سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رهسپار در جستجوی دانش، مانند مجاهد در راه خداست . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

زورخانه پوریای ولی مرند با پیگیری های هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان آذربایجان شرقی و به همت شهرداری مرند به بهره برداری رسید. به گزارش روابط عمومی فدراسیون ؛ عملیات اجرایی این پرو‍ژه در زمینی به مساحت 600 متر و با اعتبار 220 میلیون تومانی شهرداری مرند به اتمام رسید.

 

علی اصلان (سرپرست هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان آذربایجان شرقی) در این خصوص گفت : توسعه و ساخت زورخانه های جدید برای ترویج ورزش زورخانه ای و مرام پهلوانی در شهرستان مرند از برنامه های اصلی این هیئت است که زورخانه مرند نیز در همین راستا به بهره برداری رسید. وی ادامه داد : ورزش پهلوانی و زورخانه ای یکی از ورزش های ریشه ای و تاریخی کشورمان است که در شهرستان مرند نیز این ورزش سابقه دیرینه ای دارد . وی گفت : انشاء ا... با برنامه ریزی دقیق، این زورخانه مرکزکلاسهای آموزشی ورزش پهلوانی و زورخانه ای برای خردسالان، نونهالان ، نوجوانان و جوانان شهرستان مرند خواهد بود .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/2/21:: 10:45 صبح     |     () نظر

داستان پیرمرد قفل ساز

یکی از علمای بزرگ داستانی را نقل می کردند که بسیار شنیدنی و عبرت آموز است:
در کربلای معلّا یکی از علما که به علوم غریبه آگاهی داشته است، تصمیم می‌گیرد که به وسیله علم جفر خود را به امام عصر (عج) برساند. در نتیجه در داخل یکی ازغرفه های صحن امام حسین‌ (ع) به محاسبات این علم می‌پردازد. پاسخی که دریافت می‌دارد این بوده است که امام داخل صحن با پیرمردی قفل‌ساز در حال صحبت هستند و گل می‌گویند و گل می‌شنوند.
تردید می‌‌کند مبادا فلان قسمت از برنامه را اشتباه کرده باشم. بار دوم و سوم نیز حساب می‌کند و نتیجه همان می‌شود. در این هنگام عزم خود را بر دیدار جزم می‌کند که هر چه بادا باد. می‌بیند آری امام (علیه‌السلام) در همان زاویة صحن که به وسیله آن علم درک کرده است، با آن مرد قفل‌ساز مشغول گفتگو هستند. چون می‌بیند که آقا در حال خداحافظی هستند، رو به امام به سرعت حرکت می‌کند. امام (علیه‌السلام) از آن پیر‌مرد خداحافظی کرده و رو به سوی ایشان می‌آیند. و وقتی با او رودررو قرار می گیرند، می‌فرمایند: «فلانی تو هم مثل این پیر مرد قفل ساز شو تا من به سراغ تو بیایم» و از کنارش می‌گذرند.
این عالم می‌گوید: همان وقت به سراغ این پیرمرد قفل‌ساز رفتم تا او و رفتار و روحیاتش را شناسایی کنم. از او پرسیدم: این آقایی که با ایشان صحبت داشتی، که بود؟ در پاسخ گفت: تا آن جا که می دانم آقا سیدمهدی، فرزند مرحوم آقا سیدحسن، هستند که پدرشان هم به رحمت خداوند رفته است. از نوع جواب او به زودی متوجه شدم که آقا خود را به او معرفی کرده‌اند، ولی این بنده خدا متوجه نشده است که ایشان امام‌عصر (عج) هستند. نزدیک بود او را از حقیقت امر آگاه سازم، ولی به خود آمدم که اگر این کار صلاح این بندة خدا بود، خود آقا به او توجه می‌دادند. ازحالات آقا و زمان آشنایی او با آقا و غیره پرسیدم... دقت کردم ببینم که این پیرمرد چه ویژگی خاصی دارد که امام مرا به آن دعوت فرموده‌اند: عاقبت دریافتم که در کنار تقید ایشان به مسائل شرعی و کسب حلال؛ بارزترین ویژگی اخلاقی او این است که سخت به قول و قرارش با مردم پایبند است و اگر می‌گوید قفل شما فلان موقع آماده است، آن را حتماً سر وقت و شاید زودتر آماده کرده است.
مراعات ظرافت‌های اخلاقی بی‌تردید در تکامل انسان سالک، نقشی جدی و اساسی دارد. چنانچه سهل‌انگاری در امور اخلاقی نیز تنزل‌آور و دورکننده از مقام قرب الهی است.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/2/19:: 11:17 صبح     |     () نظر

 

"حاج حسین زاکانی" عضو کمیته فنی کشتی پهلوانی شنبه شب در بیمارستان امام خمینی (ره) دارفانی را وداع گفت .

وی حدود یک ماه درحالت کما بود که شب گذشته به رحمت ایزدی پیوست.

حسین زاکانی متولد 1309 و پدر "علیرضا زاکانی" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که از داوران ممتاز و بین المللی کشتی و از پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور بود.

آخرین مسئولیت وی عضویت در کمیته فنی کشتی پهلوانی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور بود .

 درگذشت این خادم اهل بیت را به ورزش کشور و  خانواده ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل را مسئلت می نماید .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/2/14:: 7:45 عصر     |     () نظر

در مجمع انتخاباتی هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان لرستان ،مهندس غلامرضا چنگیزیان با اخذ 13 رای از مجموع 18 رای مأخوذه برای مدت 4 سال به عنوان رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای آن استان برگزیده شد و آقای پاکزاد دیگر کاندیدای این مجمع 2 رای بدست آورد و 3 رای دیگر نیز ممتنع اعلام شد .

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون: چنگیزیان در حاشیه  مجمع انتخاباتی گفت : انشاءا... با تدوین چشم اندازی 4 ساله و با کار علمی و آکادمیک و همچنین استفاده از ظرفیت عظیم این ورزش در استان لرستان،موجبات آشنایی جوانان لرستانی را با مرام پهلوانی وورزش زورخانه ای فراهم می آوریم .

گفتنی است تحصیلات چنگیزیان در رشته مهندسی کشاورزی می باشد ، 33 سال در ورزش پهلوانی و زورخانه ای سابقه دارد و هم اکنون ریاست یکی از شعبات بانک کشاورزی در خرم آباد را عهده دار است .  وی دارای رتبه 8 مرشدی نیز می باشد.  


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/2/14:: 7:42 عصر     |     () نظر

 

"عزت الله کریمی"  مدیر مسوول نشریه "رخصت پهلوان"، به دیار باقی شتافت.

 مرحوم عزت الله کریمی حدود 15 سال پیش اقدام به انتشار تنها نشریه تخصصی ورزش پهلوانی و زورخانه ای به نام "رخصت پهلوان" کرد و این نشریه از آن زمان تاکنون در روزهای یکشنبه هر هفته منتشر شده است.

مرحوم کریمی که چند سال از بیماری قلبی و عروقی رنج می برد، روز شنبه در سن 72 سالگی در بیمارستان به علت سکته قلبی درگذشت.

 درگذشت ایشان را به خانواده محترم ایشان بخصوص فرزند ارشد ایشان جناب آقای محمد کریمی تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان آن مرحوم سلامتی و صبرآرزومندیم.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/2/7:: 3:10 عصر     |     () نظر

حسین غرقی "دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان فارس"  با اشاره به برگزاری پنجمین دوره لیگهای برتر پهلوانی و زورخانه ای گفت: برگزاری لیگ پویا، کمک شایانی به توسعه ورزش زورخانه ای در کشور خواهد نمود .

حسین غرقی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ، با بیان اینکه برگزاری رقابت‌های لیگ، آن‌هم در این سطح باعث شناخت استعدادهای بالقوه در این رشته ارزشی ، ورزشی خواهد شد،گفت : بدون شک اگر بخواهیم جوانان ایرانی را به سمت زورخانه و ورزش آبا و اجدادشان بکشانیم و روح پهلوانی را به آنها تزریق کنیم ، باید با جذب حمایتهای مسئولین و همچنین حامیان مالی در برگزاری لیگ منظم و پویا اهتمام بورزیم.

وی ادامه داد : فدراسیون که متولی اصلی این ورزش در کشور می باشد با برنامه ریزی قوی و داشتن تقویم ورزشی دقیق همساله با برگزاری مسابقات متعدد در شهر های مختلف باعث ایجاد انگیزه و ترغیب جامعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای شد که نتیجه آن حضور پررنگ آنها در لیگهای برتر این ورزش می باشد .  

سرپرست تیم استان فارس در پایان افزود : یکی از تیم هایی که در همه دوره های قبلی لیگ برتر پهلوانی و زورخانه ای شرکت کرده است استان فارس می باشد که انشاء ا... امسال هم حضور پررنگی در لیگ خواهد داشت و تیم هماهنگ و قدرتمندی را روانه لیگ برتر می کند . 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/2/7:: 2:58 عصر     |     () نظر

رییس هیئت پهلوانی و زورخانه ای خراسان جنوبی گفت: امسال برای این هیئت سال خیزش در عرصه قهرمانی می باشد.

قمری"  در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: سالهای 74 تا 82 باستانی کاران بیرجندی در کشور حرف نخست را می زدند و در صدد هستیم دوباره آن گذشته پر افتخار را احیا کنیم.

وی گفت: تا قبل از سال 84 قهرمانان این خطه به دلیل بی مهری هایی که از سوی مسوولان وقت در حقشان صورت گرفت، روحیه خود را از دست داده و گود زورخانه را کنار گذاشتند.

قمری افزود:بعد از تقسیم و تشکیل خراسان جنوبی،ورزش باستانی هویت تازه ای یافت و این

حیات دوباره موجب گشت در مسابقات قهرمانی کشور که پارسال در اصفهان برگزار شد، در رده نوجوانان رتبه سوم و در رده جوانان رتبه چهارم کشور را کسب کنیم.

وی ادامه داد: این در حالی بود که سال قبل آن، جوانان ما در جایگاه دوازدهم کشور قرار گرفته بودند و به طور کلی پارسال هیات استان 12 مدال برنز کشوری کسب نمود.

وی از تقویت ورزش همگانی به عنوان زیرساخت ورزش قهرمانی یاد کرد و گفت: 14 گود زورخانه در سطح استان وجود دارد که هفت باب آن در بیرجند می باشد که در آنها هر شب ندای مرشدی خوانی به گوش می رسد.

قمری با بیان اینکه در حوزه دانش آموزی نیز فعالیت خود را گسترده تر از سال قبل دنبال می کنیم، افزود: مسابقات باستانی آموزشگاه های کشور که ماه اسفند پارسال در تهران برگزار شد، مورد استقبال خانواده ها قرار نگرفت، زیرا مصادف با فصل امتحانات بود و با وجودی که ما تیم دانش آموزیمان کامل بود، والدین به فرزندان خود اجازه سفر به تهران را ندادند.

وی گفت: امیدواریم امسال این مسابقات با نظم بهتری و در نظر گرفتن وضعیت تحصیلی دانش آموزان برگزار شود


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/2/5:: 5:35 عصر     |     () نظر

ویژگی های مرشد :

1. درک کاملی از حرکات ورزش زورخانه ای و فنون کشتی پهلوانی داشته باشد .

2. ضرب و نوای خوش داشته و هنر خود را با حرکات ورزشکاران کاملاً هماهنگ نماید .

3. به آداب ورزش زورخانه ای آگاه بوده و دارای توان نظارت و مدیریت کامل بر محیط زورخانه می باشد .

4. اهل ادبیات بوده و به هنر شعر آشنا باشد .

5. امتیازات ورزشکاران و حاضرین را صحیح ، عادلانه و به حق اداء نماید .

6. متعلق به اخلاق اسلامی و مزین به ظواهر شرعی باشد .

7. فرهیخته و با تقوا بوده و به حسن خلق ، تواضع ، ادب ، صداقت و  راستی مشهور باشد .

8. مردم دار ، با گذشت و جوانمرد باشد .

9. ارشاد کننده ورزشکاران در زورخانه و راهنمای مردم  خصوصاً جوانان به ارزشهای دینی و انقلاب اسلامی در سطح جامعه باشد .

10.    هنر خود را در مسیر گرایش  و ترغیب جامعه به امر ورزش ، نیرومندی ، تقوا ، معنویت ، اخلاق و عشق به اهل بیت (ع) قرار دهد .

11. رسالت مقدس و هنرمندانه مرشدی خود را  بر مبنای عشق الهی ، تکلیف دینی و وظیفه اجتماعی بجای آورد ،  نه بر مبنای چشم داشتها ، ظواهر مادی و منزلت اجتماعی خود . 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/2/4:: 12:39 عصر     |     () نظر

body {background-color: white; font-family: "Tahoma"; font-size: x-small;direction: rtl}


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/1/30:: 3:35 عصر     |     () نظر

مهر نگاه یار
هنگامی که در دوره ی دبیرستان در شهر قم درس می خواندیم، یکی از شبهای عاشورا به اتفاق دوستی تصمیم گرفتیم به مسجد جمکران مشرف شویم و در آن جا نماز شب عاشورا که یکصد رکعت است و در هر رکعت یک بار سوره ی حمد و سه بار سوره ی توحید خوانده می شود اقامه کنیم.
چون شب چهارشنبه و شب جمعه نبود، بنابراین ماشینی به آن سمت رفت و آمد نمی کرد.
برای رفتن به مسجد جمکران، دوچرخه ای را از یم دوچرخه فروشی روبه روی پل آهنچی کرایه کردیم و دو نفری به راه افتادیم. هنگامی که به مسجد رسیدیم، در بسته بود و دربان، اجازه ی ورود نمی داد. به هر حال با اصرار زیاد، از ایشان خواستیم و ایشان هم در را باز کرد و وارد مسجد شدیم.
دو تایی قرار گذاشتیم که نماز را بخوانیم و هر کس سعی می کرد از دیگری جلو بزند.
من یکی از دو رکعت ها را تمام کرده بودم که بی توجه به هر چیزی، نگاه به سمت راست نمودم و متوجه شدم که آقای بزرگواری سلام نمازش را داده و به حالت تشهد نشسته است. من بی اختیار به ایشان نگاه کردم و آن بزرگوار هم در حالی که تبسمی بر لب داشت، به من نگاه می کرد.
اما بدون درنگ، برخاستم و دو رکعت بعدی را شروع کردم تا از دوستم عقب نیافتم. در بین نماز، یادم آمد که آن آقایی که با لبخند محبت آمیز خود به من نگاه می کرد چه کسی بود؟ نماز را که سلام دادم، نگاهم را به سمت راست برگرداندم، اما ایشان را ندیدم. هر چه چشم انداخنتم از ایشان اثری نیافتم.
به سراغ رفیقم رفتم، او هم اطلاعی نداشت. از نگهبان پرسیدیم، او گفت که در بسته و کسی تا کنون وارد نشده است.
آنجا بود که متوجه شدیم چه توفیقی برای ما به دست آمده، اما ما متوجه آن نشده ایم و آن وجود شریف، به یقین، امام عصر(عج) بوده است.(1)

پی نوشت:
1ـ کتاب مهر نگاه اولیاء، از زبان سید آزادگان حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر ابوترابی، به کوشش عبدالمجید رحمانیان، ص53


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/1/30:: 3:25 عصر     |     () نظر
<      1   2   3      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن