سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، گنج بزرگی است که فنا نمی پذیرد . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

ظهر جمعه مورخ 30/10/90 پنجمین دوره مسابقات قهرمانی هنرهای فردی و کشتی پهلوانی بزرگسالان کشور با مشخص شدن نفرات برتر در 11 رشته به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، اختتامیه این مسابقات با حضور علیرضا صفارزاده (رئیس فدراسیون) ، محمود شمسی پور( مدیر کل ورزش و جوانان استان) و مسئولین استانی در سالن تختی شهرکرد برگزار شد  که ریز نتایج به شرح ذیل می باشد :

در رشته سنگ قاسم حق وردی از استان چهارمحال و بختیاری مقام اول، احمد گروسی از اصفهان مقام دوم و عظیم راحمی اردکانی از استان کهکیلویه و بویر احمد مقام سوم را بدست آوردند.

در رشته کباده، وهاب احمد پور از همدان، مجید گلپر از مرکزی و محمد تقی رنگرززاده خراسانی از خراسان رضوی به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته چرخ تیز، محمد رضا ابوالحسنی از اصفهان اول، محمد شهبازی از کرمانشاه دوم و حسین مصطفایی از همدان سوم شدند.

در رشته چرخ چمنی، سید جلال صالحی از چهارمحال و بختیاری مقام اول، بهزاد گرامی از اصفهان مقام دوم و توحید فتحی از مازندران مقام سوم را از آن خود کردند.

در رشته 2 میل بازی، ابوالفضل طاووسی از استان اصفهان، مرتضی عجم مقصودی از سمنان و حسن صوفی از مرکزی عناوین برتر این رقابت ها را بدست آوردند.

در رشته 3 و 4 میل بازی، ابوالفضل طاووسی از استان اصفهان، مرتضی عجم مقصودی از سمنان و فرزین غفوری از کردستان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته میل گیری سنگین، خسرو مشهودی از اصفهان عنوان اول، علی خداوردی بهرام آبادی از چهارمحال و بختیاری دوم و علیرضا ارجین از مازندران سوم شدند.

در مسابقات کشتی پهلوانی و در وزن 55 تا60 کیلوگرم محسن خرم جاه از استان البرز مقام اول، طاهر کاسب عقل از آذربایجان غربی مقام دوم و پوریا بزرگمهر از مازندران نیز مقام سوم را از آن خود کردند.

در وزن60تا 70 کیلو گرم کشتی پهلوانی، برززو حسن وند ار استان لرستان، محمد غفاری از همدان و سعید صالحی از کردستان به ترتیب عناوین برتر را از آن خود کردند.

در وزن70 تا 80 کیلو گرم کشتی پهلوانی مهدی بها بسته از خراسان رضوی عنوان اول، علی رحیمی ار کرمانشاه عنوان دوم و پیمان محمدی از کردستان عنوان سوم رقابت های این وزن را بدست آوردند.

در مسابقات وزن80 تا 90 کیلو گرم کشتی پهلوانی، فواد طاووسی از اصفهان عنوان نخست، مرتضی عجم مقصودی از سمنان عنوان دوم و حسن صوفی از مرکزی نیز عنوان سوم را کسب کردند.

کاپ اخلاق پهلوانی نیز که به برترین تیم اخلاق از بین 3 تیم برتر رقابت ها اهداء می شود برای اولین بار در کشور به استان چهارمحال و بختیاری رسید و استان البرز از بین تمامی تیم های شرکت کننده، کاپ اخلاق این رقابت ها را از آن خود کرد.

در مجموع امتیازات این مسابقات و در قسمت تیمی، استان اصفهان با 4 طلا و 2 نقره اول، استان چهارمحال و بختیاری با 2طلا و 1 نقره دوم و همدان با 1 طلا، 2 نقره و 1 برنز سوم شدند.

در انتخاب برترین مربیان امیر علی بک از اصفهان برترین مربی زورخانه ای شد و ناصر صدیقی از مازندران نیز به عنوان برترین مربی کشتی پهلوانی انتخاب گردید .

لازم به ذکر است پنجمین دوره مسابقات قهرمانی هنرهای فردی و کشتی پهلوانی بزرگسالان کشور از 29 دی ماه با حضور 250 ورزشکاردر شهرکرد آغاز شده بود.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/10:: 2:0 عصر     |     () نظر


1. اهمیت پوشیدن لباس مناسب
2. اصول بهداشت فردی و اجتماعی
3. اصول ایمنی فضای آموزشی و وسایل مربوطه
4. میان ویژگی های این رشته (اصول درونی اخلاقی و توسعه قابلیت های جسمانی، سرعت، قدرت، استقامت، چابکی، انعطاف پذیری، توان تفکرسازی و
اثرات سودمند فردی و اجتماعی آن )
5. توجه به تفاوت های فردی و انگیزه های روحی روانی نوخاسته
6. اجرای صحیح مهارت ها و بیان نکات کلیدی ویژگی ها
7. تشخیص اشکال ها و اشتباه های اجرای مهارت ها توسط نوخاسته و روش های رفع آن ها
8. آموزش از ساده به مشکل، حرکات ساده به حرکات ترکیبی
9. اصول تمرین ذهنی و کاربرد آن
10 . نحوه و شیوه فراهم کردن نیرو و امکان آن در حرکات میل گیری و میل بازی و کباده زدن و سنگ گیری
11 . آشنایی با آداب حرکات ورودی به گود و سلام باستانی
12 . آشنایی با آداب برداشتن تخته شنا و انواع شنا رفتن
13 . آشنایی با انواع نرمش های باستانی پشت تخته
14 . آشنایی با آداب بازگرداندن تخته شنا به محل اولیه خود
15 . آشنایی با آداب چرخ زدن و کباده زدن


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/9:: 6:0 عصر     |     () نظر

بنا به پیشنهاد مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و موافقت فدراسیون ، علی اسدی دولابی بعنوان سرپرست هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان تهران منصوب شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ، اسدی که از سوابق مدیریتی خوبی نیز برخوردار است در کارنامه خود سابقه قهرمانی کشور ، نایب قهرمانی کشور و قهرمانی استان تهران را در کشتی و حسن سابقه در ورزش زورخانه ای تهران را دارد .


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/9:: 2:0 عصر     |     () نظر

ضایعه درگذشت تاسف بار حاج احمد جذاب ، کهن کسوت مرشدان ایران را به اطلاع جامعه ورزش کشور می رساند .

به گزار ش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ، زنده یاد احمد جذاب سال 1305 در قزوین متولد شد و در تاریخ 7/11/1390 دار فانی را وداع گفت .

 وی از سال 1320 مرشدی را آغاز کرده و در زورخانه های بسیاری به مرشدی پرداخته که از آن جمله اند :

دیمج ، دژم ، هژیر ، نایب صدر ، کهن ، عقاب ، صدری ، طلاچی ، پهلوان پور ، گودرز ، تختی ، آزمایش ، کارگران و پاچنار .

وی مرحوم مرشد غلامحسین قزوینی را استاد خود می دانست و از جمله شاگردانش سید محمد مداحی ، علی نعیمی و محمد اسماعیلی را نام می برد .

مرشد جذاب در دهه 60 بعنوان مدرس مرشدی با فدراسیون همکاری می نمود و یکی از مرشدانی است که ورزش صبجگاهی در رادیو را اجرا می کرد .

ایشان اخیراً در رتبه بندی مرشدان نیز فدراسیون را یاری داده است .

مرحوم جذاب 2 پسر و یک دختر دارد و بازنشسته صداو سیما بود و خط را خوش می نوشت و به تربیت جوانان اهمیت بسیاری می داد .

روحش شاد * یادش گرامی


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/8:: 2:0 عصر     |     () نظر

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/4:: 2:25 صبح     |     () نظر

 

 
در عکس مرشد اکبر برجسته به همراه فرزندش را مشاهده می فرمائید.

ورزش‌ زورخانه‌ای یکی از آئین پهلوانی به‌نام ایرانیان است. خصائل نیکو در قالب اشعار به صورت آهنگین به همراهی «ضرب زورخانه» برای تهییج ورزشکاران در هنگام ورزش از سوی «مرشد» خوانده می‌شود که ورزشکاران هماهنگ با موسیقی مرشد حرکات زیبای گروهی یا فردی را به نمایش می گذارند.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/4:: 2:21 صبح     |     () نظر


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/4:: 2:13 صبح     |     () نظر



کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/11/4:: 1:39 صبح     |     () نظر

تازیانه ی محبت

نگاه شب آویز آسمان پرستاره بود. علامه حلّی چشم از آسمان بر نمی داشت.
ـ «علامه دیر نکنی. آستان مقدس فرزند زهرا(سلام ا... علیها) در انتظار توست...»
نگاهی به اطراف انداخت. کسی آنجا نبود. هاتفی از غیب او را به رفتن می خواند. شب جمعه بود و او مثل همیشه تک و تنها، بر الاغی سوار و تازیانه ای در دست به عشق حرم حسینی به کربلا می شتافت.
در بازگشت، مرد عربی پیاده دنبال علامه را گرفت و با هم مشغول صحبت شدند. چون قدری با هم سخن گفتند، دریافت که این شخص مرد دانشمندی است. خط کلام را تغییر داد و وارد مسائل علمی شد.
روح صدای غریبه در تار و پود علامه حلول کرد. از خود بی خود شده بود.
مشکلات علمی اش را یک به یک بر زبان آورد. پاسخ همه را مستند و مستدل شنید. هر لحظه، عشق به دانشمند ناشناس، آتش بر دلش می زد و زبانه می گرفت.
مسئله ای فقهی پرسید و غریبه فتوایی داد.
علامه لب به کلام گشود:
«من این را نمی پذیرم. چون حدیثی بر طبق این فتوا نداریم.»
غریبه پاسخ داد:«شیخ طوسی در تهذیب حدیثی در این مورد ذکر کرده است.»
علامه گفت:« من این حدیث را ندیده ام. »
مرد عرب گفت: «از اول کتاب تهذیب فلان قدر ورق بشمارید. در فلان صفحه و فلان سطر این حدیث مذکور است.»
علامه در شگفت ماند که این شخص کیست که علمش تا عرش بالا رفته است. دیده بر دیده ی غریبه بست و لحظه ای خیره ماند.
لرزشی خفیف چهار ستون بدنش را لرزاند و تازیانه از دستش افتاد. علامه خود را در مقابل دریای معرفت می دید. باید سؤال بی جواب همیشگی اش را می پرسید. باید دل به دریا می زد و از این غریبه گمشده اش را می جست.
پرسید:« آیا در این زمان ـ که غیبت کبری است ـ می توان حضرت صاحب الامر(عج) را زیارت کرد؟»
غریبه خم شد و تازیانه را از زمین برداشت و در دست علامه گذاشت و فرمود:
«چگونه صاحب الزمان را نمی توان دید، در حالی که دست او در دست توست؟»
علامه یک عالم شوق شده بود و شور. بی اختیار خود را پایین انداخت که پای آن حضرت را ببوسد. غش کرد. جسمش این همه التهاب و اضطراب و عشق را تحمل نداشت. چون به هوش آمد کسی را ندید.
وقتی به خانه برگشت، کتاب تهذیب شیخ طوسی را از کتابخانه اش درآورد. آن حدیث در همان ورق و همان صفحه و در همان سطر که امام نشان داده بود، یافت.
قلم در دست گرفت و در حاشیه ی همان صفحه نوشت:
«این حدیث، آن حدیثی است که حضرت ولی عصر(عج) خبر آن را به من داد و نشانی ان را با شماره ی صفحه و سطر کتاب برایم گفت.»
پیش رویش تازیانه افتاده بود. آن را میان دستهایش گرفت و بوئید. بوی بهشت می داد، بوی آقا (1)

------------------------------------------------------
پی نوشت: 1ـ الوقایع و الحوادث، ج4، ص10؛ مردان علم در میدان عمل، ص354؛ نگاه سبز، ص58


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/10/28:: 7:0 عصر     |     () نظر

رییس فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای که به عنوان سخنران در مراسم بزرگداشت سالروز درگذشت "جهان پهلوان غلامرضا تختی" شرکت کرده بود، در سخنانی برای رفع مشکلات با فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، شروطی را مشخص کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، "علیرضا صفارزاده" با بیان اینکه مردم از مسایل به وجود آمده در ورزش پهلوانی و زورخانه ای به شدت ناراحتند، اظهار داشت: ما وظیفه گسترش ورزش پهلوانی ایران را در داخل و خارج از کشور بر عهده داریم حال آن که حدود 10 سال است که دچار حاشیه شده ایم.

صفارزاده با بیان اینکه "وای به روزی که بگندد نمک" تصریح کرد: امیدوارم با هدایت های وزیر ورزش و جوانان، مشکلات فدراسیون های ملی و بین المللی ورزش زورخانه ای در این مراسم به فراموشی سپرده شده و راه جدیدی در تعامل دو طرف ایجاد شود.

رییس فدراسیون ملی ورزش پهلوانی و زورخانه ای، شرط برون رفت از حاشیه های به وجود آمده در ورزش زورخانه ای را تشکیل کارگروه با محوریت وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در صورت تمکین دو طرف به تصمیم گیری های کارگروه مشترک، مسایل کوچک به موضوعات حاد و حاشیه ساز تبدیل نخواهد شد.

در ادامه این مراسم، پهلوان "علیرضا سلیمانی" قهرمان اسبق وزن فوق سنگین کشتی آزاد جهان در سخنان کوتاهی با اشاره به جایگاه جهان پهلوان تختی اظهار داشت: تختی همواره جهان پهلوان مردم ایران خواهد بود.

سلیمانی اظهار داشت: امام علی (ع)، اسطوره پهلوانان ایران است و همه پهلوانان ما به او اقتدا کرده اند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 90/10/25:: 2:0 عصر     |     () نظر
<      1   2   3      >


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن