سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست شدن دوستان ، غربت است . [نهج البلاغه]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

محسن مساحی رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان امروز در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون  با اشاره به برگزاری نخستین دوره این همایش در کشور اظهار داشت: نخستین همایش بزرگ پهلوانی و زورخانه‌ای استان کرمان سه‌شنبه شب 31 فروردین‌ماه جاری در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

 وی افزود: این همایش با هدف تجلیل از پیشکسوتان، قهرمانان و درگذشتگان رشته پهلوانی و زورخانه‌ای برگزار می‌شود و از پیشکسوتان و سالخوردگانی که توان و شرایط جسمانی آنها اجازه حضور این عزیزان را در زورخانه‌ها نمی‌دهد، تجلیل می‌شود.

 مساحی خاطرنشان کرد: در مسابقات لیگ برتر با حمایت‌های همه‌جانبه معاون استاندار و مدیرکل تربیت بدنی و پشتیبانی مدیر باشگاه صنعت ذغال کرمان عنوان قهرمانی را برای استان به ارمغان آوردیم.

 وی گفت: طبق بخشنامه های قبلی فدراسیون تمام اعضا تیم قهرمان مسابقات لیگ برتر عضویت تیم ملی در سال 89 را دارند و بر این اساس در این مراسم پیراهن تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای به ورزشکاران تیم ذغال سنگ اهداء خواهد شد .

 وی از حضور سردار صفارزاده، رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور به همراه نایب رئیس و تمام اعضا فدراسیون و تعدای از پیشکسوتان نامی این رشته در تهران همچون کهن کسوت و یزجردی خیر و بانی زورخانه اول مظلوم در بم خبر داد و تصریح کرد : وی مبلغ 200 میلیون تومان برای ساخت این زورخانه هدیه داد.

مساحی همچنین از برگزاری مسابقات لیگ در تمام‌ رده‌های سنی از 24 اردبیهشت‌ ماه خبر داد و افزود: تمرینات آماده‌سازی تیم کرمان در همه رده‌های سنی از 10 روز قبل به منظور حضور قدرتمندانه آغاز شده است.

 رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان کرمان ، حضور سردار صفار‌زاده، رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای را عامل مهمی در تحول، پیشرفت و ترقی در این رشته دانست و خاطر‌نشان کرد: مدیرکل تربیت بدنی استان و معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان نیز در راه ارتقا و پیشرفت رشته باستانی طی چند سال اخیر زحمات زیادی متقبل شده‌اند.

 این مراسم باشکوه با حضور 600 شرکت کننده اهم از مسئولین استان ، پیشکسوتان ، هنرمندان و ورزشکاران برگزار خواهد شد .

شایان ذکر است لیگ ورزش زورخانه ای در سال 89 در 3 رشته هنرهای فردی ، کشتی پهلوانی و تیمی زورخانه ای به صورت مجزا در 15 مرحله برگزار می گردد .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/2/9:: 8:0 عصر     |     () نظر

حدیث
روزانه

حضرت فاطمه (س) فرمودند:

اَزهَدُ الناسِ مَن تَرَکَ الحَرام ، اَشَدُّ
الناسِ اِجتهاداً مَن تَرکَ الذُّنوب

زاهد
ترین مردم کسی است که حرام را وانهد ، کوشاترین مردم تارک گناهان
است


(تحف العقول،ص519)


کلمات کلیدی: حدیث روزانه


نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/1/31:: 2:25 عصر     |     () نظر


کمیسیون عمران با جدیت احداث زورخانه در تبریز را پیگیری می‌کند

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تبریز گفت: کمیسیون عمران با جدیت احداث زورخانه در تبریز را پیگیری می‌کند
رسول درسخوان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت به سفر به آذربایجان شرقی مبنی بر احداث شش باب زورخانه در آذربایجان شرقی افزود: کمیسیون عمران احداث سه باب زورخانه در تبریز را با جدیت دنبال می‌کند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه یکی از دستاوردهای سفر دوم دولت به آذربایجان شرقی توجه به ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی به عنوان یکی از سنت‌های ماندگار مردم ایران زمین بود و هیئت دولت احداث شش باب زورخانه در استان را تصویب کرد.
درسخوان اظهار داشت: متاسفانه تمام زورخانه‌های قدیمی و باستانی تبریز در سال‌های گذشته با بی‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌های مدیریت استان از بین رفته است و در حال حاضر تنها یک باب زورخانه در ورزشگاه باغشمال وجود دارد که به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای علاقمندان ورزش نیست.
رئیس کمیسیون عمران یادآور شد: اخیراً در جلسه‌ای که در کمیسیون عمران با حضور مدیران شهرداری و مسئولان هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان در ارتباط با اجرایی کردن مصوبه دولت برگزار شد تصمیماتی اساسی در این زمینه اتخاذ شد و مقرر شد با هماهنگی شهرداری فرهنگی و تاریخی منطقه هشت تبریز مکان‌یابی احداث سه باب زورخانه را به کمیسیون عمران پیشنهاد شود.
درسخوان با بیان اینکه این ورزش فرهنگی، سنتی و مذهبی مورد تایکد رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است خواستار ارتقا و رشد ورزش زورخانه‌ای در استان شد و اظهار داشت: مدیران استان می‌توانند با اختصاص اعتبارات لازم روند احداث زورخانه در آذربایجان شرقی را سرعت بخشند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/1/26:: 1:51 عصر     |     () نظر

همت مضاعف ، کار مضاعف تضمین کنندة پیشرفت ورزش کشور خواهد بود

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ضمن تبریک سال نو  و مزین شدن این سال به نام سال همت مضاعف ، کار مضاعف از سوی مقام معظم رهبری گفت : توصیه های نهفته در نامگذاری امسال به نام همت مضاعف ، کار مضاعف تضمین کننده پیشرفت ورزش کشور خواهد بود .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون علیرضا صفارزاده رهنمود ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب را متضمن رشد و توسعه همه جانبه کشور و بخش ورزش دانست و عنوان کرد : ورزش کشورمان در سال جاری با تأکید بر همت مضاعف و کار مضاعف و نیز توجه خاص هیئت دولت در تخصیص بودجه 5 برابری به ورزش ، قله های پیشرفت را نشانه گرفته است .

وی ضمن اظهار امیدواری به دستاوردهای ورزش کشور در سال 89 خاطرنشان کرد : جامعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور امیدوار است با کار بست رهنمودهای گهربار رهبر فرزانه انقلاب و تداوم حمایت های رئیس جمهور ورزش دوست و تدبیر مدیران دلسوز ورزش کشور در سال جاری شاهد تحول بنیادین و انقلابی شگرف در مقوله ورزش باشیم .

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای به توانایی های منحصر به فرد جوانان و متخصصین ایرانی اشاره کرد و افزود : ورزشکاران و مربیان ایران عزیز همواره با حداقل های موجود پرچم ایران را در بلندترین قله های ورزش جهان برافراشته اند و مطمئناً مدیران ولایی ورزش کشور امسال با همتی مضاعف در راه رشد ورزش کشور ، کار مضاعف خواهند نمود .

صفارزاده در پایان گفت : مردان مرد روزگار ما همواره با همت بلند طعم شیرین افتخار و آزادگی را تجربه نموده اند و به قول شاعر همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند .



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/1/15:: 3:47 عصر     |     () نظر
<      1   2      


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن