعید غدیر خم ، تیمی منتخب از فدراسیون جمهوری اسلامی ایران جهت معرفی و نمایش این ورزش به لبنان اعزام شده بودند که با استقبال لبنانی ها اولین دوره آموزشی نیز برای علاقمندان لبنانی برنامه ریزی و با موفقیت برگزار گردید .


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 91/1/29:: 2:0 عصر     |     () نظر

این مجتمع عظیم ورزشی در سال 1377 احداث و به بهره برداری رسید و دارای سالنهای کشتی و رزمی و سرویسهای بهداشتی ، حمام و رختکن ویژه ورزشکاران و مربیان و قسمتهای اداری می باشد . ساختمان ورزشهای باستانی این مجموع بصورت 8 ضلعی طراحی و احداث گردیده و با استفاده از طرحهای اسلیمی و طرح نمای بیرونی تداعی گر قصر خورشید در شهرستان کلات می باشد ...

سالن باستانی آستان قدس رضوی بزرگترین سالن باستانی کشور است که هر روز علاقمندان زیادی را اعم از نوجوانان و جوانان و بزرگسالان در رشته پهلوانی باستانی جذب نموده است

Image

Image

Image

Image

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 91/1/25:: 10:4 عصر     |     () نظر

در پی تغییرات اساسی و درج مباحث علمی در مقررات مسابقات و آموزش مرشدی ، دوره توجیهی مدرسی مرشدی برگزار خواهد شد .

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ؛ این دوره در تاریخ 24 فروردین ماه به صورت متمرکز در محل آکادمی ورزش پهلوانی و زورخانه ای برگزار می گردد و کلیه افرادیکه دارای حکم مدرسی مرشدی از فدراسیون می باشند مجاز به شرکت در این دوره هستند .

بدیهی است از سال 1391 تنها از مدرسین مرشدی که در این دوره شرکت می نمایند استفاده خواهد شد .


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 91/1/20:: 5:0 عصر     |     () نظر

پرونده:Zurkhuneh chaines.JPEG


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 91/1/15:: 5:0 عصر     |     () نظر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 91/1/7:: 2:0 عصر     |     () نظر

ملاک پیروی از گفته‌ها

شرح حدیثی از حضرت امام محمد باقر علیه‌السّلام در جلسه درس خارج فقه ِ سیزدهم دی‌ماه 89 (بیست و هشتم محرم‌الحرام 1432):

«عَنْ أَبُو جَعْفَرٍ ع یَا صَالِحُ اتَّبِعْ مَنْ یُبْکِیکَ وَ هُوَ لَکَ نَاصِحٌ وَ لَا تَتَّبِعْ مَنْ یُضْحِکُکَ وَ هُوَ لَکَ غَاشٌّ وَ سَتَرِدُونَ عَلَى اللَّهِ جَمِیعاً فَتَعْلَمُون»
کافى، ج 2، ص 683

فى الکافى و التّهذیب، عن الباقر (علیه‌السّلام): [حضرت امام محمدباقر علیه‌السلام فرمودند:] «اتّبع من یبکیک و هو لک ناصح»؛ [از] آن کسى که حرفهائى به تو میزند که آنقدر تلخ است که تو را به گریه مى‌آورد، اما خیرخواه توست؛ حرف او را قبول کن. «اتّبع» یعنى حرف او را گوش کن، بپذیر؛ [اگرچه] تلخ است، لیکن به نفع توست.
«و لا تتّبع من یضحکک و هو لک غاش»؛ ولى گوش نکن، پیروى نکن از حرف آن کسى که حرفهاى شیرینى میزند که خوشت مى‌آید و لبهاى تو را به تبسم باز میکند، اما «و هو لک غاش»؛ فریبگر است، غش میکند با تو، خیرخواهى ندارد، از روى بددلى و بدخواهى است، [ولی] حرفى میزند که تو خوشت بیاید؛ از این شخص پرهیز کن. «و ستردّون الى اللَّه جمیعا فتعلمون»؛ وقتى پیش خداى متعال رفتید، آنگاه حقایق دلهاى یکدیگر را آنجا خواهید فهمید.

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 91/1/6:: 2:0 عصر     |     () نظر

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

cherry

آرزو می‌کنیم آن دگرگون کننده دل‌ها و دیده‏‌ها؛ مدبر شب‌ها و روزها؛ گرداننده سال‌ها و حال‌ها؛ احوال همه را به نیکوترین حال‌ها بگرداند.

آرزو می‌کنیم سال جدید سرشار از ثانیه‌های پربارتر باشد برایتان؛ تن‌هاتان سالم؛ دست‌هاتان دهنده؛ دل‌هاتان پذیرنده و گام‌هاتان بی‌لغزش باشد.

آرزو می‌کنیم در هر کجا که هستید خواسته‌های به حق‌تان با درب‌های بسته مواجه نشود و خواسته‌های دیگران هم به لطف پروردگار از دروازه‌های اراده‌ شما بگذرد.

از خدا می‌خواهیم رویدادهای حریم‌تان را امن گرداند و خبر‌های اطرافتان؛ کوچک و بزرگ، همه خبیرانه بگذرند.

برای ما هم دعا کنید و سلامتی بخواهید تا در سال 91 نیز به سان سال‌های پیشین در خدمتتان باشیم به منت و به جان.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 91/1/1:: 2:0 عصر     |     () نظر
<      1   2      


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن