سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به مردى که در ستودن او افراط کرد ، و آنچه در دل داشت به زبان نیاورد فرمود : ] من کمتر از آنم که بر زبان آرى و برتر از آنم که در دل دارى . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

علیرضا صفارزاده رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای اظهار داشت : قرارگرفتن یک روز در ضمیمه تقویم سالانه کشور به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای یکی از کارهای ماندگار و بسیار مهم و اثرگذار فرهنگی بود که فدراسیون با کاری 2 ساله و با عنایت الهی به آن دست یافت .

http://fipz.ir/img/news/1311138334.jpg

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ادامه داد : با تصویب شورای فرهنگی کشور و ابلاغ ریاست محترم جمهور در سال 1389 ، از سال 1390 روز 17 شوال سالروز نبرد پهلوانی حضرت علی (ع) با عمر بن عبدود در جنگ خندق که نماد و مظهر شجاعت ، قدرت ، اخلاق و مبارزه با هوای نفس می باشد به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نام گذاری شد .

صفارزاده تصریح کرد : برای ماندگار شدن این روز در تقویم سال کشور می بایست این روز را با جذابیت و غنای کامل گرامی بداریم  ، به همین منظور ستادی با  محوریت فدراسیون تحت عنوان ستاد 17 شوال (مصادف با 25 شهریور ) برای گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای تشکیل شده است.

وی همچنین افزود : در این ستاد علاوه بر این که دستورالعمل های لازم برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این روز ارزشمند به استانها و ارگانها اعلام خواهد شد ، برنامه های متعدد ، متنوع و مناسبی در نظر گرفته شده که انشاءا... در مراحل بعد به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید .

صفارزاده بیان داشت : نکته مهم این است که این روز متعلق به جامعه ورزش کشور ، تاریخ ، تمدن و فرهنگ غنی مردم عزیز ما می باشد و ضروری است که مسئولین ورزش کشور ، کلیه وزارتخانه ها ، سازمانها و نهادهای ذیربط و خصوصاً وزرات ورزش و جوانان با محوریت فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در هر چه غنی تر و جذاب تر برگزار شدن این روز اهتمام جدی بعمل آورند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: روز 17 شوال در اصل روز فرهنگ و اخلاق ورزشی کشورمان است که باید در این روز روح جوانمردی ، فتوت ، مردم داری ، پاک دامنی و ... در کالبد جامعه و خصوصاً جوانان جامعه و به ویژه ورزشکاران و قهرمانان ما دمیده شود و این مهم نیازمند مساعدت ، مشارکت و عزم


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/5/6:: 7:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن