سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مبادا که بدگمانی بر تو چیره شود که [در این صورت] میان تو و هیچ دوستی، رابطه دوستانه ای برجای نمی گذارد . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

http://fipz.ir/img/news/1313573956.jpg

یکی از سنتهای زیبا در فرهنگ زورخانه ، گلریزان نام دارد که نوعی همیاری و همکاری گروهی است . جمع آوری اعانات برای کسی که دچار مشکل مادی شده هدف این آیین است . بدین ترتیب که تنی چند از بزرگان این ورزش را خبر کرده و آنها هم افراد دارای تمکن مالی و روحیه خیرخواهی را دعوت نموده و با خود به زورخانه می آورند تا به فرد محتاج کمک نمایند که البته در بسیاری از موارد ، هویت فرد کمک گیرنده برای حفظ آبرو ناشناخته می ماند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ؛ پیرو همین سنت حسنه شب گذشته ( 25 مردادماه ) همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت (ع) در زورخانه ملی شهید فهمیده جشن گلریزان اکرام ایتام  با حضور سردار علیرضا صفارزاده (رئیس فدراسیون) ، نوراله هدایتی (نایب رئیس فدراسیون) ، فرهاد طلوع کیان (دبیر فدراسیون)، برخی از ورزشکاران و مسئولین هیئت های پهلوانی و زورخانه ای برگزار شد.

در ابتدای مراسم پس از خیر مقدم و ایراد سخنانی توسط نوراله هدایتی(نایب رئیس فدراسیون) در مورد سنت حسنه گلریزان ، دکتر جامی (مدیرکل  پیشگیری از جرایم قوه قضائیه) با اشاره به سخاوت و نیک اندیشی مردم ، جشن گلریزان را یکی نمادهای سخا ، وفا و صفای ملت ایران دانست که از دیرباز همه ساله با همت مردم در جهت دستگیری نیازمندان برگزار می شود.

در ادامه این جشن ورزشکاران پهلوان سرا به میانداری پهلوان علیرضا سلیمانی ( قهرمان کشتی سنگین وزن جهان ) به اجرای ورزش زورخانه ای پرداختند و بعد از پایان ورزش خیرین و حضار وجوه خود را در کوزه مخصوص جمع آوری اعانات پرداخت کردند.

حضور پهلوانانی همچون سوخته سرایی ، توپچی ، میران ، و قهرمان کشتی جهان عباس جدیدی و دیگر قهرمانان بین المللی گرمی خاصی به این مراسم معنوی بخشیده بود .

گفتنی است حضور چشم گیر رسانه های خبری ، عکاسان ، خبرنگاران صدا و سیما و پخش مستقیم این مراسم از رادیو ورزش  از نکات قابل تقدیر این مراسم بود .


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/30:: 2:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن