سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشندگی، دوستی را نصیب [انسان [می کند و اخلاق را زینت می بخشد . [امام علی علیه السلام]
زورخانه - منوچهر عطاءالهی
پیوندها

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان گیلان از تخصیص اعتبار 200 میلیون ریالی توسط استانداری گیلان به تجهیز زورخانه های استان خبر داد و گفت : پس از دیدار رئیس فدراسیون با استاندار گیلان ، پیگیریهایی توسط هیئت بعمل آمد که با تخصیص این اعتبار ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد .

مهدی ضرابی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون اظهار داشت : در استان گیلان 300 ورزشکار و 5 زورخانه فعال وجود دارد که با توجه به علاقه مردم گیلان به ورزش ملی خود این تعداد زورخانه بسیار کم است .

وی ادامه داد : هیئت گیلان در بخش آموزش برنامه های ویژه ای را دنبال می کند و با برگزاری کلاسهای آموزشی در سنین پایه ، ورزش ملی به خردسالان ، نونهالان ، نوجوانان و جوانان گیلانی آموزش داده می شود.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان گیلان اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این کلاسهای آموزشی در آینده ای نزدیک شاهد افزایش باستانی کاران گیلانی خواهیم بود.

وی در ادامه از غباروبی زورخانه های استان خبر داد و گفت : با غباروبی زورخانه ها به استقبال ماه مبارک رمضان رفتیم و 3 مراسم گلریزان برای حمایت مرشدان استان برگزار کردیم و هر شب نیز بعد از نماز مغرب و عشاء و صرف افطار ورزشکاران در زورخانه ها به ورزش می پردازند .

ضرابی در پایان خاطرنشان کرد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بسط و توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه ای امری ضروری است و با احیاء و گسترش این ورزش روح مردانگی و جوانمردی که از صفات امیرالمومنین (ع) است در جامعه تقویت می شود چرا که جوانمردی یکی از ویژگی‌های پسندیده انسانی است که قدر و قیمت انسان بدان افزوده می‌شود و انسانیت از آن جلا می‌یابد. در فرهنگ اسلامی به این خصلت بسیار توجه شده است و بزرگان اسلام به نشر آن اهتمام ورزیده‌اند، به‌گونه‌ای که چه در قول و چه در فعل خود، دیگران را به کسب این صفت تشویق کرده‌اند.



نوشته شده توسط منوچهرعطاءالهی 89/6/10:: 5:0 عصر     |     () نظر


www.b-a-h-a-r-2-0.sub.ir رفتن به بالای صفحه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن