سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود رأی، در خطا و اشتباه فرو می افتد . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی تصریح کرد : قدردانی و تجلیل از تلاش ها و کوشندگی بی وقفه قهرمانان ملی در راه کسب افتخار برای ورزش ایران اسلامی، اشاعه دهنده فرهنگ و انگیزه های قهرمانی در بین جامعه ورزش کشور است .
مهندس محمد علی آبادی که دوشنبه شب در جشن خداحافظی و تجلیل از 4 قهرمان نامی ورزش ایران ( هادی ساعی ، حسین رضا زاده ،علیرضا حیدری و علی دایی ) در تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران سخن می گفت ، افزود: فرهنگ اسلامی و ملی ایرانیان ایجاب می کند از ورزشکارانی که درعرصه های مختلف بین المللی برای ایران اسلامی کسب افتخار کرده اند تجلیل و قدردانی شود.
علی‌آبادی اضافه کرد: این فرهنگ ماست که اگر از قهرمانان قدردانی نکنیم شکر خدا را به جای نیاورده‌ایم. خوشحالم که افشارزاده در کمیته ملی المپیک این کار را کرد تا بتوانیم تشکر خود را نسبت به این چهار نفر به جای آوریم.

رییس کمیته ملی المپیک به تلاش های خستگی ناپذیر ورزشکاران در راه کسب افتخار اشاره کرد و افزود :‌ تجلیل از قهرمانان ملی، فرهنگ و انگیزه های قهرمانی را در بین ورزشکاران و جامعه ورزش اشاعه می دهد و وظیفه سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک است که در همه حال از قهرمانان ملی ورزش کشور حمایت های مادی و معنوی لازم را انجام دهند .

در این مراسم از هادی ساعی پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک ،حسین رضازاده دارنده 2 مدال طلای المپیک و قهرمان چندین دوره رقابت های جهانی ،علیرضا حیدری مرد شش مداله کشتی ایران و علی دایی آقای گل جهان و سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان به پاس سال ها موفقیت و کسب مدال در میادین بین المللی تجلیل بعمل آمد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/12/20:: 9:58 عصر     |     () نظر

ü      از پهلوانان نامی یزد در عصر قاجاریه

ü      پدرش پهلوان کریم ؛ رئیس صنف قصاب های یزد و مردی ثروتمند بوده است. (به روایتی دالاندار بوده است.)

ü      پهلوان عسگر هم بعد از پدر ؛ همان شغل و سمت وی را داشته است.

ü      دچار بیماری چشم بوده است.

ü      همه ساله برای کشتی گرفتن با کاروانی با عظمت به تهران می آمده است و در مسیر در شهرهای بین راه توقف داشته است.

ü      اولین کشتی وی در تهران با پهلوان علی شیر کش (به معنی شیر فروش) پهلوان نامی دربار بوده است که  پهلوان عشگر یزدی در حضور فتحعلی شاه پیروز می گردد.

ü      فتحعلی شاه قاجار ابتدا به دلیل شکست پهلوان درباری ناراحت می شود ولی اظهاری نمی کند و مبلغی پول را در میدان کشتی میندازد درحالیکه پهلوان عسگر یزدی هیچ اعتنایی نمی کند . شاه عصبانیتش را بروز می دهد و از اینکه عطای آن را نادیده گرفته حکم به مجازات وی می دهد. سرانجام اطافیان که از بیماری چشم پهلوان آگاه بودند از مجازات او جلوگیری می کنند و ایشان مورد لطف پادشاه قرار گرفته  با گرفتن مجوز معافیت صنف قصاب یزد از مالیات دیوانی به یزد باز می گردد.

                                                                                               یا علی


کلمات کلیدی: پهلوان عسگر یزدی


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/12/19:: 9:0 عصر     |     () نظر


 یاسر موحد فر دبیر کل بنیاد فردوسی از ارسال پیامک‌هایی به شهروندان تهرانی و مسئولان فرهنگی و اهل فرهنگ ، انتشار ویژه‌نامه‌های مختلف و پخش چهار نماهنگ در سطح شهر به مناسبت نهصد و نود و نهمین سالگرد پایان سرایش شاهنامه خبر داد.

به گزارش مهر ، دبیر کل بنیاد فردوسی ضمن اعلام این خبر گفت: به مناسبت نصد ونود ونه‌امین سالگرد پایان سرایش شاهنامه در دهه پایانی اسفند ماه سال جاری به همت بنیاد فردوسی و مرکز اطلاع رسانی همشهری پیامک هایی به شهروندان تهرانی، مسئولان فرهنگی و فعالان عرصه فرهنگ و ادب ارسال خواهد شد.

وی افزود: همچنین چهار نماهنگ ویژه به همین مناسبت که توسط بنیاد فردوسی ساخته شده است در تمامی تلوزیونهای شهری و شبکه نمایشگرهای تصویری در شهر تهران پخش خواهد شد.

به گفته موحدفر ، انتشار ویژه‌نامه هایی به همین مناسبت با همکاری نشریات معتبر ادبی از جمله ماهنامه «آوین» و نشریات و مجلات و ضمائم وابسته به موسسه همشهری  از دیگر برنامه‌های این بنیاد است، مطالب این ویژه‌نامه‌ها شامل مقالات و یادداشتهای ویژه‌ای از شاهنامه پژوهان برجسته از جمله دکتر میر جلال الدین کزازی، دکتر فریدون جنیدی، دکتر حسن انوشه، دکتر محمد طوسی وند است.

دبیر کل بنیاد فردوسی اظهار داشت: همچنین برترین تولیدهای فرهنگی سال جاری از جمله بازیهای رایانه‌ای عصر پهلوانان ، که نخستین بازی شاهنامه‌ای در جهان است که توسط موسسه رسانه افزار شریف ساخته شده، بزودی با همکاری بنیاد فردوسی، حوزه هنری و بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای در این ویژه‌نامه‌ها معرفی می‌شود.

وی افزود: از جمله کتابهایی که در این ویژه‌نامه‌ها به معرفی آنها خواهیم پرداخت ، چهار تصحیح و ویرایش برتر از شاهنامه با نامهای «نامه باستان» در چهار جلد به اهتمام دکتر میرجلاالدین کزازی ، نشر سمت ، «تصحیح شاهنامه» دوره هشت جلدی دکتر جلال خالقی مطلق ، نشر دایره‌المعارف بزرگ اسلامی و «ویرایش شاهنامه» بوسیله دکتر فریدن جنیدی، نشر بلخ و همچنین «دانش نامه ادب فارسی» دوره شش جلدی با سرپرستی دکتر حسن انوشه، چاپ و نشر وزارت ارشاد اسلامی است. 



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/12/18:: 9:0 عصر     |     () نظر

حدیث روزانه

 روی آوردن به دیندار، جوانمرد و اصیل

أَبی عَبْدِاللهِ الْحُسَیْن(علیه السلام):
«لا تَرْفَعْ حاجَتَکَ إِلاّ إِلی أَحَد ثَلاثَة: إِلی ذی دین، أَوْ مُرُوَّة، أَوْ حَسَب.»


امام حسین(علیه السلام) فرمود:
جز به یکی از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروّت، یا کسی که اصالت خانوادگی داشته باشد.


کلمات کلیدی: حدیث روزانه


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/12/17:: 9:0 عصر     |     () نظر

در ادامه مسابقات ورزشی دانش اموزان ایران، رقابت های ورزش های زورخانه ای در شهر یار برگزار شد و بازوبند پهلوانی مدارس کشور بر بازوی امیر حسین محمدی از خراسان شمالی بسته شد.
در این رقابت ها 95 دانش آموز باستانی کار در دو رده سنی نوجوانان و جوانان در دو بخش کشتی پهلوانی و تیمس زورخانه ای از 15 استان کشور مسابقه دادند که در پایان در کشتی پهلوانی که در اوزان80 تا 100 کیلو گرم انجام گرفت امیر حسین محمدی اول شد ؛ آکواکبری از کردستان مقام دوم را کسب کرد و سعید علی اکبر زاده از تهران بر سکوی سوم ایستاد.
در مسابقا ت تیمی ورزش های زورخانه ای هم در رده سنی نوجوانان تیم های کرمان، خراسان جنوبی اول و دوم شدند و مقام سومی مشترک هم به تیم های کردستان و شهرستان های تهران رسید.
در رده سنی جوانان هم تیمهای کردستان، فارس و خراسان شمالی اول تا سوم شدند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/12/16:: 9:0 عصر     |     () نظر
 

رئیس انجمن پهلوانی وزورخانه ای مدارس کشور از احیاء مجدد آئین ملی بازوبند پهلوانی در مدارس کشور خبر داد وگفت در مسابقات پهلوانی وزورخانه ای قهرمانی مدارس سراسر کشورکه باحضور 300 دانش آموز در دو رده سنی نوجوانان وجوانان و در دو رشته کشتی پهلوانی وتیمی زورخانه ای برگزار می شود برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی بازوبند پهلوانی بر بازوی دانش آموز قهرمان وزن 80 الی 100 کیلوگرم بسته خواهد شد.
محمدهادی گنجی فر که آخرین بازوبند پهلوانی نیز بربازوی وی بسته شده این مسابقات را نقطه عطفی در تاریخ ورزش زورخانه ای دانست وگفت: فدراسیون ها ورشته های ورزشی زمانی به توسعه پایدار خواهند رسید که در برنامه ریزی های دراز مدت خود سهم قابل توجه ای به ورزش مدارس کشور بدهند
وی خاطر نشان کرد: بحمدالله این نگرش در بین مسولین فدراسیون پهلوانی وزورخانه ای مشاهده می شود وبا دلسوزی و مدیریت غلامرضا کمانه مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش وپرورش امروز پس از سالها فراموشی ضرب آهنگ فتوت وپهلوانی در گوش دانش آموزان ایرانی طنین انداز می شود.
گنجی فر که خود در همه رشته های ورزش پهلوانی وزورخانه ای صاحب نظر است در زمینه اهداءبازوبند دانش آموز پهلوان کشور گفت: اگر زمینه حضور دانش آموزان در زورخانه ها مهیا شود به خودی خود بسیاری از ناهنجاری ها از نسل فردای ما رخت برخواهد بست مضافا به اینکه بقاء و توسعه کمی ورزش تاریخی ایران زمین تضمین خواهد شد.
شایان گفتن است مسابقات پهلوانی وزورخانه ای قهرمانی مدارس کشور پس از سالها فراموشی از امروز دوشنبه 12 اسفند ماه جاری در مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب شهریار درحال برگزاری است.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/12/15:: 9:0 عصر     |     () نظر

انتخاب رییس هیات ورزش های باستانی و زورخانه ای فارس
مجمع عمومی هیات ورزش های زورخانه ای و باستانی استان فارس برگزار شد و طی آن علی محمد ادب به عنوان رییس انتخاب شد
در این مجمع که با حضور نایب رئیس فدراسیون، مدیرکل تربیت بدنی فارس،معاونان این اداره واعضا مجمع برگزار شد از 16 رأی اخذ شده علی محمد ادب با کسب 16 رأی مجددا به مدت چهار سال انتخاب شد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/12/14:: 9:0 عصر     |     () نظر

مسابقات پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی مدارس سراسر کشور با حضور 300 دانش آموز در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و در دو رشته کشتی پهلوانی و تیمی زورخانه ای در شهریار برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، در این دوره از مسابقات که به همت انجمن پهلوانی وزورخانه ای مدارس کشور و با همکاری فدراسیون پهلوانی وزورخانه ای برگزار می شود دانش آموزان در رشته کشتی پهلوانی در وزن 80 تا 100 کیلوگرم و تیمی زور خانه ای به رقابت می پردازند.
این مسابقات در مجموعه تحقیقاتی عصر انقلاب شهرستان شهریار برگزار می شود و رقابت تیم ها از روز دوشنبه 12 اسفندماه آغاز و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت .
براساس این گزارش،با توجه به اعلام آمادگی تیم ها و نفرات برتر، پیش بینی می شود که این مسابقات از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد.
با تعاملی که بین فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای و اداره کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بوجود آمد از اسفند ماه سال گذشته انجمن پهلوانی و زورخانه ای مدارس کشور به ریاست "محمد هادی گنجی فر" که نخستین پهلوان مدارس کشور بود در کنار سایر انجمن های ورزشی تشکیل و شروع به کار کرد و پس ازآن چندین دوره کلاس مربیگری ویژه مربیان ورزش مدارس برگزار شد و این مسابقات هم با تلاش این انجمن در فهرست مسابقات رسمی سالیانه آموزش و پرورش گنجانده شد.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/12/13:: 12:0 عصر     |     () نظر

امام علی (ع) می فرمایند:
حُبُّ الدُّنیا یُفسِدُ اعَقلَ وَ یُصِمُّ القَلبَ عَن سَماعِ الحِکمَةِ وَ یوجِبُ اَلیمَ العِقابِ.

علاقه به دنیا، عقل را فاسد مى‏کند، قلب را از شنیدن حکمت ناتوان مى‏سازد و باعث عذاب دردناک مى‏شود

غررالحکم، ح 4878


کلمات کلیدی: حدیث روزانه


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/12/12:: 11:0 صبح     |     () نظر

ü      از اهالی مشهد اردهال کاشان

ü       معروف به پهلوان اکبر دباغ و اکبر استاد میرزا (در کاشان) و اکبر خان جلال الدوله و اکبر قاپوچی (در تهران)

ü      مردی بزن بهادر و رشید و اهل زد و خورد

ü      شغل خانوادگی ایشان دباغی بوده است.

ü      برادرش پهلوان کاظم ، به تهران آمده و با پهلوان اکبر خراسانی کشتی گرفته و از ایشان صدمه سختی می گیرد و به کاشان باز میگردد و به خاطر سختی ضربه ، در چند کیلومتری کاشان فوت می کند.

ü      سفر به تهران : به دنبال فوت برادر و به قصد انتقام به تهران می آید و در طی یک زد و خورد با جمعی از نیروهای قزاق ، چند تن از آنها را مجروح و یک نفر را به هلاکت رسانده و دستگیر می شود.

ü      با مشهور شدن وی جلال الدوله او را پسندیده و ضمن پرداخت خونبهای مقتول ، ایشان را به استخدام در میاورد.

ü      با جلال الدوله به اصفهان رفته و در آنجا کشتی های جالب توجهی می گیرد.

ü      به دلیل کشتن گربه خانگی جلال الدوله ، همسر وی او را اخراج می کند و پس از آن در اثر بی مهری ، مردی فاسد و دچار اعتیاد می گردد.

ü      اواخر عمر به پا درد شدید دچار می شود و به کاشان با میگردد.

ü      فوت : سال 1330 ، کاشان

ü      مزار : مشهد اردهال کاشان ، قبرستان قدیمی یحیی آباد.

                                                                                               یا علی



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 87/12/11:: 9:0 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن